تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 7524
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور

    پیشگفتار

     استاندارد ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور که بوسیله کمیسیون فنی خوراک دام و طیور تهیه و تدوین شده و در هفتاد و هشتمین کمیته ملی استاندارد فرآورده‏های کشاورزی و غذائی مورخ 67/12/21 مورد تائید قرار گرفته , اینک به استناد ماده یک قانون مواد الحاقی به قانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب آذرماه 1349 بعنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد .

     برای حفظ همگامی و همآهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی صنایع در زمینه صنایع و علوم , استانداردهای ایران در مواقع لزوم مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .

     بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ تجدیدنظر آنها استفاده نمود .

     در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه حتی‏المقدور بین این استاندارد و استاندارد کشورهای صنعتی و پیشرفته همآهنگی ایجاد شود .

      ویژگیهای چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور

      مقدمه

     از چربی های غیرقابل استفاده در تغذیه انسان می‏توان بعنوان منبع انرژی برای تغذیه دام و طیور استفاده نمود . معمولا هرگرم چربی خالص 9/3 کیلوکالری انرژی تولید می‏کند و در مقایسه با سایر مواد انرژی‏زا , چربیهای قابل هضم 2/35 برابر بیشتر از کربوهیدراتها و پروتئین‏های قابل هضم انرژی تولید می‏کند . این گونه مواد قابلیت هضم غذا را بالا برده و اشتهای حیوان را زیاد می‏کند .

     علاوه بر این چربیها دارای مقادیر قابل توجهی اسیدلینولئیک و ویتامین‏های محلول در چربی می‏باشد که از نظر تغذیه بسیار حائز اهمیت است . با توجه به مراتب فوق چنانچه استفاده از چربیها بطور صحیح صورت گیرد افزودن مقداری از آن به جیره غذائی مقرون به صرفه خواهد بود .

      1 هدف و دامنه کاربرد

     هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگیهای چربی مورد مصرف در خوراک دام و طیور است .

      2 تعریف

     چربیهای مورد استفاده در تغذیه دام و طیور از دو منشأ بدست می‏آید .

     2-1- منشأ حیوانی : عبارت از چربی است که از لاشه حیوانات در کشتارگاه ها پس از فرآیند صنعتی به صور مختلف مورد مصرف قرار می‏گیرد .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور

    فهرست:

    ویژگیهای چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور

    مقدمه

    هدف و دامنه کاربرد

    تعریف

    ویژگیها

    نمونه‏برداری و روشهای آزمون

    بسته بندی و نشانه گذاری

     

    منبع:

    1- Bailey , s Industrial oil and FAT produts Volume I  1979

    2- Handbuch der Futtermittel 3

    prof.DR. Becker und Nehring 1967

    3- Nutrition of the chicken Scott Necheim Young 1976

    4- A.O.C.S. Volume 62 /number 8/Agust 1987

     

     5 غذاهای دام و طیور و روشهای نگهداری آنها ( چاپ سوم ) دکتر کریم نیک‏پور تهرانی دکتر عبدالحسین مروارید , دکتر محمود شعاع , دکتر هوشنگ ساعدی چاپ 1366

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور, مقاله در مورد تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور, تحقیق درباره تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور, مقاله درباره تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ویژگی های چربی مورد استفاده در خوراک دام و طیور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت