تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens )

تعداد صفحات: 28 فرمت فایل: word کد فایل: 11139
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: هنر
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens )

    مقدمه

    نقاشی مدرسه آتن (The school of Athens) اثر رافائل . این نقاشی در کاخ واتیکان ٬ محل اقامت پاپ قرار دارد. شیوه نقاشی فرسک (Fresco) نامیده می شود که بدلیل شیوه خاص اجرای آن به بخشی از دیوار تبدیل شده و برای مدتها باقی می ماند. این نقاشی جزو مجموعه ای است که به آنها اتاقهای رافائل گفته می شود. در این نقاشی با مجموعه‌ای از فلاسفه دوران رنسانس و پیش از آن روبرو هستیم که در یکجا گرد هم آمدند. این نقاشی در واقع کوششی است برای آشنی دادن دو طرز فکر افلاطونی و ارسطوئی.

     

     

    فصل اول : توضیح شیوه فرسک

    فرسک :

    ( : (Frescoنوعی نقاشی دیواری که با استفاده از رنگدانه های معدنی خاکی بر روی اندود خیس آهک یا گچ انجام می شود .رنگدانه ها در آن معلق می مانند و هم زمان با آن   خشک می شوند معمولا این نوع نقاشی بر روی دیواری با اندود گچ و ماسه کار می شود که با لایه ای از گچ پوشیده شده و ترکیب بندی کلی اثر با زغال و گچ قرمز بر روی آن ترسیم می شود کار فقط بر روی اندودی که به قدر کافی خیس باشد انجام می گیرد و هر نوع ترسیماتی که بعدا بر روی کار انجام شود مصداق فرسک خشک خواهد بود.

    فرسکو(Fresco):نقاشی با آبرنگ روی گچ مرطوب دیوار یا سقف .فرسکو نقاشی دیواری روی گچ خشک است.اما فزسکو واقعی که در قرن 13 در ایتالیا مورد استفاده قرار می گرفت و در قرن 16 تکامل یافت یکی از پایدارترین نوع تزئینات دیواری است.دیوار ابتدا با گچ زبر پوشیده میشود سپس یک لایه روکش روی آن قرار می گیرد(مرسوم به آریکو) سپس روی این لایه تصاویر کشیده شده و تمام موضوع نقاشی  بر روی دیوار انتقال می یابد و سپس فضایی  که برای یک روز کار کافی است از آخرین لایی اندود که آنرا اینتوناکو می نامند پوشیده می شود تصاویر دوباره روی این لایه ایجاد شده و با قسمت هایی که هنوز پوشیده نشده مجاورت هم قرار میگرفت و سپس بر روی اندود مرطوب با رنگمایه ای که با آب یا آهک مخلوط بود رنگ میشد.چون گچ هنوز رطوبت دارد یک بازتاب شیمیایی روی میدهد و رنگها با دیوار یکی شده و بنابراین پوسته یا زدوده نمیشود.استفاده از تصاویر کامل تمام قد به این معناست که چند دستیار هم زمان بر روی بخشهای مختلف دیوار می توانند کار کنند و کار از بالای دیوار به طرف پایین انجام می گیرد تا لکه های رنگ بر روی قسمتهای  نقاشی شده پاشیده نشود تمام قسمتهای نقاشی نشده را بریده و جدا می کنند تا مجددا لایه دیگری بر روی قسمتهای نقاشی شده پاشیده نشود در پایان روز بعد مجددا لایه دیگری بر روی آن کشیده شود و بدینگونه سطح کار همیشه مرطوب باشد در مطالعه دقیق بر روی یک فرسکو الحاق قطعات آشکار می گردد و از روی تعداد آنها میتوان بطور تقریبی مدت کار  بر روی نقاشی را تخمین زد فرسکو خشک ممکن است  بری افزودن تاکیدی بکار رود .اما در قرن 16 تنها از فرسکوی تاکیدی استفاده میشد و از بهترین نمونه های این تکنیک تزئینات رافائل در واتیکان است .شرایط آب و هوا در خارج از مرکز ایتالیا همیشه مناسب نبود و این که ونیزی ها نقاشی رنگ و روغن را ترجیح می دادند به خاطر همین موضوع بوده است.

    Fres-co :1. the art of painting by pressing earth colors dissolved in water in to fresh plaster2.a painting executed on plaster.

    Fres.co.bal.di:Grolamo 1583-1643.Italian composer and organist.

    منبع:کتاب دایره المعارف هنر

    تالیف سید ابولقاسم سید  صدر

    انتشارات سیمای دانش

    توسط سعیده مرجایی

     

     فرسک :

    نوعی نقاشی دیواری که با استفاده از رنگدانه های معدنی خاکی بر روی اندود خیس اهک یا گچ انجام می شود. رنگدانه ها در اب معلق میمانند و هم زمان با ان خشک می شوند. معمولا این نوع نقاشی بر روی دیواری بااندود گچ وماسه کار می شود که با لا یه ای از گچ پوشیده شده و ترکیب بندی کلی اثر با زغال وگچ قرمز بر روی ان ترسیم می شود. کار فقط بر روی اندودی که به قدر کافی خیس باشد انجام می گیرد و هر نوع ترسیماتی که بعدا بروی کار انجام شود مصداق"فرسک خشک"خواهد بود.

    منبع: دایره المعارف هنر؛سید ابوالقاسم سید صدر،انتشارات سیمای دانش ،صفحه 429

     

     فرسک :

    از انواع شیوه های تزیینی ،نقاشی هایی که به منظور تزیین بر روی گچ واندود های دیواری اجرا می شود،اصطلاح فارسی ان نقاشی دیواری است.نقش بر جسته یا مسطح دیواری.

     

    فصل دوم : شرح کوتاهی از نقاشی :

    مدرسه آتن -- رافائل

    در مرکز نقاشی افلاطون (سمت چپ) و ارسطو (سمت راست) قرار دارند. افلاطون با دست به بالا اشاره کرده است که کنایه ای است از تمایل او به امور فراتر از واقع و ایدئالها. در مقابل ارسطو با انگشت به پایین اشاره کرده است که نشان دهنده واقعگرایی او در فلسفه است. رافائل می خواهد شنان دهد که افلاطون بیش از همه به دنیای خیالی توجه داشته است و ارسطو به واقعیت و آنچه در اطراف او می گذرد. در دست افلاطون رساله منون قرار دارد. ارسطو کتاب اخلاق نیکوماخوسی را به دست گرفته است. چهره افلاطون به شکل داوینچی نقاشی شده است. در این نقاشی اصولا چهره شخصیتها به شکل شخصیتهای معاصر رافائل نقاشی شده است.

     سمت چپ افلاطون سقراط با چند تن از دوستان خود در حال انجام مباحثاتی است که در تاریخ فلسفه به گفتگوهای سقراطی مشهور است. نکته جالب توجه اینجاست که در سمت چپ یکی از شاگردان سقراط اسکندر مقدونی است. توجه کنید که اسکندر در تاریخ غرب مظهر حاکم با فضیلت است و رافائل با این عمل می خواهد نشان دهد که اسکندر مظهر پادشاه فلسفه دان است. در تاریخ اندیشه غرب اسکندر از آنجایی اهمیت دارد که ایده حکومت جهانی را اولین بار مطرح کرده است. او معتقد بود که تمامی افراد بشر با یکدیگر برابر هستند و بنابراین باید تحت یک حکومت زندگی کنند. او تنها پادشاه یونانی است که مذهب تمامی اقوام امپراطوری خود را احترام می گذاشت و یونانیها را برتر از دیگران تصور نمی کرد. ارسطو در کتاب سیاست خود می نویسد "تقدیر بر این است که یونانیها بر دیگر مردمان حکومت کنند" . اما اسکندر ملکه خود را از میان غیر یونانیها انتخاب کرد و مشهور است که این اقدام او به اعتراض یکی از فرماندهان سپاه او منتهی شد که اسکندر او را در حالت مستی کشت.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens )

    فهرست:

    مقدمه ....................................................................................................... 1

    فصل اول : توضیح شیوه فرسک ............................................................. 2........

    فصل دوم : شرح کوتاهی از نقاشی ......................................................... 6

    فصل سوم : تجزیه و تحلیل اثر ............................................................ 21

    چکیده ................................................................................................... 27

     

    منبع:

    کتاب نقد هنری تالیف زهرا ایرانی صفت

    کتاب مکتبهای ادبی تالیف رضا سید حسینی

    http://en.wikipedia.org/wiki/the_school_of_Athen

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens ) , مقاله در مورد تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens ) , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens ) , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens ) , تحقیق درباره تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens ) , مقاله درباره تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens ) , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens ) , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens ) , موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تجزیه و تحلیل نقاشی مدرسه آتن ( The school of Athens )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت