فهرست و منابع تحقیق مقاله اقتصاد سیاسی رسانه ها
فهرست:
مقدمه......................................................................................................................................................... 1
ماهیت اقتصادسیاسی............................................................................................................................... 1
اقتصادسیاسی رسانه ها.......................................................................................................................... 2
چارچوب مفهومی مکتب اقتصادسیاسی رسانه ها................................................................................. 3
پیوند تاریخی توسعه ارتباطات بااقتصادسیاسی..................................................................................... 5
مروری بردیدگاه های هربرت شیلر (هربرت شیلر)............................................................................... 6
خصوصی سازی – تضعیف بخش عمومی............................................................................................. 7
خصوصی سازی ایدئولوژیک و تبلیغات.................................................................................................. 8
نظریه های اندیشمندان در مورد اقتصاد سیاسی رسانه ها................................................................ 10
ریموند ویلیامز........................................................................................................................................ 10
نیکلاس گارنهام..................................................................................................................................... 10
ادوارد هرمان و نائوم چامسکی............................................................................................................ 11
سیس . جی . هاملینک............................................................................................................................. 12
یحیی کمالی پور:..................................................................................................................................... 13
حمید مولانا............................................................................................................................................. 13
فرد فیجس.............................................................................................................................................. 14
آرماند ما تلار......................................................................................................................................... 15
جیمز دی هالوران.................................................................................................................................. 15
مجید تهرانیان :....................................................................................................................................... 16
جمع بندی................................................................................................................................................ 17
منابع ....................................................................................................................................................... 19
منبع:
اینگلیس ، فرد ، 1377 «نظریه رسانه ها » ترجمه محمود حقیقت کاشانی ، تهران مرکز تحقیقات ، مطالعات و سنجش برنامه ای صدا وسیما ی جمهوری اسلامی ایران .
شکر خواه ، یونس ، 1371 ،«دگرگونی جهانی و دیدگاههای شیلر»، به نقل از ، رسانه ، ش 11 ، پاییز 17 ، صص 81-76 .
شیلر هربرت ، آی ، 1375 ،و اطلاعات و اقتصاد بحران ، ترجمه یونس شکر خواه ، تهران ، کانون ترجمه و نشر آفتاب .
کمالی پور ، یحیی ، 1373 ، «عملکرد رسانه ها در آمریکا »، خلاصه درس های ارائه شده ، تنظیم مهدخت بروجرد ی علوی ، رسانه ، 73، صص31-24 .
گرین فیلیپ ، 1369 ،«نقد کتاب رضایت تولید ، اقتصاد سیاسی رسانه های گروهی » ، رسانه ، ش، 4، زمستان 1369 ،صص 20- 23
گیلپین ،رابرت ، 1378 «ماهیت اقتصادی سیاسی » ، ترجمه دکتر محمود تقوی ، اطلاعات اقتصادی – سیاسی ، ش 144-143 ، صص206 –200 .
ماتلار ، آرماند ، 1375 ، «مقررات زدایی در رسانه ها»، ترجمه علی کسمایی ، رسانه ،سال هفتم ، ش 4 ، زمستان 75 ، صص 15-2 .
معتمد نژاد ، دکتر کاظم ، 1375 ، « نظریه های سلطه ارتباطی جهانی » رسانه ، سال هفتم ، ش 2 ، صص 9-2
معتمد نژاد، کاظم ، 1377 ، مقدمه کتاب «وسایل ارتباط جمعی و امپراطوری امریکا » نوشته هربرت شیلر ، ترجمه احمد میر عابدینی ، تهران ، انتشارات سروش .
مک جسلی ، دبلیو ، 1369 ، «فیلتر های خبری»، مصاحبه با ادوارد هرمان ،ترجمه سندسی ، رسانه ، ش 4 ، زمستان 69 ، صص 14-19
هالوران ، جیمز دی ، 1375 ، « نوآوری های ارتباطی و پرسش های انتقادی » ، ترجمه نورایی بید خت ، رسانه ،زمستان 75 ، صص 31- 22 .
هاملینک سیس ، جی ، 1372 ، «آیا پس از انقلاب اطلاعات زندگی و جود خواهد داشت؟ » ، ترجمه شاهرخ بهار ، رسانه ، بهار 1372 ، صص 12 – 4 .
هرمان ، ادوارد ،1371 ، «اقتصاد سیاسی رسانه های گروهی » ، ترجمه مجتبی صفوی ، رسانه ، ش 11 ، پاییز 71 ، صص 26 – 35