تحقیق مقاله رایگان پیکسل

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22544
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان پیکسل

    پیکسل (به انگلیسی: Pixel) کوچکترین جز ساختاری (element) یک تصویر را گویند.

    اگر تابع f زیر را با دو متغیر حقیقی مستقل x و y را در نظر بگیریم،

    f(x,y)

    که در آن و است، میتوان با نسبت دادن ارزشی (مثل روشنایی و یا شدت) به f آن را بر روی صفحه ای نمایش داد. در این صورت f یک تصویر نامیده میشود، و نقطه (x,y) یک پیکسل نامیده میشود

    وقتی هر تصویر تولید شده توسط کامپیوتر بزرگ شود مربع های کوچکی روی آن معلوم می شوند، که به آنها پیکسل گفته می شود. پیکسل کوچکترین عضو یک تصویر است که روی کامپیوتر یا تلویزیون دیده می شود.

    تصویری که توسط پیکسل ایجاد شود بیت مپ (Bitmap) یا رستر(Raster) گفته می شود. هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر خواهد رفت. پیکسلها عرض و ارتفاع ندارند و فقط شامل یک سری اطلاعات می باشند. یک تصویر دیجیتال شامل ۳ مقدار عددی RGB می باشد (قرمز،سبز،آبی) که رنگ را مشخص می کند. در پیکسل هر مقدار از این رنگها توسط ۸ بیت از اطلاعات مشخص می‌شوند. ۳ ردیف ۸ بیتی که ۲۴ بیت می شود.

    هر ۸ بیت می تواند شامل ۲۵۶ مقدار باشد (۰-۲۵۵) برای مثال (۲۵۰و۱۶۰و۵) به معنی : قرمز = ۲۵۰، سبز = ۱۶۰ و آبی = ۵ می باشد که یک پیکسل نارنجی را مشخص می‌کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان پیکسل

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان پیکسل, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان پیکسل, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان پیکسل, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان پیکسل, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان پیکسل, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان پیکسل, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان پیکسل, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان پیکسل ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان پیکسل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت