تفاوت بین پست الکترونیک yahoo وgmail
به گزارش بخش خبر سایت اخبار فن آوری اطلاعات ایران، از خبرگزاری سلام، کارشناسان این موسسه معتقدند که تغییر آدرسهای ایمیل، فرایندی وقت گیر و ملال آور است و باعث می شود که مکاتبه کنندگان با یک فرد هم گیج و سردرگم شوند. این موسسه همچنین به شرکتهای ارائه دهنده خدمات ایمیل پیشنهاد می کند که ظرفیت فضای سرویسهای پستی خود را به ویژه در مورد کاربران خانگی و صاحبان مشاغل کوچک ارتقاء دهند، چون در غیر اینصورت نمی توان مانع تغییر آدرسهای پستی افراد شد.
کارشناسان این موسسه همچنین معتقدند که با افزایش فضای پست الکترونیک سرویسهای رایگان ایمیل می توان انتظار داشت که این وسیله ارتباطی محبوبیت بیشتری نسبت به سرویسهای ارسالی پیام یا مسنجر کسب کنند. محققان RadiCati براین باورند که Gmail یک تهدید جدی برای سرویسهای رایگان پست الکترونیک است، زیرا از ابزار جستجوی خلاقانه ای برخوردار بوده و فضای آن نیز 1000 مگابایت است. البته این موسسه همچنین معتقد است که یاهو به سرعت به چالشهای ایجاد شده از سوی گوگل پاسخ داده و ظرفیت سرویس پستی خود را به سرعت به 100مگابایت رسانده است. با توجه به اینکه Gmail هنوز در مرحله آزمایشی یا بتا به سر برده و تمامی افراد نمی توانند از آن بهره ببرند، یاهو موفق شده با سرعت عمل خود مانع از مهاجرت کابران خود به Gmail شود. کارشناسان RadiCatiهمچنین معتقدند از آنجا که حجم فضای پستی دیگر عامل مهمی برای تعیین سرویس پستی از سوی کاربران وب محسوب نمی شود، شرکت های ارائه دهنده خدمات ایمیل به ایجاد قابلیتهای دیگری در سرویسهای خود بپردازند. قابلیت هایی که عبارتند از: افزایش کارآیی خدمات پست الکترونیک، بالابردن سرعت آن و دیگر خدمات جانبی خلاقانه مانند جستجو در نامه ها که توجه کاربران را به خود جلب کند. بر طبق همین گزارش سرویس پستی یاهو، پس از تغییرات جدیدی دارای قابلیتهایی است که آن را در رتبه ای بالاتر از Gmail قرار می دهد. این قابلیت ها عبارتند از مدیریت آدرسهای پستی و یک تقویم بر ای هماهنگ کردن برنامه های خود.
ایمیل یاهو که بسیار پرسابقه تر از Gmail است دارای سرویسهای ضد هرزنامه و ضد ویروس بسیار قوی نیز است که با همکاری شرکت تورتون فراهم شده. یاهو همچنین به تفاوت نیازهای کاربران خود نیز توجه دارد و سرویسهای آن برای صاحبان مشاغل تجاری بزرگ، متوسط و کوچک و همچنین کاربران خانگی متفاوت است. نویسندگان گزارش موسسه RadiCati همچنین به این نکته اشاره می کنند که سرویس جدید پستی گوگل همراه با آگهی های گرافیکی ارائه می شود و این کار شاید به مذاق بسیاری از کابران اینترنت خوش نیاید. در ضمن فضای پستی یاهو و گوگل چندان معنادار نیست و بعید به نظر می رسد که هیچ کاربری در جهان بتواند به سادگی صد مگابایت فضای پستی را پر کند. لذا در پایان این پژوهش چنین نتیجه گیری شده که یاهو کماکان سرویس پستی مناسب تری برای کاربران است زیرا یاهو یک وب سایت شاداب و زنده است و علاوه بر سرویس پستی دارای خدمات متعدد دیگری مانند گروههای یاهو، امکانات کاریابی موسوم به Hot Jobs، بخشی برای خرید و فروش Online کالاو غیره می باشد. البته در پایان این گزارش تاکید شده که قابلیتهای جستجوی یاهو هنوز در حدی نیست که بتواند با گوگل رقابت کند.
قابلیتهای مخصوص Google
جستجوی تصاویر (بتا)
جستجوی تصویر در Google با داشتن بیش از 250 میلیون تصویر قابل مشاهده در فهرست خود، جامعترین مجموعه در کل وب می باشد.برای استفاده از جستجوی تصویر به صفحه جستجوی پیشرفته و یا http://www.google.com/imghp?hl=fa بروید و عبارتی را در جعبه جستجوی تصویر وارد کنید و سپس دکمه جستجو را انتخاب کنید.در صفحه نتایج تصویر کوچک شده را انتخاب کنید تا روایت بزرگتری از تصویر و همچنین صفحه ای که تصویر در آن قرار دارد را مشاهده کنید. (یادداشت:برای دسترسی زبان انتخابی شما باید در صفحه قابلیتها انگلیسی انتخاب شده باشد.)
تصاویری که توسط سرویس Google Image Search مشاهده می کنید ممکن است که کپی رایت داشته باشند.هرچند که شما می توانید آنها را از طریق سرویس ما بیابید و یا مشاهده کنید، ما به شما هیچ حقی نمی توانیم بدهیم جز حق مشاهده آنها از طریق وب.از اینرو اگر مایل به استفاده از هر یک از تصاویری هستید که به وسیله سرویس ما پیدا کرده اید ما به شما پیشنهاد می کنیم که با صاحب آن سایت برای اجازه استفاده از تصویر تماس بگیرید.
اخطار:نتایجی که با این قابلیت مشاهده می کنید ممکن است شامل مطالب مربوط به بزرگسالان باشد.Google فاکتورهای خاصی را در نظر می گیرد برای اینکه مطمئن شود که آیا این تصویر به مورد جستجوی شما مربوط است یا خیر. از آنرو که این روشها کاملا بی اشتباه نیستند ممکن است در بین تصاویری که می بینید تصاویر نا مناسبی هم قرار گرفته باشد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت لطفا FAQ جستجوی تصویر را بخوانید.
ترجمه صفحه
Google سد زبان را با قابلیت ترجه جدیدی (بتا) شکسته است. با استفاده از قابلیت ترجمه با ماشین ،Google حالا به انگلیسی زبانان قابلیت استفاده از بسیاری از صفحات غیر انگلیسی را می دهد.
اگر جستجوی شما نتایج غیر انگلیسی داشته باشد یک لینک به صفحه ترجمه شده انگلیسی آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
اگر می خواهید چکیده و عنوان اسناد یافته شده برای جست وجوی شمابه انگلیسی ترجمه شوند، گزینه ی ترجمه درصفحه ی تنظیمهارا فعال کنید. با این کار گوگل به صورت خودکار چکیده وعنوان سندهای یافته شده را به انگلیسی ترجمه خواهد کرد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت لطفا FAQ ترجمهرا بخوانید.
فایلهای PDF را پیدا کن.
فهرست سندهایی که گوگل برای پرسش شما می یابد، اکنون فایلهای PDF.را نیز دربرمی گیرد. نوشتار این فایلها به هر زبان و خطی که باشد، بدون وابستگی به سیستم عامل، مرورگر و فونت، به صورت کامل در نرم افزار ادوبی آکروبات نمایش داده می شود. گرچه اینگونه فایلها به اندازه ی سندهای HTML رایج نیستند، اغلب اطلاعات ارزشمندی رادربردارند که در دیگر سندها یافت نمی شود.
برای این که مشخص شود کدام یافته به صورت یک فایل PDF. عرضه شده است، واژه [PDF] به رنگ آبی روبروی عنوان سند درج می شود.به این ترتیب خواهید دانست که برای نمایش این سند، نرم افزار Adobe Acrobat Reader اجرا می شود. روی پیوند عنوان سند کلیک کنید تا به فایل PDF. دست یابید. (اگر نرم افزار آکروبات در رایانه ی شما نصب نباشد، به صورت خودکار به سایت دریافت رایگان این نرم افزار هدایت خواهید شد)
در مورد فایلهای PDF. پیوند آشنای"Cached" جای خود را به "نسخه ی متنی" می دهد. نسخه ی متنی رونوشتی از سند پی دی اف است که همه ی اطلاعات صفحه آرایی آن حذف شده است.
اگر نمی خواهید سندهای PDF. در فهرست یافته های پرسش شما ارایه شوند، کافیست دستور filetype:pdf- را در کنار پرسش خود درون پنجره ی جست وجو درج فرمایید.
پیوندهای ازپیش ذخیره شده
گوگل از هر صفحه یک عکس ذخیره میکند تا براى زمانى که صفحه اصلى اگر موجود نبود نسخه پشتیبان داشته باشد. اگر شما برروى لینک Cached کلیکى کنید، صفحه اى را خواهید دید که ما آنرا ضمیمه کرده ایم.
وقتى که صفحه cach شده نشان داده میشود، این صفحه داراى یک هدر در بالاى خود است که در آن قسمت نسخه cach شده را یادآور میکند. جاهایى که برجسته شده اند با عث میشوند تا شما قسمت مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنید.
لینک "ذﺨﻴﺭه شده" براى سایتهایى که ضمیمه نشده اند موجود نخواهد بود، و همینطور این لینک براى مالکینى که این لینک را نخواهند نیز موجود نخواهد بود.
صفحات مشابه
وقتى شما برروى Similar Pages براى دیدن نتیجه یک جستجو کلیک کنید، گوگل به صورت خودکار صفحات مربوط را براى رسیدن به نتیجه اکتشاف میکند.
لینک "صفحات مشابه" استفاده هاى زیادى دارد. تگر شما محتوى سایت خاصى را در نظر دارید، ولى میخواهید که آن بیشتر خواسته هاى شما را براورده کند، این لینک میتواند سایتهاى مشابه بنسبت موضوع شما را نیز ارایه کند.
گوگل صفحات متعددى را براى میلیونها صفخات وب پیدا میکند. البته چیزى که مهم است اینست که صفحه اى که با موضوع شما درخور باشد پیدا شود. براى مثال، گوگل ممکن است قادر به پیدا کردن صفحات مربوط به home page شخصى شما نباشد، اگر این صفحات حاوى اطلاعات مربوط به صفحه اصلى نباشند.
کشف کنید که چه کسانى به شما لینک هستند
بعضى کلمات، وقتى با یک دونقطه دنبال شوند، یک معناى ویژه اى را براى گوگل خواهند داشت. یکى از ىشترین کلمات براى گوگل عملگر :link است. پرسش link: به شما مقصد URL را نشان میدهد. براى مثال، link:www.google.com به شما تمام صفحاتى را که به گوگل لینک هستند را نشان میدهد. شما در مقابل این عملگر فقط میتوانید آدرس اینترنتى بنویسید نه موضوع جستجوى خود را. مثال:
منحصر کردن به دامین
بعضى از کلمات به همراه یک دونقطه برا گوگل معناى بخصوصى را دارند. یکى از این کلمات عملگر site: است. این کلمه به همرا آدرس دامین در جلوى آن باعث میشود تا جستجوى شما فقط در دامین یا سایت معین شده باشد.
براى مثال، جهت جستجو یک خبر در گوگل، وارد کنید: مثال:
یا شانس یا اقبال!!
دکمه "I'm Feeling Lucky" شما را مستقیما به اولین صفحه وبى که گوگل براى چستجوى شما برگردانده است میبرد. در این حالت شما نتایج دیگر حاصل آمده از جستجوى خود را دیگر نمیبینید. این حالت معمولا در زمانى استفاده میشود که شما عجله داشته و فقط نتیجه بدست آمده براى شما مهم است.