تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22789
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی

    گلهای این گیاه به رنگ سفید یا زرد است که در بالای ساقه به صورت مجتمع به چشم می خورد که این گلها کمی معطر و دارای بوی مخصوصی است.

    چای کوهی از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و خواص درمانی بسیاری دارد این گیاه ضد کرم معده و روده است و گرفتگی صدا را باز می کند.

    این گیاه برای درمان مرض کزاز بکار می رود و اگر برگ آن را به صورت پودر روی زخمهای عمیق بپاشید این نوع زخمها را خوب می کند. چای کوهی درمان کننده بیماری مننژیت است؛ درد پشت و گردن و خشکی گردن را درمان می کند و ضدافسردگی است. این گیاه اشتها را باز می کند

    بنابراین می توان آنرا به بچه ها و افراد مسن که اشتها ندارند داد. کسانی که از داروهای آسم و ضدسرماخوردگی و حساسیت استفاده می کنند

    نمی توانند چای کوهی مصرف کنند خاصیت این گیاه در درمان افسردگی به اثبات رسیده و مکانیزم اثر ضد افسردگی آن از طریق

     

     

    مهار آنزیمی است.

    ماده موثره این گیاه هایپریسین میباشد که فراورده های آن هم بر اساس همین ماده استاندارد سازی می‌شوند و اثر ضد افسردگی گیاه نیز مربوط به این ماده میباشد.

    در واقع این ماده مهار کننده ی آنزیم mono amino oxidase Mao میباشد که کاملاً مانند داروی ترانیل سیپرومین میباشد. از این گیاه دو فراورده دارویی در بازار ایران موجود میباشد.

    قطره هایپیران و قرص پرفوران که هر دو در درمان افسردگی کاربرد دارند. نکته قابل ذکر در مورد این گیاه و فراورده های آن تداخلات زیاد آن میباشد که مصرف آن را محدود نموده است و دلیلش هم مهار آنزیمی است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاه شناسی گل چای کوهی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت