تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 15995
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: اقتصاد
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات

    به نام خدا

     

    تعریف صادرات :

    صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها .

     

    صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب
    درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری وایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می نماید.

    شرایط صادرات :

    1. اولین شرط صادرات ، تسلط بر مهارتهای ارتباطی با انسانها و گروههای خارجی است .

    2. دومین شرط صادرات کار کردن است – کار به مفهوم جهانی یعنی هدف گرا کار کردن .

    3. سومین شرط صادرات ، پیکار نمودن در میدان رقابت است .

    4. چهارمین شرط صادرات ، پشتکار داشتن در امر صادرات است .

    اصول و قواعد صادرات:

    یکی از قواعد و مقررات صادرات شناخت اصول و ضوابط حرفه ای و بین المللی بازار است .

     

    بازار سه اصل دارد :

    1.         هیچ چیز ثابت نیست .

    2.         هیچ کس کامل نیست .

    3.         هیچ چیز مطلق نیست .

    حرفه ای های بازار پنج ویژگی دارند :

    1.     تخصص داشتن علمی ، اخلاقی ، رفتاری و کاری در امر صادرات

    2.     تعهد داشتن به صادرات

    3.     تعلق داشتن به صادرات

    4.     تداوم داشتن در امر صادرات

    5.     تحول داشتن در امر صادرات

    صادرات نیازمند حرفه ای شدن است چون کل صادرات شکارگاهی است که به قدرت فرصتهایی بدست می آید برای شکار ، در بازارهای جهانی فرصتها به ندرت بدست می آید و به سرعت از بین می رود .

    صادرات یعنی بازاریابی فرامرزی یعنی حرکت در آنسوی مرزهای ملی که از نظر فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و اقلیمی با ما فرق دارند و لذا شیوه های برخورد ما هم باید متناسب با آن باشد .

    اصول بازاریابی در تمام دنیا یکی است ولی شرایط محیطی و فرهنگی فرق دارد بنابراین

    در بازاریابی جهانی نکات زیر را باید مورد توجه قرار داد :

    1.         تلاش برای متمایز ساختن محصول و شرکت

    2.         تولیدات انعطاف پذیر به جای تولیدات انبوه

    3.         سرعت و نوآوری در ارائه خدمات بهتر و بیشتر

    4.         بازار گرایی و توجه به نیازها و خواسته های روز بازار

    5.         تلاش برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر نسبت به سایر محصولات رقبا

    6.         توجه به تشکل گرایی و هم گرائی در بازار

    7.         ارتباط نزدیک و دائمی با توزیع کنندگان و مشتریان

    8.         توجه به تحقیق و بررسی بازار به شکل های مختلف

    9.         حضور هدفمند در نمایشگاهها و انجام تبلیغات هدفمند

    10.     توجه به خدمات فراگیر ( خدمات قبل از فروش ، خدمات در جریان فروش و خدمات بعد از فروش )

    11.     مطالعه جدی در مورد بهره وری و مدیریت کیفیت و ا ستانداردهای بین المللی

    12.     آشنایی و استفاده از تکنیک های مدرن فروش از جمله E-Commerce

    13.     استفاده از قدرت روابط عمومی خود برای ایجاد ارتباط با مقامات و تصمیم گیرندگان و هسته های قدرت

    14.     حساس شدن به عوامل محیطی و برون سازمانی

    15.     مدیریت و واکنش سریع در مقابل عملکرد رقبا

    بطور کلی می توان گفت :

    صادرات یک سیستم است با اجزاء مختلف و همه اجزاء بایستی با هم فعالیت کنند تا سیستم بخوبی کار کند .

     

    معنی صادرات چیست ؟  

    کسب درآمد ارزی برای رشد و توسعه اقتصادی است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر حاصل می شود و می تواند در برقراری موازنه تجاری و ایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی نماید .

    · مشکلات داخلی صادرات کدام است ؟

    این مشکلات اصولاً به تولید و کیفیت و قیمت و حمل و نقل داخلی و بازاریابی و بسته بندی برمی گردد .

    · مشکلات بین المللی صادرات کدامند ؟

    محور بودن اقلام صادراتی ، کشش پذیری کالاها ، وجود رقبا ، عدم انجام به موقع تعهدات ، عدم شناخت فرهنگ مصرفی کشورهای خریدار ، ضعف تبلیغات .

    · مراحل انجام صادرات کدام است ؟  

    1 – بازاریابی ( شناخت بازارهای خارجی و راههای نفوذ به آن )

    2 – کسب مجوز صدور که در حال حاضر صدور اغلب کالاها نیاز به مجوز ندارد و فقط کالاهای خارجی نیاز به مجوز دارند .

    3 – تعیین قیمت صادراتی توسط کمیسیون 5 نفره نرخ گذاری .

    4- صدور پروفرما ( سندی که توافقات اولیه فروشنده و خریدار را نشان می دهد )

    5 – تهیه و تدارک و بسته بندی کالا

    6 – دریافت گواهی بازرسی کالا از اداره استاندارد

    7 – صدور فاکتور و اخذ گواهی مبداء

    8 – سپردن پیمان ارزی

    9 – عقد قرارداد حمل و نقل و بیمه

    10 – اظهار کالا به گمرک

    11 – ارسال کالا

    12 – دریافت واریز نامه یا تصدیق صدور

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات , موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تعریف صادرات
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت