مدیریت تولید
خلاصه
تولیدات پیچیده و افزایش تولید جهانی , رقابت های زیادی را به شرکت هایی که فرآیند مدیریت اطلاعاتی را تولید می کند اضافه می کنند . به منظور اجتناب از تاخیرها و پیامدهای بعدی حتی پروژه های کوچک محلی برای خودکار عمل کردن مدیریت اطلاعات تولید نیاز به کمی تفکر جهانی و زمان طولانی تر هستند .
این مقاله به خواننده یک بررسی از این نوع موضوعات را ارائه می دهد که یک کارخانه باید در هنگام کار جهت افزایش تولید و خودکار عمل کردن اطلاعات تولیدش با این ایده روبرو شود که فهمیدن نخستین قدم در اجتناب از مشکل ناحل آن می باشد .
مشکلاتی که در اینجا درباره آن بحث خواهیم کرد شامل :
هماهنگی و به روز کردن اطلاعات
دارا بودن حداقل ساختار اطلاعاتی متداول
تنوع و تربیت
افزایش روند فروش
افزایش روند تولید
جهانی شدن
استاندارد کردن
اعمال
کیفیت
رقابت در مدیریت تولید
مقدمه
مدیریت تولید چیست ؟ اگر شما در قسمت تولید فروش یا IT یک کارخانه بزرگ یا متوسط کار می کنید احتمالاً :
شما در حال کشمکش جهت تقسیم کردن اطلاعات تولیدی خود میان کاتالوگها , وب سایت خود , اینترنت یا مشتریهای خود , پورتالهای (مدخلهای) تولید هستید یا :
شما در حال صحبت درباره تکمیل یک پروژه تولید یا یک کاتالوگ تولیدی روی خط اصلاح شده می باشید یا :
شما سعی می کنید تا اطلاعات هم زمان تولید را که میان قسمت های مختلف کارخانه , سیستم ها و پروسه های آن وجود دارد بدست آورید یا :
قسمت فروش کارخانه در انتظار است تا شما ساختار و حمایت لازم را جهت افزایش اطلاعات تولید درج شده در پورتال تولید نهایی به آن ها ارائه دهید یا شما در شگفت هستید که چطور شما می توانید اطلاعات مناسبتری را برای سیستم تولید خود پیشنهاد کنید .
مشکل نیست که دریابیم این نیاز ها چگونه با هم مرتبط می باشند , هر یک از آن ها قسمتی از نیاز بزرگتر اطلاعات مدیریت تولید می باشد اطلاعات مدیریت تولید روند کنترل کیفیت ارائه اطلاعات تولید از فروشنده به خریدار است .
این قسمت از یک تی رت در هر صنعت است و ظاهراً بغرنج تر می شود . هر فروشی نیاز به یک فروشنده جهت ارائه اطلاعات تولید , اطلاعات تکنیکی و اطلاعات قیمت گذاری و توصیفات تولید , گرافیک ها دارد و یک خریدار از این اطلاعات جهت انتخاب کردن و داشتن یک گزینه سود می برد این اطلاعات از جهات متعدد مثل جنبه مهندسی بازاریابی , تهیه کننده های چند تایی و مدیریت تولید و انتقال از طریق کانالها و کاتالوگهای چاپی , وب سایتها وسیستم های تولید برای خریداران جمع آوری می شود .
هرچقدر تعداد این جوانب یعنی فروشنده ها , کانال ها و خریداران بیشتر شود احتمال و میزان اشتباه بیشتر می شود .
به چه دلیل مدیریت تولید اینقدر رقابت انگیز است ؟
مدیریت تولید در مورد مدریت کیفیت و جریان اطلاعات تولید گذر تولید کرده از فروشندگان داخلی یک کارخانه و میان کارخانجات است . بسیاری از مدرم مسول یک بخش کوچک از روند اطلاعات مدیریت هستند از نظر فرهنگی مردم کمی , اگر نگوییم هیچ کس , مسول کلی می باشند . مشابه رقابت چند فرد نا بینا که سعی دارند تا یک فیل را از طریق احساس کردن توصیف کنند , هر فرد در پروسه کلی , سهم خود را در پروسه درک می کند اما عده کمی رقابت کلی را می بینند .
درک مدیریت اطلاعات تولید نیاز به بازگشتن به عقب و تجزیه و تحلیل همه بخشهای کار دارد . بیشتر از نگاه به عملکرد یک بخش خاص یا یک کارخانه ویژه , مدیریت اطلاعات تولید به نقشها و قسمتهای عرضی و فروشندگان عرضی کارخانه توجه دارد .
مدیران تولید با قسمت های ویژه تولیدات هماهنگ می شوند .
گروههای مهندسی استدلالهایی با محتوای تکنیکی و شکلی را بدست می آورند .
تیم های بازاریابی توصیفات و گرافیکهای قانع کننده را ارائه می دهند .
مدیران بالاتر موجودیهای تولید را با تقاضای بازار هماهنگ می سازند .
گروههای فروشنده محلی مقدار تولید را محدود میکنند .
گروههای فروش توضیحات اصلی را برای فروشنده ارائه داده و مسئول قیمت گذاری و قرار بستن با مشتری می شوند .
مدیران تولید , تولیدات را در روند تولید افزایش می دهند .
مدیران پروژه و مهندسان به دنبال کاتالوگهایی جهت یافتن راه حلی جهت نیازهای ---- خود می باشند . این موارد و بسیاری موارد دیگر همه وابسته به یک منظم خاص اطلاعات مدیریت تولید هستند . بنابراین اغلب فقط جزئیات و مشکلات مرتبط با نقش آن ها را مشاهده می کنیم . هر زمان که به عقب برگشته و مشکل قسمت های مختلف کارخانه خود را مشاهده می کنیم اغلب فقط بر رقابتهای به عنوان یک فروشنده یا به عنوان یک خریدار تمرکز می کنیم .
Challenges in Product Management
Product management
Summary
Complex products and global integrations add additional challenges to a companies product information management process. In order to avoid delays and future issues, even small local projects to automate product information management need to think a bit globally and longer term.
This white paper provides the reader with an overview of the typical issues a company has to face when working to integrate and automate its product information, with the idea that understanding the problem is the first step in avoiding or solving it.
The problems discussed include:
Data Synchronization and Update
The “Minimum Common Data Structure” Issue
Variation and Configuration
Sales Process Integration
Procurement Process Integration
Globalization
Standardization
Operations
Quality
Challenges in Product Management
Introduction
What Is Product Management?
If you work in procurement, sales or IT for a large or mid-sized company, it’s likely that:
You’re struggling to coordinate your product information between catalogs, your web site, your intranet or your customers’ e-procurement portals, or
You’re talking about implementing a product configurator or an improved online product catalog, or
You’re trying to maintain and synchronize product data internally between multiple divisions, systems, and processes, or
Sales is looking to you to provide the infrastructure and support to integrate product information into a customer’s e-procurement portal, or
You’re wondering how you can streamline your procurement process, or how to get vendors to provide better information for your e-procurement system.