تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22798
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ

    شما می توانید باغی زیبا داشته و هر روز تا دوازده ماه سال از آن لذت ببرید شرایط محیطی که در آن زندگی می کنید مهم نیست بلکه تطابق گونه ها با شرایط محیطی موجود مهم است .

     

    تصویر و نمایش دایمی باغ ، باید اصول خاصی پیاده شود باید با استفاده از در خچه های پراکنده و مناسب باغ را زیبا جلوه داده و به ویژه زمانی که گلهای فصلی از بین
    می روند جلوه آن بیشتر می شود .

    برای ایجاد تصویری در باغ ،‌نیاز دارید اطلاعاتی در مورد گیاهان به دست آورید . به همان ترتیب که یک نقاش مجبور است در مورد رنگها و طرز استفاده ارآنها آگاهی کامل داشته باشد . شما باید پتانسیل و توانایی طرح را در رابطه با درختان ، درخچه و گلها بشناسید . سپس از گیاهانی که به باغ شما یک بنیاد اساسی دایمی می دهند ، استفاده کنید . اگر استخوان بندی و کالبد یک طرح درست بنا شود پایان آن ،‌باغی اصولی و زیبا خواهید داشت .

     

    در آغاز تشخیص گیاهان چوبی ( درختان و درخچه ها ) که دارای ساختار دایمی
    می باشند از گیاهان علفی ( گلهایی که هر سال می میرند ) لازم است شما باغ را با درختان و درخچه ها قالب بندی کنید . در استفاده از درختانی که برای تأکید به کار
    می روند باید اطراف آنها با سایر درختان و درخچه ها ارتباط داشته باشد سپس
    می توانید گیاهان علفی را نیز به این طرح اضافه کنید .

    درختان و درخچه ها به سه گروه تقسیم می شوند :

    گیاهان خزان دار ،‌همیشه سبز مخروط دار ( سوزنی برگان ) ،‌پهن برگهای همیشه سبز ،‌ گیاهان بالارونده که خزان پذیر هستند گاهی جزء درختان همیشه سبز به شمار می روند و این بستگی به گونه مورد استفاده دارد که چه وظیفه ای را در طرح به عهده بگیرد .

    نوع دیگر که قدرت رنگ کمتری نسبت به سوزنی برگان دارند ، همیشه سبزهای پهن برگ هستند .

     

    این تفاوت رنگ و نقشی که آنها در طبیعت می گذراند کاملاً آشکار است یعنی هنگامی که شما به یک دامنه کوه نگاه می کنید مخروطیان همیشه سبز در بهار دارای رنگهای سبز تیره هستند و با درختان خزان پذیر که در کنار آنها کاشته شده اند مثل افراها ،‌ غانها و درختان خزان پذیر دیگر که برگ آنها در پاییز رنگ زرد کمرنگی به خود می گیرد تفاوت زیادی دارند به ویژه هنگامی که رنگ برگها در اواخر پاییز زردی به قرمزی گرایش می یابد  و بعد می ریزد در قمابل مخروطیان که معمولاً دارای رنگ سبز سیر هستند تضاد را کاملاً می توان مشاهده کرد . اما در اتبستان که درختان خزان پذیر رنگ برگهایشان سبز تیره است در این موقع هم مخروطیان تغییر رنگی از خود نشان
    نمی دهند ، اما بعداً رنگ سوزنی برگان به سبز مایل به سیاه درآمده و آن زمانی است که درخت بیشترین نور را جذب کرده است و باز آن زمانی است که همیشه سبزهای پهن برگ درختان خزان پذیر دارای بازتاب نوری بالایی هستند . بطور کلی نتیجه می گیریم که رنگ برگ مخروطیان همیشه سبز ، در بیشتر موارد تیره به نظر می رسد و برای استفاده از تیره کردن باغ به کار می روند ، به همی ن دلیل باید در استفاده کردن آنها دقت شود چون باغ نباید غم انگیز جلوه کند . شاید باغ شما خیلی تیره به نظر آید شما باید با حذف چند سوزنی برگ آن را فرح بخش جلوه دهید . اگر نگاهتان را به یک سوزنی برگ همیشه سبز بیاندازید و به آن خیره شوید پس از مدتی رنگ تیره برگها با آرایشی که روی درخت دارا هستند به شما اثر آرام بخشی می دهند دوام برگهای درخچه ها و درختان همیشه سبز پهن برگ مانند سوزنی برگان مخروطی است . اما سطح برگهای آنها زیاد و براق بوده و جذب نور آنها بالاست و هرگز تیره رنگ نیستند ،‌ در نتیجه همیشه سبزهای پهن برگ می توانند کمبودهای مخروطیان را جبران کنند تفاوت اندازه برگها بسیار است یعنی ار باریکترین آنها که بوته ای هستند تا برگهای بزرگ مانند ماگنولیاها ، گیلاس غار ، رودوندرون برگ پهن ، برگهای مخروطیان همیشه سبز دارای شکل خطی هستند که اصطلاحاً به آن الگوی خطی گفته می شود و برگهای گیاهان پهن برگ همیشه سبز که نقشهای گوناگونی دارند به آن الگوی نقشه ای گویند .

    درخچه های همیشه سبز پهن برگ مهمترین عامل تزیین کننده باغ هستند و به ندرت باغی وجود دارد که نتواند به وسیله اینگونه گیاهان اصلاح شود . کلیه درخچه های پهن برگ همیشه سبز ، در آینده بافت باغ را توسط برگهایشان نشان می دهند . یعنی یک درخچه با برگهای انفرادی کوچک ،‌تولید بافت ظریف و زیبا کرده  ودیگری با برگهای بزرگ ، ‌تولید بافت زیر و خشن می کند . لازم به یادآوریست که بسیاری از درختان همیشه سبز پهن برگ در مقابل سرما ناتوانند و باید در شرایط اقلیمی گرمتری این درختان را مرود استفاده قرار داد .

    درختان خزان پذیر منظره زیبایی را در باغ ، به خصوص در زمستان ، ایجاد می کنند . زیرا با تغییر فصل ،‌باغ را جذاب جلوه می دهند . وجود اینگونه درختان به علت دارا بودن شکوفه در فصل رویش کاملاً در باغ ضروریست ولی باغی که منحصراً دارای درخچه های خزان پذیر است . هرچند که نور و تهویه هوا در آنجا زیاد خواهد بود ولی جز باغهای ضعیف نسبت به باغهایی که از سوزنی برگ نیز استفاده شده است ، به شمار می رود . بهرحال اینگونه درختان و درخچه ها در شرایط اقلیمی مناسب نقش دوم را پس از مخروطیان بازی می کنند .

     

    درخچه های خزان پذیر به ویژه هنگامی که برای پس زمینه برای گیاهان علفی به کار
    می روند ،‌ زیبا خواهند بود و درختان خزان پذیر تاکیدی مهم در برابر همیشه سبزهای پهن برگ هستند .

    در بعضی از طرحها درختان خزان پذیر به تنهایی در یک باغ غالب شده و شکل خطی شاخه های آنها ،‌نقش مهمی در طرح دارد .

    عامل بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد ، چمنها هستند که عنصری مهم در طرح می باشند چون بافت خوبی دارند . ناحیه بزرگی که دارای بافتی ظریف است به ناحیه کوچکتری که بافتی زیرتر دارد ، نیازمند است . گراسها متداولترین گیاهان پوششی فرش زمین به شمار می روند البته نباید فرض کنید که گراسها تنها گیاه پوششی هستند ولی غالباً به علت پاخور بودن ، مورد توجه قرار می گیرند .

    برای بهبودی وضع گیاهان آنها را باید به دقت رشد و پرورش دهید و گیاهانی که دارای شرایط اقلیمی و کشت مشترک می باشند باید دارای خصوصیان مشترک نیز باشند . مثلاً گیهان چوبی سایه پسند برگهای سبز مایل به زرد دارند ،‌گلهای آنها کوچک و از سفید کرم تا زرد کمرنگند .

    گیاهان پوششی دارای برگهای شبیه به هم بوده و غالباً متراکم و زیادند ‌،گلهای انها زیبا و رنگ آنها نسبت به گیاها ن خشبی روشنتر و براقتر است . اثر ترکیبی آنها به وسیله مشخصات طبیعی گیاه معلوم می شود .

    گروه بندی بر اساس مشخصات طبیعی به شما طرح رنگ را می دهد . برگهای گیاهان بیابانی دارای کرکهای پشمی بوده و رنگ آنها سبز مایل به خاکستری است و یا اینکه گیاهان باتلاقی دارای برگهای سبز مایل به زرد روشن می باشند .

    اگر شما گیاهان را گروه بندی کنید کشت آنها بسیار ساده خواهد بود و هزینه نگهداری آنها کم خواهد شد .

    اگر شما بدانید که درخت چه مفهومی ب هطرح می دهد ،‌ می توانید بر این اساس آنرا انتخاب کرده و جای آنرا در باغ مشخص کنید .

    آیا شما آگاهانه درختان را همچون نقاط تأکیدی در باغ به کار برده اید ، بله به همین دلیل باغ همسایه شما فرق بین درخت و درخچه را تشخیص نداده است . . تنه درختان مشخص و واضح بوده و می توان آنرا از درخچه تمیز داد و یک اصله درخت در باغ ، تأکید را در مقابل توده ای از درخچه ایجاد می کند .

    اگر شما طرحی بنا کنید که در موقع اجرای آن را خط کشی کرده و اگر در آن درختی وجود نداشته باشد و نشانه گذارده شده ، احتمال می رود که به وسیله رهگذرانی مانند پسر بچه های دبستانی آن نشانه ها به هم خورده و از بین بروند در نتیجه ترکیبات طرح به هم ریخته می شود و نهایتاً اثر مطلوب نخواهد گذاشت و به همین دلیل درختان در طرح نقش خود را همچون تأکید نشان می دهند و شما می باید به تعداد کم از آنها استفاده کنید .

    باغتان را آنقدر شلوغ نکنید که شبیه خزانه نهال فروشی شود . متأسفانه هنوز باغهایی دیده می شود که به شکل جمع آوری نمونه گیاهان در آمده و ناهنگنی و ناجور بافتی در آنها دیده می شود .

    با استفاده از تعدادی درخت مناسب می توان رعض باغ را به طور فریبنده ای باریک جلوه داد و باید از درختان جذاب استفاده کرد . اولین گام در طراحی باغ ، در نظر گرفتن مقیاس  واندازه است  و ابعاد درخت می تواند اندازه باغ شما را رقم بزند . مثلاً درختی که رشد زیادی دارد ، می تواند در بزرگ رکد نباغ صخره ای کوچک نقش به سزایی داشته باشد و یا اینکه یک درخت بلوط که ارتفاع زیادی دارد در فضایی سبز ، مانند گیاه غالب عمل می کند و فضا را بزرگتر جلوه می دهد .

    زمانی که شما درختان را برای باغتان انتخاب می کنید بایدد به موارد زیر توجه کنید :

    اندازه کل باغ

    اندازه خانه

    اندازه درختان دیگر طرح .

    اگر خانه شما بیش از حد بزرگ است برای متناسب کردن ، می توانید از درخت خیلی بزرگ استفاده کنید که آشکار اندازه خانه را کمتر جلوه می دهد و یا اینکه شما دارای کلبه زیبایی هستید و می خواهید جذابیت آن را بیشتر کنید ، می توانید از چند درخت کوچک استفاده کنید مراقب باشید که از درختان نازک و باریک استفاده نکنید زیرا کلبه شما کوچکتر به نظر خواهد رسید به عبارت دیگر خارج از مقیاس واقعی دیده می شود و طرح شما ناقص خواهد شد . اگر شما دارای درختان کهنسال و سایه داری هستید ،‌به آنها اجازه دهید که مقیاس باغ شما را تعیین کنند . یک درخت غول پیکر ،‌در یک ناحیه بزرگ مطلوبتر است ، در اینجا باید از فنی که برای کوچکتر جلوه دادن بخشی از صحنه باغ به کار برده می شود ، استفاده کرد ، ناحیه ای که به وسیله درختی مشخص می شود ناحیه غالب نامیده می شود و حوزه میدان دید را محیط مؤثره می نامند .

    جای عکس

     

     

    این نقاشی ها خطوط فرضی « محیط مؤثره را نشان می دهد و به شما می گوید که ارتفاع نهایی درختان چقدر است و شما چگونه می توانید از آنها استفاده کنید و همچنین درختانی را که در یک محیط موثره قرار دارند حساب می کند و حداکثر ارتفاع آنها را به دست می آورد .

    پس اگر درختانی را به ترتیب بکارید ، از شلوغی درختان در دایره « محیط موثره جلوگیری شده و طرح شما دارای احساس آرام و لطیفی خواهد بود . در محدوده ای که محیط موثره در حد متوسط است شما می توانید در آنجا 5-4 درخت بکارید و ارگ یکی از درختان عظیم الجثه بود ،‌شما بیش از 3-2 درخت نمی توانید در آن محیط استفاده کنید .

    اگر شما ناحیه ای جنگلی دارید ، به جای اینهک یک درخت را برای نقاط تأکید بکارید ، درختانی که دارای تنه ستونی شکل و تاج بزرگ می باشند را برای نقاط تأکیدی انتخاب می‌کنید که مجموعه این درختان یک فرک ساده طبیعی برای شما ایجاد می کند .

    اگر در این حالت شما درختان دیگری مابین آنها بکارید نقاط تأکیدی شما نامناسب خاوهد شد . بنابراین بهتر است محیطهای خالی را با درخچه پر کنید . لازم به یادآوری است که کشت سرتاسری درخت در باغ زمانی موفقیت آمیز است که نیاز به سایه داشته باشید و صرفاً بخواهید از سایه درخت استفاده کنید .

    درختان خزان پذیر ،‌ غالباً می توانند کلید طرح باغهای ناحیه معتدل سرد باشند ‌، اما در نواحی گرمسیری جنوب آمریکا ، استفاده از تعداد محدودی از درختان همیشه سبز پهن برگ در باغها اهمیت زیادی دارد و در این نواحی درختان همیشه سبز پهن برگ جانشین گیاهان خزان پذیرند و نقش کلیدی دارند .

    فرم شاخه های درختان خزان پذیر ،‌خطوط عمودی روشنی را بیان می کنند و رشد عمودی خیلی سریعی دارند . تاج درخت بید مجنون گرچه دارای فرم گردی است با این وصف خط عمودی را نشان می دهد و خیلی زیبا به پایین می رسد . استفاده از مسیر خطوطی که شاخه های درخت ایجاد می کنند . ممکن است نامطلوبی ایجاد کند ولی اگر شما آنها را درست در طرحتان استفاده کنید ،‌نتیجه مطلوبی به دست خواهید آورد . مثلاً به یاد داشته باشید که بید مجنون در کنار دریاچه یا جویبار اثر مطلوبی به طرح شما یم دهد ، ‌زیرا شاخه ها ، نگاه شما را به طرف پایین هدایت می کند .

    درختی که دارای شاخه هایی به شکل طاق در آمده در بالاست باید به کنار درخچه های همیشه سبز پهن برگی که برگهای آنها هب سمت پایین افتاده است قرار گیرد .

    درختی که دارای شاخه های باریک و به سمت بالاست بهتر است با درخچه های همیشه سبز پهن برگی که دارای برگهایی به سمت بالا است ، همراه باشد .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ , مقاله در مورد تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ , تحقیق درباره تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ , مقاله درباره تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله گیاهان مورد استفاده در باغ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت