تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22563
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب

     

    تند شدن‌ غیرطبیعی‌ ضربان‌ قلب‌ عبارت‌ است‌ از تندی‌ ضربان‌ قلب‌ به‌ نحوی‌ که‌ قلب‌ بسیار سریع‌تر از حالت‌ طبیعی‌ می‌زند بدون‌ این‌ که‌ فرد فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری زیادی‌ داشته‌ باشد.
    این‌ تندی‌ ضربان‌ قلب‌ بین‌ 150 تا 300 ضربان‌ در دقیقه‌ است‌. فردی‌ که‌ بیماری‌ قلبی‌ ندارد ممکن‌ است‌ با ورزش‌ ضربان‌ قلب‌ را به‌ 160 بار دقیقه‌ یا بیشتر برساند که‌ البته‌ این‌ طبیعی‌ است‌ و مشکلی‌ محسوب‌ نمی‌شود. انواع‌ تند شدن‌ غیر ظبیعی‌ ضربان‌ قلب‌ عبارتند از فیبریلاسیون‌ دهلیزی‌، تند ضربانی‌ سینوسی‌، تند ضربانی‌ فوق‌ بطنی‌، و تند ضربانی‌ بطنی‌.
     

    علایم‌ شایع‌

    تپش‌ قلب‌. نبض‌ بین‌ 180-100 بار در دقیقه‌ می‌زند که‌ بسیار سریع‌تر از حالت‌ طبیعی‌ است‌.

    غش‌ کردن‌ یا احساس‌ نزدیک‌ بودن‌ مرگ‌

    درد قفسه‌ سینه‌

    سرفه‌ ناخودآگاه‌

    تنگی‌ نفس‌

    علل‌

    ناشناخته‌ هستند. این‌ حالت‌ می‌تواند در افراد جوانی‌ که‌ هیچ‌گونه‌ شواهدی‌ از بیماری‌ ندارند رخ‌ دهد، اما در عین‌ حال‌ در افراد مسنی‌ که‌ دچار بیماری‌ سرخرگ‌های‌ قلب‌ هستند نیز رخ‌ می‌دهد.

    عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر

    بیماری‌ قلبی‌

    تب‌

    پرکاری‌ تیرویید

    استرس‌؛ اضطراب‌

    سیگار کشیدن‌

    مصرف‌ بعضی‌ از مواد و داروها، مثل‌ کافئین‌، کوکایین‌، افدرین‌ یا سایر داروهای‌ تقویت‌کننده‌ دستگاه‌ سمپاتیک‌

     

     
    پیشگیری‌

    سیگار نکشید.

    حتی‌المقدور استرس‌ زندگی‌ خود را کم‌ کنید.

    از دکونژستان‌ها؛ داروهای‌ کم‌کننده‌ اشتها؛ قهوه‌ زیاد؛ کولا و سایر محرک‌ها با یا بدون‌ کافئین‌؛ و آمفتامین‌ها پرهیز کنید.

     

     
    عواقب‌ مورد انتظار

    اکثر موارد موقتی‌ و خوش‌خیم‌ هستند. تند شدن‌ غیرطبیعی‌ ضربان‌ قلب‌ را معمولاً می‌توان‌ با درمان‌ کنترل‌ کرد.

    عوارض‌ احتمالی‌

    در صورتی‌ که‌ ضربان‌ قلب‌ به‌ حالت‌ طبیعی‌ باز گردانده‌ نشود، امکان‌ دارد نارسایی‌ احتقانی‌ قلب‌، حمله‌ قلبی‌، یا ایست‌ قلبی‌، که‌ جان‌ بیمار را به‌ خطر می‌اندازند رخ‌ دهند.

     

     
    درمان‌

    اصول‌ کلی‌

    بررسی‌های‌ تشخیصی‌ ممکن‌ است‌ شامل‌ نوار قلب‌، و استفاده‌ از دستگاه‌ هولتر (نوار قلب‌ 24 ساعته‌) باشند.

    بستری‌ کردن‌ بیمار، در صورتی‌ که‌ حمله‌ تندضربانی‌، علی‌رغم‌ درمان‌، ادامه‌ یابد.

    ندرتاً استفاده‌ از شوک‌ الکتریکی‌ کنترل‌ شده‌

    گاهی‌ با اقدامات‌ زیر می‌توان‌ ضربان‌ قلب‌ را کاهش‌ داد:

    نگاه‌ داشتن‌ نفس‌ به‌طور کوتاه‌مدت‌

    نیشگون‌ گرفتن‌ از پوست‌ بازو به‌ قدری‌ که‌ باعث‌ درد شود.

    زدن‌ آب‌ سرد به‌ صورت‌، فرو بردن‌ سر در آب‌ سرد به‌ مدت‌ کوتاه‌، یا دوش‌ سرد به‌طوری‌ که‌ آب‌ سرد روی‌ سر بریزد.

    در بینی‌ و دهان‌ خود را بگیرید و سعی‌ کنید به‌ ملایمت‌ هوا را از بینی‌ خارج‌ کنید به‌طوری‌ که‌ احساس‌ کنید پرده‌های‌ گوش‌ به‌ سمت‌ بیرون‌ حرکت‌ می‌کنند.

    ناحیه‌ کاروتید گردن‌ را ماساژ دهید، البته‌ منوط‌ به‌ این‌ که‌ روش‌ انجام‌ بدون‌ خطر این‌ تکنیک‌ را فرا گرفته‌ باشید (از پزشک‌ یا سایر پرسنل‌ پزشکی‌ در این‌ زمینه‌ کمک‌ بخواهید)

    داروها

    در مواردی‌ که‌ حمله‌ تند ضربانی‌ تکرار می‌شود، امکان‌ دارد یک‌ یا چند دارو برای‌ کنترل‌ ضرباهنگ‌ قلب‌ تجویز شوند. این‌ داروها می‌توانند شامل‌ دیژیتال‌، کینیدین‌، مسدودکنندهای‌ کانال‌ کلسیم‌، پروکاینامید، و مسدودکننده‌های‌ بتا آدرنرژیک‌ باشند.

     

    فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری

    به‌ هنگام‌ بروز حمله‌، تا زمانی‌ که‌ ضربان‌ قلب‌ به‌ حالت‌ طبیعی‌ باز نگشته‌ باشد دراز بکشید. بین‌ حملات‌، با نظر پزشک‌، به‌طور منظم‌ ورزش‌ کنید. آمادگی‌ جسمانی‌ به‌ پیشگیری‌ از بروز حملات‌ تند ضربانی‌ قلب‌ کمک‌ می‌کند.

    رژیم‌ غذایی‌

    رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود.

    درچه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟

    اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌تان‌ دچار یک‌ حمله‌ تند ضربانی‌ نامنظم‌ قلب‌ شده‌اید که‌ در عرض‌ 5-4 دقیقه‌ برطرف‌ نشده‌ است‌.

    اگر تنگی‌ نفس‌ رخ‌ دهد.

    اگر درد قفسه‌ سینه‌ به‌ وجود آید.

    محدوده ضربان قلب سالم: این محدوده 50 تا 60 درصد از ماکسیمم ضربان قلب شما را تشکیل می دهد. این محدوده، محدوده ای مطمئن و راحت است که با یک قدم زدن آرام هم به دست می آید. این محدوده ضربان قلب برای آندسته از افرادیکه به تازگی ورزش کردن را شروع کرده اند مناسب است. این محدوده درصد چربی بدن، فشارخون و کلسترول را پایین می آورد.

    محدوده ضربان قلب متوسط: این محدوده 60 تا 70 درصد از ماکسیمم ضربان قلب شما را تشکیل می دهد. این محدوده همان فواید محدوده ضربان قلب سالم را برایتان خواهد داشت اما شدیدتر است و کالری های بیشتری را می سوزاند و با راه رفتن سریعتر یا دو نرم به دست می آید.

    محدوده ضربان قلب هوازی: این محدوده 70 تا 80 درصد از ماکسیمم ضربان قلب شما را تشکیل می دهد. این محدوده سیستم قلبی-عروقی و تنفسی شما را تقویت می کند و اندازه و قدرت قلب شما را نیز بالا می برد. این ضربان قلب با دو یکنواخت به دست می آید.

    محدوده ضربان قلب آستانه ناهوازی: این محدوده 80 تا 90 درصد از ماکسیمم ضربان قلب شما را تشکیل می دهد. این محدوده ضربان قلب شدت بالا بوده و با دو شدید به دست می آید.

    محدوده ضربان قلب خط قرمز: این محدوده 90 تا 100 درصد ماکسیمم ضربان قلب شما را تشکیل می دهد. این محدوده با دوی بسیار شدتی به دست می آید و معمولاً در تمرینات اینتروال یا با وقفه استفاده می شود. درمورد این محدوده باید با احتیاط اقدام کنید چون اگر به مدت زمان طولانی در آن بمانید ممکن است دچار آسیب دیدگی شوید.

    ادواردز توصیه می کند که بعد از تعیین ماکسیمم ضربان قلب خود می توانید با تمرین کردن در محدوده های مختلف ضربان قلب، تناسب اندام خود را ارتقاء دهید. می توانید برای بالا بردن سلامت قلبی عروقی خود و تغییر برنامه تمرینیتان، در محدوده های مختلف تمرین کنید.

    دو نوع کنترل ضربان قلب وجود دارد، دستگیره ای و بی سیم. در تردمیل هایی که کنترلگر ضربان قلب دستگیره ای دارند، باید دستگیره های کناری گرفته شوند که در پیاده روی کمی غیرحرفه ای و در دویدن هم امکانپذیر نخواهد بود. فقط یک نوع کنترلگر ضربان قلب هست که عملاً کاربرد دارد و آن هم نوع بی سیم آن است.

    در کنترلگر های ضربان قلب بی سیم، شما بندی را دور سینه تان می بندید و ضربان قلبتان به این طریق وارد دستگاه می شود. به این ترتیب با نگه داشتن تمرینات کاردیو شما در یک محدوده ضربان قلب از پیش تعیین شده، شدت تمریناتتان کنترل می شود.

    برحسب مدل این کنترلگر شما هم می توانید آنرا طوری تنظیم کنید که یک ضربان قلب ثابت را نگه دارد و هم می توانید آن را به صورت اینتروال یا با وقفه تنظیم کنید که به شما امکان می دهد در محدوده های مختلف ضربان قلب تمرین کنید. همچنین میتوانید به تردمیل برنامه ای بدهید که ضربان قلب را برحسب اهدافتان تغییر دهد.

    برنامه های موجود با کنترل ضربان قلب انواع مختلف دارد. بعضی تردمیل ها فقط یک برنامه ضربان قلب دارند، درحالیکه مدل های جدیدتر انواع و اقسام برنامه های مختلف دارند.

    برای کم کردن وزن و بالا بردن سلامت قلبی-عروقی، همه چیز به ضربان قلب شما بستگی دارد. کنترل ضربان قلب و تمرین کردن در محدوده های آن سلامت عمومی و عملکرد جسمی شما را ارتقاء می دهد. اگر قصد خرید یکی از این تجهیزات ورزشی را دارید، حتماً باید به ویژگی محدوده های ضربان قلب آن توجه کنید.

    با این روش، کنترل ضربان قلب می تواند مربی ورزشی خصوصی شما باشد. با کنترل ضربان قلب و تنظیم تمریناتتان با توجه به آن می توانید در جهت رسیدن به اهداف خود تمرین کرده و از کم یا زیاد تمرین کردن جلوگیری کنید. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ضربان قلب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت