تحقیق مقاله رایگان کنتور

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23280
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کنتور

    کنتور وسیله‌ای است که مقدار انرژی الکتریکی را اندازه گیری می‌کند و بر حسب کیلو وات ساعت (ژول) نشان می‌دهد.

    واحد اندازه گیری

    معمولاً واحد اندازه گیری در کنتور کیلو وات ساعت (kwh) می‌باشد که برابر است با مقدار انرژی استفاده شده توسط یک بار یک کیلو واتی در طی یک ساعت یا 3600000 ژول. بعضی از شرکتها نیز از واحد مگا ژول استفاده می‌کنند. توان راکتیو نیز با واحد کیلو وار ساعت(kvarh) اندازه گیری می‌شود.

    درخواست تعویض کنتور بدون دلیل و بدون نیاز به تعویض غیر قابل پیگیری است ! با توجه به اینکه ما تمامی طرحهای تعویض کنتور را به پیمانکاران واجد شرایط واگذار کرده ایم لذا این مشکل وجود دارد که نحوه سرویس دهی آنچنان که باید و شاید مناسب نباشد . در ضمن فرهاد جان به شما پیشنهاد میکنم تا با همین کنتوری که دارید روزگار را به نیکی سپری کنید ! کنتورهای تعرفه ای برای شما سودمند نخواهند بود :icon_cool با توجه به اینکه به زودی تمامی کنتورهای مشترکین تعویض میگردد لذا نیازی به عجله نیست ! اگر مایل بودید که برنامه زمان بندی تعویض کنتور منطقه سکونت خودتان را بدانید ، لطف کنید وکد پستی 10 رقمی منزلتان را در پیام خصوصی به من اعلام کنید تا نتیجه را هر چه سریعتر به استحضار حضرت عالی برسانم ..

    و اما پاسخ سئوال دوم شما :

     

    این کنتورها دارای 6 عدد باتری هستند که به طور کامل در مدار کنتور حضور دارند و باعث حفظ تشخیص زمان توسط کنتور میشوند . در بد ترین شرایط این باتری ها عمر بالای 5 سال دارند و لذا نگرانی از بابت تمام شدن باتری این کنتورها نیست ! در مواقعی که شبکه برق از داخل کنتور عبور کند انرژی مورد نیاز کنتور از طریق شبکه تامیین میگردد و لذا عمر باتری بیشتر میشود ! کنتورهای دیجیتالی نیز مجهز به پلمپ هستند و لذا نمیتوان با باز کردن آنها تنظیمات ساعتی آن را بر هم زد
    ایا پرداختی ما به شرکت برق افزایش نخواهد یافت؟ البته با فرض عدم تغییر در مصرف برق

     

    شک نکنید که بهای برق مصرفی شما پس از نصب این کنتورها به میزان 10 تا 40 درصد افزایش خواهد یافت ! البته این افزایش نیز کاملا طبیعی است . همانطوری که قبلا هم اشاره کردم بهای برق مصرفی در 3 تعرفه تقسیم میگردد ! میتوانید برای جلوگیری از افزایش بهای برق مصرفی . بین ساعات 3 تا 7 بامداد از لوازم برقی خود استفاده کنید :icon_sad:

     

    با عرز معزرت ولی من همیشه در مورد متالب الکترونیکی و برق دارای مشکل بودم :icon_razz
    چند تا سوال برای من به وجود اومده:

     

    1.اگر تنها به این سورت باشه:

    این عمل چه تقییری توی کیلو وات ساعت مسرفی داره؟؟

    2.یعنی تقییر تعرفه به وسیله ی زمان سنج درون کنتور است؟ اگر اینجوری باشه نمی شه کنتور رو دست کاری کرد و زمان رو تقییر داد؟

    3. اگر دارای پورت ir هستند، نمی شه به وسیله ی ابزارهای مختلف کنتور رو دستکاری کرد تا مقدار مسرف رو جور دیگه نشون بدیم؟

    ببخشین اگر دیدم بیش از هد کامپیوتریه

    عرفنا عزیز :

    مدیریت مصرف در توزیع انرژی الکتریکی ایجاب میکند تا زمان مصرف انرژی با میزان هزینه دریافتی مطابقت داشته باشد ! به عنوان مثال میزان برق مصرفی در ساعات بین 7 تا 11 شب نباید با میزان برق مصرفی از ساعت 3 بامداد تا 7 صبح برابر باشد ! ساعت 7 تا 11 شب ما در پیک بار هستیم و تمامی نیروگاههای ما به صورت Full load در حال تولید هستند ولی در ساعت 3 تا 7 بامداد ما 40 % از نیروگاهها را در حالت Standby نگه میداریم ! این کار هم بسیار ساده است ! ساعت درون کنتور در بازه های زمانی مشخص تعرفه را تغییر میدهد همین :icon_arro !!! به مثال زیر توجه کنید :

     

    فرض کنیم مصرف برق مشترکی 4 کیلووات ساعت باشد :
    اگر این مشترک 4 کیلووات را در تعرفه اول ( 8 ساعت اول ) مصرف کند بهای برق او میشود 260 تومان

     

    " " " " " " " دوم ( 8 ساعت دوم)" " " " "" " " 300 تومان

    " " " " " " سوم (8ساعت سوم)" " " " " 500 تومان

    2) بله تغییر تعرفه توسط زمان سنج صورت میگیرد ! شما هم به هیچ وجه نمیتوانید تغییری در زمان سنج کنتور وارد کنید

    3) قانون شماره 3 از قرارداد درخواست اشتراک برق که بین متقاضی و شرکت برق بسته میشود :

    هرگونه تغییر در وضعیت کنتور اعم از دستکاری ، تغییر زاویه ، تغییر محل نصب و ... ممنوع بوده و شخص خاطی بین 3 میلیون تا 10 میلیون ریال جریمه خواهد شد و در صورت تکرار انشعاب مشترک خاطی جمع آوری خواهد شد !

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کنتور

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کنتور, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کنتور, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کنتور, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کنتور, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کنتور, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کنتور, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کنتور, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کنتور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کنتور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت