مقدمه :
اغلب موسسات آموزش بطور روزانه بدون طرح توسعه که ارزیابی تلاشهای پیشرفته که معمولا تماس هایی قسمت به قسمتی هستند . (TQM) برای طرح های طولانی مدت ترغیب می شوند که هم پویا هست sihe طرح موضوعی برای
بازدید و اصلاح مداوم است . برای تضمین قبول و درونی ساختن محتوای TQM
و ساختارهای تئوریکی آن مهم است . ضروری نیست که مردم دوره TQM
آرا بکار گیرند که ممکن است مثل سخن نامفهوم شراب کهنه در بطری جدید هواو هوس مدیریت دیگر » و غیره تماس مشا به با TQM پیشرفت تحقیقی مداوم یا CQI نامیده می شود (فرازیر 1997 ) ، ارزیابی حقیقت یا ROQ (ولر 1996 ) .
و مدیریت کیفیت اضافی یا QMP (کافمن و زاهان 1993 ) . چه چیز مهمی است که روح حرکت – مفهوم کیفیت را در آموزش و پرورش تکنیک ها و استراتژی های مدیریتی اش در یک پایه پیوسته تحلیل می کند .
تغییر داون مدیر یک منطقه تحقیق شده گسترده ، در هر دو در هند و خارج از آن است . (مو خو پادها یا ، 1981 ،1989 ، روجرز و شو میکر 1971 ) . چندین بعد و مجادلات ابتدائی کمی در مدیریت تغییر پذیری وجود دارد . ابتدا ، تغییر ،
وظیفه قبول موفقیت و توسعه ابتکار ی است . ابتکارات در میان
چندین مراحل در طول قبول آن از آن می گذرد .
مدیریت تغییر مقداری برای اداره کردن ابتکار در میان مراحل مختلف
تا یک ابتکار موسسه ای است . اعضای یک سازمان همان ابتکار را
بطور مختلف دوباره انجام می دهند . چندین نمایندگی و مراحل در
قبول ابتکار با هم شرکت می کنند .
آن هم مهم است که مقاومت تشخیص داده شده شرکت طبیعی ابتکار است .
در اینصورت ، TQM ابتکار – یک تماس و استراتژی جدیدی برای مدیریت کیفیت و همینطور مدیریت کیفیت هستند . هر کایزن یک ابتکار است . آن برای امتحان اینکه چطور ابتکارات که در سازمان قبول شده اند مفید خواهند بود . ص 181
قبول ابتکار :
قبول ابتکار در میان پنج مرحله اتفاق می افتد (روجوز 1962 ) . 1- استقرار دلالت بر اولین استقرار عقیده در فکر یک قبول کننده نهایی شخص یا یک پذیرنده سازمانی دارد .
2- امتحان دلالت بر تمرین مغزی که امکان داشتن را ارزیابی می کند ، طراحی ابتکار و همینطور ارزیابی ، اهمیت مخالف دارد .
3- قبول ترجمه واقعی عقیده در سطوح نگه داشته شده است :
رهبر یا همه مقیاس ها
4- ارزیابی ، تشخیص مراحل موثر قبول و برخورد ابتکار است ارزیابی
در این علت مجموعه نیست . تصور ابتدایی اصلاح ؟؟؟؟ برای قبول نهایی می باشد .
5- درونی ساختن ، مکانیز از رده بندی یک ابتکار درون سیستم ، تعبیر آن خارج از منطقه ابتکار است .
از این رو TQM مثل یک فلسفه جدید و استراتژی ابتکاری برای پیشرفت
کیفیت در سراسر این پنج مرحله خواهد رفت . به هر حال ، مقدس نیست ،
هر یک واقعا ً به چندین مرحله کوچکتر را شامل می شود .
بزودی یک ابتکار درون سیستم پراکنده شده است ، آن عکس العمل های
مختلفی را در میان قبول کننده پتاسیلی تولید می کند . تعدادی عقایدی
که قبول نشدند یکجا در زمینه ای که نمی تواند تکمیل شوند
یا ضروری نیستند .
تعدادی سرگرمی با عقاید برای دورانی دارند و سپس بزودی چالشی
از عقیده تکمیل شده می دهند که فهمانده می شود یا تعداد دیگری که
در راهها و معانی قبول آن پیدا می شود هستند وواقعاً عقیده جدید ی را
تکمیل می کنند . در طبقه بندی دیگر پذیرفتگان درون متبکران طبقه بندی
می شود ، مبتکران قدیمی مبتکران ، مبتکران جدید و تنبلان ما می توانید
طبقه بند ی مردم را طبق عکس العمل ابتکاری هایشان با آنچه که می تواند
انجام دهند یا انجام خواهند داد در نوع شناسی که قبلاً در این کتاب ارائه شده است (شکل 1-11 ) به هم ربط دهیم . اینها کسانی که با کفایت و خواهان هستند
نه فقط مبتکرانند بلکه پذیرفتگان اولیه نیز هستند . صلاحیت اما بدون
خواستن اند به همان خوبی عدم صلاحیت و خواستن تنبلان هستند .
اشخاص خواهان اما عدم صلاحیت خواستن برای معرفی عامل می آید
هیمن طور که TQM دریک مدرسه یا دانشکده معرفی می شود ، معلمان و
کارمندان غیر فرهنگی متفاوت از هو عمل می کنند . اصول ادراکی می تواند
مبتکران ، پذیرفته گان قدیمی ، پذیرفته گان جدید و تنبلان را باهم یکی کند .
جنبه های ساختاری معینی از قبول ابتکار وجود دارد . ابتدا ، این جا
باید منابع معینی از آنجایی که عقاید جدید آموزش کیفیتی و مدیریت کیفیتی
می تواند درون پذیرش مدرسه یا دانشکده جاری شود باشد . از این رو
احتیاج مهم اتصال شدن به منابع عقاید است . تعدادی از منابع ممکن است خواهر موسسات ، اشخاص حرفه ای ، علوم حرفه ای ، موسسات منبع و غیره باشند . دومین ساختار صادر شده ارتباط ابتکار روش ها ، تکنیکها و قدرت ارتباطی ،
اعتبار پیام دهنده و غیره است . عامل سوم نشان های ویژه خود ابتکار است .
ابتکاراتی که مرکب هستند ، نسبتاً مختصر هستند یا برای زمان طولانی برای گرفتن نتایجشان با احتمال مقاومت کردن و نپذیرفتن هستند . کایزان بهتر کار می کند . مدیریت مقاومت ضامن سبقت گرفتن و طراحی برای شفا فیتش است
(نمودار و تصاویر در فایل اصلی موجود است)
مقاومت در تغییر پذیری :
مقاومت شکل پایین ابتکار است . در حقیقت ، پویایی تغییر در دو پایه
از قدرت متضمن می شود : یکی برپایه قدرتهایی که توسط مبتکران و
پذیرفتگان قدیمی پخش می شود ودیگری برپایه قدرتی که توسط تنبلان و
پذیرفتگان قدیمی پخش می شود . یوین (1951 ) تئوری تحلیلی نواحی قدرت قدیمی مورد بحث قرار دارد که مداخله ابتکار اولی است، این دو قرار گیری
قدرت ها یک حالتی از تعادل را تثبیت می کند . این تعادل توسط مقدمه
ابتکار هم زده می شوند . سرنوشت یک ابتکار بستگی به موازنه این دو مسابقه قرار گیری قدرتها دارد . چندین ویژگی اشخاص در سازمان به همان
خوبی موازنه سازمانی برای برای مسئول بودن مقاومت ابتکار مشخص شده است . یعنی محافظه کاری ،؟؟؟؟ از ناامنی ، ترس ازشکست ، خود احترام پایین ، ناتوانی احساس نیازها ، بیزاری کاری ، نمایش ناکامی برای عقاید و واسطه
جدید تماس ضعیف باسازمان های قابل ترقی و اشخاص و غیره ،
متشابهاً نقش تعارض ، شکست آموزشی ، شکست وضوع ابتکار ، شکست تکنیک های رقابتی ، غیر دسترسی علوم ، شکست دستیابی به اهداف ، تحمیل کار، درماندگی از ابتکار، هدف دوره خیالی وغیره … تعداد زیاد ویژگیهای دیگر اشخاص کسانی که به مقاومت ابتکارات توجه می کنند .
عوامل سازمانی به هر دو مکانیزم های داخلی و خارجی تعلق دارند . عوامل
خارجی برای تغییر در ارتباطات اجتماعی تقاضا می شوند ، بیرون کشیدن
تعادل پویای سیستم ، شکست آشکار ، شکست نفوذ پذیری از یک قشر
سازمان به دیگری ، پاکی، شکست ارتباط و اتصال با سیستم های
منابع و غیره ، عوامل داخلی تقسیم کار ، سازمان رتبه ای ، مزد دادن به
رفتار قدیمی ، تداخل مدیریت عالی ، نواحی سازمانی بسته ، فاصله
فیزیکی میان سیستم های تابع ، اقتصاد بی کفایت و سهولت فیزیکی ، سایز سازمانی (بویژه کوچک) ، ریاست پستور دهنده و مطلق ، انتخاب گروههای کوچک ، شکست خود مختاری و گرفتاری در تصمیم گیری . برابری بحران ، حس تکلیف ، رضایت مندی قطعی وغیره … این نیروهای مقاوم شده تپانسیلی برای پذیرش TQM خطرناک هستند.
TQM ومدیریت تغییر : TQM یک نزدیکی به مدیریت تغییر است . ابتکار در
یک موسسه آموزشی می تواند هر دو نوع افقی را به همان خوبی عمودی و عمقی دارند . ابتکارات افقی و تغییرات گسترش و تنوع فعالیتها رادر بردارد .
« نزدیکی عمیق » به منظور تغییرات کیفی یا غیر دسته ای فرهنگی تغییرات
( ولر 1998 ) ، کیفیت خدمات ( پایه برضد افزایش ) که توسط موسسه مهیا می شود . TQM بد نبال مراحلی از تغییرات عمیق و بالا است . بهر حال ، آن تنوع یا گسترش را پس نمی دهد. هر زمان برای تغییر دادن کیفیت موسسه نیاز است . ذاتاً ، از ایزو ، TQM سعی بر تغییر همراه یک تمرکز است . تمرکز در کیفیت است .
TQM کیفیت را مثل یک فرهنگ آموزشی پیش بینی می شود . آن با شغل هر کسی برای کوشش عالی می آید – یا گاها کارماسو کااُ سالا – یا هوش در آن کاری که شخص انجام می دهد . زمانیکه یک جا روکش زمین را جارو می کشد ،
او آنرابه بهترین قابلیت انجام می دهد . کارمند دفتر ، دفتر را با شایستگی بالاتر و رعایت همه این ها کسی که نیاز به خدمات آنها دارند مدیریت
می شوند.
ص 183
معلمات با بهترین توانایی هایشان و رضایت کامل از دانشجویان و والدین
آموزش می دهند . ریاست موسسه را با رضایت از کارمند دانشجویان و
والدین مدیریت می کند. یک تعریف خوب از TQM کیفیت درهر مرحله توسط هر شخص وبرای هر کسی ( مشتری ) وابسته به آموزش وپرورش است .
کیفیت مثل فرهنگ موسسه مفهوم مجموع را نسبت به تقاضای دلالت دارد.
کیفیت ، در این بافت فقط یک ؟؟؟برای موسسه جائیکه چیزهای دیگر
عقب افتادند نمی تواند باشد . یک مدرسه یا یک دانشکده با آکادمی عالی
نتیجه می دهد اما موفقیت در ورزش یا فعالیتهای فرهنگی یا نفوذ کارهای
روز مرده دارویی در میان دانشجویان : نمی تواند یک موسسه کیفیتی از
فرشته TQM است .