دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد موتورهای القایی سنکرون

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد موتورهای القایی سنکرون تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد موتورهای القایی سنکرون و یا دانلود مقاله درباره موتورهای القایی سنکرون اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

به خاطر کاربرد فراوان این موتور در لوازم خانگی و کارخانجات و …. توضیح کامل تری نسبت به موتورهای سنکرون مینویسبم ساختمان موتور آسنکرون: 1- استاتور 2- روتور استاتور: یک استوانه تو خالی ، که این استوانه از صفحات نازک فولاد سیلیسیم دار به ضخامت 5/0 میلیمتر ساخته شده است.و این استوانه داخل یک پوسته چدنی پیچ شده است. روتور: از یک استوانه آهنی که از ورقه های مخصوص فولاد که نسبت به هم ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

همانطوری که می دانید ، راه اندازی موتور های القایی در صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به خصوص این که امروزه استفاده از راه اندازهای الکترونیکی مانند راه اندازهای نرم - کنترلر های سرعت بسیار مرسوم شده است و لازم است علاقه مندان و کارشناسان این رشته روشهای کنترل و راه اندازی موتورها را به شیوه های کلاسیک به دیده فراموشی بسپارند و به فراگیری روشهای بروز بپردازند. نصب و راه ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

امروزه در صنعت، ماشینهای متفاوت و با سرعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که موارد قابل ذکر عبارتند از : ماشین برش فلزات ، چرثقیل الکتریکی ، ماشینهای مربوط به حمل ونقل وانواع مختلف وسایل چاپ ، معدن ذغال سنگ و صنایع دیگر . برای مثال چرخاننده الکتریکی در ماشین برش فلزات ، سرعت سیستم می باید مطابق با نوع کار ، فلز و کیفیت نوع برش واندازه قطعه مورد نظر ، قابل تنظیم باشد . در ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موتورهای جریان متناوب AC 1- موتور های سنکرون 2-- موتورهای آسنکرون موتورهای آسنکرون به علت نداشتن کلکتور و سادگی ساختمان آن بیشتر از موتور سنکرون متداول است. مزایای موتور سنکرون: 1- این موتور دارای ضریب قدرت مناسب و قابل تنظیم است. 2- بازده عالی دارد. 3-در مقابل نوسان ولتاژ حساسیت ندارد. 4- امکان بکار بردن آن به طور مستقیم با ولتاژ زیاد وجود دارد. 5- با تحریک مناسب هیچگونه قدرت ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه: ژنراتورها و موتورهای الکتریکی گروه از وسایل استفاده شده جهت تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی یا برعکس . توسط وسایل الکترومغناطیس هستند . یک ماشینی که انرژی الکتریکی به مکانیکی تبدیل می کند موتورنام دارد. وماشینی که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند ژنراتور یا آلترناتور یامتناوب کننده یا دینام نامیده می شود . دو اصل فیزیکی مرتبط با عملکردموتورهاوژنراتور ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

نقش خازن ها به عنوان المان های الکتریکی و الکترونیکی کارآمد در صنایع مربوط به تولید و انتقال و توضیع امروزی غیر قابل انکار است بگونه ای که دیگر هرگز نمی توان چنین صنایعی را بدون وجود خازنهای نیرو متصور شد.از این رو شناخت کامل خازنها و عوامل تاثیر گذار برآنها و حفظ و نگهداری و نظارت دقیق بر آنها ، برای افزایش طول عمر خازن ها و کار کرد بهینه آنها امری است الزامی و اجتناب ناپذیر. ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: مهندسی برق

چون مقدار زیادی از قدرت الکتریکی تولید شده بصورت متناوب میباشد ، بیشتر موتورها طوری طرح شده اند که با جریان متناوب کار کنند . این موتورها در بیشتر موارد میتوانند دو برابر موتورهای جریان مستقیم کارکنن و زحمت آنها در موقع کارکردن کمتر است ، چون در موتورهای جریان مستقیم همیشه اشکالاتی در کموتاسیون آنها ایجاد میشود که مستلزم عوض کردن ذغالها یا زغال گیرها و یا تراشیدن کلکتور است . ...

تعداد صفحه: ۸۶ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

یکی از اولین موتور های دوار، اگر نگوییم اولین، توسط مایکل فارادی در سال 1821م ساخته شده بود و شامل یک سیم آویخته شده آزاد که در یک ظرف جیوه غوطه‌ور بود، می‌شد. یک آهنربای دائم در وسط ظرف قرار داده شده بود. وقتی که جریانی از سیم عبور می‌کرد، سیم حول آهنربا به گردش در می‌آمد و نشان می‌داد که جریان منجر به افزایش یک میدان مغناطیسی دایره‌ای اطراف سیم می‌شود. این موتور اغلب در ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موتورهای الکتریکی : مقدمه: یک موتور الکتریکی ، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد ، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکتروستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

ماشینهای AC ماشینها لوازمی هستند که می توانند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی و یا بالعکس تبدیل کنند ، از اینرو بدانها مبدلهای ( Converters ) انرژی الکترو دینامیکی گفته می شود . برخی از مبدلها مانند موتورها و ژنراتورها حرکت دورانی دارند و برخی از آنها همچون رله ها ، عمل کننده ها ( Actuator ) ، محرک ها ، حرکت انتقالی یا خطی دارند . یک موتور( Motor ) الکتریکی وسیله ای است که ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موضوع: سیم پیچی موتور(انواع موتورهاو دستگاه ها) تبدیل انرژِی در انواع موتورها یک موتور الکتریکی، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته‌است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موتورهای DC اغلب موتورهای الکتریکی دوارند، اما موتور خطی هم وجود دارند. در یک موتور دوار بخش متحرک (که معمولاً درون موتور است) روتور و بخش ثابت استاتور خوانده می‌شود. موتور شامل آهنرباهای الکتریکی است که روی یک قاب سیم پیچی شده است. گر چه این قاب اغلب آرمیچر خوانده می‌شود، اما این واژه عموماً به غلط بکار برده می‌شود. در واقع آرمیچر آن بخش از موتور است که به آن ولتاژ ورودی اعمال ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موتور الکتریکی نوعی ماشین الکتریکی است که الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته‌است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکترواستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند. ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: مهندسی برق

مهندسی قدرت مهندسی قدرت یکی از زیرشاخه‌های مهندسی برق است. مهندسی قدرت را می‌توان تولید نیروی الکتریکی به روشهای گوناگون و انتقال و توزیع این نیروها با بازده و قابلیت اطمینان بالا، تعریف کرد. پس هدف از مهندسی قدرت، پرورش افرادی کارا در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع است که گستره این بخش عبارت است از: تولید: طراحی نیروگاه با کمترین هزینه و بیشترین بازده. انتقال: طراحی شبکه‌های ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

ماشینهای AC ماشینها لوازمی هستند که می توانند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی و یا بالعکس تبدیل کنند ، از اینرو بدانها مبدلهای ( Converters ) انرژی الکترو دینامیکی گفته می شود . برخی از مبدلها مانند موتورها و ژنراتورها حرکت دورانی دارند و برخی از آنها همچون رله ها ، عمل کننده ها ( Actuator ) ، محرک ها ، حرکت انتقالی یا خطی دارند . یک موتور( Motor ) الکتریکی وسیله ای است که ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: مهندسی مکانیک

یکی از اولین موتورهای دوار، اگر نگوییم اولین، توسط میشل فارادی در سال 1821ساخته شده بود و شامل یک سیم آویخته شده آزاد که در یک ظرف جیوه غوطه ور بود، می شد. یک آهنربای دائم در وسط ظرف قرار داده شده بود. وقتی که جریانی از سیم عبور می کرد، سیم حول آهنربا به گردش در می آمد و نشان می داد که جریان منجر به افزایش یک میدان مغناطیسی دایرهای اطراف سیم می شود. این موتور اغلب در کلاس های ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: مهندسی برق

مقدمه ماشین DC دارای قابلیت انعطاف زیادی است و میتوان با اتصالات مختلف مدتر تحریک آن به مشخصه های گوناگون گشتاور و سرعت و ولتاژ جریان دست یافت. از ماشینهای dc می توانیم به صورت موتور یا ژنراتور بهره برداری کرد. اما امروزه برای ایجاد برق dc از سیستم های یکسو ساز الکترونیک قدرت استفاده می شود لذا ژنراتورهای dc رفته رفته جای خود را در صنعت از دست می دهند. در حالیکه موتورهای dc به ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی برق

امروزه ماشین های الکتریکی نقش اساسی در صنعت ایفا می کنند و بنابراین به عنوان یکی از دروس مهم مهندسی برق در دانشگاه های دنیا مطرح می باشند. متاسفانه بیشتر دانشجویان مهندسی برق به دلیل استفاده از فقط یک مرجع برای این درس و دید تک بعدی به ماشین های الکتریکی که همان دید مداری محض(KVL وKCL) است؛ همواره دارای ضعف اساسی در این درس می باشند.اولین ماشین های الکتریکی دوار که یک دانشجوی ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مهندسی برق

امروزه ماشین های الکتریکی نقش اساسی در صنعت ایفا می کنند و بنابراین به عنوان یکی از دروس مهم مهندسی برق در دانشگاه های دنیا مطرح می باشند. متاسفانه بیشتر دانشجویان مهندسی برق به دلیل استفاده از فقط یک مرجع برای این درس و دید تک بعدی به ماشین های الکتریکی که همان دید مداری محض(KVL وKCL) است؛ همواره دارای ضعف اساسی در این درس می باشند.اولین ماشین های الکتریکی دوار که یک دانشجوی ...

تعداد صفحه: ۷۲ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

مقدمه: در نیروگاه های برق یک ژنراتور الکتریکی توان مکانیکی را به یک دسته از جریان های الکتریکی متناوب تبدیل می کند که از هر کدام از سیم پیچ های الکترومغناطیسی یا سیم پیچ های ژنراتور تولید می شوند. جریان ها همگی توابعی سینوسی از زمان هستند و همگی دارای فرکانسی مشابه اما با زاویه های فاز متفاوت. در یک سیستم سه فاز، زاویه ها دارای اختلاف 120 درجه ای (که حداکثر جداسازی ممکن بین ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: مهندسی مکانیک

بطور کلی می توان گفت ساختمان یک موتور خطی مسطح از دو قسمت به شرح ذیل تشکیل شده است : قسمت اولیه : که میدان مغناطیسی لازم را در فاصله هوایی مسطح ایجاد می کند . قسمت ثانویه: که در اثر عمل متقابل ، بین جریان بوجود آمده در قسمت ثانویه و میدان مغناطیسی موجود در فاصله هوایی نیروی کشش ( رانش) موتور تولید می شود قسمت اولیه آن از شبکه سه فاز تغذیه و قسمت ثانویه از سیم پیچی صفحه ای با ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

دستگاهی که نیروی مکانیکی را به نیروی الکتریکی تبدیل کند و بالعکس . ژنراتور ها و موتور های الکتریکی مقدمه: ژنراتور ها و موتور های الکتریکی گروه از وسایل استفاده شده جهت تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی یا برعکس . توسط وسایل الکترومغناطیس هستند . یک ماشینی که انرژی الکتریکی به مکانیکی تبدیل می کند موتورنام دارد.و ماشینی که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه یک موتور الکتریکی ، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد ، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکتروستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند. ساختار ماشین های ...

تعداد صفحه: ۹۴ دسته بندی: مهندسی برق

قطع ناگهانی برق باعث اختلال در اکثر فعالیتهای تجاری شده و در برخی موارد امکان ادامه آن را کاملاً از بین می‌برد. البته تنها برق شهر اثرات مخرب به همراه ندارد، بسیاری از دستگاه های الکتریکی (همانند سیستمهای کامپیوتری) نسبت به نارسائیهایی مانند افت لحظه‌ای ولتاژ، افت طولانی ولتاژ، قطع برق، ولتاژهای لحظه‌ایی بالا، نویز و تاثیرات فرکانس رادیویی و تغییرات فرکانس در منبع تغذیه به خود ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

موتور الکتریکی مقدمه یک موتور الکتریکی ، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد ، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکتروستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند. ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موتور های جریان متناوب AC سنکرون موتورهای جریان متناوب AC 1- موتور های سنکرون 2- موتور های آسنکرون موتورهای آسنکرون به علت نداشتن کلکتور و سادگی ساختمان آن بیشتر از موتور سنکرون متداول است. مزایای موتور سنکرون: 1- این موتور دارای ضریب قدرت مناسب و قابل تنظیم است. 2- بازده عالی دارد. 3- در مقابل نوسان ولتاژ حساسیت ندارد. 4- امکان بکار بردن آن به طور مستقیم با ولتاژ زیاد وجود ...

تعداد صفحه: ۶۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه ماشین DC دارای قابلیت انعطاف زیادی است و میتوان با اتصالات مختلف مدتر تحریک آن به مشخصه های گوناگون گشتاور و سرعت و ولتاژ جریان دست یافت. از ماشینهای dc می توانیم به صورت موتور یا ژنراتور بهره برداری کرد. اما امروزه برای ایجاد برق dc از سیستمهای یکسو ساز الکترونیک قدرت استفاده می شود لذا ژنراتورهای dc رفته رفته جای خود را در صنعت از دست می دهند. در حالیکه موتورهای dc به ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

امروزه ماشین های الکتریکی نقش اساسی در صنعت ایفا می کنند و بنابراین به عنوان یکی از دروس مهم مهندسی برق در دانشگاه های دنیا مطرح می باشند. متاسفانه بیشتر دانشجویان مهندسی برق به دلیل استفاده از فقط یک مرجع برای این درس و دید تک بعدی به ماشین های الکتریکی که همان دید مداری محض(KVL وKCL) است؛ همواره دارای ضعف اساسی در این درس می باشند.اولین ماشین های الکتریکی دوار که یک دانشجوی ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

عموماً ما دارای دو نوع از موتور های AC هستیم: تک فاز و سه فاز. موتور های AC تک فاز معمول ترین موتور تک فاز موتور سنکرون قطب چاکدار است، که اغلب در دستگاه هایی بکار می رود که گشتاور پایین نیاز دارند، نظیر پنکه های برقی، اجاق های ماکروویو و دیگر لوازم خانگی کوچک. نوع دیگر موتور AC تک فاز موتور القایی است، که اغلب در لوازم بزرگ نظیر ماشین لباسشویی و خشک کن لباس بکار می رود. عموماً ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

امروزه ماشین های الکتریکی نقش اساسی در صنعت ایفا می کنند و بنابراین به عنوان یکی از دروس مهم مهندسی برق در دانشگاه های دنیا مطرح می باشند. متاسفانه بیشتر دانشجویان مهندسی برق به دلیل استفاده از فقط یک مرجع برای این درس و دید تک بعدی به ماشین های الکتریکی که همان دید مداری محض(KVL وKCL) است؛ همواره دارای ضعف اساسی در این درس می باشند.اولین ماشین های الکتریکی دوار که یک دانشجوی ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

دستگاهی که نیروی مکانیکی را به نیروی الکتریکی تبدیل کند و بالعکس . ژنراتورها وموتور های الکتریکی مقدمه: ژنراتورها و موتورهای الکتریکی گروه از وسایل استفاده شده جهت تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی یا برعکس . توسط وسایل الکترومغناطیس هستند . یک ماشینی که انرژی الکتریکی به مکانیکی تبدیل می کند موتورنام دارد.و ماشینی که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند ژنراتور ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مهندسی برق

موتورهای جریان متناوبAC 1- موتورهای سنکرون 2- موتورهای آسنکرون موتورهای آسنکرون به علت نداشتن کلکتور و سادگی ساختمان آن بیشتر از موتور سنکرون متداول است. مزایای موتور سنکرون: 1- این موتور دارای ضریب قدرت مناسب و قابل تنظیم است. 2- بازده عالی دارد. 3- در مقابل نوسان ولتاژ حساسیت ندارد. 4- امکان بکار بردن آن به طور مستقیم با ولتاژ زیاد وجود دارد. 5- با تحریک مناسب هیچگونه قدرت ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مهندسی برق

ساختمان کلی موتورهای پله ای بطور کلی عملکرد موتورهای پله ای به صورت تبدیل یکسری پالسهای دیجیتال به تغییر زاویه مناسب با آن پالسها در روتور می باشد. روتور به ازای هر پالس یک پله دوران می نماید و اگر این پالسها به طور پیاپی به موتور اعمال شوند روتور به صورت پیوسته دوران خواهد کرد. موتورهای فوق قابلیت دوران در هر دو جهت را دارا می باشند و به علت نوع ساختمانشان دارای مزایا و معایبی ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

اصولاً قسمتهای عایق ماشینهای الکتریکی ، ترانسفورماتور ها ،خطوط هوایی و غیره به صورتی طراحی می شود که بتوانند به طور مداوم تحت ولتاژ معینی کارکرده و ضمناً قدرت تحمل ضربه های ولتاژ را در لحظات کوتاه داشته باشند . هر نوع تغییرات ناگهانی و شدید در شرایط کاری شبکه، موجب ظهور جهشها یا پالسهای ولتاژ می شود . برای مثالمی توان اضافه ولتاژ های ناشی از قطع و یا وصل بارهای زیاد به طور یکجا ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

انواع موتورهای متناوب : چون مقدار زیادی از قدرت الکتریکی تولید شده بصورت متناوب میباشد ، بیشتر موتورها طوری طرح شده اند که با جریان متناوب کار کنند . این موتورها در بیشتر موارد میتوانند دو برابر موتورهای جریان مستقیم کارکنن و زحمت آنها در موقع کارکردن کمتر است ، چون در موتورهای جریان مستقیم همیشه اشکالاتی در کموتاسیون آنها ایجاد میشود که مستلزم عوض کردن ذغالها یا زغال گیرها و یا ...

تعداد صفحه: ۱۰۲ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه: از آنجایی که امروزه راه اندازی موتورهای الکتریکی یکی از مسائل و دغدغه های بزرگ کارخانه های صنعتی و شرکت های تولیدی و نیز تولید کنندگان نیروی برق و شرکت های وابسته میباشد در این پروژه به بررسی برخی از این راه اندازها می پردازیم و محاسن و معایب آنها را مورد بررسی علمی قرار میدهیم. از دلایل اهمیت موضوع شوک های الکتریکی و مکانیکی شدیدی می باشد که در زمان راه اندازی به شبکه ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

انواع تابلو ها :تابلوی ایستاده قابل دسترسی از جلو- سلولی-تمام بسته دیواری که خود این تابلو ها می توانند اصلی- نیمه اصلی و فرعی باشند. تابلوی اصلی: در پست برق و بطرف فشار ضعیف ترانس متصل است. تابلوی نیمه اصلی :اینگونه تابلو ها ی برق بلوک ساختمانی یا قسمت مستقلی از مجموعه را توزیع و ازتابلوی اصلی تغذیه می شود . تابلوی فرعی: برای توزیع و کنترل سیستم برق خاصی مانند موتور خانه- ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

درایو دور متغیر یا کنترل VSD برای موتور های القایی با افزایش کاربرد موتورهای القایی در صنعت بحث کنترل این موتورها اهمیت ویژه های پیدا کرده است. درایو الکتریی در موتورهای الکتریکی عبارت است سیستمی که سرعت و گشتاور یک موتور الکتریکی را کنترل می‌کند.درایو VFD یک سیستم برای کنترل کردن سرعت چرخش یک موتور AC با کنترل کردن فرکانس تغذیه اعمال شده به موتور الکتریکی است. VFD به نامهای AFD ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه میدان مغناطیسی چرخنده به عنوان مجموعی از بردار های مغناطیسی کوئل‌های سه‌ فاز یک موتور الکتریکی، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه موتور ساده از نظر ساختمانی مانند مولد ساده جریان مستقیم می باشد فقط نحوه کار آن با مولد ساده جریان مستقیم تفاوت دارد. در موتور ساده هادیها از طریق کوموتاتور[1] و جاروبکها به یک منبع جریان مستقیم متصل می شود در اینصورت جریانی از هادیها عبور کرده و در نتیجه مطابق نیروی لورنس به هادیها نیروی وارد میشود و آنها به حرکت در می آید. نحوه ایجاد نیرو و گشتاور در موتور ساده: در ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مهندسی برق

مقدمه امروزه ماشین های الکتریکی نقش اساسی در صنعت ایفا می کنند و بنابراین به عنوان یکی از دروس مهم مهندسی برق در دانشگاه های دنیا مطرح می باشند. متاسفانه بیشتر دانشجویان مهندسی برق به دلیل استفاده از فقط یک مرجع برای این درس و دید تک بعدی به ماشین های الکتریکی که همان دید مداری محض(KVL وKCL) است؛ همواره دارای ضعف اساسی در این درس می باشند.اولین ماشین های الکتریکی دوار که یک ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی برق

چکیده در حالی که می دانیم موتور ها و ژنراتور های الکتریکی به عنوان مبدل انرژی الکتریکی به مکانیکی و بالعکس هستند و این تبدیل انرژی تنها در سایه پدیده های الکترو مغناطیسی صورت خواهد گرفت.از همین بیان می توان نتیجه گرفت که روشی که ماشین های الکتریکی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم ترکیبی از سه دیدگاه زیر است: 1)دیدگاه الکترومغناطیسی :محاسبات mmf و نیروهای الکترومغناطیسی و میدان ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مهندسی برق

موتور جریان متناوب یک ماشین الکتریکی است که با جریان متناوب تغذیه شده و توان الکتریکی را تبدیل به توان مکانیکی چرخشی یا خطی می نماید. موتور جریان متناوب AC از دو قسمت اصلی تشکیل شده: استاتور: هسته خارجی و معمولاً ثابت که با استفاده از جریان جریان متناوب میدان دوار ایجاد می‌کند. روتور: هسته داخلی و متحرک که به محور خروجی متصل شده و با توجه به میدان دوار تولید شده توسط استاتور، ...

تعداد صفحه: ۴۶ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

1- ژنراتور های ( مولد ) DC 2- موتور های DC انواع ژنراتورهای DC : 1-مولد DC با تحریک جداگانه : سیم پیچ میدان این ژنراتور به وسیله یک منبع ولتاژ مستقل تحریک میشود. این ژنراتور هنگامیکه یک حوزه وسیعی از تغییرات ولتاژ خروجی مورد نیاز باشد استفاده میشود. کاربرد : بدلیل قابلیت تنظیم ولتاژ در محدوده وسیع در تنظیم دور موتورها وتحریک مولدهای بزرگ در نیروگاهها مورد استفاده قرار میگیرد. ...

تعداد صفحه: ۶۹ دسته بندی: مهندسی برق

میدان مغناطیسی چرخنده به عنوان مجموعی از بردارهای مغناطیسی کوئل‌های سه‌فازهیک موتور الکتریکی، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: مهندسی برق

یک موتور الکتریکی، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکترواستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند. ایده کلی این است که وقتی ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: مهندسی برق

مقدمه: موتورهای القایی AC عمومی ترین موتورهایی هستند که در سامانه های کنترل حرکت صنعتی و همچنین خانگی استفاده می شوند.طراحی ساده و مستحکم , قیمت ارزان , هزینه نگه داری پایین و اتصال آسان و کامل به یک منبع نیروی AC امتیازات اصلی موتورهای القایی AC هستند.انواع متنوعی از موتورهای القایی AC در بازار موجود است.موتورهای مختلف برای کارهای مختلفی مناسب اند.با اینکه طراحی موتورهای القایی ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مهندسی مکانیک

همانطوری که می دانید ، راه اندازی موتورهای القایی در صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به خصوص این که امروزه استفاده از راه اندازهای الکترونیکی مانند راه اندازهای نرم - کنترلر های سرعت بسیار مرسوم شده است و لازم است علاقه مندان و کارشناسان این رشته روشهای کنترل و راه اندازی موتورها را به شیوه های کلاسیک به دیده فراموشی بسپارند و به فراگیری روشهای بروز بپردازند. نصب و راه ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

برق قدرت کوره های القایی کوره های القایی در مقایسه با کوره های سوخت فسیلی دارای مزایای فراوانی از جمله دقت بیشتر ، تمیزی و تلفات گرمایی کمتر و ... است . همچنین در کوره هایی که در آنها از روشهای دیگر ، غیر القاء استفاده می شود ، اندازه کوره بسیار بزرگ بوده و در زمان راه اندازی و خاموش کردن آنها طولانی است . عبور جریان از یک سیم پیچ و استفاده از میدان مغناطیسی برای ایجاد جریان در ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه ماشینهای سنکرون تحت سرعت ثابتی بنام سرعت سنکرون می چرخند . و جزء ماشین های جریان متناوب (AC) محسوب می شوند . در این ماشینها بر خلاف ماشینهای القائی ( آسنکرون ) میدان گردان شکاف هوائی ورتور با یک سرعت که همان سرعت سنکروه است می چرخند . ماشینهای سنکروه سه فاز بر دو نوع اند . 1- ژنراتور های سنکرون سه فاز یا الترناتورها 2- موتورهای سنکروه سه فاز امروزه ژنراتورهای سنکرون سه فاز ...

تعداد صفحه: ۱۲۳ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

پیشگفتار در گذشته بیشتر ماشین های حمل و نقل از ولتاژ DC ثابت ریل سوم بوسیله درایوهای DC تغذیه می شدند. موتورها بوسیله کنترل کننده های نوع مقاومتی، که شتاب لازم را برای ماشین فراهم می کردند، کنترل می شدند. این سیستم ها همچنین شامل ترمز دینامیکی برای کم کردن شتاب و شامل سیستم های ترمز سایشی جهت پشتیبانی یا تکمیل سیستم های ترمز دینامیکی می باشند. ولی امروزه الکترونیک قدرت عامل عمده ...

تعداد صفحه: ۱۲۴ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

پیشگفتار در گذشته بیشتر ماشین های حمل و نقل از ولتاژ DC ثابت ریل سوم بوسیله درایوهای DC تغذیه می شدند. موتورها بوسیله کنترل کننده های نوع مقاومتی، که شتاب لازم را برای ماشین فراهم می کردند، کنترل می شدند. این سیستم ها همچنین شامل ترمز دینامیکی برای کم کردن شتاب و شامل سیستم های ترمز سایشی جهت پشتیبانی یا تکمیل سیستم های ترمز دینامیکی می باشند. ولی امروزه الکترونیک قدرت عامل عمده ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: مهندسی برق

روش های مختلف راه اندازی موتورهای آسنکرون در مورد ساختمان و مزایا و معایب این موتورها در قسمتهای قبلی این وبلاگ مطالبی را مشاهده کردید در این قسمت از راه اندازی این موتورها مطالبی‌ را مینویسم امیدوارم مورد توجه تان قرار گیرد . موتورهای آسنکرون با توجه به قدرت و ولتاژ آن به طرق مختلف راه اندازی میشوند و با توجه به اینکه موتور در لحظه شروع به کار جریان زیادی میکشد و این جریان زیاد ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: مهندسی برق

بخش اول : آشنایی با تاسیسات الکتریکی آشنایی با جریان سه فاز جریان سه فاز در مداری که سیم بندی القاء شونده آن (آرمیچر) از سه دسته سیم پیچ جدا که هر کدام نسبت به هم 120 درجه الکتریکی اختلاف فاز دارند تهیه می شود. انواع اتصال در سیستم سه فاز در سیستم سه فاز معمولاً‌ از سه نوع اتصال استفاده می شود : الف- اتصال ستاره ب- اتصال مثلث ج- اتصال مختلط -محاسبه جریان و ولتاژ در اتصال ستاره ...

تعداد صفحه: ۹۹ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه در اوایل قرن بیستم به این واقعیت پی برده شد که ماشین القایی بعد از قطع ولتاژ خط ممکن است در حالت تحریک باقی بماند ولی برای ایجاد چنین تحریکی شرایط خاصی مورد نیاز بود. محققان بعد از پژوهش و تحقیق در یافتند که با اتصال خازنهایی به ترمینال موتور القایی در حال چرخش (توسط توان مکانیکی بیرونی) شرط تحریک پایدار بوجود آمده و ولتاژ بطور پیوسته تولید می شود. بنابراین یک سیستم تولید ...

تعداد صفحه: ۹۸ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

توان راکتیو یک از مهمترین عوامل حائز اهمیت در طراحی و بهره برداری سیستمهای قدرت الکتریکی جریان متناوب از دیر باز مورد توجه بوده است .در یک بیان ساده و بسیار کلی میتوان گفت از آنجاییکه امپدانسهای اجزاء سیستم قدرت بطور غالب راکتیو می باشند،انتقال توان اکتیو مستلزم وجود اختلاف زاویه فاز بین ولتاژهای ابتداو انتهای خط است.درحالیکه برای انتقال توان راکتیولازم است که اندازه این ...

تعداد صفحه: ۶۷ دسته بندی: مهندسی مکانیک

چکیده: امروزه کنترل موتورهای القایی به دلیل مزایای زیاد این موتورها نسبت به موتورهای جریان مستقیم روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد. در این پایان نامه روشهای مختلف کنترل دور و گشتاور موتورهای القایی و کاربردهای آن مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل اول مدارهای موردنیاز برای کنترل موتورهای القایی شامل مدارهای فرکانس متغیر که خود شامل اینورتورهای منبع ولتاژ، اینورتورهای ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

همه محیط‌هایی که در آنها زندگی جریان دارد محیط زیست نامیده می‌شود. به عنوان مثال استخر آب ، یک شهر ، اقیانوس و کویر همگی انواعی انواعی از محیط زیست به حساب می‌آیند. مقدمه در محیط زیستی عوامل غیر زنده مانند خاک ، آب ، گازها و غیره به همراه جانداران وجود دارند. موجودات زنده با هم و با محیط غیر زنده خود ارتباطی متقابل برقرار می‌سازند. این ارتباط‌ها برای بقای محیط زیست بسیار لازمند. ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: مهندسی برق

دلکو توزیع جریان برق دریافتی از کوئل را به عهده دارد و باید در زمانهای مناسب با احتراق هر سیلندر جریان را به شمع ها برساند. قطعات تشکیل دهنده دلکو: 1- درب دلکو 2- چکش برق 3- پلاتین 4 - خازن 5- سیم خازن 6 - صفحه دلکو 7 - صفحه ثابت دلکو 8 - بادامک 9 - وزنه ها 10 - فنر وزنه ها 11 - میل دلکو 12 - بدنه 13 - دستگاه خلائی 14 - پیچ تنظیم دلکو 15 - فنر و زغال وظایف دلکو در دستگاه جرقه ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

ترانسفور ماتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را در یک سیستم جریان متناوب از یک مدار به مدار دیگر انتقال می دهد و می تواند ولتاژ کم را به ولتاژ زیاد وبالعکس تبدیل نماید . برخلاف ماشین های الکتریکی که انرژی الکتریکی و مکانیکی را به یکدیگر تبدیل می کند ، در ترانسفور ماتور انرژی به همان شکل الکتریکی باقیمانده و فرکانس آن نیز تغییر نمیکند و فقط مقادیر ولتاژ و جریان در اولیه و ثانویه ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

مشکلات زیست محیطی دید کلی آلودگی محیط زیست از منابع گوناگون صورت می‌گیرد. با پیشرفت تمدن بشری و توسعه فن‌آوری و ازدیاد روز افزون جمعیت ، در حال حاضر دنیا با مشکلی به نام آلودگی در هوا و زمین روبرو شده است که زندگی ساکنان کره زمین را تهدید می‌کند. بطوری که در هر کشور حفاظت محیط زیست مورد توجه جدی دولتمردان است. امروزه وضعیت زیست محیطی به گونه‌ای شده است که مردم یک شهر یا حتی یک ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: مهندسی برق

پستهای برق شبکه ها و پست های برق جهت رساندن انرژی الکتریکی از نیروگاههاو به محلهای مصرف و تبدیل آن به صورت قابل استفاده برای مصرف کننده احداث می شوند. پستهای برق از نظر طراحی و تجهیزات با توجه به نوع مصرف کننده های محل و ظرفیت نیروگاهها، طول و ولتاژ خطوط انتقال، شرایط جوی و فاکتورهای دیگر، اشکال متفاوتی به خود می گیرند. آنها ممکن است افزاینده یا کاهنده، مربوط به خط انتقال یا ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

ترانسفورماتورها ترانسفورماتور قدرت ترانسفورماتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را در یک سیستم جریان متناوب از یک مدار به مدار دیگر انتقال می دهد و می تواند ولتاژ کم را به ولتاژ زیاد وبالعکس تبدیل نماید . برخلاف ماشینهای الکتریکی که انرژی الکتریکی و مکانیکی را به یکدیگر تبدیل می کنند ، در ترانسفور ماتور انرژی به همان شکل الکتریکی باقیمانده و فرکانس آن نیز تغییر نمیکند و فقط ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مهندسی مکانیک

سرومکانیسم(سیستم کنترل ردیاب): مکانیسم های سرو که به اختصار سروها یا سیستم های سرو نامیده می شوند،در عملیات تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی کاربردهای بیشماری دارا هستند.درکار با رادار وآنتن، هدایت کننده ها ، ابزار محاسبه ،ارتباطات دریایی،کنترل دریایی و بسیاری از دیگر تجهیزات،که اغلب راه اندازی باری مکانیکی دور از منبع کنترل آن ضروری ولازم است. برای بدست آوردن عملیاتی دقیق ، مداوم ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه نقش خازن ها به عنوان المان های الکتریکی و الکترونیکی کارآمد در صنایع مربوط به تولید و انتقال و توضیع امروزی غیر قابل انکار است بگونه ای که دیگر هرگز نمی توان چنین صنایعی را بدون وجود خازن های نیرو متصور شد.از این رو شناخت کامل خازنها و عوامل تاثیر گذار برآنها و حفظ و نگهداری و نظارت دقیق بر آنها ، برای افزایش طول عمر خازن ها و کار کرد بهینه آنها امری است الزامی و اجتناب ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

در احداث نیروگاه بادی پیدا کردن محل سایت عامل بسیار مهمی است تا حداکثر بهره برداری را از نیروی باد بدست آورد اطلاعات اولیه برای احداث نیروگاه بادی بینالود توسط ایستگاه هواشناسی حسین آباد آغاز گردید و کارهای مقدماتی آن از سال 74 شروع شد. اطلاعات بدست آمده از ایستگاه در اختیار مهندسین قرار داده شد و پس از مطالعات فراوان سر انجام محل فعلی برای احداث انتخاب گردید. تونل بادی که در ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه: در چند دهه ی اخیر سیستم های ذخیره ساز انرژی با انگیزه های متفاوتی به منظور بهبود عملکرد سیستم قدرت، مورد توجه قرار گرفته اند.بطورمعمول در سیستم قدرت بین قدرت های الکتریکی تولیدی و مصرفی تعادل لحظه ای برقرار است و هیچگونه ذخیره انرژی در آن صورت نمی گیرد .بنابراین لازم است میزان تولید شبکه، منحنی مصرف منطقه را تغقیب کند. واضح است بهره برداری از سیستم بدین طریق، با توجه به ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

امروزه ماشین های الکتریکی نقش اساسی در صنعت ایفا می کنند و بنابراین به عنوان یکی از دروس مهم مهندسی برق در دانشگاه های دنیا مطرح می باشند. متاسفانه بیشتر دانشجویان مهندسی برق به دلیل استفاده از فقط یک مرجع برای این درس و دید تک بعدی به ماشین های الکتریکی که همان دید مداری محض(KVL وKCL) است؛ همواره دارای ضعف اساسی در این درس می باشند.اولین ماشین های الکتریکی دوار که یک دانشجوی ...

تعداد صفحه: ۴۱ دسته بندی: مهندسی برق

موتور های القایی AC عمومی ترین موتور هایی هستند که در سامانه های کنترل حرکت صنعتی و همچنین خانگی استفاده می شوند.طراحی ساده و مستحکم , قیمت ارزان , هزینه نگه داری پایین و اتصال آسان و کامل به یک منبع نیروی AC امتیازات اصلی موتورهای القایی AC هستند.انواع متنوعی از موتورهای القایی AC در بازار موجود است.موتورهای مختلف برای کارهای مختلفی مناسب اند.با اینکه طراحی موتورهای القایی AC ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مهندسی برق

چکیده – این مقاله در مورد ماشین القایی روتور سیم بندی شده با پل کانورتری سه فاز دو تکه با لینک DC که مابین روتور و شبکه متصل شده است بحث می کند و کنترل برداری یک ژنراتور القایی با تغذیه دوگانه (DFIG ) ، که برای تولید برق در نیروگاههای بادی سرعت متغیر بکار می رود ، مد نظر می باشد.پس از بیان روابط و اثبات معادلات مورد نیاز، یک مدل که نشان دهنده ی کنترل مجزای توان اکتیو و راکتیو، ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مهندسی برق

ترانسفور ماتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را در یک سیستم جریان متناوب از یک مدار به مدار دیگر انتقال می دهد و می تواند ولتاژ کم را به ولتاژ زیاد وبالعکس تبدیل نماید . برخلاف ماشینهای الکتریکی که انرژی الکتریکی و مکانیکی را به یکدیگر تبدیل می کند ، در ترانسفور ماتور انرژی به همان شکل الکتریکی باقیمانده و فرکانس آن نیز تغییر نمیکند و فقط مقادیر ولتاژ و جریان در اولیه و ثانویه ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: مهندسی برق

مقدمه در واقع جریان مستقیم ابتدا برای انتقال توان الکتریکی پس از کشف تولید الکتریسیته در اواخر قرن 19 توسط توماس ادیسون بکار رفت. امروزه استفاده از جریان مستقیم برای این منظور غالباً کنار گذاشته شده است، چرا که جریان متناوب (که توسط نیکلا تسلا کشف و توسعه داده شده) برای انتقال در طول خطوط بلند بسیار مناسبتر است (جنگ جریانها را مشاهده کنید). هنوز هم انتقال توان DC برای اتصال ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

تاریخچه مقدمه اولین آلاینده‌ های هوا احتمالا دارای منشأ طبیعی بوده‌اند. دود ، بخار بدبو ، خاکستر و گازهای متصاعد شده از آتشفشانها و آتش‌سوزی جنگلها ، گرد و غبار ناشی از توفانها در نواحی خشک ، در نواحی کم‌ارتفاع مرطوب و مه‌های رقیق شامل ذرات حاصل از درختهای کاج و صنوبر در نواحی کوهستانی ، پیش از آنکه مشکلات مربوط به سلامت انسانها و مشکلات ناشی از فعالیتهای انسانی محسوس باشند، کلا ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: فیزیک

در مدار جریان متناوب، خازن دائماٌ ، شارژ و دشارژ می شود، ولتاژ و جریان نیز همواره وجود دارند و می توان وجود توان را تشخیص داد. با این حال، جریان و ولتاژ همفاز نبوده و توان مؤثری نیز بدست نمی آید. هنگام شارژ و دشارژ خازن، هیجگونه گرمایی تولید نمی شود. منحنی توان را از ضرب کردن مقادیر لحظه ای ولتاژ و جریان (نقطه به نقطه) می توان بدست آورد. بخشهای مثبت و منفی توان با یکدیگر برابر ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مهندسی مکانیک

برای طراحی مدار های کنترل و کار با آنها باید وسایل تشکیل دهنده آن را به طور کامل شناخت و به اصول ساختمان و مورد استفاده این وسایل آشنا شد. وسایلی که در مدارهای فرمان به کار میروند به این قرار است: (1کنتاکتور(کلید مغناطیسی) 2(شستی استاپ استارت 3(رله الکتریکی 4(رله مغناطیسی 5(لامپ های سیگنال 6(فیوزها 7(لیمیت سویچ 8(کلید های تابع فشار 9(کلید های شناور 10(چشم های الکتریکی(سنسور ها) ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مهندسی برق

سطح ولتاژ شاخص اصلی تعادل بین توان راکتیو تولید شده و توان راکتیو موردنیاز در سطح شبکه میباشد. تغییرات ولتاژ از حد نامی علاوه بر اینکه میتواند منجر به صدماتی بر روی دستگاهها تجهیزات شبکه و مصرف کنندهها میگردد ، در حالات بحرانی و غیرقابل تحمل میتواند عامل بروز نوسانات ولتاژی ، و ناپایداری و اختلالات قابل توجه در سطح شبکه گردد ، با توجه به ساختار کنونی شبکه از نقطه نظر امکانات ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مهندسی برق

چکیده: سیستم تحریک ژنراتور سنکرون یکی از تجهیزات مهم در عملکرد، کنترل ژنراتور و پایداری سیستم قدرت است. رله قطع تحریک بر اساس اندازه گیری امپدانس عمل می کند، این رله سهم مهمی در عملکرد سیستم حفاظت دارد، که باعث آسیب دیدن کمتر ژنراتور سنکرون می شود و همچنین شبکه قدرت را در برابر زیان های ناشی از افت ولتاژ ترمینال ژنراتور حفاظ می کند . در این مقاله با مروری بر تحقیقات انجام شده، ...

تعداد صفحه: ۷۹ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

بررسی توزیع ولتاژ و شارژ حرارتی در قرص‌های Zno در برق‌گیرهای فشار قوی با کمک روش عناصر محدود : هر تجهیز در سیستم فشار قوی برای ولتاژ معینی ساخته می‌شود ولی درطول کار، اضافه ولتاژهایی پیش می‌آیند که ممکن است برای دستگاه خطرناک باشند. به منظور جلوگیری از خطر اضافه ولتاژها باید از طرفی مقدار اضافه ولتاژ را تا حد ممکن پایین آورد و از طرف دیگر استقامت عایقی تجهیز را بیشتر از سطح ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه: بطور کلی موقعیت سنجی از روش های مختلف زیر قابل حصول است : خازنی جریان یورشی نوری مقاومتی سونار لیزری پیزوالکتریک القایی مغناطیسی سنسور های مغناطیسی برای بیش از 2000سال است که در حال استفاده می باشند. کاربرد اخیر سنسورهای مغناطیسی در رهیابی یاناوبری(Navigation) می باشد. سنسور های مغناطیسی از آهنربای دائمی و یا آهنربای الکتریکیِ تولید شده از جریان ac و dc استفاده می کند. ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

شاید راه دستیابی به طرح موتوری که بتواند با منبع تغذیه ac تکفاز کار کند، راه اندازی ماشینdc به وسیله یک منبع تغذیهac است. همانطور که می دانیم گشتاور القایی موتور dc از رابطه رو به رو بدست می آید : T=K.Q.Ia اگر پلاریته ولتاژ اعمالی به موتور dc شنت یا سری را معکوس کنیم، جهت فوران میدان وجهت جریان آرمیچر، هر دو معکوس می شود و گشتاور القایی حاصل در همان جهت قبلی ادامه می یابد. ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت