تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18733
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت

    آیا تاکنون تصمیم داشته اید که یک دستگاه الکتریکی 220 ولت نظیر رادیو ضبط یا لامپ روشنائی 220 ولت را در مسیر جاده یا پیک نیک توسط باتری اتومبیل روشن کنید ؟

    آری . . . این مدار شما را در این امر یاری میدهد و توسط آن می توانید  12 ولت مستقیم اتومبیل را به 220 ولت متناوب تبدیل کنید . این اینورتور میتواند نیاز شما را از یک تا 1000 وات تامین نماید . وات خروجی مدار بستگی به آمپر ترانسفورماتور دارد . بطوری که با یک ترانسفورماتور حدود 5 آمپر ، توان مدار چیزی حدود 60 وات میباشد که برای روشن نمودن یک لامپ 60 وات معمولی کافی است.

    در نصب دیودهای این مدار به نوار رنگی که بر روی بدنه آنها چاپ شده توجه کنید . این نوار رنگی باید بر نوار شکلهای روی فیبر منطبق شود .

    خازنهای این کیت از نوع الکترولیت و دارای قطب مثبت و منفی میباشد . بر روی بدنه این خازنها قطب منفی مشخص شده و محل این پایه بر روی فیبر و در محل خازنها با علامت – مشخص شده است . لذا در نصب خازنها باید به پایه منفی آنها توجه شود .

    ترانزیستورها هم باید چنان در مکانهایشان نصب شوند که طرف فلزی بدنه آنها بر روی قسمتی که با خط سفید ضخیم مشخص شده قرار گیرد .

    استفاده از مدار :

    برای این مدار نیاز به یک ترانس افزاینده ولتاژ دارید . این ترانس باید 12 به 220 ولت بوده و حدود 5 آمپر جریان داشته باشد . در اینصورت در خروجی حدود 120 وات خواهید داشت . این ترانس باید از فروشگاههای الکترونیک یا کارگاههای تولید ترانس تهیه شود . چنانچه در شهرستان محل سکونت شما تهیه چنین ترانسی مقدور نباشد ، میتوانید از یک ترانسفورماتور معمولی کاهنده 220 به 12 ولت ( از نوع خروجی 3 سر یا اصطلاحاً دوبل 12 ) استفاده نمائید . تفاوت ترانس اولی ( افزاینده ) با ترانس معمولی در این است که ترانس افزاینده بر اساس حداکثر توان در قسمت 220 ولت آن پیچیده میشود ، لذا نحوه پیچیدن اولیه و ثانویه آن با ترانس کاهنده فرق میکند . به هر حال در صورت نبودن چنین ترانسی میتوان از ترانسهای کاهنده معمولی با آمپر بالا استفاده نمود که البته در اینگونه ترانسها ، توان خروجی کمتری بدست میآید . آمپر این ترانسفورماتور نباید کمتر از 5 A باشد . پس از تهیه باید طرف 3 سر آن ( یعنی قسمت 12 ولت ترانس ) به ترتیب به نقاط  A و C و A  متصل شود . ترتیب یعنی اینکه پایه وسط به نقطه C و دو پایه کناری ( که فرقی با هم ندارند ) به خانه های  A متصل شوند . 

    به محلی که با عبارت – BAT +  مشخص شده باید  12 ولت باتری اسیدی اتومبیل ، با رعایت مثبت و منفی متصل شود . در اینصورت در دو سر ورودی ترانس ، ولتاژ 220 ولت خواهید داشت .   دست زدن به این دوسیم خطر مرگ در پی خواهد داشت لذا بهتر است این دوسیم به یک پریز روکار متصل شوند . در صورت متصل نمودن یک لامپ پاتروم دار 220 ولت به این دو سیم ، لامپ روشن خواهد شد . توجه شما را به این نکته جلب میکنیم که ترانس مورد استفاده  باید حداقل  5 آمپر جریان داشته باشد و چنانچه از ترانسفورماتورهای با آمپر کمتر استفاده کنید لامپ روشن نخواهد شد . در صورت عدم استفاده از رادیاتور گرماگیر ، ترانزیستورها شدیداً گرم شده و خواهند سوخت . بنابراین نصب دو رادیاتور آلمینیومی جداگانه برای ترانزیستورها الزامی است . این دو رادیاتور نباید به همدیگر متصل شوند .

    این نکته مهم را در نظر داشته باشید که حتی استفاده از یک ترانس کوچک 500 میلی آمپر هم دقیقاً  220 ولت به شما خواهد داد  ولی این ولتاژ جریان لازم برای روشن نمودن وسائل برقی را نخواهد داشت اما . . . اما . . .  اما . . . ولتاژ تولید شده توسط همین ترانسفورماتور کوچک علی رغمِ ناتوان بودن در روشن کردن یک لامپ ، باز هم خطرناک بوده و در صورت اتصال به دست ، شوک بسیار بسیار شدیدی ایجاد میکند که بسیار خطرناک است

    ترانسفورماتور  با آمپراژ بالاتر = توان خروجی بیشتر

    نکاتی در باره کیت :

    1 - برای ولتاژ ورودی از یک باتری اسیدی 12 ولت استفاده شود .

    3 - برای ترانزیستورها حتماً باید از دو رادیاتور آلمینیومی مجزا  ( نسبتاً بزرگ ) استفاده شود .

    4 - خروجی مدار دارای برق 220 ولت میباشد ، لذا از تماس بدن با آن 100% اجتناب نمائید . حتی اگر در ورودی مدار از تغذیه 6 ولت ( شامل 4 باتری قلمی ) استفاده شود ( هر چند که توانائی روشن کردن وسیله برقی را ندارد ) ، لمس سیمهای خروجی باعث شُک شدید میشود .

    5 - برق تولید شده توسط این مدار برای راه اندازی تلویزیون مناسب نیست . البته قادر به روشن نمودن تلویزیون میباشد اما اختلالاتی در  تصویر وجود خواهد داشت .

    6 - نصب کل مجموعه کیت به همراه ترانس ، داخل یک جعبه عایق برای استفاده بهتر و ایمنی بیشتر توصیه میشود . همچنین میتوانید از یک پریز رو کار برای ولتاژ 220 ولت خروجی و دو کابل در دو رنگ قرمز و مشکی برای ولتاژ 12 ورودی بر روی جعبه مورد نظر استفاده نمائید .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدل ولت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت