تعداد صفحه:
۲
دسته بندی:
زبان های خارجی
1. حضرت امیر: فی سعه اخلاق کُنوز الارزاق گنج های روزی در، گشاده رویی است. The treasury of income is in affable 2. حضرت امیر: احضر الناس جوابا من لم یغضب حاضر جواب ترین مردم کسی است که غضب نکند The improvisation of mans is who dont anger 3.پیامبر: السخی قریب من ا...، قریب من الناس، قریب من الجنته فرد سخاوتمند به خدا و مردم و نیز بهشت نزدیک است A man who is generous is near to god ...
تعداد صفحه:
۲
دسته بندی:
زبان های خارجی
جدول فعل های ماضی صیغه معنی ضمیر فعل مفرد مذکرغائب انجام داد هو-ه فَعَلَ مثنی مذکر غائب انجام دادند(دونفر) هما-هما فَعَلا جمع مذکر غائب انجام دادند هم-هم فَعَلوا مفرد مؤنث غائب انجام داد ها-هی فَعَلَت مثنی مؤنث غائب انجام دادند(دونفر) هما-هما فَعَلَتا جمع مؤنث غائب انجام دادند هنَّ-هنَّ فَعَلن مفرد مذکر مخاطب انجام دادی أنتَ-کَ فَعَلتَ مثنی مذکر مخاطب انجام دادید انتما-کما ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
زبان های خارجی
تاریخچه زبان انگلیسی زبان انگلیسی یکی از زبانهای هندواروپایی از شاخه ژرمنی است. از دیگر زبانهای شاخه ژرمنی میتوان از آلمانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی نام برد. از آنجا که زبان فارسی نیز زبانی هندواروپایی (از شاخه آریایی) است، زبان فارسی با زبانهای ژرمنی از جمله با انگلیسی خویشاوند است. خود شاخه ژرمنی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم میشود که انگلیسی به ژرمنی غربی تعلق دارد. ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
زبان های خارجی
زبان انگلیسی یکی از زبان های هند واروپایی از شاخه ژرمنی است. از دیگر زبانهای شاخه ژرمنی میتوان از آلمانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی نام برد. خود شاخه ژرمنی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم میشود که انگلیسی به ژرمنی غربی تعلق دارد. امروزه حدود نیمی از مجموعه واژگان زبان انگلیسی و دستور آن زبان از همان ریشه ژرمنی است ولی نیم دیگر را وامواژهها تشکیل میدهند. بیشتر این ...
تعداد صفحه:
۵
دسته بندی:
زبان های خارجی
زبان انگلیسی یکی از زبانهای هندواروپایی از شاخه ژرمنی است. از دیگر زبانهای شاخه ژرمنی میتوان از آلمانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی نام برد. خود شاخه ژرمنی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم میشود که انگلیسی به ژرمنی غربی تعلق دارد. امروزه حدود نیمی از مجموعه واژگان زبان انگلیسی و دستور آن زبان از همان ریشه ژرمنی است ولی نیم دیگر را وامواژهها تشکیل میدهند. بیشتر این وامواژهها ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
زبان های خارجی
جمله مشهوریست که میگوید هر که دو زبان را بداند در حکم دو نفر است.دانستن زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر قبل از آنکه در قالب یک رشته توضیح داده شود یک امکان فوقالعاده مناسب است برای استفاده از کتابها و مقالاتی که دوست داریم بدون هیچگونه واسطهای آنها را مطالعه کنیم، بهترین ترجمهها و ماهرترین مترجمان آنچه به ما میرسانند به اندازه اصل یک اثر نمیتواند گویا باشد به عبارتی اینجا از ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
زبان های خارجی
زبان انگلیسی یکی از زبانهای هندواروپایی از شاخه ژرمنی است. از دیگر زبانهای شاخه ژرمنی میتوان از آلمانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی نام برد. از آنجا که زبان فارسی نیز زبانی هندواروپایی (از شاخه آریایی) است، زبان فارسی با زبانهای ژرمنی از جمله با انگلیسی خویشاوند است. خود شاخه ژرمنی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم میشود که انگلیسی به ژرمنی غربی تعلق دارد. امروزه حدود نیمی از ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
زبان های خارجی
معرب ومبنی والاسم منه معرب و مبنی لشبه من الحروف مدنی اسم به دو نوع تقسیم می شود: 1 - معرب(آنچه که شبیه حروف نیست) 2- مبنی (آنچه که شبیه حروف است) به نظر مصنف وسیبویه وابن ابی ربیع علت بناء اسماء مبنی تنها بخاطرشبیه بودن آنها به معروف است. کاشبه الوضعی فی اسمی جئتنا والمعنوی فی متی وفی هتا وکنیابه عن الفعل بلا تاثر و کافتقار أصلا در ابیات بالا انواع شباهت اسم به حرف را ...
تعداد صفحه:
۵
دسته بندی:
زبان های خارجی
1)آیه 1سوره حجرات یَأَیهَُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تُقَدِّمُواْ بَینَْ یَدَىِ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سمَِیعٌ عَلِیمٌ(1) التبیان فی تفسیر القرآن، ج9، ص: 340 قرأ یعقوب «لا تقدموا» بفتح التاء و الدال. الباقون بضم التاء و کسر الدال من التقدیم. و قیل: انهما لغتان. قدم و تقدم مثل عجل و تعجل. قال ابن عباس و الحسن: الآیه «لا تقدموا» فی الحکم أو فی ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
زبان های خارجی
)آیه 16 سوره احقاف أُوْلَئکَ الَّذِینَ نَتَقَبَّلُ عَنهُْمْ أَحْسَنَ مَا عَمِلُواْ وَ نَتَجَاوَزُ عَن سَیَِّاتهِِمْ فىِ أَصحَْابِ الجَْنَّه ِ وَعْدَ الصِّدْقِ الَّذِى کاَنُواْ یُوعَدُونَ(16) التبیان فی تفسیر القرآن، ج9، ص: 276 قرأ «نتقبل، و نتجاوز» بالنون فیهما حمزه و الکسائی و خلف، على وجه الاخبار من اللَّه عن نفسه و لقوله «و وصینا» الباقون بالیاء فیهما، على ما لم یسم فاعله. ...