تحقیق مقاله مقام معظم رهبری

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18811
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم سیاسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مقام معظم رهبری

     

    امام با تشکیل جمهوری اسلامی، مفهوم مردم‌ سالاری دینی را به جهانیان نشان داد
    دشمنان ملت آرزوی دودستگی در ارکان نظام را به گور خواهند برد
     

     

    ملت ایران با حضور میلیونی، پرشور و پرمعنای خود در مراسم چهاردهمین سالگرد عروج امام خمینی (رض) یاد بیعت تاریخی امت و امام را زنده کرد و با امام راحل خویش در وفاداری به آرمان‌های اسلام و انقلاب پیمانی دوباره بست.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در اجتماع عظیم دلدادگان خمینی کبیر در حرم مطهر امام، اسلام و مردم را محور اساسی تمام اصول امام خمینی برشمردند و تاکید کردند: ملت و مسوولان ایران با تکیه بر آرا و آرمان‌های امام در مقابل هر گونه زیاده‌خواهی دشمنان، شجاعانه و قاطعانه ایستاده‌اند و قوای سه گانه نیز باید خدمت به مردم را به عنوان "بزرگترین مبارزه با آمریکا" دنبال کنند.
    حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای چهاردهم خرداد را فرصتی برای ابراز وفاداری همیشگی ملت به "امام و آرمان‌های سعادت‌بخش ایشان" برشمردند و از هوشیاری و آگاهی ملت در ادامه راه امام راحل تجلیل کردند.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها را دنبال تهدیدات بیست و چهار سال اخیر آنها دانستند و تاکید کردند: ملت ایران و مسوولان کشور به دنبال جنگ نیستند و کشور را به ورطه درگیری نظامی نمی‌کشانند اما همه بدانند که حمله به ایران به معنای خودکشی است و آحاد ملت بویژه جوانان پرشور و آماده ایران، با هر مهاجمی بسیار مقتدرانه و سرسخت مقابله خواهند کرد.
    ایشان با اشاره به هزینه بسیار بالای حمله به ایران برای دولت آمریکا خاطرنشان کردند: آنها نیز به این مطلب پی برده‌اند و لذا درصددند با مطرح کردن حمله نظامی و تهدیدات دیگر، مردم و مسوولان ایران را دچار ترس و رعب کنند تا با عقب‌نشینی مسوولان و خیانت آنها به ملت، به خواسته‌های خود برسند اما در میان مسوولان کشور در قوای سه گانه، هیچکس نمی‌تواند حتی اندک انگیزه عقب‌نشینی داشته باشد و اگر کسی نیز در جهت تسلیم ملت و عقب‌نشینی از منافع ملی گام بردارد، ملت او را با نهایت بی‌رحمی کنار خواهد زد.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر همدلی و هم سخنی مسوولان کشور برای دفاع از حقوق ملت و استقلال کشور افزودند: دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن و شعبه‌های آنها در داخل، درصدد القای دعوا و اختلاف میان مسوولان ایران هستند اما دشمنان ملت آرزوی دو دستگی در ارکان نظام و حضور عناصر مخالف امام در میان مسوولان اصلی کشور را به گور خواهند برد.
    ایشان با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ دادن عناصر مورد نظر در بدنه نظام خاطرنشان کردند: البته ممکن است آنها توانسته باشند عناصری را در برخی دستگاه‌ها نفوذ دهند یا بعضی عناصر سست را جذب کنند، اما این کار مشکل آنها را حل نخواهد کرد، چرا که مسوولان اصلی کشور همراه ملت؛ حول اصول امام و پایه‌های مستحکم نظام متحدند و هر کسی نیز از این راه تخطی کند تنها به سقوط خود کمک کرده است.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به طراوت آرمان‌های امام در میان ملت، خدمتگذاری به مردم را بهترین راه مبارزه با آمریکا برشمردند و تاکید کردند: هر کسی دنبال مبارزه عملی و کارآمد با آمریکاست باید ضمن خدمت کامل به مردم با فساد و تبعیض و فاصله طبقاتی مبارزه کند و هیچ گونه فسادی را در دستگاه‌های حکومتی تحمل نکند.
    ایشان اصلاح واقعی را مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، عدالت‌خواهی و خدمت عمیق به مردم برشمردند و خاطرنشان کردند: اصلاح واقعی بر پایه قواعد مستحکم نظام که امام به همه ما آموخته است امکان‌پذیر است.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به موج بیداری جهان اسلام خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام، ملت ایران را به عنوان کانون ایجاد و گسترش بیداری اسلامی در مرکز تهاجمات سیاسی تبلیغاتی خود قرار داده‌اند تا شاید مردم و بویژه مسوولان نظام را مرعوب و وادار به عقب‌نشینی کنند اما این تلاش‌ها نیز به نتیجه‌ای نخواهند رسید.
    ایشان اتهام آمریکا به ایران مبنی بر حمایت از تروریسم را دروغی بیشرمانه خواندند و خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها در حالیکه بزرگترین تروریست‌های دنیا از جمله رژیم صهیونیستی را تحت حمایت کامل قرار داده‌اند ملت بزرگ ایران را، وقیحانه به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند، اما همه می‌دانند که ایران برخلاف آمریکا هیچگاه از تروریسم حمایت نکرده و به هیچ تروریستی پناه نداده است.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سابقه آمریکا در تشکیل گروهی با تعصبات خشک ضد ایرانی و ضد نظام اسلامی در همسایگی ایران خاطرنشان کردند: هدف از این کار ضربه زدن به ایران بود اما این طرح خائنانه نتیجه نداد و امروز همان لقمه در گلوی آنها گیر کرده است.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به وجود میلیون‌ها جوان آزاده در سراسر جهان اسلام خطاب به مقامات آمریکا تاکید کردند: شما نمی‌توانید میلیون‌ها انسان را که دلهایشان لبریز از نفرت و کینه از ستمگران و اشغالگران است تروریست بنامید همچنانکه با همه تلاش‌هایتان قادر نخواهید بود مجاهدین فلسطینی، ملت مظلوم فلسطین و جوانان برومند لبنانی را که در مقابل اشغال وطنشان قد علم کرده‌اند تروریست بخوانید.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: تروریست‌ها کسانی هستند که با اشغال کشورها به مقابله با ملت‌ها برخاسته‌اند و همچون صدام با دیکتاتوری و استبداد به ملت عراق اجازه نمی‌دهند دولت دلخواه خود را بر سر کار آورد.
    ایشان به نومحافظه‌کارانی که در آمریکا حکومت می‌کنند هشدار دادند: فتح دنیای اسلامی با جنگ و حمله نظامی غیرممکن است و در افتادن با ملت‌های مسلمان هیچ نتیجه‌ای جز افزایش و تعمیق احساسات ضد آمریکایی در برنخواهدداشت.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از صبر و یقین به عنوان دو ویژگی مهم انسان‌های مصلح و مبارزی که خداوند هدایت مجموعه‌های انسانی را به آنهاسپرده یاد کردند و افزودند: همه کسانی که توانسته‌اند در طول تاریخ یک اقدام تحسین‌برانگیز و ماندگار انجام دهند از این دو خصوصیت بهره‌مند بودند و امام راحل نیز که تجدید کننده حیات اسلام در ایران و در دنیای اسلام بود، با این دو خصوصیت توانست نهضت اسلامی را به پیروزی برساند و ده سال هدایت و رهبری نظام اسلامی را به عهده بگیرد.
    ایشان از جمله امتیازات امام خمینی (ره) در مقایسه با دیگر مصلحان قرن‌های اخیر، را دارا بودن پشتوانه مردمی و حضور در میان مردم برشمردند و خاطرنشان کردند: امام بزرگوار اصول خود را برای مردم تبیین نمود و با ارتقای ایمان و آگاهی مردم، توانست آنان را وارد صحنه کند و در نتیجه نهضت اسلامی و حق و حقیقت به پیروزی رسید و نظام اسلامی در ایران مستقر شد.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مقام معظم رهبری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مقام معظم رهبری , مقاله در مورد تحقیق مقاله مقام معظم رهبری , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مقام معظم رهبری , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مقام معظم رهبری , تحقیق درباره تحقیق مقاله مقام معظم رهبری , مقاله درباره تحقیق مقاله مقام معظم رهبری , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مقام معظم رهبری , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مقام معظم رهبری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مقام معظم رهبری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت