تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18743
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان

     

    محمود فرشچیان به سال 1308 شمسی در اصفهان ، دیده به جهان گشود . پدرش ، حاج غلامرضا فرشچیان ، از تجار فرش بود و در کار هنر قالی بافی دست داشت .

    این زمینه مساعد برای پرورش ذوق و شوق او در راه آشنایی با هنر موثر افتاد . از سالهای پیش از مدرسه از روی نقشه های قالی طرح میزد ، تا به تدریج دستش در کار نقش پردازی روان گردید . فرشچیان در طی تحصیلات مقدماتی در محضر استاد میرزاآقا امامی اصفهانی هنرمند چیره دست و پرآوازه دیار اصفهان ، به آموختن نقاشی دلبستگی تمام پیدا کرد و دل در گرو نقشهای زیبا بست . او از کار هنر احساس رضایت و شادمانی داشت . از کلاس هفتم دبیرستان فرشچیان قدم به هنرستان هنرهای زیبای اصفهان گذاشت و چهار سال در آن جایگاه عاشقی ، زیر نظر استاد عیسی بهادری ، استاد نابغه و توانمند نقاشی قالی ، مینیاتور ، نقاشی رنگ و روغن ، به فراگیری اصول و مبانی طراحی نقوش سنتی (نقشه قالی ، تذهیب ، مینیاتور) پرداخت .

    بدون شک نقش استاد عیسی بهادری در پرورش و خلاقیتهای محمود فرشچیان نقشی فوق العاده ارزشمند بود .استاد در بیان احساس و تجسم شعرگونه عواطف ، به شیوه ای کاملا جدید موفق به هماهنگی و همگامی میان مضمون و محتوا و شکل و فرم نقاشی هایش گردید و این مشخصه اصلی کار او در نقاشی شد . فرشچیان در جوانی بسیار پرتلاش و خستگی ناپذیر به کار و طراحی نقوش مختلف میپرداخت . او در مطالعه آثار تاریخی شهر اصفهان (چهل ستون ، عالی قاپو ، مسجد شیخ لطف الله و ... طرحهای اسلیمی و ختایی کاشیکاری های بی نظیر آن آثار سر از پا نمیشناخت و چون محققی موشکافانه این نقش ها را مطالعه میکرد . فرشچیان حتی در دوره سربازی نیز دست از قلم و رنگ برنداشات و آثاری دیدنی آفرید که مورد تشویق مقامات قرار گرفت .

     

     
    گرمای عشق 1378 محمود فرشچیان

    مجموعه‌ای از مینیاتورهای استاد "محمود فرشچیان" مینیاتوریست معروف ایران توسط کشتی فضایی "پروگرس-ام 56" روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شد.

    رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه روزسه‌شنبه‌اعلام کرد: این کشتی فضایی حامل آذوقه و لوازم ضروری فضانوردان مقیم ایستگاه بین‌المللی فضایی چند روز پیش از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

    در بسته‌ای که به همراه این مواد برای "پاول وینوگرادوف" فضانورد روس و فرمانده فعلی ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شد مجموعه آثار "فرشچیان" شامل 12 کارت پستال قرار دارد.

    ارسال این هدیه فرهنگی به ابتکار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه انجام گرفت و این ایده حدود دو ماه پیش از پرواز "وینوگرادوف"، در ملاقات با این فضانورد قطعی شد.

    قرار است مجموعه کارت پستال‌های مینیاتورهای استاد فرشچیان بر دیوار ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب شود.

    این مجموعه را می‌توان نخستین نمایشگاه هنری در فضا دانست و اولین محموله ایرانی است که به فضا سفر کرد.

    "پاول وینوگرادوف" فضانورد روس و "جفری ویلیامس" آمریکایی دو فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند که روز 30 مارس(دهم فروردین) به وسیله کشتی فضایی "سایوز- تی.ام.آی" به فضا سفر کردند.

    ایستگاه فضایی بین‌المللی در واقع یک پژوهشگاه فضایی است که در آن چند کشور از جمله روسیه و آمریکا به همکاری می‌پردازند.

    سال 1329 بعد از 6 سال فعالیت و کسب هنر در هنرستان هنر های زیبای اصفهان ، فرشجیان به کسب دیپلم عالی نائل آمد . آثار سالهای شاگردی ایشان هنوز در مرکز هنرستان ، موجود است .  او در طراحی و شناخت و بکارگیری رنگها فوق العاده قدرتمند و قوی است . این قدرت قلم و صلابت و استواری خطوط قلم گیری است که از او هنرمندی پرآوازه و مشهور ساخته است . از نظر محتوا و مضمون ، آثار استاد عمدتا با الهام از ادبیات عرفانی و باورهای مذهبی ساخته و پرداخته شده اند . سخن آخر اینکه امروز استاد فرشچیان از پس نزدیک به پنجاه سال کسب هنر و مهارت در کار نقاشی و خلق نقشهای دلنشین و جشم نواز ، هنرمندی است که به جرآت میتوان او را صاحب سبک جدید در نقاشی ایرانی (مینیاتور) دانست .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان محمود فرشچیان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت