تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 9495
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۱۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو

    کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو

    بر طبق اطلاعات واصله ازمرکز تحقیقات و هماهنگی332  (SFB 332 ) که توسط گروه DFG تاسیس شده است ، کاربرد پلاستیک با بافت تقویت شده FRP در زمینه های مختلف صنعتی توسط چندین موسسه وابسته به دانشگاه آچن مورد تقیق و بررسی قرار گرفته است .

    کاربرد مواد با بافت تقویت شده یکی از مراحل پیشرفت وسایط نقلیه

    یکی از مورادی که در این تحقیقات بر آن تاکید شده است ، کاربرد این نوع پلاستیک در صنعت خودرو است .

    این مقایسه ، بر اساس نتایج حاصله از تحقیقات SFB 332 جایگاه کنونی مطالعات و بررسی های انجام شده در مورد کاربرد این نوع پلاستیک در صنعت را نشان می دهد . توجه اصلی به تحقیقات یاد شده ، معطوف به طراحی هایی با مواد دارای بافت تقویت شده ، در پیشرفت و توسعه وسایط نقلیه با استفاده از روش های عددی و تجربی است . عوامل بالقوه کاربرد این موارددر صنعت خودرو ، در آینده ای نزدیک طراحی و تهیه خواهند شد .

    حوزه وسیع و آزاد طراحی

    ترکیبات مواد دارای بافت تقویت شده ،محدوده ای وسیع و آزاد از نظر طراحی و ساختار دارند . خصوصیات مواد به کار رفته که در اندازه های متفاوت قابل تنظیم هستند . نوع بافت ، مواد ماتریسی ، ساختار لایه ای و غیره  مهم ترین نقش را در کاهش وزن و سازه در مقایسه با محصولات فلزی دارند .

    در تحقیقات SFB 332 کاربردهای متفاوت پلاستیک های دارای بافت قوی ، بر ازجای بدنه و قطعات خودرو فورد بررسی قرار گرفته است . یافته های FRP در مورد این قطعات بر پایه یافته های طراحی فلزی موجود ، توسعه و گسترش یافت و طراحی های لازم انجام شده و نمونه های اولیه نیز ساخته شدند . به منظور بهره برداری کامل از عوامل بالقوه مواد در طراحی مدرن و پیشبرد آن در صنایع خودرو ، استفاده از روش های آنالیز عددی ، امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد . زمینه های کاربرد آنالیز عددی در SFB 332 از آنالیز ساختار فرعی تا طراحی کلی سیستم ، پیش رفت .

    طراحی نمونه سازی در SFB 332

    به منظور نمایش احتمالات موجود در FRB قطعات مورد نظر در طول دوره تحقیقات ، طراحی و نمونه سازی شدند . از اطلاعات به دست آمده ، در طراحی قطعاتی متفاوت استفاده شد . این مرحله شامل تمامی مراحل به هم پیوسته نظیر : طراحی تصویری ، شبیه سازی ، نمونه سازی و تهیه نمونه های آزمایشی طی دوره SFB بود .

    همچنین ، نمایش کاهش وزن قطعه در مقایسه با قطعات ساخته شده برطبق استانداردهای موجود ، امکانپذیر بود. نمونه هایی از این نوع قطعات را در ذیل معرفی کرده ایم .

    طی سالهای 1987 تا 1988 ، قطعاتی از دستگاه سورتمه ، ماشین بافندگی و قسمت هایی از جلوبندی خوردو ساخته شدند . تجزیه و تحلیل کامل شرایط کاربرد این قطعات ، شامل نیازهای دینامیکی بالا ، همراه با ایمنی بالا در زمان ایجاد ضربه و همچنین مزیت های خاص قطعات RFB ، باعث ایجاد تقاضاهایی در سطوح بالاتر شد (SFB 59) .

    طی دوره بعدی از 1989 تا 1992 ، جلوبندی خودرو بهینه سازی شده و تعریف اولیه در مورد rim در طراحی CTS پایه گذاری و به صورت اصولی بررسی شد و میزان بارها طی انجام آزمون های انجام شده نشانگر نیازهای کاربردی لازم برای اندازه گیری قطعات بود . استفاده از روش محاسبات عددی ، باعث مشخص شدن مناطق تحت فشار و بار زیاد و بهبود آنها شد (SFB 92)  .

     در سالهای 1993 تا 1995 دانش اصول ساختارهای کره ای برای نمونه سازی قطعات به کار می رفت و طراحی های متعددی در FRP صورت گرفت . این موارد شامل : اکسل یک خودروی تجاری ، Shank bar و قطعات یک دستگاه اندازه گیری بود . ساختار طراحی ها طی این دوره ، بر محاسبات عددی درخصوص سختی ، قدرت و واکنش قطعات در انبساط حرارتی متمرکر بود (SFB 95) .

     طی سال های 1996 تا 1998 تحقیقات و بررسی ها در خصوص در جانبی نوعی خودرو متمرکز بودند . در مورد این قطعات متفاوت خودرو متمرکز بودند .در مورد این قطعات ، اندازه گیری بر پایه بارهای دینامیکی ، نقش مهمی را ایفا       می کرد . طی دوره بهینه سازی در خودرو ، بالا بردن میزان بازده واکنش در برابر جذب انرژی در طراحی ساختار FRP سطح ، امری بسیار مهم بود . برای حل این مسئله ، از روش های محاسبات هددی برای حصول به مشخصه های استاتیکی و دینامیکی قطعات استفاده شد .

    طی دوره تحقیقات از سال 1999 تا 2000 مشکلات متعدد موجود در دوره های پیشین به تفصیل بررسی شد..

    ساختار جلو بندی خودرو

    یکی از اهداف تحقیقات در صنعت خودرو ، بهینه سازی ساختار جلوبندی خودروی سواری بوده . ساختار ایجاد شده دارای توانایی بالقوه برای کامل شدن بوده و نتیجه آن توسعه ساختار ترکیبی برای جذب نیروی وارده بر شاسی است . این ساختار برای جذب انرژی به هنگام تصادف به کار می رود و از آزمون های دینامیکی و آزمون های تصادف سر بلنرد بیرون آمده است . ارزیابی عملکردی کل ساختار در سیستم Ira Proving ground انجام شده است .

    ریم بالانس کننده تایر

    مطالعات امکان سنجی برای تعیین تاثیر دو طرح مختلف بر یکدیگر مفاهیم تولید بر خواص عملکردی  و نیز بررسی مفاهیم ساختاری منجر به بهبود Rim چرخ یا سیستم  Conti Tire شد . ساختار مارپیچی کامل و ساختار ترکیبی مارپیچی و پرس این ریم نیز تحت آزمایش قرار گرفتند .

    اکسل Cosch

    روش های مختلف تولید با هدف جایگزینی اکسل Coach فلزی با اکسل ترکیبات FRP بررسی شد . این کار ، در نهایت با استفاده از ترکیب دو فناوری مارپیچی و نواری صورت گرفت . از انجا که اکسل با بارها و فشارهای متفاوتی در تماس است عملکرد نیروها بویژه بر مدل های متفاوتی ازاکسل ،مورد آزمایش و ارزیابی قرار گفت. سپس ، هر یک از انها برای فرایند تولید ویژه بدنه اکسل بهینه سازی شده و با استفاده از تحلیل FE اندازه گیری و برای عملکرد نمونه های پروتو تایپ ، مورد آزمایش قرار می گرفت . در نهایت یک اکسل کامل به طور موفقیت آمیزی روی خودرو نصب شد.

    در های جانبی خودرو تجاری

    در های خودرو جزو عناصری هستند که می باستی در ضربات جانبی و جلویی استحکام ساختاری خوبی را از خود نشان دهند . طی دوره طراحی درها ، بررسی اولیه گسترده ای در خصوص ترکیبات ساختار FRP از لحاظ مفاهیمی ایمنی صورت گرفت و برای حصول به این هدف دو واژه متفاوت از FRP به صورت« ترموست » و « ترموپلاست » تعریف شد . در شکل( شماره 5 ) مدل ترموپلاست ، طراحی فشرده نشان داده شده است  PAT00 )). نتایج تحقیقات در بکارگیری FRP  در مورد موتور خودروها به شرح ذیل بیان شده اند :

    طراحی و آزمون FRP

    کاربرد موفقیت آمیز FRP در تعداد بسیاری از قطعات ، به نوع طراحی کاربرد ساختار نیرو بستگی دارد .

    بنابراین ، طراحی قطعات  FRPبا استفاده از تجزیه و تحلیل عناصر متناهی ، نقش مهمی را در طول دوره  SFB ایفا کرد . این امر به دلیل تو.سعه روز افزون سخت و نرم افزاری حتی در پایان دوره نیز در حال افزایش بود . در این میان ، توصیف خواص مواد دارای قطبهای نا متقارن در علم شبه استاتیک و میزان بار از اهمیت بسزایی بر خوردار بود . این گونه نتایج عددی ، همواره با نتایج آزمون مقایسه شده است . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو, مقاله در مورد تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو, تحقیق درباره تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو, مقاله درباره تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت