تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 8205
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى

    واژه بازاریابى نباید به معنى قدیمى آن، یعنى صرفاً فروختن، معنى و تعبیر گردد. معناى جدید این واژه همانا تأمین نیازهاى مشترى است. شرکت‌هاى امروزى با رقابت شدید و فزاینده‌اى روبه‌رو هستند و پاداش از آن شرکتى خواهد بود که بتواند به بهترین نحو ممکن، خواست‌هاى مشترى را درک و بالاترین منفعت را براى مشتریان هدف خود تأمین کند. در محدوده بازار، این مهارت‌ هاى بازاریابى است که شرکت‌هاى حرفه‌اى را از شرکت‌هاى غیرحرفه‌اى تفکیک مى‌کند.

    تعریف بازاریابى

    بازاریابى بعنوان فرآیندى مدیریتى - اجتماعى تعریف مى‌شود که بوسیلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌هاى خود اقدام مى‌کنند. براى روشن شدن این تعریف باید بدواً اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسى کرد.

    نیاز

    نیازهاى انسان، یکى از مفاهیم اساسى بازاریابى است. احساس محرومیت همان نیاز است. انسان داراى نیازهاى پیچیده‌اى است. این نیازها شامل نیازهاى فیزیکى یا نیاز به غذا، پوشاک، گرما و سرما، امنیت و ... نیازهاى اجتماعی، نظیر نیاز به احساس تعلّق و محبت و نیازهاى شخصی، مانند دانستن و اظهار وجود هستند.

    خواسته

    خواسته شکلى است که نیازهاى انسان تحت تأثیر فرهنگ و شخصیت انفرادى به خود مى‌گیرد. خواسته‌ها برحسب امکاناتى که تأمین‌کننده نیازها هستند، تعریف مى‌شوند. وقتى جامعه‌اى متحول مى‌گردد، خواسته‌هاى اعضاى آن نیز توسعه مى‌یابد. وقتى مردم در معرض امکانات بیشتر و مورد علاقه خود قرار مى‌گیرند، تولیدکنندگان نیز اقدام به تولید کالاها و خدماتى مى‌کنند که خواسته‌هاى جدید را پاسخ گویند. تقاضا

              مردم تقریباً داراى خواسته‌هایى نامحدود هستند اما در برابر منابع محدودى قرار دارند. از این‌رو کالاهایى را براى مصرف انتخاب مى‌کنند که در ازاى وجوه پرداختی، حداکثر رضایت را براى ایشان فراهم آورد. خواسته‌ها، وقتى با قدرت خرید همراه باشند، تبدیل به تقاضا مى‌شوند.   

    کالا

    هر چیزى که بتوان براى جلب توجه، بدست آوردن، استفاده و یا مصرف، در بازار عرضه کرد و توانایى تأمین یک خواسته یا نیاز را داشته باشد، کالا تلقى مى‌شود.

    مبادله

    مبادله خود عبارت است از دریافت چیزى مطلوب از کسى دیگر، در مقابل ارائه مابه‌ازایى به او. مبادله هسته مرکزى بازاریابى است و براى تحقق آن، شرایط زیر لازم است:     

    - حداقل دو طرف باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند.   

    - هر طرف باید چیز باارزشى براى مبادله با دیگرى در اختیار داشته باشد.  

    - هر طرف باید علاقه‌مند به مبادله با طرف دیگر باشد.    

    - هر طرف باید در رد و یا قبول پیشنهاد طرف دیگر آزادى کامل داشته باشد.       

    - و بالاخره، هر طرف باید داراى توانایى لازم براى مراوده و تحویل باشد.    

    معامله

    مبادله هسته مرکزى ارزیابى است، اما معامله، واحد اندازه‌گیرى بازاریابى به‌شمار مى‌رود. یک معامله، شامل داد و ستد فایده بین طرفین معامله است. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى

    فهرست:

    تعریف بازاریابی

              نیاز      

              خواسته      

              تقاضا      

              کالا      

              مبادله     

              معامله     

              بازار     

    مدیریت بازاریابی

    فلسفهٔ مدیریت بازاریابی

              مفهوم تولید      

              مفهوم کالا      

              مفهوم فروش      

                مفهوم بازاریابی      

    اهداف نظام بازاریابی

                   به حداکثر رساندن مصرف      

                  به حداکثر رساندن رضایت مشتری      

                   به‌ حداکثر رساندن حق انتخاب      

                    به حداکثر رساندن کیفیت زندگی              

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى, مقاله در مورد تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى, تحقیق درباره تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى, مقاله درباره تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مبانى اجتماعى بازاریابى
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت