تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 24774
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی تاسیسات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس

    جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس

    نصب هواکش با دریچه خودکار

    هنگامی که هواکش خاموش است، هوای سرد بیرون میتواند از بین پره هایش وارد ساختمان شود. برای حل این مشکل میتوان از هواکشهایی استفاده کرد که دریچه ای روی آنها نصب شده است. این دریچه که در حالت عادی بسته است طوری طراحی میشود که با فشار باد هواکش یا به وسیله اهرمی که به کلیدبرق متصل است، باز شود.

    نصب دریچه یا درپوش بر دودکشها
    دودکشها همیشه هوای داخل ساختمان را به بیرون تخلیه میکنند حتی اگر بخاری روشن نباشد و این باعث میشود به همان اندازه هوای سرد از جاهای دیگر وارد ساختمان شود. چاره کار این است که هرگاه به دودکش نیازی نداشتیم آنرا مسدود کنیم. دودکش بخاریهای گازی را به وسیله یک درپوش میتوان بست. این درپوش باید کاملا اندازه سوراخ دودکش باشد. در صورت لزوم میتوان مقداری پلاستیک روی سوراخ دودکش گذاشت و بعد درپوش را جا زد تا خوب درزگیری شود. همچنین میتوان جسمی حجیم از جنس پارچه یا پلاستیک داخل لوله دودکش قرار داد و آنرا کاملا مسدود کرد.
    دودکش شومینه ها نیز باید حتما مجهز به دریچه ای قابل کنترل باشند. 

    دریچه را در انتهای دودکش شومینه نیز می توان نصب کرد

    اما اگر در ابتدای دودکش نصب شود کارایی بهتری دارد.

    مسدود کردن نورگیرهای سقفی
    نورگیرهای سقفی، هم به خاطر انتقال حرارت از شیشه و هم داشتن پنجره های باز و درزها باعث اتلاف مقدار زیادی انرژی می شوند.اگر در منطقه ای سردسیر زندگی می کنید توصیه می شود در نورگیر منزل خود پنجره بازشو نصب نکنبد یا اگر وجود دارد هرگز آنرا باز نکنید.
    برای کاهش تلفات حرارتی در زمستان و ورود حرارت در تابستان میتوانید به وسیله یک صفحه پلاستیکی شفاف دهنه پایین نورگیر را کاملا ببندید. به این ترتیب ضمن کاهش هزینه های شما در گرم کردن یا خنک کردن خانه، نور مورد نیاز نیز تامین می شود

    نصب کانال هوا برای بخاریها و آبگرمکن ها
    کار دیگری که می توان انجام داد این است که در نزدیکی بخاری یا آبگرمکنی که داخل ساختمان نصب شده است، یک کانال نصب کنیم تا هوایی که برای سوزاندن سوخت نیاز دارد را مستقیما از محیط بیرون دریافت کند.

    مسدود کردن دریچه های تهویه هوا
     در بعضی از ساختمانها بر روی دیوارها دریچه هایی برای تهویه هوا نصب میکردند که مستقیما به بیرون راه داشت. این در حالی است که معمولا نیازی به وجود این دریچه ها نیست و میتوان با گچ یا چسباندن پوستر، آنها را مسدود کرد و جلوی هدر رفتن حرارت را گرفت.

    هشدار: در صورتی که خانه خود را با بخاریهای بدون دودکش گرم میکنید، به هیچ وجه این دریچه ها را مسدود نکنید.

    بستن کانالهای پشت بام
    کانالهایی که بر روی پشت بام قرار دارند، مانند کانالهای کولر، در زمستان میتوانند مقدار زیادی حرارت را به هدر دهند. 

    هنگام زمستان روی کولر را با پارچه ضخیم یا پلاستیک بپوشانید. دریچه های کولر را هم میتوان با پلاستیک مسدود کرد.

    طراحی هوشمندانه خانه
    هنگام طراحی یک ساختمان جدید،کارهای زیادی هست که میتوان انجام داد تا بدون تحمیل هزینه اضافی، نفوذ هوا به داخل ساختمان و در نتیجه مصرف انرژی کم باشد. برخی از این کارهای هوشمندانه عبارتند از:
    اتاقهایی که باید گرم شوند (اتاقهای نشیمن، خواب ، پذیرایی و ... ) را میتوان به وسیله یک راهروی در دار از محیط بیرون جدا کرد. (قفل هوایی)
    با کاشت درخت و گیاهان دیگر در جلوی ساختمان یا داخل حیاط، از شدت باد کاسته شده و نفوذ هوا کم می شود.
    به جای درهای کشویی میتوان از درهای لولایی استفاده کرد تا از مقدار درزها کاسته شود.
    در پایین راه پله ها حتما باید در نصب کرد تا هوای بیرون نتواند آزادانه وارد فضای راه پله شود.
    ارتفاع سقف را نباید بیش از 7/2 متر گرفت. هرچه ارتفاع سقف کمتر باشد مقدار نفوذ هوا کمتر میشود.
    تا جایی که امکان دارد بین طبقات مختلف مسیرهای باز کمتری تعبیه کنید. منظور از مسیر باز، نورگیرها و راه پله ها و نظایر آن است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل و کلاس
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت