تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 15754
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۱۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه

    برق مصرف مورد نیازایستگاه ازطریق دوخط 3/3KV که از نیروگاه به    طرف پست می آیدبه روی دوعددترانسفورماتورقدرت 3/3KV/400V آمده وازآنجابه تابلوهایNF-S101 وS102-NFآمده وتوسط کابلهای POWER به درون اتاق فرمان به تابلویESS وNESS وصل میشود وخودتابلویESS خودشامل فیدرهایNF+NEO1وNF+NEO2 و     NF+NEO3وتابلویNESSخودشامل فیدرهایNF+NEO4و NF+NEO5و         NF+NEO6میباشدکه هرکدام بازخودشامل فیدرهای مختلفی است که به مصرف کننده ها     گوناگونی ازقبیل شارژرهای110 ولت و48 ولت وانواع تابلوی OP وELP وسیستم روشنایی رفته است0 وکلیدهای اصلی آن متعلق به شرکت ABB وآنهاQO1 وQO2 و QO3 میباشدکه برروی تابلوی مصرف داخلی درون اتاق فرمان نصب  گردیده اند0

       باطریها:

    درایستگاه کارون3 اتاقی به نام (BATTERYROOM)وجودداردکه درآن باطریهای گوناگونی درسطح ولتاژ110 ولت و48 ولتDC وجودداردکه جهت تامین نیازرله های حفاظتی وسیستم مخابرات وPLCمیباشد0 البته هم باطری اسیدی وجودداردوهم باطری خشک که کاربردهرکدام متفاوت است ولی بهره برداری ازباطریهای خشک راحترمیباشدکه متعلق به سیستم فیبرنوری ومخابرات است0 

    ازلحاظ شینه بندی پست کارون3ازنوع شینه بندی5/1کلیدی میباشداین

    نوع شینه بندی را گاهی سه کلیدی نیزگویند (3switch system )نیز

    می نامندزیراکه بین دوشین سه کلید بطورسری قراردارد0

     

    دومدار(فیدر)بین سه کلید واقع میشودلذاهرفیدر5/1 کلیداختصاص    

    میابد0 درحالت عادی تمام کلیدها بسته بوده وهردوشینه برقرارهستند

    اگردوکلیدمجاوربه حالت بازدرآیند درآن صورت مدارقطع میگردد0

    درهرزمان میتوان هرشینه رابدون اعمال خاموشی ازمدارخارج کرد0

    این سیستم نسبت به سایرانواع شینه بندی به استثنای سیستم دو کلیدی

    گرانتربوده وبه طور کلی ازنظرقابلیت اطمینان  ایمنی قابلیت مانور

    مدارهادرسطح بسیاربالایی قرارداردوبه همین دلیل برای پست های

    نیروگاهی بزرگ مانند کارون3 وهمچنین پستهایی که بارزیادی از

    فیدرهای آن عبورمی کندکاربرددارد0 توضیح اینکه ایجاد هرخطایی

    روی هرفیدرباعث قطع همان فیدرشده ولی چنانچه اتصال کوتاهی روی

    کلیدوسطی رخ دهد  درآن صورت دومدارموقتاازمدارخارج می شود0

    مزایاومعایب سیستم 5/1کلیدی (BREAUER AND HALF)

    الف- مزایای سیستم:

    دارابودن بیشترین راندمان بهره برداری0

    بالاترین قابلیت اطمینان رادارد0

    وقوع اتصال کوتاه درشینه باعث خروج هیچ مدار(فیدری)نمیگردد0

    سهولت توسعه پست درآینده0

    ب-معایب یا نقاط ضعف سیستم:

    نیازبه 5/1 کلیدبرای هرمدار(فیدر)0

    بالا بودن هزینه احداث پست

    مشکل بودن مانور روی هر مدار0

     

             کنترل وحفاظت اینترفیس وتابلوهای واسط

    خطوطی که ازطریق دکلهای انتقال از پست تانیروگاه به مسافت 2 کیلومتر به کاررفته اند به غیرازکابلهای سه فاز A وB وCکابل دیگری درست دربالای سه فازبه نام کابل گارد یا شیلدوایرروی دکل است که درون خوداین سیم گاردکابل فیبرنوری قرارداردوارتباط حفاظت وکنترل بین پست تانیروگاه راانجام می دهدودقیقا بدین شرح میباشد: از طریق خوددکلی که کابل فیبرنوری درون آن قراردارد به درون سویچ یارد آمده وسپس با ظرافت وتدابیرخاصی کابل فیبرنوری رادرون جعبه یا باکس مخصوصی قرارداده وبااستفاده ازکابل قابل انعطافی آن رابا اتصال جوش کرده و به درون تابلوی HVPLC که درون اتاق فرمان قرارداردوایرینگ کرده درون این تابلو که ازاسمش پیداست:

    (High Voltage Program Lajic Contorol)

    یک سری کارتهای الکترونیکی وحفاظتی قراردارد که سیگنالهایی که ازنیروگاه ارسال میشود را پس ازبررسی به درون تابلوی دیگری به نام  ((V+))ارسال کرده وبعدازآن به تابلوهای(OARA12)و(OARA34)فرستاده میشود ودرون این تابلوها هرکدام دوعددرله ی دیفرانسیل به نام NOMERICAL قرارداردکه هر کدام متعلق به یک خط نیروگاهی میباشدوحفاظت آن خط رابرعهده دارداین نحوه ی حفاظت وکنترل خطوط 

    اینترفیس پست کارون3 میباشد0

     

    حفاظت پست وخطوط ( PROTECTION )

    اول ازحفاظت خطوط پست شروع می کنیم رله ای که کارحفاظت خطوط رابرعهده دارد را رله دیستانس گویند این رله سالهاست که نقش مهمی درخطوط انتقال ایفا مکند0

    تعریف رله دیستانس : یک رله حفاظتی است که زمان قطع آن تابع مقاومت طول سیم مباشد0

     

    ساختمان داخلی رله شامل:

    1- عضو تحریک کننده   2- عضوسنجشی رله ی دیستانس(عضوزمانی)

    3- عضوجهت یاب       4-تعدادزیادی رله ی کمکی

    رله ی دیستانسی که درپست کارون3 وجوددارددارای دوقسمت اولیه و

    ثانویه میباشد0رله ی دیستانسی که درپست وجود دارد ازمدل

    MICROMHO میباشدوکدآن SHNB102 ومتعلق به شرکت

    ALSTOM فرانسه است0 البته این مشخصات فقط متعلق به قسمت

    اولیه رله ی دیستانس میباشدوازچندین رله ی کمکی دیگر نیزهمکاری

    می نماید که درسطرهای زیر به آن اشاره ای خوا هدشد0

    MWU:   OVER  VOLTAGE  Relay.

    MVTU:  OVER  VOLTAGE  RELAY.

    MVAG:  UNDER  VOLTAGE  RELAY.

    MCTI:  STUB  PROTECTION  RELAY.

    MVAG:  TRIP  RELAY.

     

      قسمت ثانویه رله ی دیستانس:

     

    این قسمت نیزمانندقسمت قبلی خودبامشخصه:LFZP DISTANCE

    معروف میباشد و چندین رله ی کمکی نیز اوراهمکاری می کند که ازقبیل:

    MVAX: TRIP CIRCUIT SUPERVISION RELAY

     

    MVAG:  TRIP RELAY

    بعدازرله ی دیستانس رله ی اتورگلوزر)  Auto Reciose Relay) نقش مهمی درخطوط داردکاراین رله زمانی است که اگرخط یاخطوطی TRIP نماید بلافاصله آن خط راوصل می نماید0 که خودهمانندرله های فوق الذکردارای مشخصات زیرمیباشد:

    LFAA  AUTO RECLOSE RELAY.

    MAVS: SHECK SXNCHRONIZING RELAY.

    MCTI:  OVER CURRENT RELAY.

    MVTT: TIME DELAYED.

    MVAA: AUXILARY RELAY.

    MVAX: TRIP CIRCUIT SUPER VISION RELAY.

    MVAG:  TRIP RELAY.

    *البته رله ی اتورگلوزردرپست کارون3 ازمدارخارج میباشد*

    رله های حفاظت باس بار:(BUS BAR PROTECTION)

    MFAC: High Impedance Differentional Rlay

    MVTP: CT SUPERVISION RELAY

    این رله ها ازباس بار2و1 محافظت می کند ودرمواقعی که اتصال

    کوتاهی یا مشکل به وجودآید که بریکرهابازنشوند این رله ها فرمان

    TRIP باس بارراصادرمی کنندوباس بارازمدارخارج میشود0

     

       راکتور:(REACTOR)

    راکتورنیزهمانند ترانسفورماتور یک ماشین الکتریکی میباشد که فقط درخطوط انتقال وجودداردوکارآن براین اساس میباشدکه مگاورخط یا باس بار رامصرف می کند و فرق آن با ترانسفورماتور دراین است که ترانسفورماتوریک اولیه ویک ثانویه داردولی راکتورفقط اولیه آن به شبکه وثانویه آن مستقیم یاغیرمستقیم به زمین اتصال شده است پس  نقش راکتوربرای اصلاح ضریب قدرت یا COSU میباشدودقیقاکارآن  برعکس بانک خازنی میباشددرپست اصلی کارون3 تعداد2 عددراکتور بامارکSIEMENS باتوان اسمی50MVAR وجودداردکه یکی به  شین دوم ) BUSBAR2)وصل میشودودیگری برروی خط کارون3 تیران(KT926 )قراردارد0 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه, مقاله در مورد تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه, تحقیق درباره تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه, مقاله درباره تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیستم مصرف داخلی ایستگاه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت