تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس»

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 6297
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس»

    چکیده

    «پنج اس» یا 5S یکی از مباحث عمده در مدیریت ژاپنی میباشد که ابتدا در ژاپن و سپس در سایر کشورها به کار گرفته شده است.هدف 5S به بیانی ساده، سامان دادن، نظم و ترتیب، پاکیزه سازی، هماهنگی و ایجاد انضباط در محیط کاری است. 5S، به عنوان موثرترین رهیافت و ستونی استوار در ساختمان عملیات اصلاحی و بهبود بهره وری شناخته شده است که با اجرای این اصول در صنایع و سازمانهای مختلف تجاری، صنعتی و خدماتی موجب افزایش بهره وری، استفاده بهینه از سرمایه نیروی انسانی و زمان انجام کار، افزایش کارایی و در نهایت سوددهی بیشتر سازمان می‌شود.

    توضیح : مطالب زیر بر گرفته از کتاب مهندسی فعالیت های سوپر 5S در سازمان، ترجمه خانم مهندس کاردان می‌باشد. مطالب بیشتر درباره این موضوع در فایل پیوست موجود است. پس از دانلود آن را اجرا کنید تا فایل PDF ایجاد شود. قابل ذکر است این مطلب در سازمان آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان به عنوان سمینار آموزشی ارائه شده است.

    کلیدواژه : Seiri؛ ساماندهی؛ Seiton؛ نظم و ترتیب؛ Seiso؛ پاکیزه سازی؛ Sekitsu؛ استاندارد سازی؛ Shitsuke؛ انضباط

    «پنج اس» نظامی است که در ژاپن بصورت نهادینه مورد استفاده قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی را برای واحدهای صنعتی و خدماتی به ارمغان آورده است. نتایجی که معمولاً با استفاده از این روش حاصل می گردد را می توان به اختصار به پیشگیری از حوادث، کاهش وقفه کاری و افزایش بهره وری در محیط کار عنوان نمود. بطور کلی هدف نهایی «پنج اس» پیشگیری از اتلاف است. علیرغم اینکه سیستم «پنج اس» به ظاهر خیلی ساده و قابل فهم است و انجام آن اصول نیز خیلی ساده به نظر می‌آید ولی عموماً سازمانها و واحدها برای پیاده کردن آن در عمل با مشکلات فراوان روبرو هستند. دلیل این امر را باید در ظاهر ساده آن جستجو کرد. در واقع تحقق «پنج اس»از آن رو دشوار است که مدیران و پرسنل اجرایی از اهداف و مأموریتهای آن بصورت صحیح اطلاع کاملی ندارند. بنابراین اجرای نظام «پنج اس» و تدارک بستر مناسب برای انجام آن تا زمانی که اصول آن به خوبی شناخته نشده کاری بسیار دشوار است. به همین خاطر به منظور آشنایی مختصر مدیران با این روش هر یک از این اصول به اختصار معرفی می‌گردند.

    عبارت «پنج اس» براساس حروف ابتدای پنج واژه ژاپنی انتخاب شده است. جدول زیر معادل پنج واژه مذکور را به ترتیب از چپ به راست به سه زبان ژاپنی، انگلیسی و فارسی نمایش می‌دهد:

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس»

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس», مقاله در مورد تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس», تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس», مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس», تحقیق درباره تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس», مقاله درباره تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس», تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس», مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس» ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آشنایی با نظام «پنج اس»
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت