تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش

تعداد صفحات: 28 فرمت فایل: word کد فایل: 12712
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش

    فصل اول : آشنایی با محیط فلش

    خصوصیات سیستم مورد استفاده :

     

    - حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233 
    - 16 مگابایت Ram
    - حدود 600 مگا بایت فضای آزاد
    - کارت گرافیکی 64 گیگا بایت

    آشنایی با انواع فایل های Flash

     

    فایلهای Flash با سه نوع پسوند قابل ذخیره سازی است :
    1-fla
    2-swf
    3-exe
    1- پسوند fla
    هنگام ذخیره سازی یک فایل در Flash ، به طور اتوماتیک فایل با پسوند fla ذخیره می شود. از خصوصیات این پسوند این است که صرفاً در محیط نرم افزار قابل باز شدن و ویرایش است . یعنی اینکه اگر فایل مورد نظر ما نیاز به ویرایش داشته باشد ، تنها باید با پسوند fla ذخیره سازی گردد .
    آیکون فایلهای fla را به این شکل می توانید بشناسید .

     

    2- پسوند swf
    این پسوند حاصل اجرای فایل fla می باشد ، و بطور خودکار یک بار پس از اجرای فایل fla در کنار این پسوند (در همان مسیر) ساخته می شود . این فایل که حجمی به مراتب کمتر از فایل fla داشته ، قابلیت اجرا توسط برنامه Flash Player را دارد .
    نکته : برای ایجادپسوند swf باید قبلاً فایل را به شکل fla ذخیره کرده باشید .
    نکته :در گذشته برای پویا نمایی از برنامه Shock Wave Flash استفاده می شده است . پسوند swf از این برنامه گرفته شده است .
    آیکون فایلهای swf را به این شکل می توانید بشناسید .  

     

    3- پسوند exe
    این پسوند که از فایلی با پسوند swf ساخته می شود، بدون نیاز به نرم افزار Flash و همچنین Flash Player قابل اجرا است . البته باید توجه داشت که حجم این فایل بیشتر از بقیه پسوندهای دیگر Flash بوده و استفاده چندانی بر روی وب ندارد .
    برای ایجاد کردن این فایل حتما باید از نسخه swf فایل استفاده کرد ضمن اینکه مسیر اجرای آن از منوی File گزینه ی Creat Projector و سپس swf می باشد .
    نکته : برای استفاده بر روی وب حتماً باید از نسخه swf فایل استفاده کنیم .
    آیکون فایلهای exe را به این شکل می توانید بشناسید .

     

    آشنایی با ابزارها :
    ابزارهای flash به چهار دسته تقسیم می شوند :
    1- Drawing Selection (ابزارهای رسم)
    2- View Selection (ابزرهای نمایش)
    3- Color Selection(رنگها)
    4- Option
    Line Tool :
    این ابزار برای رسم خطوط آزاد استفاده می شود ، کلید گرم آن (N) می باشد .
    نکته : هر کدام از ابزارهای این نرم افزار دارای Option , Properties خاص خود می باشند . البته بعضی ابزارها ممکن است Option یا properties را نداشته باشند .
    ابزار line Tool ، فقط Properties دارد ، که در زیر به شرح آن می پردازیم :

     

    Stroke Color : برای تغییر رنگ خط رسم شده ، از این ابزار استفاده می شود . رنگهای موجود در این Pallet ،رنگهای تحت وب اند که به صورت RGB (حدود 216 رنگ) بوده ، و نسبت به رنگهای CMYK محدودیت دارند .
    Stroke Style :به کمک این گزینه می توان ضخامت خط رسم شده را مشخص کرد . اعدادی که می توان در این جعبه وارد کرد بین1/0 تا 10 است . برای تغییر این عدد می توانیم عدد مورد نظرمان را وارد کنیم یا از لغزنده کنار جعبه استفاده کنیم .
    Custom : در این گزینه تمام آیتم های Line قرار دارد . با زدن این کلید پنجره Stroke Style باز می شود ، که گزینه های آن به شرح زیر است :

     

    Type : نوع خط مورد نظر را انتخاب می کنید .( که البته در این قسمت نیز متناسب با نوع خطی که انتخاب می کنید ، باز هم می توانید تنظیمات ظریفتری را بر روی کار خود انجام دهید ، که این مساله از توانمندیهای نرم افزار Flash است. )
    Sharp Corners : این گزینه برای پر کردن فضاهای خالی در زاویه های ایجاد شده در شکل خطوط است . (در واقع انتخاب این گزینه باعث می شود که گوشه های خط به هم بسته شوند.)

     

    Oval Tool
    این ابزار برای رسم دایره و بیضی استفاده می شود و به طور پیش فرض بیضی رسم می کند ، که با پایین نگه داشتن Shift می توانیم اقدام به رسم دایره کنیم . (توجه کنید که خط دور دایره با مشخصات همان خطی رسم می شود که در Line Tool مشخص شده است .) کلید گرم این ابزار (O) است .
    فضای بیرونی شکل رسم شده را Stroke تشکیل می دهد و فضای داخلی شکل Fill است ، که این قاعده برای تمامی اشکال بسته برقرار است .
    در Properties این ابزار ، دو ناحیه تعیین رنگ وجود دارد ، یکی برای Line Stroke و دیگری برای Fill Stroke و این تفاوتی است که Properties ابزار Oval با Line دارد .

     

    Rectangle Tool
    این ابزار برای رسم چهارضلعی استفاده می شود و در صورتی که بخواهیم یک چهارضلعی با اضلاع هم اندازه رسم کنیم ، باید از کلید Shift کمک بگیریم . کلید گرم آن ، کلید (R) است .
    این ابزار فقط دارای Option بوده و Properties ندارد .

     

     
    Round Rectangle Radius
    با کلیک بر روی این Option ، پنجره ای باز می شود که می توان با دادن عدد 0 تا 999 میزان گرد بودن گوشه های شکل را تنظیم کرد . (هر چقدر این عدد بزرگ تر باشد ، شکل به دایره شبیه تر می گردد. )
    نکته : هنگامی که از این ابزار استفاده می کنیم ، می توانیم با کلیدهای جهت نمای بالا و پایین نیز میزان گرد بودن و یا نوک تیز بودن زاویه های چهار ضعلی مان را همراه با فشردن دکمه ماوس انجام دهیم . در این روش این عمل با دقت چشم انجام می گیرد نه انتخاب عدد.
    Arrow Tool
    برای انتخاب اشیاء و نیز جابجایی آنها از این ابزار استفاده می شود . دقت داشته باشید که وقتی شکلی را به حالت انتخاب می بریم به صورت مشبک مشاهده می شود . کلید گرم این ابزار (V) است .
    نکته : برای اینکه تمام قسمتهای (Fill , Stroke) انتخاب شوند ، بایستی دابل کلیک کنیم .
    این ابزار چهار حالت دارد ، که این حالات دقیقاً بستگی به موقعیت قرار گرفتن بر روی شکل دارند :
    1- در حالتی که به نشانگر ماوس شکل یک + فلش دار اضافه می شود ، برای جابجایی یک شکل استفاده می شود .
    2- در حالتی که به نشانگر ماوس شکل یک مستطیل نقطه چین اضافه می شود ، امکان انتخاب کل شکل در اختیار کاربر است .
    3- در حالتی که به نشانگر ماوس یک فلش به همراه یک زاویه 90 درجه اضافه و مشاهده می شود ، می توان مربع یا مستطیل را از یکی از گوشه های آن تغیر شکل داد . (کشیدگی یا فرورفتگی ایجاد کرد.)
    4- و حالت آخر وقتی است که به دنبال نشانگر ماوس یک فلش به همراه یک منحنی کوچک دیده می شود ، در این حالت می توان دایره یا بیضی را از یک گوشه تغییر شکل داد

    Pencil Tool

     

     
     
    به کمک این ابزار می توانیم خطوطی را طبق حرکت دست رسم نماییم ،Properties این ابزار دقیقاً مانند Line Tool است. کلید گرم این ابزار (Y) است .
    البته Option آن دارای سه گزینه است که در زیر توضیح آن را مشاهده می کنید :
    Straighten : در این حالت خطور رسم شده با زاویه های 90 درجه رسم می شود .
    Smooth : در این حالت زاویه ها کاملا نرم رسم می شوند .
    Ink : در این حالت که تلفیقی از دو حالت قبل است ، حرکت دلخواه دست را رسم می کند.
    توجه : ابزارهایی که برای تغییر شکل خطوط Pencil استفاده می شوند ، جزء Option های Arrow نیز هستند . یعنی خطوط یا اشکال رسم شده را به کمک گزینه Straighten تیز کرده و به وسیله ابزار Smooth نرم می کند . برای همین این دو گزینه با تواناییهای مشابه عمل می کنند .
    Brush Tool
    این ابزار که برای رنگ آمیزی اشکال استفاده می شود ، با کلید گرم (B) فعال می گردد . properties آن که فقط توانایی تغییر رنگ دارد ، پیچیدگی خاصی نداشته و Option آن دارای گزینه های زیر است :
    Brush Mode : در این قسمت حالتهای مختلف رنگ کردن یک شکل را انتخاب می کنیم ، که این حالتها خود به گزینه های زیر تقسیم می شوند :
    - Paint Normal : در این حالت ابزار قلم مو را هرجا که بکشیم ، رنگ می کند .
    - Paint Fills : در این حالت فقط ناحیه هایی که با Fill Color رنگ شده اند،تحت تاثیر قرار می گیرند .
    - Paint Behind : در این حالت پشت شکل رنگ می شود .
    - Paint Selection : در این حالت فقط مناطقی که انتخاب شده اند رنگ می گیرد .
    - Paint Inside : دراین حالت محلی را که در آن شروع به رنگ آمیزی کرده ایم در همان منطقه رنگ می کند.
    از دیگر گزینه های Option در این ابزار دو گزینه زیر نیز هست :
    Brush Size : اندازه سر قلم را تعیین می کند .
    Brush Shape : شکل سر قلم را در این گزینه تعیین می کنیم .

     

    Fill Transform Tool
    از این ابزار برای رنگ آمیزی با رنگهایی که دارای طیف نور(Gradient) می باشند ، استفاده می کنیم .کلید گرم این ابزار Fill Color می باشد .
    البته باید توجه داشته باشید که از رنگهای Gradient دار با ابزارهای دیگر نیز می توان استفاده کرد . اما این گزینه توانایی این را دارد که شما بتوانید جهت تابش نور به شیء ، مرکز نقطه رنگی ، جهت حرکت طیف رنگ و کارهایی از این دست را انجام دهید .
    البته این تغییرات همگی بر روی Fill Color صورت می گیرد و در حالتی که بخواهید این تغییرات بر روی Stroke نیز اعمال شود ، باید ابتدا Stroke را به Fill تبدیل کنید . مراحل انجام این کار به صورت زیر است :
    1- ابتدا Stroke مورد نظر را انتخاب کرده .
    2- از منوی Modify گزینه Shape را انتخاب کنید .
    3- مسیر مقابل را انتخاب کنید :
    منوی Modify ، گزینه ی Shape و سپس Convert line to fill
    4- سپس از قسمت Fill Color یکی از انواع Gradient را انتخاب کرده و نتیجه را مشاهده کنید.

     قرینه کردن یک شکل توسط ابزار Transform

     

    با پایین نگه داشتن کلید Alt و گیره هایی که در اثر اعمال Transform در وسط اضلاع ایجاد می شود ، می توان اقدام به قرینه نمودن شکل کرد .
    Fill Transform :
    از این ابزار برای تغییر اندازه و تغییر جهت نور Gradient در اشکال مختلف استفاده می شود.

    فصل دوم: کار با لایه ها

    لایه ها

    از منوی Window می توان panel لایه ها را آشکار یا پنهان کرد . Panel لایه جزئی از Panel ،Time Line است . در گوشه سمت چپ Time Line ، گزینه هایی وجود دارد که می توان به کمک آنها اقدام به انتخاب لایه ، ایجاد و یا حذف لایه نمود .

     

    ضرورت استفاده از لایه ها :
    لایه ها به ما این امکان را می دهند که اشکال و حرکات ایجاد شده را به صورت تفکیکی کنترل و نظارت کنیم . وقتی هر شکل در لایه مربوط به خود وجود داشته باشد ، کاربر این امکان را دارد که به راحتی اشکال را ویرایش کرده و هر کدام را در هرجایی که مد نظرش قرار دارد به راحتی تنظیم کرده و حرکات آنها را کنترل و پردازش کند . در این حالت برای ویرایش مثلا یک شکل کوچک ، کاربر مجبور به تغییر تمام موضوع نبوده و تنها با یک دستور ساده می تواند شکل مورد نظرش را ویرایش کند .
    لایه ها هیچ ضخامتی نداشته ، حجم زیادی اشغال نمی کنند . بنابراین کاربر می تواند هر تعداد لایه ای که نیاز داشت ، ایجاد کرده و با لایه های مختلف کار کند . لایه ها به طور پیش فرض با نام Layer 1,2, … نامگذاری می شوند ، اما امکان تغییر نام لایه به نام دلخواه و متناسب با موضوع، وجود دارد . امکان کپی گرفتن از لایه ها نیز در موارد خاص وجود دارد .
    اجزای Panel Layer :
    نکته : لایه فعال لایه ای است که آیکون مداد در کنار آن مشاهده می شود .
    (Show/Hide all Layer ) آیکون چشم :
    از این آیکون برای مخفی کردن لایه ها استفاده می شود .
    (Lock / Unlock all layer)آیکون قفل :
    در حالت عادی آیکون قفل خاموش می باشد و در صورت روشن کردن آن ، لایه مذکور قفل می شود . یعنی امکان انجام هرگونه عملیاتی را برروی آن لایه از کاربر می گیرد.
    (Show all layers as outline)گزینه مربع :
    توسط این گزینه می توان برای هر لایه رنگی را در نظر گرفت ، که شناسایی هر لایه بر روی Stage توسط این رنگهای متمایز آسان گردد.
    Insert Layer : برای ایجاد لایه جدید بکار می رود .
    Insert Motion guide : برای ایجاد لایه راهنما بکار می رود .
    Insert Layer Folder : هنگامی که تعداد لایه ها زیاد می شود ، برای دسته بندی کردن آنها بهتر است توسط این گزینه یک Folder ساخته شود و لایه ها درون Folder قرار گیرد .
    Recycle bin : برای حذف لایه از این گزینه استفاده می شود . 
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش, مقاله در مورد تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش, تحقیق درباره تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش, مقاله درباره تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آشنایی با محیط فلش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت