تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22518
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم

     

    بهداشت چشم
    چشم حساسترین عضو بدن است و در عین حساسیت زیاد در معرض تهدیدات محیطی فراوانی است . مواظبت از چشم جهت جلوگیری از بیماری ، کاری بسیار آسانتر و کم هزینه تر از درمان بیماری است که متاسفانه بدون آن که متوجه باشیم وقتی دچار بیماری چشم می شویم که هزینه زیادی را برای درمان آن باید بپردازیم و ممکن است که مقداری از بینایی خود را نیز از دست بدهیم . در حالیکه بیش از 70 درصد اطلاعات زندگی ها از طریق چشم دریافت می شود و اعضای دیگر فقط تا حدودی امکان جایگزینی چشم را دارند . مانند گوش ویا حس لامسه . به همین دلیل توجه به بهداشت چشم جهت داشتن چشمی سالم یک امر بسیار مهم است . لذا در این مقاله سعی میشود مطالبی از علایم هشداردهنده بیماریهای چشم ، نکاتی چند درباره بهداشت چشم ، نقش تغذیه در سلامت چشم و بینایی ، عینکهای آفتابی و اهمیت بهداشتی لنزها طرح شود تا راهگشایی جهت رسیدن به چشمی سالم باشد .

     

     

     

    بیماری های چشم
    بیماری یک
    گل مژه
    گل مژه و تفاوت آن با غده چربى
    گل مژه التهاب غدد لبه پلکهای چشم است که بروز مداوم آن نشان دهنده ضعف سیستم ایمنی است . این التهاب غالبا عفونی و بسیار دردناک است .
    غدد چربی و ترشح پلک اغلب منجر به تحریک تمامی پلک می شود هر چند غده چربی ، گره دردناک نیست و شخص قادر به پلک زدن است اما گاهی بزرگی آن به اندازه یک فندق است از جمله عوامل ایجاد گل مژه باکتری چرکی به نام استافیلوکوک است و تماس با دستهای آلوده نیز سبب سرایت آن می شود .
    گفتنی است برای درمان گل مژه می توان از کمپرس های گرم ، یا تاباندن نور قرمز در رسیدن و باز شدن گل مژه سود جست.شایان ذکر است در صورت دردناک بودن زیاد و یا سرباز نکردن خود به خود آن و ناپدید نشدن غدد چربی باید به پزشک مراجعه شود.

     

     
    آب مروارید
    آب مروارید و رابطه ان با دود سیگار
    رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: دود سیگار سبب عوارض متعدد چشمی از جمله التهاب و صدمه به عصب چشم و در نهایت نابینایی می شود. دکتر هرمز شمس که در حاشیه برپایی سیزدهمین کنگره سراسری چشم پزشکی سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: دود سیگار همچنین سبب ابتلا به آب مروارید شده و بیماری های عروقی چشم و نقطه مکولا (نقطه زرد) را در افراد تشدید می کند.وی خاطرنشان ساخت: افزایش سن، تغذیه نامناسب، بیماری قند، تماس با نورخورشید، استفاده از داروهای کورتون دار و ضربه از جمله علل ابتلا به آب مروارید است.
    دکتر شمس با اشاره به اینکه آب مروارید ناشی از افزایش سن، شایع ترین نوع آب مروارید است، اضافه کرد: احتمال ابتلای افراد به کاتاراکت در سنین 65 تا 74 سالگی 50 درصد و در اشخاص بالای 75 سال 70 درصد است.وی یادآور شد: تار شدن یا محو شدن بینایی، حساس شدن به روشنایی، کم رنگ شدن یا محو شدن رنگ ها، دید کم در شب، دوبینی یا چندبینی، افزایش دید نزدیک و تغییر مداوم شماره عینک یا لنز تماسی، از علایم بروز آب مروارید است.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چشم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت