تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 8466
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: تولید شیر - شیر
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد

    شیر تاریکی را دوست دارد

    اصولاً غذاها تحت تاثیر 3 عامل فیزیکی، شیمیایی و زیستی ممکن است فاسد شود. رشد باکتری ها در غذا مهمترین عاملی است که معمولا در طول زمان میتواند باعث تغییر بو، مزه و تغییرات زیان آور شیمیایی و ایجاد بیماری باشد. شیر تازه گاو ممکن است دارای عوامل بیماری زایی چون تب مالت و... باشد. شیر تازه و سالم گاو اگر مدت کوتاهی در دمای محیط بماند فاسد می شود به همین دلیل برای این که بتوان شیر را به ناط مختلف رساند لازم است به طریقی جلوی فساد ان را گرفت.

     

    نور بهتر است یا تاریکی؟

    اگر شیری که خریده اید مزه مقوای خیس می دهد در واقع چرغ های پر نور در مغازه شیر فروشی ومقصر هستند. شیرهایی که در ظرف های نیمه شفاف در معرض نور لامپ هعای مهتابی قرار می گیرند معمولاً در عرض 2 تا 4 ساعت طعم اکسید شده آن ها را می توان فهمید و در عرض 12 ساعت به طور واضحی تغییر مزه می دهد.

    لامپ های مهتابی می توانند در بسته های شیر و لبنیات نوعی طعم بد ایجاد کرده و آن را اکسید کنند هرچه ظرف شیر به نور نزدیک تر باشد و مدت طولانی تری در معرض آن قرار گیرد احتمال فاسد شدن و تغییر مزه آن بیشتر است. اگرچه اکسید شدن بر ارزش تغذیه ای شیر تاثیر چندانی نداشته و به باکتری ها هم ربطی ندارد اما می تواند ریبوفلاوین (همان ویتامین  ب12) و اسید آسکوربیک (همان ویتامین ث) را غیر فعال کند. البته خود شیر که مثل شیر جنگل در برابر این عامل فساد می ایستد به دلیل وجود مقادیر زیاد چربی جلوی طول موج های مخرب را تا حد زیادی گرفته و مانع فساد بیشتر در کل شیر می شود.

    بد نیست بدانید شیری که در ظرف های شیشه ای و شفاف قرار دارد زودتر از شیرهایی که در ظرف های نیمه شفاف و مات پلاستیکی بسته بندی می شود فاسد شده و مزه اش هم زودتر عوض می شود این در حالی است که متخصصان معتقدند استفاده از پوشش های کاغذی مات در بسته بندی شیر می تواند جلوی همه این مشکلات را بگیرد به همین دلیل هم می گویند بهتر است هنگام خرید شیر به انتهای قسمت فروش لبنیات رفته و از توی تاریکی شیری انتخاب کنید چون شیرهایی که در قسمت جلو قرار دارند بیشتر در معرض نور بوده و زودتر فاسد می شوند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان شیر تاریکی را دوست دارد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت