تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود

تعداد صفحات: 1 فرمت فایل: word کد فایل: 24871
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زمین شناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود

    چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود?

    پاسخ :  موج بازگشتی! مثل انعکاس نور می مونه. طول موجش رو در آشکار ساز که همون گیرنده رادیویه می تونی ببینی و به دست بیاری. فیزیک پایه جلد جلد دوم.

    تعیین عمق دریا

    همان طوری که از رادار در هواپیما استفاده میشود ومحل دقیق هواپیما وارتفاع ان از زمین وسرعت وجهت حرکت ان را درفضا مشخص میکنند به کمک ((سونار))بااستفاده از ماورای صوت نیز میتوان محل زیردریایی وفاصله ی انازسرعت وجهت حرکت ان را دردریامعلوم کرده جالب است بدانیم که رادارها وسونارها براساس مطالعه ای که بر روی خفاش صورت می گرفته طرح ریزی شده است.

    در سونارها، امواج ماورای صوت به صورت امواج ناپیوسته در امتداد معین فرستاده می شود و چناچه مانعی در مسیر امواج موجود باشند امواج بازتاب می شوند و به وسیله ی گیرنده ها و آشکار سازها دریافت می گردند.

    زمان بین انتشار موج و دریافت بازتابش آن را باساعتهای دقیق اندازه می گیرند و چون سرعت موج در هر محیط مشخص است فاصله ای که موج در این مدت پیموده محاسبه می شود و از روی آن فاصله مانع را معلوم می کنند.

    سونارها را برای تعیین عمق دریاها (ژرفاسنجی) و فاصله کشتیها و زیر دریاییها و نیز سرعت آنها به کار می برند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چگونه از موج های فراصوت در تعیین عمق دریا استفاده می شود
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت