تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 2499
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار

    کلزا یکی از دانه های روغنی است که از اعضاء خانواده کروسیفرا

    ( cruciferae ) و جنس براسیکا ( brassica ) می باشد . این دانه مخصوص مناطق معتدل و سردسیر بوده که امروزه در اکثر نقاط دنیا در سطح وسیع کشت می شود .

    گیاه کلزا دارای گلهای زرد رنگ و غلاف و ساقه می باشد که در داخل هر غلاف 15 – 40 عدد دانه کوچک و گرد به قطر 1 – 2 میلی متر وجود دارد .

    کنجاله حاصل از روغن کشی دانه روغنی کلزا به طور متوسط 35% پروتئین دارد که به میزان وسیعی می تواند به عنوان مکمل پروتئینی در تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار گیرد . همچنین از نظر اسیدهای آمینه گوگرددار ( سیستئین ، سیستین ، متیونین ) و ویتامین ها غنی می باشد .

    امروزه در دنیا از کنجاله کلزا به عنوان مکمل پروتئینی در جیره غذایی مرغان تخمگذار استفاده می شود . مطالعات متعددی در مورد اثر کنجاله کلزا در تولید تخم مرغ و پارامترهای مربوط به سیکل تخمگذاری انجام شده است که نشان داده است استفاده زیاد از کنجاله کلزا بر تعداد تخم مرغ اثری ندارد .

    هنگامی که کنجاله کلزا به جیره مرغان تخمگذار افزوده می شود اندکی کاهش در میزان خوراک مصرفی و اندازه تخم مرغ دیده می شود . همچنین اثر افزودن کنجاله کلزا بر میزان خوراک مصرفی و اندازه تخم مرغ در یک دوره کوتاه مدت در مرغان تخمگذار جوان مطاله شده است ( 1998 ) . نتایج حاصل نشان می دهد که اندازه تخم مرغ در اثر کاهش انرژی مصرفی کاهش یافته است . علت کاهش خوراک مصرفی مشخص نشده است اما وجود اسید فیتیک در کنجاله کلزا می تواند قابلیت دسترسی کلسیم و غذای مصرفی را کاهش دهد.

    مطالعات جدید ( 2003 ) نشان می دهد که حداکثر 10% کنجاله کلزا اصلاح شده ( کانولا ) که مقادیر گلوکوزینات آن پایین است می تواند به عنوان مکمل پروتئینی در جیره مرغان تخمگذار با تخم مرغ پوسته سفید بدون اثرات سوء مورد استفاده قرار گیرد . کنجاله کلزا حاوی 8/1 6/0 % سیناپین است که در بدن مرغان تخمگذار تبدیل به تری متیل آمین می شود . مرغان تخمگذار پوسته قهوه ای آنزیم تری متیل آمین اکسیداز کمتری نسبت به مرغان تخمگذار پوسته سفید تولید می کنند و در بدن آنها مقادیر زیادی تری متیل آمین متابولیسم نمی شود و در درون زرده قرار می گیرد و موجب طعم ماهی در تخم مرغ می شود .

    بنابراین متخصصین تغذیه حداکثر 5% کنجاله کلزا اصلاح شده ( کانولا)

    را به عنوان مکمل پروتئینی در جیره مرغان تخمگذار پوسته قهوه ای توصیه می کنند .

    بررسی سطوح مختلف کنجاله کلزا و مکمل کلسیم در جیره ، بر عملکرد جوجه های گوشتی         

              این آزمایش به منظور بررسی سطوح مختلف کنجاله کلزا و مکمل کلسیم بر عملکرد جوجه های گوشتی طرح ریزی شد. برای انجام آزمایش ، درسن ۷ روزگی تعداد ۱۵۲ قطعه جوجه از سویه آرین با میانگین وزنی ۷ ± ۹۰ گرم انتخاب و جوجه های گوشتی با ۴ سطح کنجاله کلزا ( ۰ ، ۱۰ ، ۱۵ ، ۲۰ ) و ۳ سطح کلسیم ( ۱۰۰ ، ۱۲۰ ، ۱۳۵درصد توصیه انجمن تحقیقات ملی در سال ۱۹۹۴ ) از سن ۸ تا ۴۹ روزگی در دو دوره آغازین (۸ تا ۳۵ روزگی ) و پایانی (۳۶ تا ۴۹ روزگی ) مورد تغذیه قرار گرفتند. نتایج این آزمایش نشان داد که مصرف کنجاله کلزا باعث تغییر معنی داری در افزایش وزن و ضریب تبدیل خوراک نگردید، ولی باعث افزایش معنی دار در مقدار خوراک مصرفی گردید. مکمل کلسیم باعث کاهش معنی دار در مقدار خورا ک مصرفی ، افزایش وزن بدن و افزایش ضریب تبدیل خوراک گردید. کنجاله کلزا باعث افزایش اندازه غده تیروئید در مرحله آغازین و افزایش وزن دستگاه گوارش درمرحله پایانی گردید، ولی تأثیر نامطلوبی بر کبد و توان تولیدی جوجه ها نداشت. نتایج حاصل از این بررسی نشان می دهد که بهترین عملکرد استفاده از کنجاله کلزا ، سطح ۱۵ درصد کنجاله کلزا و ۱۰۰ درصد کلسیم می باشد.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان استفاده از کنجاله کلزا در جیره مرغان تخمگذار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت