تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 6930
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب

    یک مدرسه خوب دارای چه ویژگی هایی است. مدرسه ای که مایلید فرزند شما در آنجا درس بخواند؟

        مدرسه خوب و مطلوب مدرسه ای است که دارای ویژگی های خاصی باشد شاید بتوانم فهرست وار این طور خدمتتان عرض کنم که یک مدرسه خوب مدرسه ای است که:

        اول) مدیر مدرسه یک رهبر آموزشی است و کارها را از طریق مشارکت جلو می برد.

        دوم) معلم خود را وقف بچه ها می کند.

        سوم) در این مدرسه به توانمندی ها و علایق بچه ها توجه می شود.

        چهارم) مدرسه دارای برنامه است و همه تلاش ها در جهت و همسو با همان برنامه است.

        پنجم) مدرسه ای شاد و بانشاط است.

        ششم) فضایی زیبا و آرام بخش و نظافت و تمیزی قابل توجه دارد.

        هفتم) در این مدرسه همه همدیگر را دوست دارند و برای یکدیگر احترام قائلند.

        هشتم) مدرسه ای که فرزندم را درگیر یادگیری می کند.

        نهم) مدرسه ای که معلم فرزندم شیفته کارش است.

        دهم) مدرسه خوب مدرسه ای است که کوشش و تلاش فراگیران در این مدارس نادیده گرفته نمی شود و آنها موردتشویق و تحسین قرار می گیرند.

        یازدهم) در چنین مدرسه ای آموزش معلمان به کارآیی فراگیران منجر می شود.

        دوازدهم) ارتباط رضایت بخش بین معلم و والدین برقرار است.

        سیزدهم) در مدرسه مطلوب، فرآیند یادگیری ثمربخش است و همه عوامل مدرسه در خدمت فرآیند یادگیری هستند.

        چهاردهم) در این مدرسه معلم صلاحیت لازم علمی، اعتقادی، عاطفی و اجتماعی لازم را دارد.

        پانزدهم) مدرسه برای دانش آموزان جاذبه دارد.

        شانزدهم) دانش آموزانی که از این مدرسه فارغ التحصیل می شوند مطالعه کنندگان خوب و شهروندانی مطلوب هستند.

        فکر می کنم در این مختصر به پاره ای از ویژگی های یک مدرسه مطلوب اشاره شد هرچند که ممکن است بتوان فاکتورهای دیگری به آن افزود. به هرحال من امیدوارم که روزی فرا برسد که بتوانیم بگوییم همه مدارس کشور ما در زمره مدارس خوب و با ویژگی های مطلوب قرار دارند.

    ویژگی های مدرسه هوشمند

              مدرسه هوشمند مدرسه ای است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه ای و شبکه ای انجام می شود و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است.  

    در مدرسه هوشمند، برنامه درسی محدودکننده نیست و به دانش آموزان اجازه داده می شود از برنامه های درس خود فراتر گام بردارند. در این مدرسه، روش تدریس براساس دانش آموز محوری است.

    تاکید بر مهارت های فکر کردن و فراهم ساختن محیط یاددهی یادگیری، از راهبردها و خط مشی های مدرسه هوشمند است.

    ● هفت اصل کلیدی در مدارس هوشمند عبارتند از:

    ۱- دانش خلاق،

    ۲- استعداد یادگیری،

    ۳- توجه به فهم مطالب،

    ۴- آموختن با هدف تسلط و انتقال آن،

    ۵- ارزیابی آموخته ها به شکل متمرکز،

    ۶- غلبه بر مشکلات،

    ۷- مدرسه به عنوان یک سازمان آموزشی.

    مدرسه هوشمند مدرسه ای است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه ای و شبکه ای انجام می شود و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است.

    در مدارس هوشمند کامپیوتر جایگزین تخته سیاه و سی دی جای دفتر مشق را می گیرد. دانش آموزان می توانند از طریق اینترنت اطلاعات بسیاری درباره هر موضوع که بخواهند بدست آورند. در این سیستم، معلم و شاگرد هر دو تولید محتوای الکترونیکی و درس را به صورت سی دی ارائه می کنند.

    در مدارس هوشمند آموزش منحصر به معلم نیست بلکه یاددهی و یادگیری کاملاً تعاملی است و دانش آموزان نقش اساسی در آموختن مباحث علمی دارند.

    در مدارس هوشمند، دبیران با استفاده از محتوای درسی الکترونیکی موجب تفهیم بهتر مطالب درس و صرفه جویی در وقت می شوند و دانش آموزان هم این فرصت را دارند که توانایی و قابلیت های خود را آشکار و به تولید محتوا بپردازند.

    در این گونه مدارس، کسب موفقیت دست یافتنی است و میزان آن به تلاش و پیگیری دانش آموزان و هدایت صحیح و جهت دار بستگی دارد. در این روش روح پژوهش و جستجوگری قطعاً جایگزین روحیه بی هدف دانش آموزان خواهد شد.

    در این سیستم رکن اصلی برای هر گونه تغییر، تغییر در فکر است و ابزار و امکانات تنها وسیله ای برای جامه عمل پوشاندن به افکار هستند.

    در مدارس هوشمند معلمان می توانند به جای اینکه تلاش کنند خودشان پاسخی برای پرسش های دانش آموزان پیدا کنند، از آنها بخواهند پاسخ پرسش هایشان را در رایانه پیدا کنند وبرای بقیه بازگو کنند.

    مدرسه هوشمند، مدرسه ای است که با کمک فناوری های نوین سیستم های آموزشی دیجیتالی هوشمند در سرعت بخشی به فرآیند یاددهی، یادگیری و بهبود مدیریت به صورت کاملاً نظام یافته باشد تا انسان عصر اطلاعات قادر به پردازش و دسته بندی و استفاده بهینه از منابع فنی دانش روز با توجه به طیف گسترده آن برای کشف استعداد خود و بروز خلاقیتها باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب, مقاله در مورد تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب, تحقیق درباره تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب, مقاله درباره تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت