تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان

تعداد صفحات: 37 فرمت فایل: word کد فایل: 14038
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان

    ساختار و فضای فیزیکی بخش جراحی زنان :

    بخش جراحی زنان در طبقه اوّل واقع در قسمت غربی بیمارستان قرار دارد که درب ورودی بخش به راهرویی باز می‌شود که در سمت راست، بخش جراحی مردان و در سمت چپ به اتاق عمل و Icu ختم می‌شود. همچنین بخش در انتها به درب خروجی اضطراری و راه پله ختم می‌گردد.

    این بخش شامل جراحیهای مختلف زنان اعم از ارتوپدی- عمومی – مغز و اعصاب و

    ار  لوژی و گوش و حلق و چشم و جراحی اطفال می‌باشند.

    تعداد اتاق‌ها و تختهای بیماران :

    بخش جراحی زنان شامل 8 اتاق و 28 تخت می‌باشد.

    اتاق1: شامل 3 تخت               اتاق 2: شامل 4 تخت              اتاق 3: شامل 5 تخت

    اتاق 4: شامل 5 تخت              اتاق 5 : 4 تخت اطفال و 1 تخت کات بود که جراحی اطفال نام دارد.                            اتاق 6: شامل 2 تخت باوتئویی

    اتاق7: شامل 3 تخت               و اتاق ایزوله که 1 تخت دارد و در انتهای سالن سمت راست قرار دارد که شامل حمام و دستشویی می‌باشد.

    هر تخت مجهز به اکسیژن سنترال با دکمه احضار پرستار و لامپ مخصوص و تابلوی مشخصات بیمار می‌باشد. همچنین هر تخت مجهز به پایه سرم قرقره‌ای در بالای تختها می‌باشد و هر تخت یک لاکر جهت گذاشتن وسایل بیماران دارد.

    یک عدد لامپ (چراغ خواب) در هر اتاق نصب شده که کلید آن یک عدد و در ststin جهت ایجاد روشنایی مختصر در شب می‌باشد. هر اتاق دارای یخچال می‌باشد.

    بخش دارای 2 کپسول آتشنشانی جهت خاموش کردن آتش در مواقع ضروری بوده و همچنین به ازای هر اتاق یک سطل زباله عفونی با نایلون و رنگ زرد در سالن بخش کنار هر اتاق موجود می‌باشد و یک سطل سفید با نایلون زباله مشکی هم داخل هر اتاق جهت جمع‌آوری زباله‌ های غیرعفونی و تفکیک آن از زباله‌های عفونی وجود دارد.

     

    وضعیت چیدمان اتاق تریتمنت (Treatment) :

    1- یخچال جهت نگهداری داروهای مصرفی بخش همراه با درجه مخصوص موجود در آن و چارت روزانه در      صبح و عصر.

    ترازو   3- تخت معاینه    4- دستگاه           5- توالی اورژانس با تجهیزات کامل

    6- ساکشن      7- دستگاه فشارسنج     6- انواع سینی‌های مورد  نیاز جهت دهانشویه -         - شستشوی معده    8- کمد مخصوص داروها- سرمها و داروهای استوک

    9- باکس دارویی مخصوص هر بیمار       10- ترالی تزریقات و دارویی با وسایل کامل

    11- انواع پگ‌های مورد نیاز (تراکئوستومی- کت دان-       - پانسمان- سونداژ) و انواع کشش پوستی (اطفال و بزرگسال)

    12- قفسه مخصوص درجه حرارت- آنژیوکت- انواع سرمگها (گاولژ- 5.4 و غیره) – انواع سوندها و کیف آب سرد و آبگرم.

    13- تابلوی دستوالعمل مخصوص شستشوی دستها همراه با محلول اکوسپت.

    14- دفتر تحویل و تحوّل وسایل ترالی اورژانس و وسایل بخش.

     

     

    نحوه چیدن وسایل:

    1- کمدها و قفسه‌های حاوی وسایل بخش شرح زیر بطور مرتب و مناسب تجهیز و در مکان مناسب قرار دارد.

    2- کمد داروهای استوک با برچسب مخصوص، نوع و تعداد داروها بر روی کمد مشخص شده است.

    3- قفسه سرمها براساس نوع سرمها (- D/W- زیگر و...) طبقه‌بندی و با برچسب مخصوص مشخص شده است.

    4- کمد دارو براساس شماره تخت طبقه بندی و برای هر بیمار یک باکس دارویی جداگانه در نظر گرفته شده است.

    5- کمد پگ‌های مورد نیاز بخش بصورت مرتب طبقه‌بندی شده و جای هر وسیله با برچسب مخصوص بر روی کمد مشخص شده است.

    6- قفسه درجه حرارت- سوندها- آنژیوکت‌ها با رنگها و شماره‌های مختلف- انواع سرنگها با برچسب مشخص شده است.

    7- دستگاه برش گچ ارتوپدی در قفسه مخصوص نگهداری می‌شود.

    8- کمد سینی‌ها بطور مرتب طبقه‌بندی شده و با برچسب مخصوص مشخص شده است.

     

    اتاق پانسمان:

    شامل ترالی پانسمان که یک ترالی استیل (فلزی)+ بتارس+ پگ‌ پانسمان- سطل زباله پلاستیکی زرد با نایلون زرد رنگ جهت تجمع زباله‌های عفونی – دستکش استریل و ماسک می‌باشد.

    همچنین شامل یک تخت جهت اغماء به بیماران و کابت مخصوص وزنه‌ها در اندازه‌های مختلف و قرقره‌ها جهت کشش – 4 عدد لکن استریل جهت حمام        و 2 عدد و اگر و یک عدد پایه سرم سیار و کپسول اکسیژن سیار و هیت لمپ و باراوان موجود می‌باشد.

    یک ظرف محتوی محلول و کونپس 53 پلاس جهت ضدعفونی کردن بستهای پانسمان به مدت 20-15 دقیقه موجود می‌باشد که محلول ضدعفونی را هفته‌ای یکبار تعویض می‌نمایند.

    و طرز تهیه آنهم بصورت زیر می‌باشد.

    به ازای هر 1000 آب           10 از محلول و کونپی 53 را باهم مخلوط کرده و بعد  از شستشوی وسایل پانسمان با آب به مدت 20-15 دقیقه در محلول ضدعفونی قرار داده و مجدداً آبکش کرده و بعد از خشک شدن جهت استریل به CSR فرستاده می‌شود.

    انبار شامل ملحفه‌ها و لباسها و قفسه مخصوص      و برگه‌های مخصوص تشکیل پرونده و یک عدد تشک مواج و دستگاه اشعه‌ uv جهت ضدعفونی بخش وجود دارد.

     

     

    محوه پذیرش بیماران :

    بیماران جهت بستری در بخش جراحی زنان یا از درمانگاه یا از مطب یا اورژانس و     از OR به بخش جهت بستری مراجعه می‌کنند. جهت ارمیت بیماران ا ز درمانگاه بیشتر در شیفت عصر بعد از انجام ok بیهوشی در درمانگاه قلب واقع در طبقه همکف بیمارستان جهت oR روز بعد مراجعه می‌کنند.

    بستری بیماران از مطب هم بیشتر در شیفت عصر و شب انجام می‌گیرد و ا ز اورژانس بطور شبانه‌روز در شیفتهای N , E-M پذیرش خواهندشد.

     

    نحوه ادمیت بیماران :

    در هنگام ادمیت مدارک لازم و کافی جهت OR روز بعد گرفته می‌شود که جهت بیماران زیر 40 سال CbC – افراد 50-40 ساله ECG+ CbC و افراد بالای 60 سال CBC-ECG – BUN/Cr و گرافی ریه و افراد بالای 70 سال و بچه‌های زیر 2 اسل نامه High Risk الزامی است.

    علاوه بر آن بسته به نوع بیماری و وضعیت طبی و عمومی بیمار آزمایشات پاراکینیکی دیگری مورد نیاز می‌باشد.

    در برگه ادمیت پرونده نیز مشکل اصلی بیمار همراه با نوع رژیم و داروهای مصرف در منزل و سابقه دستبری قبل در بیمارستان و اعتیاد- واکسسیناسیون و حساسیت به داروها و غذاها و انجام واکسیناسیون پرسیده می‌شود.

    به بیماران آگاهیهای لازم بسته به نوع جراح داده می‌شود.

    در صورت نیاز به        و  خون – نامه High Risk – الکترو و اقدامات رادیولوژی و سونوگرافی و غیره اقدامات لازم انجام خواهدشد.

    در صورت نیاز به مشاور نیز اقدامات لازم صورت گرفته و تمام این اقدامات در دفاتر مخصوص خود با رنگهای مختلف ثبت می‌شود از جمله دفتر ادمیت با رنگ سرمه‌ای- دفتر      و خون با رنگ زرد و دفتر آزمایشات – دفتر رادیولوژی و غیره.

    در صورت انتقال بیمار به بخش‌های دیگری هماهنگی لازم با مسئول بخش مربوط در شیفتهای M و با سوپروایزر و مسئول شیفت در شیفتها N ,E انجام خواهدشد.

    دستور اعزام به بیمارستانهای دیگر یا مراکز درمانی نظیر انجام MRT، دستور اعزام توسط پزشک مربوطه در پرونده بیمار نوشته و دو برگهای مخصوص اعزام در سه نسخه نوشته می‌شود و بیمارانی که بیمه تأمین اجتماعی می‌باشند سه نسخه در برگه صورتجلسه شواری پزشکی و بیمارانی که بیمه غیرتأمین اجتماعی هستند سه نسخه در برگه مرکز پزشکی نوشته می‌شود و به دفتر پرستاری (مترون و سوپروایزر) اطلّاع داده می‌شود و بعد از گرفتن پذیرش و تسویه حساب کردن پرونده، بیمار با آمبولانس و با یک تکنسین بیهوشی یا پرستار یا بهیار یا بیماربر بسته به وضعیت عمومی بیمار به بیمارستان یا مراکز درمانی مربوط منتقل می‌شود.

    در صورت ترخیص بیمار، پرونده بیمار توسط پزشک مربوط با ذکر ترخیص و تاریخ و ساعت در پرونده نوشته شده و پس از چک توسط پرستار، توسط منشی بخش به واحد ترخیص فرستاده شده و همراه بیمار جهت ترخیص با در دست داشتن دفترچه بیمار اقدام می‌نماید و بعد از آوردن برگه ترخیص بیمار مرخص می‌شود و آموزش‌های لازم جهت استفاده داروها و مراقبتهای بعد از عمل همراه با پمفلت آموزشی مربوط به بیماری داده می‌شود.

    Station یا ایستگاه پرستاری : شامل بُرد خصوص دستوالعملها مراقبت‌های مدیریت شده و همچنین شامل آخرین اطلّاعات و رویدادهای علمی می‌باشد.

    گنجه مخصوص دارو های مخدر (2 عدد Ap مورفین- 2 عدد Ap متادون) – چکش رفکلن- خط کش ارتوپدی وافتالموسکوپ می‌باشد. همچنین 2 میزکار : یکی برای منشی با کامپیوتر و      جهت ثبت اطلاعات دارویی و دیگری میز کار پرستاران شامل محل آویز پوشه پرونده‌ها بُرد مخصوص برنامه ماهانه بخش و کمد حاوی دفاتر کشت ماهانه بخش – دفاتر رادیولوژی – آزمایشات و مشاوره‌ها و      . خون و دفتر تحویل وسایل بخش.

    در راهرو بخش در انتهای آن 2 عدد ویلچر و یک برانکارد جهت حمل‌و نقل بیماران از بخش به oR موجود می‌باشد.

    گردش کار پرسنل :

    تعدا کل پرسنل بخش جراحی زنان 12 نفر شامل 7 نفر پرستار    4نفر بهیار   1 نفر منشی بخش. در شیفت صبح 5 نفر  و شیفت عصر 3 نفر و شیفت شب 3 یا 2 نفر که روزهای تعطیل E ,M 3 نفر  /  N2 نفر

    در شیفت E,M یک نفر خدمات و در شیفت N یک نفر خدمات مشترک جراحی زنان و مردان.

    در شیفت M : سرپرستار – منشی – پرستار- بهیار

    در شیفت E : 2 پرستار – 1 بیمار یا 1 پرستار – 2 بهیار

    در شیفت N: یک پرستار و یک بهیار

    کلیه هماهنگی‌ها و اقدامات و پیگیری به عهده سرپرستار می‌باشد.

     

    نحوه انجام امور پاراکینیکی :

    1- در صورت وجود آزمایشات اورژانس چه برای بیمارن بستری و چه بیماران پس از ادمیت بلافاصله آزمایشان در خواستی ارسال شده و در برگه کله اورژانس قید می‌شود.

    2- در صورت دیابتی بودن و چک FBS روزانه برگه‌ها در شیفت M نوشته و به آزمایشگاه ارسال شده و صبح نا           آزمایشگاه خونگیری خواهدشد.

    3- یکسری از آزمایشات درخواستی نظیر BS-ESR و غیره در شیفت عصر انجام می‌شود که برگه‌ها در شیفت صبح به آزمایشگاه ارسال می‌گردد.

    4- جهت انجام BT که از لاله گوش بیمار انجام می‌شود توسط پرسنل آزمایشگاه انجام می‌شود.

    5- جهت      و خون در شیفت مربوط نمونه از بیمار گرفته شده و با برگه      و خون (2 نسخه) و برگه درخواست (شامل کومبس مستقیم- غیرمستقیم- کراس‌ماج- RH- گروه خون) به بانک خون ارسال می‌شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان

    فهرست:

    - ساختار فیزیکی بخش

    2- تعداد اتاق‌ها و تخت‌های بیماران بستری

    3- وضعیت چیدمان اتاق تریتمنت و پانسمان

    4- محل استقرار ایستگاه پرستاری

    5- نحوه پذیرش- ادمیت- بستری- انتقال- اعزام و ترخیص بیماران

    6- گردش کار بخش

    7- شرح وظایف کادر پرستاری در بخش

    8- نحوه انجام امور پاراکیلینیکی

    9- نحوه ثبت گزارشات پرستاری- دارویی- کاراکس- کارت دارویی و شب مراقبت‌های مدیریت شده شماره 12(تسکین درد)  و شماره 8 (داروهای پروفیکا    قبل از عمل جراحی)

    10- آشنایی با انواع بیماریهای موجود در بخش و مراقبتهای پرستاری براساس فرایند پرستاری

    11- پروتکل‌های دارویی و درمانی بخش

    12- نحوه انجام تزریقات و پانسمان

    13- اطلاق کلیه دستورالعملهای ارسالی از اداره کل درمان مقیم در محل.

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان, مقاله در مورد تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان, تحقیق درباره تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان, مقاله درباره تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله راهنمای بخش جراحی زنان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت