تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21081
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: اقتصاد
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار

     

    سازمان بورس اوراق بهادار را می توان در سیستم اقتصادی یک جامعه از سه دیدگاه مورد بررسی قرار داد :

     

    1- دیدگاه کلان ، که از این نظر می توان آن را ابزار سیاست گذاری پولی و حلقه زنجیره بازار های پولی و مالی دانست.

     

    2- از دید شرکت های مشارکت کننده در بورس ، که در واقع این بازار برای آنان منبع عمده تشکیل سرمایه و تأمین مالی بشمار می رود.

     

    3- از دید افراد و سرمایه گذاران ، که برای آنان یک فرصت سرمایه گذاری مطلوب تلقی می شود.

     

     

    برای اینکه این بازار بتواند به نحو احسن وظایف خود را در قبال سه گروه ایفا کند ، باید کارا باشد .

     

    شرایط کارایی بازار بورس به شرح زیر است :

     

    الف- سهولت جریان و دسترسی سریع یا وسیع به اطلاعات شفاف در بازار به صورتی کامل و برای همه :

     

    کارا شدن هر بازاری مستلزم این است که اطلاعات مربوط به شرکت ها، شرایط اقتصادی و اوراق بهادار ، به سرعت و سهولت در دسترس همگان قرار گیرد. این اطلاعات به صورتی مناسب توسط سرمایه گذاران در قیمت ورقه بهادار تفسیر می شوند و بنا بر این قیمت همیشه انعکاسی از اطلاعات رایج است. برای اینکه این اطلاعات در دسترس همگان قرار گیرد ، باید رایگان باشد.

     

    ب- تعادل بین ریسک و بازده :

     

    در بلند مدت ، بین ریسک سرمایه گذاری و بازده آن تعادل ایجاد خواهد شد. بازار کارا ، بازاری است که در آن ممکن نیست به صورت مستمر ، بازدهی بیش از ریسک متناسب یک دارایی بدست آید.

     

    ج- تعیین قیمت اوراق بهادار بر اساس نیروهای عرضه و تقاضا :

     

    در یک بازار کارا ، که در آن اطلاعات به سرعت و سهولت منتشر می شود ، قیمت بر اساس نیروهای عرضه و تقاضا و با توجه به اطلاعات تعیین می شود و نه بر اساس ملاحظات شخصی و فردی .

     

    د- عدم وجود اختلاف شدید میان قیمت جاری و ارزش واقعی ( ذاتی ) اوراق بهادار :

     

    ورود مستمر اطلاعات در یک بازار کارا موجب می شود قیمت معاملاتی اوراق بهادار ، نزدیک ارزش واقعی آنها باشد. در صورتی که بین این دو قیمت اختلاف اساسی وجود داشته باشد بازار کارایی لازم را نخواهد داشت.

     

    ه - قابلیت نقدینگی بازار :

     

    شرط اساسی کارایی بازار ، نقد بودن آن است . در چنین بازاری ، هر وقت فروشنده تصمیم بگیرد . باید بتواند به سهولت و سرعت دارایی خود را تبدیل به نقد کند ، در مقابل ، هر وقت خریدار نیز مایل باشد باید بتواند به راحتی اقدام به خرید کند. حجم سهام در دست مردم ، یکی از عواملی است که بر این ویژگی کارایی تأثیر بسزایی می گذارد. هر چه تعداد سهام مورد معامله کمتر باشد ،قابلیت نقدینگی آن کمتر خواهد بود.

     

    و- عدم توان فردی در تغییر یکجانبه قیمت ها :

    در یک بازار کارا ، به دلیل جریان مستمر اطلاعات و تسلط مکانیزم عرضه و تقاضا در معاملات ، شخص یا اشخاصی محدود نباید قادر باشند به طور یکطرفه قیمت ها را تغییر دهند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان شرایط کارایی بازار بورس اوراق بهادار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت