تحقیق مقاله رهبری - EFQM01

تعداد صفحات: 26 فرمت فایل: word کد فایل: 15378
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۷,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رهبری - EFQM01

    رهبری

    تعریف : رهبران سرآمد چشم انداز و مأموریت سازمان را تدوین و زمینه دست یابی به آنهارا تسهیل می کنند . آنها ارزش ها و سیستم هایی را که برای موفقیت پایدار سازمان مورد نیازند ایجاد کرده و آنها را با اعمال و رفتارهای مناسب خود اجرا می کنند . در دوره های و رفتارهای مناسب خود اجرا می کنند . در دوره های تغییر و تحول سازمان ، آنها ثبات در مقاصد را حفظ می کنند . هر جا که لازم باشد ، این رهبران قادر به تغییر جهت گیری سازمان و ترغیب کارکنان به پیروی از آن هستند.

    زیر معیارهای معیار رهبری موارد زیر هستند که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم :

    1a- رهبران مأموریت ، چشم انداز ، ارزش ها و اخلاقیات سازمان راتدوین و خودشان به عنوان الگوی فرهنگ سرآمدی ، عمل میکنند .

    •          تدوین مأموریت وچشم انداز سازمان و ایجاد و توسعه فرهنگ سازمانی

    •          تدوین ارزشها و اخلاقیات و پاسخ گویی های اجتماعی که پشتیبانی کننده فرهنگ سازمانی هستند و ایفای نقش الگو درعمل به آنها در سازمان

    •          بازنگری و بهبود اثر بخشی نحوه رهبری فردی (توسط خود رهبران )

    •          حضور شخصی و فعال در فعالیت های بهبود

    •          ایجاد انگیزه وتشویق توانمند سازی (تفویض اختیار ) ، خلاقیت و نوآوری از طریق تغییر ساختار سازمان و سرمایه گذاری روی فعالیت های یادگیری و بهبود

    •          تشویق ، پشتیبانی و عمل براساس یافته های یادگیری

    •          اولویت بندی فعالیت های بهبود

    •          ترغیب و تشویق جهت همکاری در درون سازمان

     

    1b- از ایجاد ، توسعه و به کارگیری سیستم های مدیریت و بهبود مستمر آنها شخصا اطمینان حاصل می نمایند .

    •          هم راستا کردن ساختار سازمان درجهتی که موجب تحقق خط مشی و استراتژی شود .

    •          اطمینان یافتن از این که سیستمی برای مدیریت فرآیندها ، توسعه یافته و اجرا می شود .

    •          تعیین شفاف مالکیت برای فرآیندها .

    •          اطمینان یافتن از این که فرآیندی برای اندازه گیری ، بازنگری و بهبود نتایج کلیدی در سازمان ، توسعه یافته و اجرا می شود.

    •          اطمینان یافتن از این که فرآیند یا فرآیندهایی درسازمان ، توسعه یافته و اجرا می شوند که با ترغیب ، درک ، برنامه ریزی و اجرای بهبود هایی که در سازمان اتفاق می افتد (مثلادرفعالیت های مرتبط با خلاقیت ، نوآوری و یادگیری ) موجب تقویت این راه کارهای بهبود می گردند .

     

    1c- رهبران با مشتریان و شرکا و نمایندگان جامعه در تعامل هستند .

    •          برآورده کردن ، فهمیدن و پاسخ گویی به نیازها و انتظارات

    •          ایجاد شراکت های سازمانی و مشارکت دراین کار

    •          راه اندازی فعالیت هایی که هدفشان بهبود با شرکا ومشارکت در این کار

    •          قدر دانی از افراد وگردههای ذینفعان برای وفاداریشان و نقشی که درسازمان و کسب و کار دارند .

    •          عضویت درانجمن های تخصصی و شرکت در کنفرانس ها و سمینارهای تخصصی ، بویژه ترویج سرآمدی سازمانی و حمایت از آن

    ترویج ،حمایت ومشارکت درفعالیتهایی که هدفشان بهبود شرایط محیطی جهانی ومشارکت سازمان درجامعه است . باحفظ احترام به قوانین و حقوق نسل های آینده

     

    1d- رهبران فرهنگ سرآمدی را در بین کارکنان سازمان تقویت می کنند .

    •          مدیران شخصا مأموریت ، چشم انداز ، ارزش ها ، خط مشی و استراتژی ، برنامه ها و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سازمان رابین کارکنان اشاعه می دهند .

    •          دردسترس بودن ، گوش دادن فعال و دل گرم کننده و به کارکنان سازمان ، ایجاد وحدت بین آنها و پاسخگویی به آنان

    •          کمک به کارکنان سازمان و پشتیبانی از آنها برای دستیابی به برنامه ها اهداف بلند مدت و و کوتاه مدت شان

    •          برانگیختن و توانا کردن کارکنان برای مشارکت در فعالیتهای بهبود

    •          قدردانی به موقع و مناسب از تلاش های فردی و تیمی در تمامی سطوح سازمان

    •          ترویج و ترغیب ایجاد فرصت های برابر و گوناگونی

     

    1e- رهبران ، تحول سازمانی را درک کرده و از آن حمایت می کنند .

     

    کارکنان

    تعریف : سازمان های سرآمد ،دانش و تمامی توان بالقوه کارکنان شان را در تمامی سطوح فردی ، تیمی و سازمانی مدیریت کرده ، توسعه داده و از آن بهره میبرند . این سازمان ها عدالت و برابری را ترویج داده ، کارکنان شان را توانمند کرده و درکارها مشارکت می دهند . آنها به نحوی از کارکنان مراقبت کرده ، با آنها ارتباط برقرار کرده ، از آنها قدردانی نموده و به آنها پاداش می دهند که در آنها رغبت و تعهد ایجاد میکند تا ازمهارت ها و دانش خود به نفع سازمان استفاده نمایند .

     

    زیرمعیار های معیار منابع انسانی (کارکنان) موارد زیر هستند که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم :

    3a- منابع انسانی ، برنامه ریزی و مدیریت شده و بهبود می یابند .

    •          تدوین خط مشی ، استراتژی و برنامه های توسعه منابع انسانی

    •          مشارکت دادن کارکنان و نمایندگان آنها در تدوین خط مشی ها ، استراتژی ها و برنامه های منابع انسانی

    •          همسو کردن برنامه های منابع انسانی با خط مشی ، استراتژی ها ، ساختار سازمانی و چارچوب فرآیندهای کلیدی .

    •          مدیریت فرآیند استخدام ، توسعه راه کاره شغلی و برنامه ریزی تعیین جانشین .

    •          ترویج و اطمینان یافتن از وجود عدالت درتمامی شرایط استخدامی از جمله تعیین خط مشی ، استراتژی ها و برنامه هایی برای ایجاد فرصت های مساوی

    •          استفاده از نظر سنجی و سایر روش های اخذ باز خورد از کارکنان جهت بهبود خط مشی ها ، استراتژی ها و برنامه های منابع انسانی .

    •          استفاده از متدلوژی های نوآورانه سازمانی جهت بهبود روش های انجام کار مانند سازماندهی مجدد زنجیره تأمین و کار تیمی انعطاف پذیر .

     

    3b- دانش و شایستگی کارکنان شناسایی شده ، توسعه یافته و نگهداری می شود .

    •          شناسایی ، دسته بندی و منطبق کردن دانش و شایستگی های کارکنان با نیازهای سازمان

    •          تدوین و به کار گیری برنامه های آموزش و توسعه (منابع انسانی) جهت اطمینان از انطباق کارکنان با توانمندی های مورد نیاز حال و آینده سازمان

    •          آموزش ، مشاوره و توسعه قابلیت های تمامی کارکنان برای کمک به آنها جهت دستیابی و تحقق کامل توان بالقوه شان

    •          طراحی و ترویج فرصت های یادگیری فردی ، تیمی و سازمانی

    •          توسعه مهارت های کار تیمی

    •          همسو کردن اهداف فردی و تیمی با اهداف سازمان

    •          بازنگری و به روز کردن اهداف بلند مدت فردی و تیمی

    •          ارزیابی عملکرد کارکنان وکمک به آنها جهت بهبود عملکردشان

     

    3c- کارکنان در مسایل سازمان مشارکت داده شده و توانمند می شوند .

    •          تشویق و حمایت از مشارکت فردی و تیمی در فعالیت های بهبود

    •          تشویق و حمایت از مشارکت کارکنان ، به طور مثال از طریق برگزاری کنفرانس های داخلی و مراسم و پروژه های اجتماعی

    •          ایجاد فرصت هایی که مشارکت کارکنان را ترغیب نماید و از رفتارهای نوآورانه و خلاقانه حمایت کند

    •          تشویق کارکنان برای کار با یکدیگر در تیم ها

     

    3d-  بین کارکنان و سازمان ، گفتمان دوسویه برقرار است .

     

    3e- کارکنان مورد تشویق ، تقدیر و توجه قرار میگیرند .

    •          همسو کردن پاداش های سازمانی ، آرایش مجدد نیروی کار ، نیروی کارمازاد و سایر مقررات استخدامی با خط مشی و استراتژی سازمان

    •          قدردانی از کارکنان برای ترغیب آنها به مشارکت ، توانمند سازی و حفظ کارکنان

    •          ارتقاء آگاهی هاو مشارکت دادن کارکنان در امور مربوط به سلامتی ، ایمنی ، محیط زیست و مسئولیت اجتماعی

    •          تعیین سطوح مزایای شغلی نظیر برنامه های بازنشتگی ، کمک هزینه های درمانی و حق مراقبت از اولاد

    •          به رسمیت شناختن و بها دادن به گوناگونی و پیش زمینه های فرهنگی متفاوت در کارکنان و ترویج فعالیت های اجتماعی و فرهنگی

    تأمین منابع و خدماتی که از نظر قانونی الزامی هستند و در برخی موارد ، فراتر رفتن از این الزامات

     

    خط مشی و استراتژی

    تعریف : سازمانهای سرآمد مأ موریت و چشم انداز خود را از طریق تدوین یک استراتژی متمرکز بر منافع ذی نفعان سازمان پیاده می کنند که در آن بازار و بخشی از صنعت که در آن فعالیت می کنند ، مد نظر قرار می گیرد . خط مشی ها ، برنامه ها ، اهداف دراز مدت و فرآیندها به نحوی تدوین شده و در سازمان تسری داده شده اند که موجب تحقق استراتژی می شوند .

    زیر معیار های معیار خط مشی و استراتژی موارد زیر هستند که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم :

    2a- خط مشی و استراتژی برنیازها و انتظارات حال و آینده ذی نفعان مبتنی است .

    •          گردآوری و درک اطلاعات به منظور تعریف بازارها و بخش هایی از بازار که سازمان در حال وآینده باید در آنها فعالیت کند .

    •          شناسایی ، درک و پیش بینی نیازها و انتظارات ذی نفعان فعلی و آینده سازمان شامل مشتریان ، کارکنان ، شرکا ،جامعه و سهام داران .

    •          شناسایی ، درک و پیش بینی توسعه هایی که در بازار اتفاق می افتد ، شامل فعالیت های رقبا

    2b- خط مشی و استراتژی بر اطلاعات حاصل از اندازه گیری عملکرد ، تحقیقات ، یادگیری و فعالیت بیرونی مرتبط مبتنی است .

    •          تجزیه و تحلیل خروجی حاصل ازاندازه گیری شاخص های داخلی عملکرد

    •          تجزیه و تحلیل خروجی حاصل از فعالیت های یادگیری

    •          تجزیه و تحلیل داده های مرتبط با تصویر بیرونی و میزان آگاهی از نام تجاری

    •          تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا و سازمان هایی که بهترین وضعیت را در این رده دارند

    •          تجزیه و تحلیل داده های مرتبط با شایستگی های محوری شرکای بالقوه و بالفعل

    •          تجزیه و تحلیل داده های بلند مدت و کوتاه مدت مرتبط با موارد زیست محیطی ، ایمنی و حقوقی

    •          تجزیه و تحلیل داده های مؤثر برمحصول وخدمتی که سازمان ارایه می کند در تمامی چرخه عمر محصول یا خدمت

    •          شناخت و درک شاخص های اقتصادی و جمعیت شناسی

    •          تجزیه و تحلیل داده ها برای تعیین تأثیرات تکنولوژی های جدید و الگوهای نوین کسب و کار روی عملکرد سازمان

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رهبری - EFQM01

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رهبری - EFQM01, مقاله در مورد تحقیق مقاله رهبری - EFQM01, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رهبری - EFQM01, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رهبری - EFQM01, تحقیق درباره تحقیق مقاله رهبری - EFQM01, مقاله درباره تحقیق مقاله رهبری - EFQM01, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رهبری - EFQM01, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رهبری - EFQM01, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رهبری - EFQM01
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت