تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 23813
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟

    بازاریابی چیست؟

    واژه بازاریابی چه معنایی دارد؟ بسیاری از مردم چنین می اندیشند که بازاریابی تنها به معنی فروش و تبلیغ است اگر بدانیم فروش و تبلیغ بخش نمایان کوه یخ شناور بازاریابی است نباید شگفت زده شویم. امروزه نباید بازاریابی را به مفهوم قدیمی آن یعنی فروش و یا معرفی محصول مورد فروش در نظر آورد بلکه باید به مفهوم نوین آن یعنی برآوردن نیازهای مشتری توجه کرد. اگر بازاریاب بتواند نیازهای مشتری را درک کند محصولاتی را تولید و ارائه نماید که دارای بالاترین ارزش باشند ، قیمت گذاری ، توزیع ، ترویج و تبلیغ را به روشی کار ساز انجام دهد به طور حتم این محصولات به راحتی به فروش خواهند رفت. بنابراین فروش و تبلیغ تنها بخشی از آمیزه بازاریابی هستند و مقصود از آمیزه ی بازاریابی مجموعه ای از ابزار و وسایل بازاریابی است که بر روی هم بر بازار اثر می گذارند.

    در مقایسه با سایر فعالیت های تجاری بیشتر با مشتری سروکار دارد. تامین رضایت و ایجاد ارزش برای مشتری در کانون اندیشه و عمل بازاریابی نوین قرار دارد. لذا ساده ترین تعریف برای بازاریابی میتواند این باشد که بازاریابی عبارتست از تامین رضایت مشتری به شیوه ای سودآور و نیز هدف های دوگانه ی بازاریابی عبارتند از جلب مشتریان جدید با دادن وعده ی ارزش برتر و حفظ مشتریان کنونی از طریق تامین رضایت آنها و نیز باید بگوئیم هر سازمانی چه کوچک چه بزرگ انتفاعی یا غیر انتفاعی خانگی یا جهانی بدون داشتن بازاریابی سالم هیچ موفقیتی نخواهد داشت. همه ی مردم درباره ی بازاریابی چیزهای زیادی می دانند ، زیرا همه جا در اطراف خود شاهد این پدیده اند. در تلویزیون و مجله و رسانه های مکتوب و غیره شاهد تبلیغاتی در زمینه ی بازاریابی هستیم و همه اینها به خاطر جلب نظر مشتری در دنیای پر رقابت و تشویق افراد به خرید است که توسط شبکه ای از فعالیت ها و انسان ها صورت می گیرد. بنابراین می توان گفت بازاریابی نوعی فرآیند اجتماعی و مدیریتی است که بدان وسیله افراد و گروه ها می توانند از طریق تولید ، ایجاد و مبادله ی محصولات و ارزش ها با دیگران نیازها و خواست های خود را برآورده سازند. و یا به عبارت دیگر آن فرآیندی که فرد و گروه از طریق تولید کالا و خدمت و دادوستد محصول و آنچه که از نظر مشتری دارای ارزش است نیازها و خواست های خود را تامین می کنند را می توان بازاریابی تعریف کرد. و فعالیت های اصلی بازاریابی را می توان چنین نام برد : تولید محصول – تحقیق – برقراری ارتباط – توزیع – قیمت گذاری و ارائه خدمات ، اگر چه ما معمولاً چنین می اندیشم که بازاریابی به وسیله ی فروشندگان انجام می شود ولی خریداران هم فعالیت های بازاریابی را انجام می دهند هنگامی که مصرف کننده ای در صدد یافتن کالائی بر می آید که با قیمت مورد نظر به آن نیازمند است در واقع وی بازاریابی می کند و هنگامی که مسئولان خرید شرکت یا مؤسسه ای در جهت و جوی فروشندگانی بر می آیند و در مورد شرایطی مورد نظر با آنها چانه می زنند هم در واقع بازاریابی می کنند.

    در خصوص مفاهیم بازاریابی میتوان به مفاهیمی هم چون : نیاز خواست و تقاضا – محصول – ارزش – رضایت و کیفیت – مبادله و معامله – رابطه و بازار اشاره کرد که هر کدام از این مفاهیم بر پایه و اساس دیگری قرار دارد.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    اصول بازاریابی نوشته ی فیلیپ کاتلر – گری آرمسترانگ – انتشارات ادبستان – چاپ 86 

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان بازاریابی چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت