تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها

تعداد صفحات: 250 فرمت فایل: word کد فایل: 5332
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی معماری
قیمت قدیم:۳۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۳۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها

    (‌UFI در سال 1925 تأسیس شد)

    متن تایید شده مجمع عمومی فوق‌العاده

    کلن، 19 اکتبر 2001

     

    فصل I

    شرایط عمومی

     

    ماده 1                وضعیت قانونی:

                            نظامنامه UFI مطابق با قانون فرانسه 1 ژولای 1901 در‌خصوص انجمن‌های خارجی غیرانتفاعی می‌باشد.

     

    ماده 2                ساختار و اهداف:

                            جهت گسترش تاثیر نمایشگاههای بین‌المللی در اقتصاد جهانی و از این رو ارتقا تبادلات اقتصادی در سطح بین‌المللی،             یک انجمن غیرسیاسی با عنوان اتحادیه نمایشگاهی (UFI) تاسیس شده است. اهداف آن عمدتا عبارتند از بررسی                 مشکلات مربوط به سازماندهی و روش‌های موثر برای توسعه نمایشگاههایی که توسط اعضا برگزار می شوند و تسهیل              روابط بین آنها. این اتحادیه برای دوره ‌ نامحدود تاسیس شده است.

    شرایط عطف عبارتند از:

    1-2                  به رسمیت شناختن ویژگی «بین‌المللی» برای هر نمایشگاه بازرگانی،‌ تخصصی، یا عمومی- در انطباق با مفاد ماده                     1-3-3 قوانین داخلی؛

    2-2                  انجام کلیه اقدامات لازم برای کمک به اعضا جهت انجام ماموریت خود در اقتصاد جهانی

    3-2                  بررسی مشکلات منافع مشترک نمایشگاههای بین‌المللی و ارتقا صنعت نمایشگاهی به عنوان یک واسطه بازاریابی                    عمده؛

    5-2                  عملکرد در مقام نمایندگی اعضا برای سازمانهای بین‌المللی واجد شرایط؛

    5-2                  حفظ منافع اعضا و انجام کلیه اقدامات لازم با در نظر گرفتن این هدف؛

    6-2                  هماهنگ‌سازی تقویم نمایشگاهی اعضای تایید شده تا حد ممکن، از طریق گفتگو میان اعضای مربوطه و با توجه به                 منافع طرفین؛

    7-2                  مطلع ساختن کمیسیون داوری با هدف حل اختلافات میان اعضا. تا مادامی که کمیته تعیین دستور جلسه چنین                       کمیته داوری را انتخاب نکرده باشد، کمیته اجرایی مسئول این وظایف است؛

    8-2                  یافتن و استفاده از همه روش‌های مناسب جهت تقویت وجهه بین‌المللی UFI و توسعه روابط اطلاعاتی وتبلیغاتی در               جهت این اهداف؛

    9-2                  انجام هرگونه اقدام لازم به نفع اعضا به ویژه در خصوص همه اقدامات تبعیض‌آمیزی که مانع مشارکت آزاد در                       نمایشگاههای بین‌المللی می‌گردند؛

    10-2                ارائه کمک فنی به برگزارکنندگان نمایشگاه که درخواست این کمک را نموده‌اند، خصوصاً آنهایی که در کشورهای در             حال توسعه و کشورهایی با اقتصاد متغیر می‌باشند؛

    11-2                انجام همه بررسی‌ها، تحقیقات و تبلیغات مربوط به صنعت نمایشگاهی و استفاده از همه ابزارها- از جمله ابزارهای                 تجاری- توزیع

    12-2                برگزاری سمینارهای آموزشی یا رویدادهای دیگر برای بهره گیری افراد عضو و غیر عضو؛

    13-2                UFI در سازمان داخلی اعضای خود مداخله نمی‌کند، اما آنها همگی به UFI اختیار می‌دهند تا از نفوذ خود جهت                تضمین  رابطه بهینه بین آنها استفاده کند.

     

    ماده 3                ستاد:

                            ستاد UFI در 35bis rue Jouffroy-d'Abbans, F-75017  پاریس (فرانسه) می‌باشد.

     

    ماده 4                لوگو و حروف بزرگ UFI :

                            لوگو UFI در 1984 مورد تأیید مجمع عمومی قرار گرفت و تحت شماره 654 123 دیوان بین‌المللی حمایت از حق                      مالکیت صنعتی ثبت گردید.

    اعضای هر گروهی ملزم هستند تا از لوگو و حروف بزرگ UFI در اسناد شرکت و مفاد چاپی و الکترونیکی خود استفاده کنند.

    تنها نمایشگاه های تایید شده UFI که به گروه A تعلق دارند (لطفاً به ماده 7 نظامنامه و ماده  3-3 قوانین داخلی مراجعه کنید) می‌توانند از لوگو و حروف بزرگ UFI در اسناد و مفاد مربوطه به رویداد نمایشگاهی استفاده کنند.

    انجمن‌ها (اعضا وابسته) ملزم می‌باشند تا از لوگو و حروف بزرگ UFI با ذکر «عضو وابسته» استفاده کنند.

                            همتاهای صنعت نمایشگاهی (اعضای وابسته) ملزم می‌باشند تا از لوگو و حروف بزرگ UFI با ذکر «همتای UFI»                 استفاده کنند.

                            زبان سازمان عضو هرچه که باشد، تنها حروف بزرگ UFI می‌توانند به صورت عنوان اختصار بکار رود.

     

    فصل II

    اعضا

    ماده 5                گروههای عضویت:

    UFI اعضا را بدین صورت تایید می‌کند:

    اعضای کامل

    اعضای وابسته

    مجوز آنها منوط به رأی مجمع عمومی است.

    1-5                  اعضای کامل عبارتند از:

    115                برگزارکنندگان مستقل نمایشگاه با تاییدیه UFI  برای رویدادهای نمایشگاهی خود؛ و

    شرکتهای تابعه آنها که رویدادهای نمایشگاهی فرامرزی مورد تایید UFI برگزار می‌کنند؛

    شرکتهای تابعه آنها در بخش خدمات؛

    2-1-5               برگزارکنندگان چند ملیتی نمایشگاهها و

    شرکتهای نمایشگاهی تابعه آنها با رویدادهای نمایشگاهی مورد تأیید UFI

    شرکتهای تابعه آنها در بخش خدمات

    3-1-5               برگزارکنندگان نمایشگاه ملی با رویدادهای نمایشگاهی مورد تأیید UFI ؛

    4-1-5               مالکین/ مدیران مراکز نمایشگاهی که برگزارکنندگان نمایشگاه نیستند.

    2-5                  اعضای وابسته

                            آنها عبارتنداز:

                            انجمن‌ها:

    انجمن‌ها یا فدراسیون‌های نمایشگاهی

     انجمن های بین‌المللی تأمین‌کنندگان خدمات برای صنعت نمایشگاهی

    انجمن های صنعتی و بازرگانی

    و یا:

    همتاهای صنعت نمایشگاهی

    وضعیت قانونی و تعریف عضویت گروههای فوق‌الذکر و صلاحیت‌های آنها برای اخذ مجوز در ماده 2 قوانین داخلی تصریح شده است.

     

    ماده 6                شرایط اخذ مجوز اعضا:

    مجوز همه اعضا منوط به رأی مجمع عمومی عادی است. شرایط اخذ مجوز در ماده 3، 4 و 5 قوانین داخلی تصریح شده است.

    1-6                  تعهدات اعضا

    عضویت در UFI بر پذیرش کامل و غیرقابل برگشت نظامنامه حاضر، قوانین داخلی و هر مقرراتی که توسط UFI  مطرح شده باشد، دلالت دارد. از جمله همه تغییراتی که متعاقباً در هماهنگ‌سازی با مفاد این نظامنامه صورت می‌گیرد.

     

    ماده 7                شرایط تاییدیه نمایشگاهها:

    جهت تضمین کیفیت اعضا و رویدادهای آنان و این مطلب که لوگوی UFI  باید همیشه برای کیفیت بالایی از اعضای UFI و رویدادهای آنان به کار برود، دو گروه از رویدادها ایجاد شده‌اند: گروه A برای رویدادهای بین‌المللی، و گروه B برای رویدادهای ملی و غیره.

    شرایط برای تایید نمایشگاههایی که به گروه A (رویدادهای بین المللی) تعلق دارند در بند 3-3 قوانین داخلی تصریح شده است.

    شرایط برای تأیید نمایشگاههایی که به گروه B (رویدادهای ملی و غیره) تعلق دارند در بند 6-3 قوانین داخلی تصریح شده است.

     

    ماده 8                روش اعطای مجوز و تاییدیه :

    این روش‌ها در ماده 7-3 قوانین داخلی تصریح شده است.

     

    ماده 9                شرایط تبعیضی:

    در الحاق UFI، و با توجه نمایشگاههای تأیید شده، هر عضو باید متعهد شود که هیچ نوع محدودیتی درخصوص ممانعت مشارکت‌کنندگان در حضور در نمایشگاههای بین‌المللی تأیید شده دیگر UFI به عمل نیاورد.

     

    ماده 10              روش برکناری (ماده 6 قوانین داخلی):

    هر عضو UFI می‌تواند با ارسال نامه ثبت شده در ستاد تا قبل از 30 سپتامبر سال جاری، و پس‌از پرداخت دیون و حق عضویت سال جاری، از اتحادیه کناره‌گیری کند. این انصراف بلافاصله پذیرفته می‌شود اما باید در مجمع عمومی عادی بعدی اعلام شود.

    هر برگزارکننده عضو می‌تواند درخواست کناره‌گیری از تاییدیه اعطا شده به یک یا چند نمایشگاه برگزارشده خود و نمایشگاهی که دیگر شرایط تصریح شده در ماده 3-3 و 5-3 قوانین داخلی را برآورده نمی‌کند، اعلام نمایند. در این صورت باید با نامه ثبت شده قبل از 30 سپتامبر سال جاری و پس از پرداخت دیون مربوطه، ستاد را مطلع سازد و دلایل درخواست کناره‌گیری از تاییدیه را مشخص نماید. چنین درخواست‌هایی جهت تصمیم‌گیری به کمیته تعیین دستور جلسه تسلیم خواهند شد و مجمع عمومی متعاقبا مطلع خواهد شد.

     

    ماده 11              محرومیت:

    مجمع عمومی با توصیه کمیته تعیین دستور جلسه می‌تواند با اکثریت دو سوم هر عضوی را محروم سازد که :

    1-11                از نظامنامه پیروی نمی‌کند‌، به خصوص شرایطی که در ماده 4 نظامنامه و مواد 3-3 و 6-3 قوانین داخلی تصریح                   شده‌اند؛

    2-11                از روش‌های کاری ناعادلانه در جهت اعضای دیگر یا طرف سوم استفاده می‌کند.

    این عضو دو ماه قبل از مجمع عمومی از محرومیت پیشنهادی مطلع خواهد شد به نحوی که بتواند مورد خود را در یک سند ارائه دهد که باید تا قبل از صدور رأی نهایی مجمع عمومی به ستاد UFI تحویل داده شود.

    عضوی که حق عضویت خود را طی دو سال پرداخت نکرده است و بعد از دو بار اخطار پرداخت، بعد از بررسی کمیته تعیین دستور جلسه و مطلع‌سازی مجمع عمومی،  توسط خزانه‌دار یا مدیرعامل به‌طور خودکار از UFI محروم می‌شود.

     

    فصل III

    هیئت‌های UFI

     

    جهت دستیابی به اهداف تصریح شده در بند 2 نظامنامه، UFI متشکل می شود از:

    مدیریت عالی

    - مجمع عمومی از اعضای کامل UFI‌

    (مهمترین هیئت UFI، که نقش آن در ماده 1-1-12 نظامنامه حاضر تعریف شده      است.)

    رئیس

    (شرایط عطف آن در ماده 1-13 نظامنامه تصریح شده است.)

    - کمیته اجرایی  و کمیته تعیین دستور جلسه

                            (نقش‌های آن در بندهای 1-14 و 1-15 نظامنامه تعریف شده است.)

                            یک هیئت اجرایی

    مدیر عامل

    (شرایط عطف در ماده 1-17 نظامنامه تعریف شده است.)

    هیئت‌های مشاوره‌ای:

    کمیته همکاری

    بررسی و تهیه کمک فنی را توسط متخصصین، آموزش، برگزاری سمینارها و سخنرانی برای برگزارکنندگان نمایشگاه در کشورهای در حال توسعه متقبل می شود. (ماده 17 قوانین داخلی)

    شعب منطقه‌ای

    برای اعضای UFI در اقلیم‌هایی مشخصاً تعیین شده (ماده 18 قوانین داخلی)

    گروه‌های کاری ناحیه‌ای توسط کمیته تعیین دستور جلسه انتخاب می‌شوند (ماده 19 قوانین داخلی)

    کمیته و گروههای کاری ویژه توسط کمیته تعیین دستور جلسه انتخاب می شوند (ماده 20 قوانین داخلی)

    وضعیت، اهداف و مسئولیت‌های آنان توسط کمیته تعیین دستور جلسه مشخص می شود.

    به استثنای شعب منطقه‌ای و گروههای کاری ناحیه‌ای، ‌رئیس جلسه هیئت‌های مشاوره‌ای فوق‌الذکر توسط کمیته تعیین دستور جلسه انتخاب می شوند.

    اعضای هیئت‌های مشاوره‌ای فوق‌الذکر باید فعالیت اصلی خود را در مدیریت یک عضو UFI انجام دهند.

     

    ماده 12              مجمع عمومی:

    1-12                مجمع عمومی عادی

    1-1-12             نقش مجمع عمومی عادی

    اعضای UFI باید حداقل سالی یک بار طی مجمع عمومی در یک شهر و در تاریخ تعیین شده توسط یکی از مجامع عمومی قبلی، ملاقات کنند.

    صلاحیت حقوقی مجمع عمومی UFI مطلق است، و تحت ریاست رئیس UFI ، اعضا در خصوص همه موارد دستور جلسه که توسط کمیته تعیین دستور جلسه مطرح می شود بحث می‌کنند و در موارد فوق تصمیم گیری می‌کنند:

    گزارش فعالیت سالانه رئیس؛

     تایید کار ترازی و حسابها برای سال مالی گذشته، بعد از گزارش های خزانه‌دار و ممیز؛

     انتخاب رئیس، کمیته تعیین دستور جلسه و ممیزان، طبق مفاد مواد 2-13،‌3-14، و 2-16 زیر و مواد 1-13،‌1-14، و 2-14، و 3-14 قوانین داخلی؛

     رایزنی احتمالی برای عنوان افتخاری به رئیس سابق؛

     تایید اعضا جدید، تایید نمایشگاههای جدید که شرایط تصریح شده در UFI را برآورده می سازند، و در صورت لزوم، محرومیت اعضای یا لغو تاییدیه.

    2-1-12             تشکیل جلسه مجمع عمومی عادی

    مجمع عمومی توسط رئیس بنا به پیشنهاد کمیته تعیین دستور جلسه، حداقل سه ماه قبل از تاریخ نشست سالانه تشکیل می شود.

    دستور جلسه توسط کمیته تعیین دستور جلسه تدوین می شود و باید با ابلاغیه ارسال شده به اعضا ضمیمه شده باشد.

    3-1-12             اعتبار تصمیمات مجمع عمومی عادی

    حدنصاب دو سوم اعضای UFI حاضر یا نماینده، برای معتبر بودن مجمع عمومی عادی ضروری می باشد.

    2-12                مجمع عمومی فوق العاده

    1-2-12             تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده

                                                   تغییرات در نظامنامه باید منوط به رای مجمع عمومی فوق العاده باشد.

    یک مجمع عمومی فوق العاده نیز در دفتر مرکزی UFI تشکیل می شود که حداقل یک ماه قبل از تاریخ آن تعیین می شود و در یکی از موارد زیر:

    - با درخواست کتبی نمایندگان قانونی اعضا، و در شرایطی که تعداد آرا به حمایت از درخواست اکثریت مطلق آرا UFI را دربر داشته باشد، چنانچه در ماده 9 قوانین داخلی تصریح شده است؛

    - در صورت عدم حضور بیش از یک سوم کمیته تعیین دستور جلسه، برای جایز شمردن انتخاب کل کمیته تعیین دستور جلسه، تصریح شده در ماده 2-14 نظامنامه؛

    - بنا به تصمیم کمیته تعیین دستور جلسه یا کمیته اجرایی در موارد اضطراری و الزام پیش‌بینی نشده.

    2-2-12             اعتبار تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده

    تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده برای معتبر بودن باید توسط اکثریت مطلق اعضای حاضر و نماینده، اتخاذ شوند.

    3-12                حق رای اعضا در مجمع عمومی عادی و فوق العاده

    هر عضو، مشروط بر این که حق عضویت UFI خود را برای سال جاری پرداخته باشد، محق به تعداد آرای تعیین شده برای انتخابات در مجامع عمومی عادی و فوق العاده می باشد (ماده 9 قوانین داخلی)

    4-12                شرایط رأی گیری 

    شرایط رأی گیری و روش آن در مواد 10 و 11 قوانین داخلی تصریح شده است.

     

    ماده 13              رئیس:

    1-13                شرایط مرجع رئیس

    رئیس نماینده قانونی و رسمی UFI است. وی بر کمیته اجرایی، کمیته تعیین دستور جلسه و نشست های مجمع عمومی عادی و فوق العاده ریاست می کند. او عملکرد مدیر عامل را کنترل می‌کند و نسبت به  هزینه های UFI اختیار قانونی دارد.

    او می تواند به اعضای کمیته اجرایی اختیار دهند، چه به صورت جزیی و دائمی و چه به‌طور کامل به صورت موقت.

    2-13                انتخاب رئیس

    رئیس UFI  هر دو سال انتخاب می‌شود؛ او وظایف خود را به دنبال خاتمه مجمع عمومی بر عهده می گیرد.

    رئیس می تواند بار دیگر برای یک دوره دو ساله دیگر انتخاب شود؛ او خدمات خود را رایگان اهدا می کند.

    اگر رئیس به هر علتی نتواند وظایف خود را انجام دهد، نایب رئیس ارشد تا زمان مجمع عمومی عادی بعدی جانشین وی می گردد. در مجمع عمومی عادی بعدی، اعضا رئیس جدیدی را برای دو سال بعد انتخاب می کند. در این صورت، نامزدها باید سی روز قبل از تاریح این مجمع عمومی عادی نام خود را ابلاغ کنند. نایب رئیس که در این فاصله ریاست را بر عهده دارد نیز می تواند برای این انتخاب نامزد شود.

    کمیته تعیین دستور جلسه طی نشست خود در ژوئن سال انتخاب رئیس، نامزدی را برای انتخاب ریئس پیشنهاد می کند. بعلاوه، هر برگزارکننده عضو می تواند یک نامزد معرفی کند، ‌البته مشروط بر آن که تا قبل از 1 ژوئن سال انتخاب رئیس، نام وی را به ستاد UFI‌ اعلام نماید.

    1-2-13             هر نامزد برای واجد شرایط بودن به عنوان رئیس UFI باید شرایط ذیل را پیروی کند:

    - او باید پنج سال فعالیت و مسئولیت مدیریت یک برگزارکننده عضو را داشته باشد و در تاریخ انتخاب خود هنوز هم بر این  فعالیت باشد.

    - او باید به مدت دو سال در کمیته های UFI‌حضور فعال داشته باشد.

    - او باید به عنوان نماینده در سه مجمع عمومی UFI شرکت کرده باشد.

    - او باید به سازمانی تعلق داشته باشد که حداقل پنج سال عضو UFI  بوده است.

    2-2-13             جزییات روش های رای گیری در ماده 1-13 قوانین داخلی تصریح شده است.

     

    ماده 14              کمیته تعیین دستور جلسه:

    1-14                نقش کمیته تعیین دستور جلسه

    نقش های کمیته تعیین دستور جلسه عبارتند از قانونی‌سازی تصمیمات مجمع عمومی، تعیین سیاست UFI به دنبال احکام مجمع عمومی و در صورت علاقمندی اعضا، آماده کردن همه تحقیقات و پیشنهادات مربوط به مسائلی که بر نمایشگاههای بین المللی و تجارت بین المللی موثرند، و لذا، قادر ساختن مجمع عمومی به اتخاذ تصمیمات مناسب.

    فعالیت های آن عمدتاً عبارتند از:

    - انتخاب نایب رئیس، خزانه‌دار، انتخاب یا معرفی مدیر عامل و در صورت لزوم، معرفی معاون مدیر عامل؛

    بررسی پیشنهادات ارائه شده توسط اعضا؛

    - آماده سازی و سازماندهی کنگره ها و سمینارها؛

    - ارائه پیشنهادات به مجمع عمومی؛

    - بررسی سئوالات مربوط به عضویت UFI ، عمدتاً درخواست‌های اخذ مجوز و تاییدیه و تخصیص یک محقق  

      در صورت لزوم؛

    - بررسی محرومیت ها، تفویض ها و لغو موقت حقوق رأی گیری اعضا؛

    - تنظیم و کاربرد قوانین داخلی؛

    - همه سئوالاتی که مطرح می شوند و در نظامنامه حاضر به آن پرداخته نشده است، از طریق مباحثات جامع و

      تصمیم گیری،‌ که منوط به ابلاغیه به مجمع عمومی بعدی می باشد.

    2-14                ترکیب کمیته تعیین دستور جلسه

    کمیته تعیین دستور جلسه شامل حداکثر چهل و سه عضو است که توسط مجمع عمومی عادی هر دو سال در سالهای فرد انتخاب می شوند و چهار عضو از هر ملیت که توسط رئیس به مدت دوره منصب خود پیشنهاد می شوند و همگی عنوان مشاور را دارند.

    3-14                انتخاب کمیته تعیین دستور جلسه

    در صورتی که یک یا چند کرسی خالی باشد، بقیه اعضا این اختیار را دارند تا یک یا چند جانشین را انتخاب کنند که همتراز با مشاوران انتخاب شده برای گروه خود می باشند، چنانچه در ماده 1-14 و 2-14 قوانین داخلی تصریح شده است.

    مشاوران برگزیده شده باید از قوانین تصریح شده در ماده 2-14 قوانین داخلی پیروی کنند.

    در صورتی که بیش از یک سوم کرسی ها خالی باشند، یک مجمع عمومی فوق العاده باید تشکیل شود تا کل کمیته تعیین دستور جلسه را انتخاب نماید (ماده 1-2-12 نظامنامه)

    اعضای کمیته تعیین دستور جلسه خدمات خود را رایگان ارائه می دهند. آنها می توانند در صورت داشتن صلاحیت مجدداً انتخاب شوند.

    47 کرسی مطابق ماده 2-14 قوانین داخلی تخصیص داده می شود.

    1-3-14             هر نامزد کمیته تعیین دستور جلسه باید در روز انتخاب خود، با مسئولیت کامل در پست مدیریت یک شرکت عضو                 فعالیت داشته باشد و باید تمامی حق عضویت UFI را پرداخته باشد.

    درخواست های نامزدی کمیته تعیین دستور جلسه باید قبل از 1 ژوئن سال فرد به ستاد UFI ارسال شده باشد.

    جزییات روش رای گیری در ماده 3-14 قوانین داخلی تصریح شده است.

    4-14                نشست های کمیته تعیین دستور جلسه

    کمیته تعیین دستور جلسه در هر زمان که لازم باشد به خاطر UFI و حداقل دو بار در سال نشست خود را برگزار می کنند و فراخوان مکتوب از طرف رئیس به ضمیمه دستور جلسه، حداقل پانزده روز قبل از تاریخ برگزاری جلسه، ارسال می شود. دستور جلسه، در صورت امکان، باید با گزارش ها و دیگر اسناد مربوطه دیگر همراه باشد.

    همچنین اگر حداقل  یک سوم از اعضای کمیته تعیین دستور جلسه  درخواست مکتوب تسلیم کرده باشند، این نشست صورت می گیرد، جزییات دلیل موجه این نشست باید ارائه شود.

    تصمیمات‌کمیته تعیین‌دستورجلسه درصورتی معتبرهستند که‌حداقل نیمی‌از‌اعضای‌آن حاضر‌باشند.

    به استثنای آرا برای انتخاب نایب رئیس، خزانه‌دار و مدیر عامل، یا معرقی وی یا معاون مدیر عامل، چنانچه در ماده 2-15 قوانین داخلی تصریح شده است، همه تصمیمات دیگر توسط اکثریت آرا اتخاذ می شوند، در صورتی که آرای برابر باشند، رئیس جلسه رای سرنوشت ساز دارد.

    یک عضو کمیته تعیین دستور جلسه که نمی تواند در نشست شرکت کند می تواند نماینده ای داشته باشد که از قدرت قانونی کامل برخوردار است:

    نماینده ای از سازمان خود؛

    نماینده ای از سازمان عضو کامل کشور خود یا گروه جغرافیایی مشابه؛

    یک عضو کمیته تعیین دستور جلسه، محدود به یک وکالت توسط عضو؛

    یک عضو وابسته که می تواند نماینده یک عضو وابسته دیگر باشد.

    این چنین نمایندگی تنها در صورتی معتبر است که رئیس سه روز قبل از جلسه به صورت مکتوب مطلع شده باشد.

    رئیس جلسه کمیته های موجود، گروههای کاری ناحیه ای و گروههای کاری ویژه یا اعضای مسئول بررسی مسائل خاص می توانند در نشست ها در مقام مشاوره و با دعوت رئیس UFI حضور یابند البته اگر دستور جلسه حاوی مسائلی باشد که به کمیته و یا بررسی آنها مربوط می‌شود.

     

    ماده 15              کمیته اجرایی:

    1-15                نقش کمیته اجرایی

    کمیته اجرایی هئیتی است که سیاست کلی UFI را ترسیم می کند و نیز بررسی هایی را درخصوص مشکلات خاص انجام می دهد، نتایج کسب شده از این مباحثات سپس برای تصمیم‌گیری به کمیته تعیین دستور جلسه ارائه می شود.

    بعلاوه، هر اقدام اضطراری که توسط کمیته اجرایی صورت می گیرد باید سپس توسط کمیته تعیین دستور جلسه تایید شود.

    2-15                ترکیب کمیته اجرایی

    کمیته تعیین دستور جلسه بعد از انتخابات خود، به صورت داخلی یک کمیته اجرایی را تعیین می‌کند که علاوه بر رئیس که طبق مقررات توسط مجمع عمومی انتخاب می شود، عبارت است از:

    سه تا شش نایب رییس

    نایب رئیس ها باید از ملیت های مختلف باشند و مدرکی دال بر دو سال مشارکت موثر در کمیته تعیین دستور جلسه ارائه دهند؛

    خزانه دار، ‌که باید دو سال مشارکت موثر در  کمیته تعیین دستور جلسه ارائه دهد؛

    مدیر عامل.

    اعضای کمیته اجرایی می توانند مجدداً انتخاب شوند. رؤسای سابق UFI می توانند مجدداً به‌عنوان اعضای کمیته اجرایی انتخاب شوند.

    جزییات روش رای گیری در ماده 3-15 قوانین داخلی تصریح شده اند.

    3-15                شرایط مرجع نایب رئیس

    علاوه بر اختیار قانونی که رئیس می تواند به نایب رئیس ها تفویض کند، آنها دارای همه حقوق و اختیارات رئیس  هستند که در صورت عدم حضور وی یا عدم توانایی وی اعمال می شود.

    اگر رئیس به هر علتی نتواند وظایف خود را انجام دهد، مسن‌ترین نایب‌رئیس در این نقش جایگزین می‌شود. درصورت عدم توانایی این نایب‌رئیس، تا زمان مجمع عمومی بعدی، نایب‌رئیس سنی دوم انتخاب می‌شود.

    درصورت هم‌سن‌بودن نایب‌رئیس‌ها، مسن‌ترین نایب‌رئیس کمیته تعیین دستور‌جلسه جانشین رئیس می‌شود.

    4-15                شرایط مرجع خزانه دار

    خزانه‌دار مسئول حفاظت از سرمایه‌های UFI است. او حسابها را بررسی می‌کند، تصمیمات مالی مجمع عمومی و کمیته تعیین دستورجلسه را به اجرا درمی‌آورد، بر درآمد و هزینه نظارت می‌کند، و درخصوص موقعیت مالی به کمیته تعیین دستور جلسه و مجمع عمومی گزارش می‌دهد.

    در پایان هر سال مالی که از 1 ژولای تا 30 ژوئن می‌باشد، وی ترازنامه را برای فعالیتهای سال قبل آماده می‌کند و بودجه موقت را برای سال بعد آماده می‌کند، ‌که هر دو بعد از تایید کمیته تعیین دستور‌جلسه برای تایید نهایی به مجمع عمومی تسلیم می‌شوند.

     

    ماده 16              ممیزها:

    1-16                شرایط مرجع ممیزها

    کنترل مالی توسط حداکثر سه ممیز صورت می‌گیرد که مسئول بررسی حساب‌ها و اسناد مربوطه است که توسط خزانه‌دار ارجاع شده‌اند.

    آنها گزارشی از ممیزی خود به مجمع عمومی عادی ارائه می دهند.

    2-16                انتخاب ممیزها

    در سالهای فرد، ممیزها، که باید اعضای UFI باشند، توسط مجمع عمومی عادی برای دوسال انتخاب می شوند. آنها می توانند مجدداً انتخاب گردند. ممیزها خدمات خود را رایگان انجام می‌دهند.

    نامزدها باید در روز انتخابات، با مسئولیت تام در سمت مدیریت یک شرکت عضو که حق عضویت UFI خود را پرداخته است، به مدت دو سال فعالیت داشته باشند.

    تقاضای پست ممیزی باید قبل از 1 ژوئن سالهای فرد به ستاد UFI تسلیم شود.

     

    ماده 17              مدیرعامل:

    1-17                شرایط مرجع مدیر عامل

    مدیرعامل تصمیمات UFI را آماده و اجرا می کند و نیز مسئولیت های ذیل را برعهده دارد:

     سرپرستی امور جاری UFI

     بررسی همه اطلاعاتی که توسط اعضا انتقال می یابد و توزیع جدول رویدادهای تایید شده UFI ؛

     ایجاد یک سرویس مستند سازی که می تواند مورد استفاده اعضا قرار بگیرد؛

     تهیه هر نوع اطلاعاتی که اعضا در خصوص مسائل مربوط به قابلیت UFI مد نظر دارند.

     نظارت بر سازماندهی و نگهداری آرشیو UFI

    مدیرعامل مسئول کنترل و دخیل ساختن کارمندان برای اجرای موثر UFI می باشد.

    مدیر عامل خلاصه مذاکرات نشست های کمیته اجرایی و کمیته تعیین دستور جلسه را تدوین می‌کند که باید توسط رئیس بعد از تایید هیئت های مربوطه امضا شود.

    فعالیتهای اصلی و توصیف کار مدیرعامل در سندی شرح داده‌می‌شوند که توسط کمیته اجرایی تعریف شده است.

    2-17                انتخاب یا معرفی مدیر عامل

    مدیر عامل توسط کمیته تعیین دستور جلسه انتخاب یا معرفی می شود. وی در جلسات کمیته اجرایی و کمیته تعیین دستور جلسه در جایگاه مشاوره ای شرکت می کند. در مورد معرفی مدیرعامل، تا مادامی که در منصب خود است معرفی وی نیازی به تکرار ندارد.

    جزییات روش رای گیری در ماده 3-15 قوانین داخلی تصریح شده است

     

     

    فصل IV

    مفاد مالی

    ماده 18           عضویت:

    جهت برآورده کردن  هزینه های UFI ،‌اعضا متعهد می شوند تا مبلغی را سالانه به عنوان حق عضویت بپردازند.

    عضویت در UFI همه اعضا را مستلزم می سازد تا حق عضویت خود را در عرض یک ماه از دریافت صورت حساب،‌در آغاز سال مالی UFI بپردازند.

    نرخ های عضویت و مقادیر آن تنها توسط مجمع عمومی، بنا به پیشنهاد کمیته ‌تعیین دستور جلسه، می تواند تغییر کند.

    اعضای جدید، اما نه اعضای وابسته، اولین سال عضویت خود را بعلاوه حق عضویت متعارف ، یک هزینه اخذ مجوز برابر با مقدار این حق عضویت متعارف، پرداخت خواهند کرد.

    جزییات محاسبه ‌حق عضویت در مواد 1-21 و 2-22 قوانین داخلی تصریح شده است.

     

    ماده 19              بودجه احتیاطی:

                            بودجه احتیاطی توسط کمیته تعیین دستور جلسه UFI رسیدگی می شود.

     

    فصل V

    اصلاحیه نظامنامه

    قوانین داخلی

    ماده 20           اصلاحیه نظامنامه:

    تغییرات فقط توسط اکثریت مطلق اعضای حاضر یا نماینده در مجمع عمومی فوق العاده می توانند صورت بگیرند.

     

    ماده 21           قوانین داخلی:

    1-21                قوانین داخلی اتحادیه نمایشگاههای بین المللی شامل عملکردها، مسائل حق عضویت وقررات مربوط به اداره UFI و              روابط آن با اعضای آن می باشد.

    2-21                قوانین داخلی هرچند به طور جداگانه انتشار می یابند، بخشی از نظامنامه هستند و همان قدرت قانونی را دارا می                  باشند. روش های رای گیری مربوط به آنها متفاوت هستند و تحت کنترل کمیته تعیین دستور جلسه می باشند.

    3-21                قوانین داخلی با تایید کمیته تعیین دستور جلسه تدوین،‌ اصلاح یا حذف می شوند. مجمع عمومی باید سالانه هر نوع               ماده الحاقی را اعلام نماید و اعضا را مطلع سازد.

     

    فصل VI

    مفاد قانونی

    ماده 22           انحلال:

    انحلال UFI فقط توسط مجمع عمومی عادی می تواند تایید شود یا توسط یک یا توسط مجمع عمومی فوق العاده که به علت آن تشکیل می شود و این پیشنهاد توسط حداقل دوسوم اکثریت صورت می گیرد.

    درصورتی کهUFIمنحل شود، کمک های مالی هر عضوبازپرداخت می شود. مبلغ مازاد مطابق قانون توزیع خواهدشد.

    ماده 23           بند حکمیت:

    هر نوع اقدام ضروری برای یک قضاوت قانونی باید در محکمه Tribunal de Grande Instance پاریس صورت بگیرد.

     

     

    حق عضویت برای سال ‏2003‏

    عضویت UFI تعهدی را برای اعضا ایجاب می کند.

    (ماده 18 نظامنامه و ماده 22 قوانین داخلی)

     مجمع عمومی که بنا به پیشنهاد کمیته تعیین دستور جلسه، نرخ حق عضویت را تعیین می کند که هر سال قابل پرداخت می باشد. VTA در مقادیر ذکر شده زیر منظور نشده است.

    1-        اعضای کامل:

    (برگزارکنندگان نمایشگاههای ملی و بین المللی،‌ که از معیارهای کیفی و تعیین شده   مجمع عمومی فوق العاده که در کلن ، 19 اکتبر 2001 به تصویب رسید، تبعیت می کنند)

    هزینه های اخذ مجوز UFI برابر است با مبلغ حق عضویت.

    علاوه بر هزینه حق عضویت متعارف ،‌اعضای کامل جدید باید یک هزینه مجوز معادل با این مبلغ، برای سال اول عضویت خود بپردازند.

    1-1-     برگزارکنندگان نمایشگاه مستقل

    برگزارکنندگان نمایشگاه چند ملیتی

    1-1-1- اساس محاسبه حق عضویت برای سال 2003

    (سال مالی 2002/2003 UFI)

    کل فضای خالص اجاره داده شده نمایشگاههای مورد تایید UFI ، که توسط :

    برگزارکنندگان نمایشگاههای مستقل، و

    شرکتهای تابعه آنها که رویدادهای فرامرزی را سازماندهی می کنند، برگزار می شود؛

    یا توسط:

    برگزارکنندگان نمایشگاه چند ملیتی ،‌ و

     شرکت های تابعه آنها که نمایشگاهها را سازماندهی  می کنند.

    که در سال 2001 صورت گرفته اند،‌ به عنوان اساس محاسبه حق عضویت به کار می روند، مثلا:

    فضای خالص سالن اجاره داده شده بعلاوه 33% از فضای خالص باز اجاره داده شده

    دوره های اضافی:

    اگر طی سال مرجع (در این مورد،‌سال 2001)، دوره های دیگری از یک رویداد نمایشگاهی مورد تایید UFI وجود داشته باشد، آنگاه:

    5% از فضای خالص سالن و فضای باز اجاره داده شده محاسبه خواهد شد و به کل فضای خالص سالن و باز اجاره داده شده رویداد اصلی اضافه می‌شود. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها

    فهرست:

     

    فهرست مطالب                                                                                                                             شماره صفحه

    1

         جمع آوری معیارها و ضوابط                                                                  4

       خارجی

    1-1-  نظامنامه UFI مصوب 1001

    1-2- قوانین داخلی UFI مصوب 2001  

    1-3- راهنمای مدیریت نمایشگاهها مرجع AEO

    1-4- معیارهای بازدیدکنندگان نمایشگاه 2002

    1-5- محاسبه بازدیدکنندگان بالقوه از غرفه

    1-6- مقررات و قوانین نمایشگاهی هند

     

    2

     

         مبانی طراحی ساختمان های نمایشگاهی                                                    125

    2-1- واژه شناسی نمایشگاه

    2-2- برداشت محتوایی از نمایشگاه

    2-3- انواع موضوع برگزاری نمایشگاه

    2-4- انواع مقیاس برپایی نمایشگاه

    2-5- فضاهای متشکله نمایشگاه

    C.S بخش فضاهای سرپوشیده (ساختمان)

    M گروه فضاهای اصلی

    R گروه فضاهای وابسته اصلی

    C گروه فضاهای رفاهی

    U گروه فضاهای پشتیبانی

    U.S بخش فضاهای رو باز (محوطه)

    G گروه فضاهای سبز

    P گروه فضاهای تردد

    S گروه فضاهای مکث

    26 استفاده‌کنندگان نمایشگاه

    P جمعیت کارکنان (مقیم)

    V جمعیت مراجعین (موقت)

    C ظرفیت کلی (لحظه‌ای)

    27 سطوح کلی ساختمانهای نمایشگاهی

    SN سطوح خالص (مفید)

    Scir سطوح گردش

    SG سطوح ناخالص

    28 سطوح سرانه ساختمانهای نمایشگاهی

    PH.B سرانه مبنا

    PH.N سرانه خالص

    PH.G سرانه ناخالص

    29 وسایل سالنهای نمایشگاهی

    Fur اثاینه

    Mob تجهیزات

    Equ لوازم

    210 شاخص‌های کنترل سطوح نمایشگاهی

    Eeff ارزیابی کارآیی ساختمان

    Erev ارزیابی بهره برداری مفید

    Edis ارزیابی توزیع سطوح خالص

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها, مقاله درباره تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مبانی طراحی معماری ساختمان نمایشگاه ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت