تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 14732
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه

    1- مطالعه بازار و پیش بینی فروش :

    اصولأ قبل از انجام هر گونه فعالیتی در رابطه با طرح ریزی یک واحد صنعتی ؛ بایستی محصول یا محصولات مشخصی را جهت تولید در آینده انتخاب نمود . در این مرحله ابتدا برای انتخاب محصول بهینه لازم است تا تعدادی ازمحصولات قابل تولید را با یکدیگر مقایسه کرده و پس از تعیین بهترین محصول جهت تولید ؛ به جمع آوری اطلاعات اولیه بیشتری در مورد بازار آن محصول پرداخت .

    بازار هر محصول بستگی به میزان عرضه آن محصول ( مقدار تولیدات داخلی بعلاوه واردات ) و نیز به میزان تقاضای آن محصول ( مقدار صادرات و مصرف داخلی ) دارد . پس از برآورد تقریبی این دو کمیت و همچنین تخمین قیمتی مناسب برای حال و آینده آن محصول ؛ نوبت آنست که سهمی از بازار را  که در آینده توسط تولیدات واحد صنعتی مورد نظر تحت پوشش قرار می گیرد ؛ براورد کرده وازاین طریق برنامه ای را برای تولیدات و فروش آینده خود در نظر گرفت .

    2- تعیین شرح و مشخصات محصول :

    در این مرحله لازم است تا اطلاعات بیشتری راجع به محصول مورد نظر جمع آوری گردد. این اطلاعات بیشتر جنبه فنی داشته و عموماّ پس از جمع آوری ؛ می بایست از دید فنی و طراحی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد . انجام یک تجزیه تحلیل فنی دقیق و حساب شده ممکن است به تغییر شکل ؛ جنس ویا نوع قطعات و اجزای بکار گرفته شده در محصول بیانجامد و نهایتاّ محصول جدیدی را با خصوصیات و ویژگیهای بهتر پدید آورد

    در این مرحله پس از تعیین طرحها و نقشه های دقیق قطعات محصول و نیز نحوه مونتاژ آنها بر روی یکدیگر ؛ نوبت به آن می رسد تا این قطعات و اجزاء را به سه گروه اصلی به شرح زیر تقسیم کنیم :

    - قطعاتی که مستقیماّ بایستی از بازار خریداری شوند .

    - قطعاتی که برای ساخت به بیرون از کارخانه سفارش داده می شوند .

    - قطعاتی که در کارخانه بایستی تولید گردند .

    پس از دسته بندی این سه گروه اصلی و کد گذاری آنها ؛ با توجه به نرخ تولید برآورد شده در مرحله قبل ؛ نیاز سالانه به هر یک از قطعات را با احتساب میزان خرابی و دوباره کاری بدست آورد و به کمک این ارقام به محاسبه مقدار مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این تعداد از قطعات در طول سال خواهیم پرداخت .

    3- تدوین روشهای ساخت :

    در این مرحله با استفاده از دانش فنی و همچنین روشهای ساخت متداول برای تولید قطعات ؛ سعی در انتخاب بهترین روش ساخت برای تک تک قطعات ساختنی در داخل کارخانه کرده و همچنین به کمک نمودار مونتاژ محصول و نیز تکنولوژی ساخت تعیین شده برای تولید تک تک قطعات ؛ نمودار فرآیند عملیات را تدوین می نمائیم . این نمودار شبیه نمودار مونتاژمی باشد با این تفاوت که به جای هر یک از قطعات نمودار مونتاژ ؛ شرح عملیات تولیدی آن قطعه را به شکلی زنجیروار ؛ عیناّ جایگزین می کنیم. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه

    فهرست:

     

    ندارد.
     

     

    منبع:

    کتاب خلاصه مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه 

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه, مقاله در مورد تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه, تحقیق درباره تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه, مقاله درباره تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت