تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21967
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی

    ماه خرداد از سرنوشت سازترین، روزهای زندگی هر دانش‌آموزی است و هرگونه ناملایمات و کمشکشها می‌تواند آثار نامطلوبی بر نتیجه‌گیری دانش‌آموزان داشته باشد.

     

     

    * در نزد دانش‌ آموزان از اختلافات خودداری کنید

    ، کارشناسان و صاحب‌نظران اختلافات، درگیری، کشمکش و برخورد در محیط خانواده را از جمله عوامل، بروز اختلالات روحی و روانی در دانش‌آموزان عنوان می‌کنند.

    دانش‌آموزان معمولا پس از مشاهده یک درگیری حتی کوچک در محیط خانواده، ساعتها و بلکه روزها و ماهها به آن فکر می‌کنند و در نتیجه تمام توان ذهنی و جسمی دانش‌آموزان زایل می‌شود.

    درگیریهای دایمی در محیط خانواده ضمن اینکه آثار کوتاه مدت و بلند مدت در روح و جسم دانش‌آموزان به دنبال دارد، آنان را تبدیل به انسانهایی خشن، پرخاشگر و نامهربان می‌کند.

    نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که برخورد توام با صمیمت و مهربانی اعضای خانواده در نتیجه‌گیری بهتر دانش‌آموزان بسیار موثر است اما برخی از خانواده‌ها حتی در روزهای امتحانات نیز منازعات و درگیری را از خود دور نمی‌کنند و در نهایت برای خود و فرزندانشان پیشمانی ببار می‌آورند.

     

     

    * با دانش‌آموزان ارتباط برقرارکنید

    برخی از خانواده‌ها نیز نمی‌توانند ارتباط مناسب با فرزندان خود برقرار کنند که به گفته کارشناسان ناشی از بی‌توجهی به تجربه‌های دیگران، نداشتن مطالعه کتابهای تربیتی، استفاده نکردن از نظرات کارشناسان و صاحبنظران و شرکت نکردن در برنامه‌های مشاوره است.

     

    * به دانش‌آموزان فشار وارد نکنید

    کارشناسان همچنین معتقدند که در فرایند آمادگی دانش آموزان جهت امتحانهای پایانی سال تحصیلی، والدین نباید دانش آموزان را تحت فشار قرار دهند.

     

    شماری از والدین نیز در روزهای امتحانات به زعم خود برای کسب نتایج بهتر در امتحانات، فشارهای مضاعفی به فرزندان خود برای مطالعه کتابهای درسی وارد می‌کنند که این امر آثار نامطلوبی در نتیجه‌گیری دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

    این دسته از دانش‌آموزان براثر این فشارها، معمولا زود از درس و کتاب خسته می‌شوند و ممکن است پس از مدت طولانی دانش آموزان انس و الفت خود را به کتاب و مطالعه از دست بدهند.

     

     

    * بگذارید فرزندانتان تفریح هم بکنند

    توجه به رفت و آمد دانش‌آموزان به ویژه در روزهای امتحانات از دیگر موضوعاتی است که خانواده‌ها باید به آن توجه کنند.

    به باور کارشناسان، کنترل رفت و آمد به معنی محدودیت نیست بلکه لازم است دانش‌آموزان در روزهای برگزاری امتحانات به طور معقول به تفریح و استراحت نیز بپردازند.

    محرومیت مطلق از تفریح و تماشای تلویزیون در روزهای امتحانات نه تنها نمی‌تواند، سبب نتیجه‌گیری بهتر شود بلکه می‌تواند همه تلاشها و کوششهای دانش‌آموزان، خانواده و عوامل مدرسه را از بین ببرد.

     

     

    * نگرفتن نتیجه در امتحان به معنی نبود تلاش فرزندان نیست

    به عقیده کارشناسان، نتیجه نگرفتن دانش‌آموز در یک یا چند ماده درسی به معنای، عدم تلاش و کوشش دانش‌آموز نیست بلکه والدین پس از بروز این مشکل باید به ریشه یابی این مساله بپردازند.

    عدم نتیجه‌گیری، می‌تواند ناشی از عوامل مختلف از جمله محیط خانه، نبود آرامش و مشکلات دیگر باشد که باید با کمک کارشناسان در رفع آن کوشید.

     

    * فرزندان خود را تحقیر و مقایسه با دیگران نکنید

    هرگز فرزندان خود را با دانش‌آموزان دیگر و فرزندان بستگان و آشنایان مقایسه نکنید زیرا هر انسانی از هوش و توانایی متفاوتی برخوردار است.

    مقایسه با دانش‌آموزان دیگر و تحقیر شخصیت آنها، صدمات جبران ناپذیر روحی و روانی به دانش‌آموزان وارد می‌کند که امکان دارد اثر آن هرگز در فرزندان از بین نرود.

     

    هیچگاه در نزد دیگران، فرزندان خود را تحقیر نکنید و آنها را با اسامی نامناسب خطاب نکنید زیرا این امر یعنی دور کردن آنها از خود و پناه آوردن فرزندانتان به افراد و دوستان ناباب است.

     

    * کارهای متفرقه به فرزندانتان ندهید

    در روزهای امتحان از واگذاری کارهای متفرقه که ذهن فرزندانتان را از مطالعه کتابهای درسی منحرف می‌کند، پرهیز کنید.

    در این روزها به فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشید و از آنها بخواهید هر مساله‌ای دارند با شما در میان بگذارند و برای حل آن نیز کوشش کنید و در این صورت است که فرزندان شما می‌توانند در امتحانات موفق شوند

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی نتیجه درگیری های خانوادگی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت