تحقیق مقاله هندبال

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 11233
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله هندبال

    تاریخچه هندبال :

     

    در مورد این رشته ورزشی تاریخ دقیقی را نمی توان مشخص نمود . ولی بدون تردید شکل گیری و پیدایش آن را می توان به قبل از میلاد مسیح نسبت داد . هومر تاریخ نویس مشهور یونان در کتاب معروف خود به نام اودیسه از این ورزش به نام اورانیا نام برده است . این بازی که روی یکی از دیوارهای آتن قدیم در سال 600 قبل از میلاد حجاری شده بود ، درسال 1962 کشف گردید . این ورزش در سال 1890 میلادی با تغییراتی که در آن توسط کنراد کوخ ، معلم ورزش آلمانی داده شد ، به صورت یک ورزش جدیدتر به نام رافابل اشپیل معرفی شد . پس از جنگ جهانی اول ، ورزش هندبال توسط آقای هرمان رئیس فدراسیون هندبال آلمان مورد توجه قرار گرفت و خدمات زیادی به ورزش هندبال ارئه نمود . در سال 1920 مقررات هندبال توسط یک نفر آلمانی به نام دکتر کارل شلنز استاد دانش سرای عالی تربیت بدنی و ورزش برلین تدوین گردید ، که او را پدر هندبال نیز نامیده اند . ابتدا این ورزش با یازده بازیکن و معمولا" روی زمین فوتبال انجام می شد ، بعدها رفته رفته شکل این ورزش تغییر کرد ودر خیلی از کشورهای سردسیر اروپایی ( سوئد ، سوئیس ، بلژیک ) به داخل سالن کشیده شد وتعداد بازیکنان آن از یازده به هفت نفر کاهش یافت . بین سالهای 1904 و 1920 با استفاده از بعضی قوانین فوتبال در قاره اروپا توسعه بیشتری یافت .قبل از تشکیل فدراسیون ، هندبال در آلمان جزء فدراسیونهای ژیمناستیک و دو و میدانی محسوب می شد . در سال 1926 کمیسیونی برای متحدالشکل نمودن این ورزش برگزار گردید و بالاخره در ماه اوت سال 1928 در آمستردام ، فدراسیون بین المللی مستقل هندبال با یازده کشور عضو ، به وجود آمد . در سال 1931 کمیته بین المللی المپیک اجازه داد که هندبال جزء بازیهای المپیک در آید .

    در ایران نیز تا قبل از سال 1344 هندبال یازده نفره به طور پراکنده به وسیله مربیان ورزش در مراکز نظامی و دیگر مراکز ورزشی به طور محدود اجرا می شد . در ایران هندبال یازده نفره موفقیت چندانی بدست نیاورد و در سال 1347 پیشنهاد اینکه ورزش هندبال به عنوان یکی از رشته های ورزشی آموزشگاهها شناخته شود ، توسط مسئولین وقت پذیرفته شد و فدراسیون هندبال آموزشگاههای کشور تشکیل گردید . فدراسیون هندبال هم اکنون به عنوان یکی از فدراسیون های ورزشی فعال ، مسئولیت هدایت و برنامه ریزی فعالیتهای ورزش هندبال در جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد .

     

     

    فواید اختصاصی هندبال :

     

    1- اجزای آمادگیهای جسمانی مثل : سرعت ، قدرت ، استقامت ، چابکی و انعطاف پذیری در این رشته ورزشی

    در حد مطلوب پرورش می یابند .

     

    2- دررشته هندبال آمادگیهای روانی و خلاقیت افزایش یافته و قوه ادراک و تصمیم گیری را در فرد در یک سطح

    بسیار بالا افزایش می دهد .

    3- بازی با توپ و استفاده از تکنیکهای پیشرفته دراین رشته باعث می شود که در اغلب اوقات بازیکنان ، لذت

    موفقیت را در اجرای این مهارت احساس می کنند .

    4- سرعتی که لازمه موقیت در بازی هندبال است سبب ازدیاد سرعت عمل وعکس العمل در بازیکن می شود .

    5- ورزش هندبال سبب تقویت عوامل روانی مطلوب مانند : اعتماد به نفس ، تمرکز ، توجه و خود شکوفایی  می شود .  

    6- باعث کسب نشاط وشادابی در فرد می شود .

     

     

     

    قوانین کلی هندبال :

     

    1- بازی هندبال توسط دو تیم و در یک تیم رسمی ، هندبال با 12 نفر بازیکن انجام می شود .

    2- زمین هندبال دارای 40 متر طول و 20 متر عرض می باشد و در هر نیمه از زمین یک دروازه وجود دارد .

    3- وقت بازی برای بازیکنان زن و مرد 16 سال به بالا عبارت است از دو نیمه 30 دقیقه ای با 10 دقیقه استراحت بین آن .

    4- هدف از انجام این بازی عبور دادن توپ از خط دروازه با استفاده از شوت که با رعایت قوانین مربوط توسط دستها انجام می شود ، می باشد .

    5- توپ را می توان با پاسهای مختلف ( بالای سر ، سینه و ...) ، دریبل ، سه گام و ....... با رعایت قوانین در زمین حرکت داد تا منجر به زدن گل شود ، هر گل در این بازی یک امتیاز محسوب می شود .

    برترین های هندبال در جهان :

     

    تاریخچهُ هندبال در جهان

    هومر تاریخ نویس مشهور یونان در کتاب معروف خود اودیسه 3 از ورزش هندبال با نام (اورانیا) یاد کرده است . این بازی که در سال 600 قبل از میلاد روی یکی از دیوارهای آتن قدیم حجاری شده بود , در سال 1926 کشف شد .

    در قرنهای شانزدهم و هفدهم میلادی خانمهای درباری و شوالیه ها به این بازی که تغییر مختصری یافته بود میپرداختند و شاعران وقت , آن را اولین بازی تابستانی نام نهاده بودند .

    کنراد کخ  که یک معلم ورزش آلمانی بود  -  در سال 1890 هندبال را به صورت جدید تری با نام ( رافابل اشپیل )6 معرفی کرد که از آن پس آن را به صورت هندبال یازده نفره بازی می کردند که شباهت زیادی به یکی از بازیهای محلی چک واسلواکی به نام  (هازنا ) 7 داشت .

    پس از اولین جنگ جهانی , آقای ( هرمان ) 8 رئیس فدراسیون هندبال آلمان برای گسترش و تحکیم این ورزش بسیار خدمت کرد . البته دکتر ( کارل شلنز ) 9 استاد دانشسرای عالی تربیت بدنی و ورزش برلین که او را پدر هندبال نامیده اند , پیشتر در سال 1920 مقررات این ورزش را تدوین کرده و آن را درکلاسهای خود به مرحله اجرا در آورده بود , لذا پس از او شاگردانش موجبات گسترش این ورزش را در سراسر آلمان فراهم آوردند .

    در کشورهای شمالی به دلیل سردی هوا , برای اجرای این ورزش در سالن , شکل نازه ای بد ان داده شد که این امر باعث پیدایش هندبال هفت نفرهُ امروزی شد . این ورزش بین سالهای 1904  -  1920  با استفاده ا ز بعضی قوانین بازی فوتبال , در قارهُ اروپا توسعه بیشتری یافت و به همین دلیل فوتبال اثر بسیاری بر آن گذاشته است .قبل ا زتشکیل فدراسیون هندبال در آلمان , این ورزش به ضمیمه فدراسیونهای ژیمناستیک و دو  و میدانی اداره می شد , اما آقای ( کارل دیم ) برا ی یکنواختی آن اقداماتی انجام داد که بعدها به نتیجه رسید . تا سال 1928 از نظر تشکیلات بین المللی نیز هندبال جزو فدراسیون بین المللی دو و میدانی محسوب می شد , اما به دلیل اهمیت هندبال این فدراسیون در هشتمین کنگره خود که در سال 1926 برگزار شد کمیسیونی برای مستقل کردن آن به وجود آورد و سر انجام درماه اوت 1928 فدراسیون بین المللی مستقل هندبال با یازده کشور عضو در آمستردام تشکیل شد که آقای ( اوری براندج ) 2 , عضو هیاُت مدیرهُ آن , برای گسترش این ورزش کمکهای بسیاری کرد .در همان سال اولین بازی نمایشی هندبال در آمستردام بانجام شد و در سال 1931 کمیتهُ بین المللی المپیک اجازه داد که هندبال جزو بازیهای المپیک در آید . ازسال 1928  -  1934  فدراسیون بین المللی هندبال گسترش بسیاری یافت و توانست بیش ا ز25 کشو ررا به عضویت بپذیرد , سرانجام اولین بازیهای بزرگ و رسمی هندبال در المپیک سال 1936 برلن در رشتهُ هندبال یازده نفرهُ مردان انجام یافت که کشورهای آلمان , اتریش و سوئیس به ترتیب مقامهای اول تا سوم را به دست آوردند . در سال 1937 در بازیهای جهانی دانشگاهی , مسابقات هندبال نیز انجام شد که آلمان به مقام اول رسید , سپس در سال 1938 به مناسبت دهمین سال تاُسیس فدراسیون بین المللی هندبال , اولین مسابقات قهرمانی جهان در رشته های هندبال یازده نفره و هفت نفره یا شرکت کشورهای آلممان , دانمارک , هلند , مجارستان , لوکزامبورک , لهستان , سوئد , سوئیس و چک و اسلواکی در کشور آلمان فدرال انجام شد که در هر دو رشته کشور آلمان فدرال به مقام او ل نایل آمد و د رهندبال هفت نفره , کشورهای اتریش و سوئد به ترتیب مقامهای دوم و سوم را به دست آوردند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله هندبال

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله هندبال, مقاله در مورد تحقیق مقاله هندبال, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله هندبال, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله هندبال, تحقیق درباره تحقیق مقاله هندبال, مقاله درباره تحقیق مقاله هندبال, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله هندبال, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله هندبال ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله هندبال
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت