تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18941
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها

    درگذشته های دور زنبورداری یکی از خطرناک ترین شغل ها محسوب می شد. ولی امروزه روش های بی خطری برای نگهداری از زنبورها مورد استفاده می گیرد به خصوص که در حال حاضر شاخه ای از علم تحت عنوان "Apilherapy" رو به گسترش است که طی آن از فرآورده های زنبور عسل برای پیشگیری و درمان بیماری ها استفاده می شود.

     

     
    تنها در آمریکا سالانه بالغ بر 5 تا 10 هزار بیمار تحت درمان های نشأت گرفته از نیش زنبور قرار می گیرند.
    به نوشته پراودا، زهر زنبور ترکیب پیچیده ای از 50 ماده مختلف شامل پروتئین، فسفر، کلسیم، منیزیم، مس، اسید فورمیک، گلوکز، فروکتوز، هیستامین و اسیدهای آمینه می باشد.
     
    از لحاظ بعد درمانی می توان به فراوان ترین ماده تشکیل دهنده نیش زنبور عسل با عنوان »Melittin« اشاره کرد که اثر ضدالتهابی قوی دارد.
     
    ماده دیگر Apamine است که نیروبخشی روی سیستم عصبی دارد وهمچنین »Cardiopeptide« که نقش متعادل کننده سیستم عروقی قلب را ایفا می کند. نیش زنبور اغلب برای بیمارانی که از درد آرتروز و روماتیسم رنج می برند تجویز می شود و حتی برای ناراحتی معده، درد عصب، درد سیاتیک، آسم، فشارخون بالا و میگرن نیز توصیه می شود.
     
    زهر زنبور حتی برای غده پروستات در مردان و واریس و تورم مفاصل در زنان تجویز می شود. البته فرآیند درمان به شیوه کاملا" تخصصی اعمال می شود. بدین شکل که زنبور روی محل درد قرار داده می شود و نیش حشره نیز برای مدت 15-10 دقیقه روی زخم باقی می ماند.
     
    البته برای شروع کار، یک نیش اعمال می شود تا پزشک از لحاظ ایجاد نشدن واکنش های آلرژی اطمینان حاصل کند. نسبت به نوع بیماری به تدریج هر جلسه تعداد نیش ها به 4 تا 5 عدد افزایش پیدا می کند. معمولا"، درمان بعضی از بیماری ها، یک دوره که شامل 40 الی 60 مرتبه گزیدگی است به طول می انجامد.
     
    بیماران مبتلا به »ام.اس« به 2تا 3 دوره درمان در سال با فاصله 5/1 تا 2 ماه بین هر دوره نیاز دارند. درمان از طریق نیش زنبور عسل برای بیماران کبد، کلیه، طحال، دیابت، سرطان، سل، نارسایی قلبی و بیماران با امراض عفونی استفاده نمی شود.
     
    عسل هم دیگر فرآورده زنبور است که برای تحریک سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. خوردن روزانه پنج قاشق غذاخوری عسل برای مدت زمان طولانی فرد را در برابر سرماخوردگی مقاوم می سازد.
     
    البته منظور حل کردن عسل در چای نیست زیرا این عمل بیشتر فواید عسل را از بین می برد. درگذشته پزشکان از موم های تازه جدا شده زنبور عسل به عنوان ضدعفونی کننده استفاده می کردند. نوشیدن شیرداغی که یک قاشق عسل درون آن حل شده است، علاوه بر خاصیت تسکین گلو درد به خوابیدن نیز کمک می کند.
     
    از عسل همچنین برای تقویت بافت پوست استفاده می شود و عسل گرم یکی از ایده آل ترین ماسک های زیبایی است.
     
    یکی دیگر از فرآورده های فوق العاده سودمند زنبور، ماده ای تحت عنوان »ژله سلطنتی« است که از طریق تغذیه ملکه های آینده تولید می شود. میزان این ماده بسیار پایین است و زنبورها درون هر کندو، تنها 2/0 گرم از آن را قرار می دهند. اما این ماده که مفیدترین فرآورده زنبور عسل محسوب می شود، حاوی 58 درصد پروتئین، 18 درصد چربی، 26 درصد قند و مجموعه ای از نمک های معدنی و ویتامین ها می باشد. تأثیر نیروزایی این ماده حتی از عسل بیشتر است.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان نیش زنبور عسل در درمان انواع بیماری ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت