شناسایی خطر
چطور یک سازمان می تواند دقت و پاسخگویی در اسرع وقت به نیازهای و تقاضا های بازار را افزایش دهد و در همان زمان مظهر خطر و ریسک اقتصادی مربوط به درگیریها و گرفتارهای قابل توجه لازم جهت تولیدات جدید و دوباره طراحی شده را کاهش دهد. خطرات از موارد زری ناشی می شود:
تولیداتی که هستند الف) خیلی پیچیده، ب) درگیر با تکنولوژی بالا، مواد زیاد و فرآیندهای مربوط به ابداعات و پیشرفتهای در حال توسعه، ج) تولید کننده زیاد (یک موضوع مدیریتی حلقه تولید و د) دیگر مصرف کنندگان زیاد و روشهای کاربرئ متنوع مسئله مدیریتی رابطه مشتری).
تولیداتی که قبلاً صرفاً «سخت افزلر» بوده اند و هم اکنون یک ابزار الکترونیکی را در بر می گیرد یا همراه دستگاه های مربوطه و اطلاعات ورودی به کامپیوتر توسط انسان برخی دستگاههای کنترلی محدود «یا مانبتورهای کوچک» امکانات برگشتی یا feedback را دارا می باشد.
تطبیق الکترونیکها با تولیدات قدیمی باعث یک سری ویژگیهای واقعی ارزشمند ممکن را بوجود می آورد. این نوع تقاضاها، اخیراً در تجارت عمومی و تولیدات کامپیوتری دیده شده اند، اما آنها رشد روزافزون دارند.
عرضه و ارائه و حمایت تولیدات که خیلی پیچیده است.
حقیقتی که (به طور خیلی مهمی) سازنده تولیدات که پیش می روند و به صورت تولیدات خیلی پیچیده درآیند.
درست بر اساس تعداد افراد sheer، احتمال از دست دادن مجموعه های داده های کامپیوتر وجود دارد که بزرگترین اقتصاد را برای برگرداندن سازمان ارائه خواهد داد. استفاده از اصول OFD این خطر را کاهش می دهد، خطری را که نادیده گرفته خواهد شد. آن همچنین در همه مناطق درک یک سازمان کمک می کند. آنچه از دانش مورد نیاز جمع آوری شود و برای یک همکاری و مشارکت کلی اینجا هم در طراحی و ساخت) در تلاش مهندسی و طراحی روی یک تولید جدید، سهیم شود.
3-11 فرآیند هفت مرحله ای
اصول و روش QFD یک روش ساختاری جذب نیازهای گفته شده و ناگفته تعدادی مشتری مختلف تولید می باشد. به طور خاصی آن با یک فرآیند هفت مرحله ای دنبال می کند.
تعریف مشتریان تولید، به طور دقیق و روشن انتظاراتشان و در جائیکه آنها در سیکل دائمی تولید می باشند.
تجزیه و تحلیل الف) پیشنهادات معنی صنعت ب) گرایشات صنعتی از سه بعد کیفیتی: عادی، پیش بینی شده هیجان به خاطر بدستاوردن انتظارات مشتری. سه سطح کیفیت از مدل کانو Kano می باشند و اینکه آنها چگونه مؤسسات وسایل که برای کسب اطلاعات مشتری انتخاب می کنند این مدل مؤثر است یا نه. در محل مدل Kano بعداً بیشتر صحبت خواهیم کرد.
این ورودیها را سازماندهی کنیم و آنها را در اولویت قرار دهیم. تأثیر بازار الف و ب) در بند 2 که در بالا بیان شد. از طریق تحقیق بازار و نفوذ (صدای مشتری و قسمت C در بند 2 بوسیله Verbatism) متمرکز می شوند.
ترجمه و برکرداندن این صداها به درون اهداف فنی. این مورد در صورتی است که پلهای QFD یک شکاف مهمی بین استفاده کننده تولید و طراحان و سازندگان می باشد. این تمرین و کار بی نهایت مفید یم باشد چون آن تکنولوژیهایی را ارائه می دهد (طرح و مهندسان و متخصصان پردازشی) که تلاشهای تولید و طرح بیشترین مقدار را برای مشتری به همراه دارد و آنها از اهمیت ناچیزی برخوردار می باشند.
استفاده از ترجمه اولیه اهداف فنی برای تعیین اینکه چگونه هرکدام از انتظارات مشتری می تواند به بهترین وجه برآورد شود. متخصصان مسئول و عهده دار این وظیفه یعنی مفهوم نشأت گرفته از مهندسی طراحی با داده های ورودی از مهندسی پردازش می باشند. برای توسعه این مفهوم تولید و استفاده نهایی از این مفهوم نگهداری شده در ذهن در طول طراحی، از سهولت تولید و قبول فوری در بازار اطمینان حاصل شده است.
طراحی برای تولید. اهداف متمرکز شده روی مفهوم و طرح از حالت تولید حاصل می شود. ساختار QFD از تبادل نظر فوری و اطلاعاتی که مردم در تولید طرح درگیرنده، نشأت می گیرد. مشارکت در فعالیتهای طرح و تولید، آنچه که باعث صعود سریع و هموار شدن در ح/ال پیشرفت و اولیه می شود، می باشد. اگر تقاضای عرضه post افزایش یابد، عملکردهای تولیدی شانس بهتری برای سرعت تولید هماهنگ عرضه به خاطر راهنمایی مدل QFD خواهد داشت.
به روز درآوردن انتظارات حمشتری اولیه در قالبهای QFD به عنوان تولید و تغییرات بازار. اگر قالبهای اولیه تولید امروزی شوند. همانطوریکه اطلاعات جدید بدست می آیند، زمان ارسال تولید می تواند کاهش عمده و چشمگیری داشته باشد و تولیدالت جدید می تواند به تدریج در مدت و سیکل کوتاهتری عرضه شوند. این موضع سازمان ها را مجاز به سیکل آموزشی بیشتر و انعطاف پذیری بالاتر و هر دو در فرصتهای گردهمایی و نشست بازار و پیشرفت و تغییر تولدی را مجاز می داند.
برای رساندن Synergy به بالاترین حد و در بین بازار، مهندسی طرح و تولید، یک ساختار پروژه مدیریتی مناسبی لازم است. همانطوریکه آ“ در یک ساختاری که اطلاعات روشنی را برای گروه پروژه تهیه می کنند، لازم است. همیشه شانسی از نتایج ناچیز تأثیر GIGO (garbage in , garbage out) وجود دارد. برای دور از این نتایج، لازم است که دو اصل بیان شود:
یک روند و فرآیند خوب تعریف شده ای برای جمع آوری داده ها و سازمان دادن آن به از درون اطلاعات وجود دارد.
مردم درگیر، بهترین منابع برای داده ها و اطلاعات می باشند.
هر دو از اهمیت برابری برخوردارند و در صورتیکه شما دانش لازم را از جایگاههای مختلف مشتریهایتان را محاسبه کنید و به نیازهای بیان شده و بیان نشده پاسخ دهیدو
4-11 مدل کانو Kano
مدل کانو به روشن شدن فرآیند برای جمع آوری داده ها و سازمان دادن به آن کمک می کند. این مدل، دیدگاههای تولید هر گروه از مشتریان در سه نوع از کیفیت تعیین می کند: انتظار، نرمال، مهیج. هرکدام از این انواع کیفیت به شیوه مختلفی برای جمع آوری داده ها نیاز دارد ساده ترین این شیوه برای جمع آوری اطلاعات در مورد کیفیت نرمال و عادی است. آن پایه بیشترین گفتگوهای ما در مورد یک گروه تولید ارائه شده است و معمولاً آن پایه ای برای تبلیغات است. موضوعات درگیر در کیفیت نرمال توسط اکثر مشتریان شناخته شده است. برای مثال، در مورد تایرها tirs دو موضوع اصلی قیمت و مدت ضمانتنامه می باشد. چون این موضعات به خوبی شناخته دشه هستند، ممکن است جمع آوری اطلاعات از مشتری با استفاده از زمینه های ساده، پست یات از طریق اشخاص صورت گیرد. برآورده کردن انتظارات مشتری جهت کیفیت عادی و معمولی، رقابت جدی را می طلبد.
موضوعات کیفیت مورد انتظار، مسائلی هستند که هیچ کس در مورد آن فکر نمی کند چون هر کسی آنها را سهل الوصول می پندارد تا وقتیکه آنها با هم برخورد نکنند، یک مثال تایر خواهد بود و در سرعت نقش تایر (گل تایر) که هوا را نگه نمی دارد یا یک تایر که دیوراه آن صاف صاف می شود بین 5000 مایلی از تاریخ خرید نمایان می شود. در این مورد کیفیت مورد انتظار، با مشتریان مصاحبه شده، از این کیفیت آگاهی دارند و می توانند جوابهایی را ارائه دهند، اما غالباً زیاده روی می شود. یک مقدار تجسس و جستجوی بالا نیاز دارد و چون اینها غالباً در مورد موضوع از نظر فکری درصد بالایی نیستند. برخی از روشها بکار می رود. برای کسب این اطلاعات که تکی تکی مصاحبه شده ها و در گروهها متمرکز شده قادر بودن به برآوردن مسائل کیفیتی مورد انتظار فقط در بازار گفته های مورد مصاحبه شده می تواند کیفیت مورد انظتار در مکانهای تجاری حاصل شود. برای آن مؤسه یا کارخانه وارد بازار نماید «محل بازار را برای آن باز نماید.
نوع سوم کیفیت، وجود کیفیتی است که بدست آوردن اطلاعات در مورد آن مشکل می باشد، چون بر خلاف کیفیت مورد انتظار و معمولی، مشتری از مسائل کیفیتی موجود آگاه نیست. در بسیاری از موارد، یک ویژگی جدید یا عملکرد ممکن است از لحاظ فنی عملی و امکانپذیر باشد. اما اشخاص فنی
به عبارت دیگر، مشتری به طور فنی آگاهی کافی در مورد ابتکار و نوع آوری را دنبال می نماید. در مورد تایرها نمونه ای از کیفیت موجود است، تایری است که هرگز صاف نخواهد شد یا تایری است که هرچند صاف شده باشد می تواند مایلها به حرکت خود ادامه دهد. برای نشان دادن وجود کیفیت، لازم است گفتگوهای چندگانه ای با مشتریان در حال پیشرفت و در حال زیاد شدن و طراحان مبتکر داشته باشیم. این گفتگوها گروههای به صورت گروههای تمرکز یافته تا سهولت را به بار بیاورد و به بهترین نحو راهنمایی می کند. موفقیت در فراهم نمودن کیفیت موجود در ایجاد در یک مؤسسه بازرگانی با کیفیت جهانی کمک می کند.
در حالیکه مدل کانو Kano زمینه ای را برای جمع آوری داده ها از گروههای مختلف مشتریان پیشنهاد می کند، اطلاعات بازاریابی کلی و خاص (شامل اندازه گیری ارزشی که تجزیه و تحلیلهای رقابتی مورد استفاده قرار می گیرند. برای هر دو مورد انتظارات مشتری و جمع آوری داده ها و اطلاعات رقابت بازار، لازم است تا روشن شود که با چه کسی مشورت خواهد شد (اشخاص مناسبی که در کار درگیر هستند). شما از آنها می خواهید که نمونه ای انتخابی خوبی از گروههای مختلف باشند.
تصویر مدل Kana نشان می دهد که نقشه کشی مسائل کیفیتی در حداقل نارضایتی مشتری می باشد. آن به هیچ وجه در رضایت مشتری تأثیری ندارد. مسائل کیفیتی نرمال می تواند باعث رضایت یا نارضایتی ایجاد کند از طریق ارائه پیشنهاد برای بالا بردن رضایت مشتری. مسائل کیفیتی موجود هرگز باعث نارضایتی مشتری نمی شود (چگونه آنها می توانند وجود داشته باشند در صورتیکه مشتری حتی نمی داند که آنها وجود دارند؟) اما آنها می توانند تأثیر فوق العاده ای روی رضایت مشتری داشته باشند. کار اضافی از چیزهایی هستند که کیفیت را به صورت نرمال بوجود می آورند و موارد کیفیتی نرمال مورد انتظار می باشد.
وقتیکه جمع آوری اطلاعات از گروههای مختلف مشتریان، برای گروه درنظر گرفته شده مهم است تا اهمیت تعریف مفهوم طرح اصلی را تشخیص دهیم. آن همچنین برای بررسی مفهوم مقابل همه اطلاعات «inputs» مشتری مهو است و قبل از اقدام معتبر است. هزینه تغییر مفاهیم و در مرحله مفهوم اندک است و سپس به طور تصاعدی بالا می رود. این دلیلی است که آن خیلی مهم است که تولیدات جدا از تلاش QFD از اولین فاز و مرحله (یعنی مفهوم انتخاب) باشند. این مفهوم برای نمودار تولید نشان داده شده است که نشان می دهد چگونه یک شرکت می تواند به سرعت از لحاظ مالی برای یک مفهوم، متعهد شود.
5-11 به بحث گذاشتن صحبتهای مشتریان
به محض اینکه گروههایی از مشتریان مشخص شومد، اطلاعاتی از هر گروه در مورد سه نوع مختلف کیفیت همانطوریکه در مدل Kano تعریف و مشخص شده، ارائه خواهد شد. نتایج جمع آوری شده از مذاکرات از گروههای مشتری در جدول نظریات مشتری وارد خواهد شد. سپس مذاکرات برای تناسب دسته ها در جدول 2 نظریات مشتریان دوباره بیان می شو نمونه هایی از جدول نظریات مشتری در جدولهای 1 و 2 برای روشن شدن مطلب نشان می دهد. دسته های جدول شماره یک خود توصیف می باشند، اما جدول شماره دو دسته ها در زیر توصیف شده اند.
* کیفیت درخواست شده یک بیان کیفیت مناسب تولید است که بهخ مشتری ارائه می شود. این بیانات باید به صورت خلاصه، نحوه بیان به طور مثبت می باشد برای مثال می تواند به آسانی برگزار شود.
* خصوصیات کیفیتی، کمی هستند – چیزی که می تواند اندازه گیری شود و به کیفیت درخواست شده کمک می کند، برای مثال قطر.
* عملکرد، هدف تولدی است. از مقدار کار استاندارد مهندسی نشأت می گیرد. یک عملکرد بعنوان یک فعل به اضافع مفعول بیان می شود برای مثال «هدف باقی می ماند.» Keeps aim.
* اعتبار طول عمر مورد انتظار تولید است. در اینجا حالتهای ناموفق، ادعاها و تقاضای ضمانتهای خاص و شکایات مشتری را می تواند شامل شود. یک نمونه شکایتی خواهد بود که سه چرتغ قوه «روشن نخواهد شد، یا روشن نمی شود.
* موارد دیگر باید چیزی باشد که در این پروژه طرح خاص از قبیل ایمنی، تأثیر محیط، قیمت و هزینه سیکل – زندگی تأگید می کند.
6-11 خانه کیفیت (HOQ)
این نتایج از جدول نظریات مشتری 2 ورودی های اصلی برای ماتریس شروع QFD که
نشان داده شده است، می باشد. در بعضی مواقع که آن ماتریس 1-A و برخی مواقع تجارت خانه کیفین (HOQ) نامیده می شود، این اولین ماتریس اطلاعات را از گروههای مختلف مشتری و همچنین اطلاعات فروشگاه سازماندهی می کند و بخشهای مختلف یا «اتاقهایی» دارد که به مقدار زیادی از اطلاعات اجازه می دهند که سازماندهی شوند.
اولیت اتاق در خانه کیفیت، نیازهای گروههای مختلف مشتری را که به عنوان «خواسته ها» - به آنها اشاره شده است، لیست شده اند. هرکدام از آنها از نظر به جدول مشتری، بدست می آید و یک سرعت مهمی دارد (همچنین از مشتریان)
ممکن است که یک HOC واحد بتواند برای خواسته های مختلف یا یکی از خواسته ها ممکن است برای HOWs مورد نیاز باشد. اشکال B9-11 را ملاحظه فرمائید.
اتاق سوم ماتریس قرار گرفته رابطه بین خواسته ها و چطورهاست. آن گسترش را نشان می دهد که خواسته ها و چگونه ها به هم مربوطند و وزنی را برای استحکام رابطه فراهم می آورد. یک رابطه قوی 9 برآورد می شود، یک رابطه متوسط 2 و رابطه ضعیف 1 و در قسمت چپ که ننوشته شده اند، هیچ رابطه ای وجود ندارد (شکل 3B#9-11 را ملاحظه فرمائید.