تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT)

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 7345
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT)

    سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT)   (نویسنده و گردآورنده علی شمسی)

    ایده استفاده از سیستم های انتقال قدرت پیوسته متغیر از سالها قبل مطرح شده بود ولی تنها در چند سال اخیر سازندگان اتومبیل به آن رو آورده اند. بر خلاف سیستم های انتقال متداول دستی یا اتوماتیک درCVT ، نسبت دنده های مجزا با نسبتهای قابل تنظیم پیوسته جایگزین می شود. سیستم CVT می تواند به طور ثابت نسبت دنده خود را برای بهبود راندمان موتور و ایجاد یک منحنی گشتاور- سرعت مناسب تغییر دهد. این ویژگی باعث بهبود مصرف سوخت و نیز شتاب گیری در مقایسه با سیستم های انتقال قدرت متداول می شود.

    علی رغم اینکه یک دهه است که سیستم CVT در اتومبیلها استفاده می شود، ولی محدود بودن گشتاور و پایین بودن قابلیت اطمینان آنها بکارگیری این سیستم را محدود کرده است.

    انواع CVT

    اصولاً CVT ها سه جز اساسی دارند :

    یک تسمه لاستیکی یا فلزی با توان کششی بالا

    یک قرقره متغیر ورودی

    یک قرقره متغیر خروجی

    CVT ها همچنین ریزپردازنده ها و سنسورهایی نیز دارند اما اجزای اصلی و کلیدی آنها همان سه مورد بالا می باشد. امروزه تحقیقات زیادی بر روی انواع گوناگونی از سیستمهای انتقال قدرت پیوسته متغیر انجام شده که برخی از آنها عبارتند از : CVT نوع تسمه فشاری ، CVT نوعtoroidal  یا محرک کششی ،CVT نوع تسمه ای الاستومر با قطر متغیر ، CVT با هندسه متغیر و CVT نوع محرک کششی انحرافی و انواع دیگری که تحقیقات روی آنها ادامه دارد.

      CVT  نوع تسمه فشاری

    در این نوع که پر کاربردترین نوع از سیستمهای CVT است، یک تسمه توان را بین دو قرقره مخروطی که یکی ثابت و دیگری متحرک است، منتقل می کند. هر قرقره از دو مخروط با زوایایی حدود 20 درجه تشکیل می شود که یک تسمه V شکل نیز روی شیار بین دو قرقره سوار می شود. بسته به فاصله بین مخروطهای هر قرقره مقدار دور تسمه روی هر قرقره مشخص می شود. (شکل2-19) چنانچه دو مخروط به هم نزدیک باشند، قطر حلقه تسمه روی آن قرقره زیاد و اگر مخروطها از هم دور شوند، قطر حلقه کم می شود. وقتی قطر یک قرقره افزایش می یابد، قطر طرف دیگر کاهش می یابد تا سفتی تسمه حفظ شود. جهت اعمال نیروی لازم برای تنظیم فاصله بین مخروطهای هر قرقره می توان از فشار هیدرولیک، نیروی گریز از مرکز یا فنرهای کششی استفاده کرد

    (شکل در فایل اصلی موجود است)

    شکل2-19 CVT  نوع تسمه فشاری

     

    همانطور که دیدیم به صورت تئوری و با استفاده از این روش بینهایت نسبت انتقال می توان ساخت. در واقع می توان گفت شاید بهترین گزینه برای سیستم انتقال قدرت همین CVT باشد. اما باید توجه داشت که تسمه می تواند بلغزد یا کش بیاید که این خود سبب افت راندمان می گردد. اما با استفاده از مواد جدید در ساخت تسمه ها این افت را حتی الامکان کاهش داده اند. یکی از مهمترین پیشرفتها در این زمینه استفاده از تسمه های فولادی است. (شکل2-20) این تسمه های انعطاف پذیر از چندین نوار باریک فلزی (بین 9-12) که بصورت محکمی روی هم قرار گرفته اند تشکیل شده است. این تسمه های فلزی نمی لغزند و دوام بالایی دارند و امکان انتقال گشتاورهای بزرگتری با استفاده از آنها وجود دارد. این تسمه ها همچنین کم سروصدا تر از تسمه های لاستیکی کار می کنند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT), مقاله در مورد تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT), تحقیق درباره تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT), مقاله درباره تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT), موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت