دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد بازار اینترنت

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد بازار اینترنت تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد بازار اینترنت و یا دانلود مقاله درباره بازار اینترنت اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: مدیریت

بازار یابی الکترونیک و تجارت اینترنتی بازاریابی الکترونیک چیست؟ اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته رسانه ای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان خاص 1 ) تا می توانید ای میل افراد را جمع آوری کنید. از پایه های اصلی تجارت و بازاریابی ، ارتباط و ارتباط بیشتر با مشریان بالقوه و بالفعل است و یکی از ابزارهایی که تجارت الکترونیک در اختیار ما قرار می دهد ای میل افراد است و جمع ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: اقتصاد

این شرکتها در میان تعداد کمی‌هستند که به نظر می‌رسد نمونه‌های مفید و مناسب رشد و ترقی برای تجارت‌اینترنتی داشته باشند و آنها کاملاً بر اساس بازاریابی و خدمت به مشتری می‌باشد . تنوع زیاد ، جستجوی سریع ، سفارش آسان و قیمتهای خوب دارد – سود ندارد .‌ایا می‌تواند نجات پیدا کند ؟‌ایا واقعاً می‌تواند پول بدست بیاورد؟ ممکن است ، اگر آن بتواند وارد اتحادیه‌های بیشتری شود . بسیاری از ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: اقتصاد

چکیده از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های دهه اخیر، می‌توان رشد فوق جهشی ICT و به ویژه اینترنت را نام برد به نحوی که تمام عرصه‌های فعالیت اقتصادی را به تسخیر خود درآورده است. اقتصاد جدید اصطلاحی است که برای توصیف این وضعیت بکار می‌رود. بازارکار نیز دائماً تأثیرات بیشتری از این ابزار جدید اطلاعاتی و ارتباطی می‌پذیرد به طوری که جنبه‌های گوناگون آن از قبیل جستجو و انطباق شغلی را متحول ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

هافمن ونواک (1996) معتقدهستند که اینترنت باعث شده ارتباطات بازاریابی سنتی که به صورت یک به چند بودبه صورت چند به چند دربیاید.درمدل یک به چند ،شرکت پیامی راازطریق یک وسیله ارتباطی یایک رسانه به مشتریان متعددارسال می کند.دراین ارتباط مصرف کنندگان قادربه برقراری ارتباطات پویا باشرکت نبوده وصرفا به صورت شنونده مل می کردند .مدل سنتی یک به چند باعث می شدکه مشتریان دمعرض بمباران ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

وجود بسیاری از محصولات جدید تنها به خاطر وجود اینترنت است. نمونه آن به وجود آمدن شرکتهای ارائه دهنده خدمات جستجوی اطلاعات است. پایگاه های اینترنتی مثل یاهو، که به درگاه (PORTAL) معروف هستند، مشتریان را درجهت جستجوی اطلاعات موردنظر یاری می رسانند. فروشندگان باید وجود چنین خدماتی را موردتوجه قرار داده و از آنها برای توزیع اطلاعات درمورد خود به مشتریان استفاده کنند (ALLEN AND ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات را در ویترین خود عرضه می کنند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارش ها را در آن ثبت نمود. سایت های پیشرفته حتی ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

موارد استفاده از اینترنت در دنیای مدرن اگر چیز ثابت ولایتغیری در اینترنت باشد، این واقعیت است که اینترنت به رشد و گسترش خود ادامه خواهد داد. از ابتدای شروع اینترنت در اوایل دهه هفتاد (بله درسته. اینترنت در حدود 25 سال است وجود داشته است)، تعداد کاربران از تعداد انگشت شماری به بیش ار 20میلیون افزایش یافته است. این افزایش به چه چیزی می تواند نسبت داده شود؛ این درس به این سوال پاسخ ...

تعداد صفحه: ۴۸ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

برای یکبار به سایتتان می آیند و می روند چون شما آنجایی نبوده اید که آنها به دنبالش می گشتند[1]. - ابزار های تبلیغاتی / ترویجی اینترنت چه حرفی برای گفتن در دنیای کلاسیک دارند؟ ابزارهای تبلیغاتی / ترویجی اینترنت چه حرفی برای گفتن در دنیای تجارت کلاسیک دارند؟‌آنچه در اینجا خواهید خواند، مصاحبه ای است که در پاییز 1382 (سپتامبر 2003) انجام پذیرفته و در شماره 32 ماهنامه علمی - تخصصی ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی: ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنین خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است. بهترین روش ها جهت رسیدن به این مشتریان بالقوه بر خط چیست؟ 1- بازاریابی پست الکترونیک. ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مدیریت

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای آنچه در این شماره از خبرنامه ارائه می گردد، قرار است تاریخچه‌ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing ) را که بسیاری از دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند و یا عضو خبرنامه‌هایم هستند از من درباره آن می‌پرسند ارائه دهد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد. این حقیقتاً ...

تعداد صفحه: ۵۱ دسته بندی: مهندسی صنایع غذایی

زعفران از محصولات کشاورزی است که از دیرباز در ایران، آسیای صغیر و بخش هایی از اروپا به ویژه یونان شناخته و مصرف شده است. در گذشته مصرف زعفران به عنوان یک گیاه دارویی به لحاظ خواص آن مد نظر بوده،‌ اما امروزه زعفران به لحاظ رنگ، طعم و مزه خوب در صنایع غذایی مصر گسترده‌ای دارد. با این وجود، هنوز زعفران در بسیاری از کشورها شناخته شده نیست و مصرف جهانی آن در حد قابل قبولی نمی‌باشد. ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

1. هرچه بیشتر درباره بازاریابی فرا بگیرید: آخرین کتابها و مجلات بازاریابی را مطالعه کنید، با همکارانتان در خصوص استراتژیهای موفق صحبت کنید و بویژه به کسب و کارهایی که موفق هستند توجه کنید. در مورد بازاریابی 5 نکته را در نظر داشته باشید. 1-محصول 2- قیمت 3- مکان 4-تبلیغات 5-مردم. به یاد داشته باشید که هرچقدر هم که ایده (نوآورانه تجاری) شما خوب و سازماندهی شده باشد، بدون داشتن ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

مقدمه نتیجه مطالعات به عمل آمده از سایت های علمی و نیز شرکتهای موفق که بخشهایی از آن در این مقاله آمده است نشانگر گرایشات جدیدی در عرصه بازاریابی است. نکته حایزاهمیت در این مقاله، رویکرد جدیدی است که بویژه با ورود به عصر تکنولوژی های نوین شرکتهای معتبر در کشورهای پیشرفته و صنعتی در امر بازاریابی موردتوجه قرار دارند. با ارائه پارادایم های جدید بازاریابی، ضرورت دارد شرکتهای کشور ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: اقتصاد

بازاریابی هدفمند از رویکردهای دنیای بازاریابی امروز می باشد. در بازاریابی هدفمند قسمت خاصی از مصرف کننده به عنوان مصرف کننده مورد نظر و نیازهای آنها به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. سپس با استفاده از ابزارهای بازاریابی برای این مصرف کنندگان و جذب آنها اقدامات بازاریابی صورت می گیرد. به عبارت دیگر ابتدا بازار هدف انتخاب می شود و سپس برای انجام بازاریابی اقدام می گردد. ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی الکترونیک : بازایابی الکترونیک واژه ای است که برای تجارت از طریق سیستم های اطلاعاتی، ارتباطی به کار می رود. تجارت الکترونیک با وجود این که مدت زمان زیادی از عمر آن نمی گذرد ولی نقش بسزا و چشمگیری در زندگی روزمره ما به عهده گرفته است به طوری که اجتناب از آن کارآسانی نیست. یکی از ساده ترین و کارآمدترین نقش تجارت الکترونیک درزندگی روزمره کاربران اینترنتی، خرید و فروش ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مقدمه : تصور اینکه عمری را صرف همان کارهایی کنی که همواره کرده ای بایستی لرزه بر اندامت اندازد، به فکر به چیزی که پیش رو داری! بار دیگر رستاخیر طبیعت با نفخ در صور بهار آغاز شده است و همه هستی رو به دگرگونی و تحول است. فقط کافیست باور کنم همه چیز دوباره شروع شده است و خداوند فرصتی برای تجربه های تازه در اختیار ما قرار داده است. اینجاست که می توان ادعا کرد فراموشی یکی از بزرگترین ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

اینترنت مقدمه: در طی دو سه سال اخیر کامپیوتر و بویژه اینترنت جایگاه خاصی را در نزد مردم ایران پیدا نموده است. می توان گفت کامپیوتر یکی از لوازم خانگی ضروری خانواده های ایرانی گشته است. امروزه کمتر خانواده ای را می یابیم که یک دستگاه کامپیوتر نداشته باشند یا آنکه در فکر تهیه یک کامپیوتر نباشند. در فرهنگ ایرانی وقتی پدیده ای واقع شود به میزان زیادی توسعه می یابد به طوری که همه را ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مدیریت

تبلیغات تجاری در اینترنت تعریف تبلیغات: تبلیغات یک فرایند است و نه یک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که فروشنده یا صاحب کارخانه یک محصول، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا رسانه های زیادی ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلو ((فروشی)) ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

مقدمه نتیجه مطالعات به عمل آمده از سایت های علمی و نیز شرکتهای موفق که بخشهایی از آن در این مقاله آمده است نشانگر گرایشات جدیدی در عرصه بازاریابی است. نکته حایزاهمیت در این مقاله، رویکرد جدیدی است که بویژه با ورود به عصر تکنولوژی های نوین شرکتهای معتبر در کشورهای پیشرفته و صنعتی در امر بازاریابی موردتوجه قرار دارند. با ارائه پارادایم های جدید بازاریابی، ضرورت دارد شرکتهای کشور ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

تجارت در اینترنت بدون هیچ سرمایه ای اگر می خواهید در ماه درآمدی بین 100 تا 600 هزار تومان داشته باشید با ما همراه شوید! (که نسبت به فعالیت شما افزایش یا کاهش می یابد) از هنگامی که پدیده اینترنت به وجود آمد و در پی آن تجارت الکترونیک بنیان گذاری شد پدیده بازرگانی و ویزیتوری نیز گسترش روز افزونی پیدا نمود. به این دلیل هر خرید و فروشی نیاز به مشتری دارد. یکی از اولین راه هایی که ...

تعداد صفحه: ۴۹ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

ایجاد فروشگاه اینترنتی، تبلیغ و اطلاعات کامل محصولات یک شرکت به نمایش در می آید و مشتری با داشتن کارت پرداخت واسطه ویا کارت‌های اعتباری، پس از جستجو و انتخاب، در خواست خرید می کند. سایت واسطه پس از کسر مبلغ محصول از حساب وی، این درخواست را در وهله اول از طریق فکس و یا تلفن (در آینده از طریق کامپیوتر به صورت آنلاین و یا از طریق SMS و یا تلفن گویا ) به فروشنده ارجاع می دهد و ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

بى شک، رشد روزافزون اینترنت فواید و اهمیت غیر قابل انکارى دارد، چندان که در دوران حاضر، نقش محورى اینترنت چنان اساسى است که بدون آن امکان برنامه ریزى، توسعه و بهره‏ورى در زمینه‏هایى چون: فرهنگى، اجتماعى، اقتصادى و علمى در جهان آینده امکان‏پذیر نخواهد بود. با وجود این، نباید از پیامدهاى ناگوار و مخرب آن به‏ویژه در زمینه‏هاى اجتماعى و فرهنگى غافل ماند. به دیگر سخن، اینترنت با همه ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: پروژه و طرح کارآفرینی

گرچه نقش اساسی اینترنت درهمه جای دنیا یکی است ولی وقتی سیستم به عنوان بخشی از سیستم اجتماعی به کارگرفته می شود، بطورکلی متفاوت است.درک این موضوع بسیارحائز اهمیت است. به یاد داشته باشید تکیه امروز ما برروی تحلیل مقایسه ای کسب و کار الکترونیکی بین کشورهای آمریکا و ژاپن است یعنی اینکه چگونه فعالیتهای کسب و کار الکترونیکی این دو کشور با یکدیگر متفاوت است. قبل از هرچیز، اجازه دهید از ...

تعداد صفحه: ۱۳۱ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مباحث ویژه رشته IT دوره کارشناسی بخش اول:کلیات تجارت الکترونیک تعاریف گوناگون از تجارت الکترونیک ساده ترین تعریف تجارت الکترونیک ، تجارتی است که بوسیله ابزار های الکترونیکی انجام می شود که این خود قطعا شامل تلفن و فکس برای انجام فعالیتهای تجاری خواهد بود.بدین معنی که هرزمانی که شما کاتالوگی را مثلا از طریق پست دریافت می کنید یا فکس ارسال می کنید و یا گوشی تلفن را برمی دارید در ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: پروژه و طرح کارآفرینی

در دورانى که دیگر کمتر از معجزه اقتصاد نوین یاد مى شود، یک ایرانى مقیم آمریکا باعث شده تا هنوز هم اعتبار دستاندرکاران اقتصاد نوین و آینده آن حفظ شود. طى دهه نود چنان اقتصاد نوین همه کس و همه چیز را متوجه خود ساخت که همگان باور کردند به زودى ساختارهاى سنتى اقتصاد و صنعت تحت تاثیر آن بسیار کمرنگ و کم رونق خواهند شد. رشد سرسام آور اینترنت و شرکتهاى نوپاى اینترنتى حتى نوعى فرهنگ ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

چکیده بررسی تاثیر اینترنت بر حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی واقتصادی امروزه موضوع تحقیقات مختلف درمیان محققان و اندیشمندان سراسر جهان شده است. هدف مقاله پیش رو نیز بررسی تاثیر اینترنت بر حوزه تبلیغات است. با شروع فعالیتهای تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پابه عرصه ظهور گذاشت. گرچه درحال حاضر، میزان هزینه های تبلیغات اینترنتی نسبت به کل هزینه های تبلیغاتی بسیار ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مخابرات

اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریانتان ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

اینترنت، اینترانت و اکسترانت به دلیل مزیتهای فراوان در حال تبدیل به سکوی تجارت الکترونیک و بازرگانی الکترونیک می باشند.ارتباط جهانی، سهولت استفاده، هزینه پایین و قابلیتهای چند رسانه ای سبب شد تا از اینترنت برای برنامه های کاربردی تعاملی، خدمات و کالاها استفاده گردد. هم بندی و دسترسی جهانی،کاهش هزینه های ارتباطی،کاهش هزینه های بازرگانی و معاملاتی،کاهش هزینه های سازمانی،ویژگی ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: اقتصاد

اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریانتان ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: اقتصاد

اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریانتان ...

تعداد صفحه: ۴۳ دسته بندی: اقتصاد

-Network Marketing از آمریکا آغاز شد وبزرگترین شرکتها در این زمینه در آنجا هستند. در آمریکا از هر چهار نفر یک نفر به نحوی با این صنعت مرتبط است.MWM یک تجارت بهینه است که به شما قدرت ایجاد یک سازمان فروش با درآمد عالی را میدهد. از سالیان گذشته تا بحال شرکتهایی مانندBlue Sky تولید کننده لوازم ورزشی در آلمان و AM Ways ،تولید کننده مواد شوینده در آمریکا، به روش Multi-Level Marketing ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: هنر

گرچه هنوز جامعه ی دوقطبی فرهنگی ما، اشاعه دهنده ی سنت گرایی است، لیکن شور و شرر تجدد و مدرنیته نیز گاهی بر دلهای هنرمندان تازه به دوران رسیده ی ما سایه می افکند، هرچند سنت گرایان نادانسته همیشه و هنوز از مقبره ی اشرار مدرن می ترسند و با این وجود از تیر و ترکش آنها در امان نبوده اند. زیرا همیشه در طولِ تاریخ ثابت شده است که افکار، چشمها و دهان اجتماع را نمی توان بست. به مدرنیسم و ...

تعداد صفحه: ۴۵ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

اینترنت اینترنت در واقع اصلا یک شبکه نیست، بلکه مجموعه ایست از شبکه های مختلف که از پروتکل های خاصی استفاده کرده، و سرویسهای مشخصی را ارائه می‌کند. ویژگی غیرعادی اینترنت اینست که توسط فرد خاصی طراحی نشده، و هیچکس هم آنرا کنترل نمی کند. برای درک بهتر این مطلب، اجازه دهید ببینیم اینترنت از کجا شروع شد، و علت آن چه بود. یکی از جالبترین تاریخچه های اینترنت را می توانید در کتاب جان ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

تأثیر اقتصادی بازارهای الکترونیکی (بازارهای- e) را بررسی می‌کنیم. نمونه‌های بازارهای e تأثیر بازارهای- e بر ریو ساختار صنایع، فرق‌های هزینه خریدار و فروشنده برای بازارهای سنتی و الکترونیکی، تبعات منبع درآمد برای فروشنده‌ها و واسطه‌گرهای داد و ستد و تعیین کننده‌های موفقیت بازار- e را شناسائی و تحلیل می‌کنیم. مسأله کلی بیان شده این است که آیا انگیزه‌های اقتصادی برای بازارهای ...

تعداد صفحه: ۱۱۷ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

بانکداری اینترنتی: مطلوب یا نامطلوب بدون تردید، اینترنت باعث وقوع انقلابی فراگیر در کل سیستم ارتباطی دنیا شده است. بانکداری نیز، به واسطه بهره‌گیری روزافزون از ارتباطات، از این قاعده مستثنی نبوده و به قافله ارتباطات جهانی پیوسته است. اگر نگاهی گذرا به ارقام نجومی نرخ رشد و ظرفیت‌های بالقوه بانکها برای استفاده بهینه از اینترنت بیندازیم، می‌توانیم از کارکردها و تأثیراتی که اینترنت ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: اقتصاد

جهانی شدن بازار سیر تکاملی بشر و بویژه پیشرفتهای فن آوری قرن حاضر در زمینه های مختلف از جمله ارتباطات و حمل و نقل، دنیای بزرگ ما را جهان کوچک و بهم وابسته ای تبدیل کرده است. بارزترین ویژگی جهان امروز که آن را از زمانهای گذشته متمایز ساخته، ضرورت ارتباطات و همزیستی در سایه همیاری و داشتن روابط با سایر ملل می باشد. بر این اساس انتخاب بین حضور در صحنه بین المللی و عدم حضور،جای ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

کلمه E-mail از حرف E مخفف کلمه Electronic (الکترونیک) و کلمه Mail به معنی پست تشکیل شده است . همچنین کلمه Net به معنی شبکه و Internet به معنی شبکه اطلاعاتی از طریق کامپیوتر می باشد. قبل از به وجود آمدن شبکه اینترنت کامپیوترها فقط از دو طریق می توانستند با یکدیگر مرتبط شوند. 1 شبکه ارتباطی محلی (LAN or Local Area Network) به این ترتیب که در داخل یک کمپانی چندین کامپیوتر توسط ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: حقوق و فقه

مقدمه : دنیای اینترنت، دنیای پیچیده، پرسرعت و گسترده ای است و در این فضای مجازی، معمولاً کلاهبردارها، سریع تر از قانونگذاران و مجریان می جنبند، آنها راهکارهای "دم به تله ندادن" را هم بلدند و از خلأهای قانونی حداکثر سوءاستفاده را می کنند. اکنون بیش از 5/3 میلیون کاربر اینترنتی در ایران وجود دارد، هر یک از این کاربرها، یک مشتری بالقوه برای عرصه تجارت اینترنتی هستند؛ شانس آنها برای ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

ابتدااین که شما روی اینترنت با یک سری افراد نخبه سرو کار دارید یعنی افرادی که از یک سری فیلترهایی گذشته اند ، مثلا سواد دارند،به زبان انگلیسی تسلط دارند،یک درجه مشخصی قدرت خرید دارند ،کامپیوتر و امکان دسترسی به اینترنت را نیز دارا هستند. مساله بعدی این است که شما نمی توانید به به بخش های فقیرتر جامعه از روی وب محصول یا خدمات ارایه دهید،شاید همیشه این نخبه گرا بودن اینترنت به نفع ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

قیمت اینترنت ایران 16000 برابر کره است یک شرکت ارائه دهنده اینترنت (ISP) در مالزی اعلام کرد که به کاربران خود پهنای باند با خطوط پرسرعت ٢٢٤ مگابیت بر ثانیه را با قیمت تنها ٥٨/١ دلار در ماه (حدود هزار و ٥٠٠ تومان) عرضه می کند.این ISP برای اجرای پروژه این فناوری که BPL نام دارد، ١٤ میلیون دلار هزینه کرده و قرار است ٤٠٠ هزار مسجد و ٦٠ میلیون کاربر را در سراسر مالزی به خطوط پرسرعت ...

تعداد صفحه: ۱۹۰ دسته بندی: اقتصاد

فصل اول : نوآوریهای ابزاری 1-1) مقدمه: وجود ابزارهای مالی گوناگون و متنوع در بازار مالی. انگیزش و مشارکت بیشتر مردم را در تأمین منابع مالی فعالیتهای اقتصادی درازمدت به همراه می‌آورد. تنوع ابزارهای مالی از نظر ترکیب ریسک و بازده و ماهیت سود و شیوه مشارکت در ریسک گروههای مختلفی را به سوی خود می‌کشاند. مطالعه سیر تاریخی بازار مالی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نشان می‌دهد که این ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

ایجاد فروشگاه اینترنتی، تبلیغ و اطلاعات کامل محصولات یک شرکت به نمایش در می آید و مشتری با داشتن کارت پرداخت واسطه ویا کارت‌های اعتباری، پس از جستجو و انتخاب، در خواست خرید می کند. سایت واسطه پس از کسر مبلغ محصول از حساب وی، این درخواست را در وهله اول از طریق فکس و یا تلفن (در آینده از طریق کامپیوتر به صورت آنلاین و یا از طریق SMS و یا تلفن گویا ) به فروشنده ارجاع می دهد و ...

تعداد صفحه: ۶۱ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

تعریف شبکه جهانی اینترنت internet : آشنایی با مبانی ؛ مفاهیم و تعریف اینترنت ( قسمت اول) همه ما بااینترنت سر و کار داریم. اما اینترنت چیست ؛ شبکه جهانی اینترنت internet چگونه کار می‌کند؟ چه اجزایی دارد و مهم‌تر این که به چه کسی تعلق دارد؟ پشت صحنه این مجموعه عظیم چگونه است؟ در سلسله گفتار با نام اینترنت چیست ؛ در قسمتهای مختلف به با تعریف و تبین شبکه جهانی اینترنت به مبانی و ...

تعداد صفحه: ۶۹ دسته بندی: حسابداری

مقدمه سرمایه گذاری و مسائل مربوط به آن از دیرباز به عنوان یکی از فاکتورهای مهم اقتصاد کشورها مطرح بوده است . با گسترش روز افزون صنایع در سرتاسر جهان و ایجاد رقابت بین تولید کنندگان در بازار رقابتی و پذیرش ریسک های مختلف ، موضوع سرمایه گذاری بهینه ذهن صاحبان سرمایه را به خود مشغول نموده است . یکی از مهم ترین بحث های سرمایه گذاری ، موضوع بازار سرمایه کارا[1] می باشد . فاما در سال ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

امکانات اینترنت در کل به چند دسته اصلی تقسیم می شود: پست الکترونیکیemail)) فهرستهای پستیmailing lists)) گروه های خبریnews groups)) انتخاب و پیدا کردن گروهای خبری تلنتtelnet)) انتقال پروندهftp)) و آر چیarchie)) گافرgopher)) وبweb)) پست الکترونیک پست الکترونیک یکی از مهمترین امکانات اینترنت است واز طریق آن میتوان با کاربران مختلف تماس برقرار کرد.یکی از بزرگترین مزایای پست ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مقدمه اینترنت سحرآمیزترین واژه عصر ارتباطات درآستانه قرن بیست یکم است. اینترنت این بزرگراه تاریک و شاهراه اطلاعاتی دروازه ورود به عرصه ای است که آن را قلمرو« اتصال مغزها و کامپیوترها » می نامند. اینترنت رایجترین واژه عصر« حرفهای داخل گیومه است ». اصلی ترین پیام این واژه پر رمز و راز « مرگ فاصله ها و مسافتها » است.در این شاهراههای اطلاعاتی به جای انسان و خودرو اطلاعات یا در واقع ...

تعداد صفحه: ۵۳ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

اینترنت چیست ؟ اینترنت، در ساده ترین تعریف، عبارتست از کامپیوترهایی که در سراسر دنیا به هم متصل هستند، شبکه ای که این کامپیوترها را به یکدیگر متصل می سازد، و متدهای انتقال اطلاعات روی این شبکه. منشاء اینترنت را می توان در سالهای جنگ سرد یافت، زمانی که احتمال شروع یک جنگ هسته ای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی کاملا وجود داشت. در آن سالها وزارت دفاع آمریکا بدنبال یک سیستم ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

· چکیده¨ مقاله حاضر کنکاش درباره موتورهای جستجو گر اینترنت.موتورهای جستجو طبقه بندی و دسترسی به اطلاعات را ساده می‌سازند. اینترنت خصوصا وب منبع عظیمی‌از اطلاعات است که روز به روز بر حجم آن افزوده شود. در حال حاضر میلیونها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند بر روی سرویس دهنده های مختلف جا خوش کرده اند و این در حالی است که هر روز نیز بر حجم این اطلاعات افزوده ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

سرفصل های 15 سال زندگی آن لاین به روایت شبکه BBC: از آغاز زندگی ما با اینترنت پانزده سال سپری شد. روز یکشنبه 6 اوت 2006 مصاادف با پانزدهمین سالگرد اینترنت است. در جریان این سال ها اینترنت به تدریج جزیی از زندگی مردم جهان شد ، به طوری که امروز صدها میلیون نفر از مردم جهان کاربر اینترنت بوده واستفاده صحیح از آن می تواند نقش مهمی را در زندگی بشر ایفا کند. ۶ اوت، ۱۹۹۱ نرم افزار وب ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مصاحبه با فیلیپ کاتلر اینترنت چگونه فعالیت های بازاریابی سنتی را تغییر می دهد و منافع و تهدیدات استفاده از اینترنت در استراتژی بازاریابی چیست ؟ بازاریابی الکترونیکی با روش های متفاوتی بازاریابی سنتی را تغییر می دهد. در بازاریابی الکترونیکی , شرکت می تواند اطلاعات زیادی درباره خریداران به دست آورد . متقاضیان اینترنت با کارت اعتباری خرید خود را انجام می دهند و تعقیب کننده ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مصاحبه با فیلیپ کاتلر اینترنت چگونه فعالیت های بازاریابی سنتی را تغییر می دهد و منافع و تهدیدات استفاده از اینترنت در استراتژی بازاریابی چیست ؟ بازاریابی الکترونیکی با روش های متفاوتی بازاریابی سنتی را تغییر می دهد. در بازاریابی الکترونیکی , شرکت می تواند اطلاعات زیادی درباره خریداران به دست آورد . متقاضیان اینترنت با کارت اعتباری خرید خود را انجام می دهند و تعقیب کننده ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مقدمه متخصصین فعال در دنیای تجارت الکترونیک، عامل زیر را برای موفقیت یک سایت،در این تجارت نوین ضروری می دانند: آوردن بیننده به سایت اگر سایتی به دنبال فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد. تعداد بینندگان هر سایت، برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وب می‌باشد. سایتی که بیننده ندارد، بدون شک مرگی Online را تجربه می‌کند. مرگی که متاسفانه کسی را ...

تعداد صفحه: ۴۵ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مقدمه: کاربری که وارد اینترنت می شود با تنوع رنگارنگ و چشم گیری از سایت های متنوع روبرو می شود و با هیجان و علاقه با موس خود بر لینکهای جذاب اشاره می کند تا سایت های جدیدتر و جالب تر کشف کند.... اما این طراح یا مدیر سایت است که با زحمت و هزینه آن را طراحی و برنامه نویسی کرده، بر اینترنت نصب نموده و حال مشتاقانه به انتظار نشسته تا کاربران و یا در واقع مشتریان احتمالی، با کلیک های ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

در اینجا لیستی از تجارتهایی را که شما می توانید در دنیای اینترنت وب (web) از آنها بهره برداری نمائید را ارائه داده ایم. یکی از آنها را از لیست مورد نظر انتخاب و یک استراتژی اینترنتی را برای آن تجارت دنیا نمائید. در اینجا شما احتیاج دارید که مدل تجاری اینترنتی را که باید در این رابطه دنیال نمائید شناسائی نماید، و از اینترنت برای جستجوی و تحلیل نمودن بازار تجارت و رقبای خود و بخش ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

تصمیمات بازاریابی نوعاً بر مبنای تحقیقاتی که ، از طریق خدمات پستی سریع ، پیام مراکز خرید ، گفتگوی تلفنی ، مذاکرات گروهی منسجم و موردی از این صورت می گیرند ، اتخاذ می شوند . این شیوه های مربوط به تحقیقات بازاریابی وقت گیر و پر خرج بوده ، و برای دستیابی به نتایج دقیق مستلزم تلاش و کوشش زیادی می باشد . این مقاله شیوه نوینی را برای انجام تحقیقات بازاریابی آنلاین ارائه می دهد ه که بر ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

کمتر روزی است که از طریق رسانه های خبری در مورد تحولات اینترنت به گوشمان نرسد. این پدیده زمینه را برای دستیابی به اطلاعات مورد علاقه مردم جهان فراهم نموده است. شاید بتوان اینترنت را به اقیانوس بیکران اطلاعات شبیه کرد زیرا نه مالک شناخته شده ای دارد و نه درکنترل دولت خاص می باشد ومانند اقیانوس دارای شگفتیها وپتانسیلهای ناشناخته ای می‎باشد که اگر با امکانات جستجو ومسیریابی در این ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

اینترنت از طریق کابل برق اتصال به اینترنت ممکن است تا چند وقت دیگر از طریق اتصال به خروجی های برق به آسانی میسر شود . مخابرات خط قدرت از خطوط الکتریکی موجود به منظور انتقال پهنای باند مخابراتی به درون محیط های شبکه خانگی و ارائه سرویس های مخابراتی درون خانه ها و شرکت ها استفاده می کند . با وجود مزایایی که مخابرات خط قدرت می تواند ارائه دهد ، اموری همچون چگونگی استاندارد سازی و ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

Dave Clark مدیر بخش تحقیقاتى دانشگاه MIT، که از سال ۱۹۷۰ در گسترش و توسعه اینترنت سهم بسزایى داشته معتقد است: اینترنت امروزه به یک ویرایش اساسى نیاز دارد و بسته هاى patch نمى توانند مشکلات را به صورت ریشه اى حل کنند. هر چند سادگى کاربرد اینترنت مى تواند تأثیر زیادى بر زندگى روزمره میلیاردها کاربر خود داشته باشد، اما احتمال نمى رود بتوان آن را بیش از این ساده کرد. اینترنت تا سال ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی ویروسی یک استراتژی بازاریابی است که مردم را به بازگو کردن پیام بازاریابی شما به دیگران، بر می انگیزد. این امر می تواند باعث جلب توجه بسیار زیادی به خدماتی که ارائه می کنید و یا محصولاتی که تولید می کنید باشد. جلب توجهی تصاعدی! یک نفر به دونفر می گوید ، آندو به چهار نفر می گویند، آن چهار نفر به هشت نفر می گویند و ... . بعنوان مثال ، در بازاریابی توسط پست الکترونیک ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

اینترنت، در ساده ترین تعریف، عبارتست از کامپیوتر هایی که در سراسر دنیا به هم متصل هستند، شبکه ای که این کامپیوترها را به یکدیگر متصل می سازد، و متدهای انتقال اطلاعات روی این شبکه. منشاء اینترنت را می توان در سالهای جنگ سرد یافت، زمانی که احتمال شروع یک جنگ هسته ای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی کاملا وجود داشت. در آن سالها وزارت دفاع آمریکا بدنبال یک سیستم مخابراتی بود که ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: اقتصاد

در زمینه: بازاریابی- استراتژی بازاریابی- مشتری‌ مداری- مدیریت استراتژیک آگاهی از دیدگاه‌ها، نظرات و ایده‌های بزرگان و زبدگان بازاریابی دنیا برای علاقمندان این رشته بسیار مفید و آموزنده است و کتاب، مسیر زندگی حرفه‌ای و علمی آنان، چالش‌ها، هشدارها و توصیه‌های آنان را در مورد آینده بازاریابی بازگو می‌کند. این کتاب پرفروش و جدید، حاصل گفتگویی طراحی‌شده و جالب با نظریه‌پردازان برتر ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت

مقدمه از دیر باز بحث بررس بازار مرد توجه برخی از متخصصین امر بوده است . و حدود نوسانهایی در قسمت محصولات کشاورزی حکایت از آن دارد که از یک سو نظامهای مناسب قیمت گذاری و توزیع برای محصولات کشاورزی در داخل کشور وجود نداشته و از طرف دیگر ناکارایی و نارسایها در بازار محصولات کشاورزی (در فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده حاکم است به طورکه در این باره بررسی ها مختلف نشان می دهد که ...

تعداد صفحه: ۱۰۲ دسته بندی: روانپزشکی

پیشگفتار ازآن جا که همواره توجه به موضوعات و پژوهش‌های علمی، همراه با پدیده‌ها و نیازهای هر عصر بوده است، امروزه نیز توجه به مسایل زنان و مطالعات پیرامون آنها ونیاز به پژوهش علمی دررابطه با آن به صورت یک امر ضروری ظاهر شده است. موضوعی که تقریباً تا یکی دو دهه پیش به دلایل خاص فرهنگی، تاریخی وشاید به خاطر عدم شناخت و اهمیت آن نقش چندانی در مطالعات علوم انسانی نداشته است، اکنون ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

بحث در مورد موفقیت انسان ها در کار و زندگی و به طور کلی در زمان حیات خود فرد موفقی کسی است که به آرزوهای خود برسد و در درون رضایت خاطر احساس کند که این امر خود حاصل تلاش و کوشش مداوم در زندگی است. موفقیت به دو بعد است: 1- بعد فردی که شخص به تنهایی و بدون در نظر گرفته عوامل بیرونی به مقصد و هدف خود می‌رسد. 2- بعد سازمانی یا گروهی است که تنها تلاش و کوشش فرد به تنهایی نیست بلکه ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

جهانی شدن «پایان جنگ سرد با جهش های عظیمی در عرصه ارتباطات مصادف شد از اوایل سالهای 1990 با به بازار آمدن دیش های گیرنده امواج صوتی و تصویری و سپس ایجاد خطوط اینترنتی و سقوط قیمت ارتباطات که نتیجه آن سرعت بخشیدن بی سابقه ای در امر خبرگیری و خبررسانی و تبادل اطلاعات شد مردم جهان را تا حدی که قبلاً در تصویر نیز نمی گنجید به هم نزدی کرد. با ایجاد سرعت در ارتباط و حمل و نقل به نظر ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

وب را بشناسیم اگر حتی به کامپیوتر دست نزده باشید احتمالا بعضی از امکانات «وب جهان پهنا» (www) را تجربه کرده اید. وب یک رابط دوست داشتنی برای پیدا کردن انواع مختلفی از اطلاعات در اختیار شما می‌گذارد، از تحقیق پیرامون یک مسئله علمی گرفته تا اطلاعاتی درباره سفر به یکی از شهرهای دنیا. برخلاف پیچیدگی اینترنت، ماهیت خود وب نسبتاً ساده است. وب، که با یک اتصال اینترنت برای هر کاربری ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

شبکه های به هم تنیده جهانی بر پایه کار بر اینترنت به سوی تکامل پیش می روند و به طور مستمر به بازسازی خویش می پردازند در اثنای این تغییر و تحول و بازسازی مفهوم جدیدی به نام Portal مطرح گشته است و زیر بنای تحولات مهمی در آینده گشت که شاید زمانی دور از انتظار و دسترس فرض می شد. رشد واحدهای تجاری در دوره اخیر شیوه های نوین را جهت این پیشرفت می طلبد . پرداختن به تجارت از طریق Portal ...

تعداد صفحه: ۶۰ دسته بندی: گرافیک

تحقیق به این دلیل صورت گرفته اکثر فارغ التحصیلان رشته گرافیک بسوی تبلیغات رفته اما متأسفانه هیچ دانش خاص و محکمی از پیرامون آن ندارد و با زوایای مختلف آن آشنا نیستند. در این تحقیق ابتدا با صنعت تبلغات در ایران و جایگاه و مشکلات آن آشنا شده و سپس در فصلهای بعد با ارتباط تبلیغات با رسانه‌های مختلف از قبیل (تلویزیون، رادیو، مطبوعات و . . . ) آشنا می‌شویم و تأثیر گرافیک را در ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مهندسی مواد و متالورژی

- مقدمه Introduction با توجه به آنچه که در گزارش اول ، اسفند 1381 ( بررسی و چگونگی تعویض مبرد R-22 در چیلرهای مجتمع پتروشیمی اصفهان) به آن اشاره شد و پروژه‏های انجام شده در خصوص ‏تعویض CFC ها در این مجتمع، PROPOSAL حذف برای مبردهای R-11 ، R-13 ، R-502 و R-12 صادر شده است و در طی سال گذشته و جاری دستگاههای سبک مجتمع که با R-12 کار می‏کردند ، در زمان تعمیرات و در واحد تهویه گاز ...

تعداد صفحه: ۵۳ دسته بندی: روانشناسی

بعد از خواندن این فصل شما قادر خواهید بود: 1- تدریس و یادگیری را شرح دهید. 2- مراحل طراحی یک جلسه آموزشی را فهرست کنید. 3- توسعه اهداف عملکردی را مورد بحث قرار دهید. 4- سه بخش اهداف یادگیری mager را فهرست نموده و با استفاده از آنها هدف هایی را بنویسید. 5- سه حیطه یادگیری را مقایسه نموده و هدف هایی را برای آنها بنویسید. این نظریه انجمن رژیم شناسان آمریکا (ADA) است که تغذیه مناسب ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مقدمه Kerberos نسخه 5، پروتکل اعتبار سنجی پیش فرض شبکه برای ویندوز 2000 است. Kerberos پروتکل جدیدی نیست که مایکروسافت اختراع کرده باشد، بلکه از سال‌ها قبل در دنیای یونیکس مورد استفاده قرار گرفته است. مایکروسافت اعتبار سنجی شبکه‌ای Kerberos را در ویندوز 2000 برای بالا بردن امنیت پیاده سازی کرده است، زیرا سرویس ها و سرور های شبکه باید بدانند که یک سرویس گیرنده که درخواست اجازه ...

تعداد صفحه: ۵۷ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مدت ها از معرفی تکنولوژی SLI شرکت NVIDIA میگذرد این تکنولوژی امکان استفاده همزمان از دو کارت گرافیک بر روی یک مادربرد را فراهم میسازد . کارت گرافیک هایی که از SLI پشتیبانی میکنند بر پایه دو پردازنده گرافیکی Geforce 6800 و Geforce 6600 طراحی شده اند . در ابتدای معرفی این تکنولوژی فقدان مادربردهایی که دو درگاه PCI Express X16 را برای سوار کردن دو کارت گرافیک ارائه کنند موجب سرد ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مقدمه اتصال دو کامپیوتر به فاصله دور از یکدیگر برای تبادل اطلاعات از طریق یک کابل، مقرون به صرفه نیست. راه حل این مشکل استفاده از خطوط تلفن و کابل تلویزیون کابلی است. بیشترین سرعت اینترنت از طریق تلفن فقط ۵۶ کیلوبیت در ثانیه است. وسیله ای که استفاده کننده را قادر میسازد تا بتواند از خطوط تلفن برای برقراری ارتباط استفاده کند، مودم نامیده میشود. انواع مودمهایی که از خطوط تلفن ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: مدیریت

مهندسی ارزش یک ابزار بهره‌ وری قدرتمند هم اکنون، ما در زمانی بسیار رقابتی و متغیر زندگی می‌کنیم. با محصولات جدید، تکنولوژی‌های جدید، مواد جدید لیزر، اینترنت سر و کار داریم و سفر به قضا را نیز پیش رو داریم. اشیاء را در مقیاس میکرومتر ( متر ) و نانر ( متر) اندازه‌‌گیری می‌کنیم و محصولاتی در حد میکرو می‌سازیم (که برای مشاهده نحوه کارشان به میکروسکپ احتیاج داریم). و نیز فروشگاه‌های ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

یکی از مهمترین آثار و تبعات رشد و توسعه فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی(ICTs) در عصر حاضر ظهور پدیده تجارت الکترونیک(E-Commerce) بوده است. تجارت الکترونیک که همگام و همپای توسعه اینترنت قوت و بسط بیشتری یافت زمینه لازم را در جهت رشد و توسعه اقتصادی فراهم می کند و راندمان کمی و کیفی مبادلات تجاری را افزایش می دهد. افزایش و گسترش عرصه های رقابتی را در مراودات تجاری باعث می شود و موجب ...

تعداد صفحه: ۴۰ دسته بندی: اقتصاد

جهانی شدن ،مدیریت و تجارت الکترونیک جهانی شدن پدیده‌ای است که بروز آن در عصر حاضر موجب تغییر و تحولات بسیاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در عرصه بین‌المللی شده و کشورهای بسیاری را به چالش کشانده‌است. یکی از مهمترین پیامدهای جهانی شدن، افزایش رقابت درسطح بین المللی اقتصاد است. زیرا در این شرایط، همواره با کاهش هزینه های حمل ونقل، رشد حیرت انگیز فناوری ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

این مقاله، به بررسی و تجزیه و تحلیل فضای اقتصادی حاکم بر پدیده جهانی‌سازی، جریان اطلاعاتی و ویژگی‌های تولید شبکه‌ای که صنایع تولیدی با آن روبه‌رو هستند، می‌پردازد. بررسی و تجزیه و تحلیل فوق‌الذکر بیانگر این مطلب است که تولید شبکه‌ای در فضای نوین اقتصادی می‌تواند به عنوان انقلابی در سازمان‌های تولیدی، مطرح شود. بر این اساس، مفهوم نوینی بنام MICK4FI (یکپارچگی1، جریان مواد2، جریان ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: مدیریت

نقش مدیریت در مصرف یکی از عوامل تأثیر گذار در سازمان می باشد. زیرا خیلی از محصولات در چرخه تولید یا از بین می رود یا به حساب نمی آید، به همین منظور در این مقاله به بررسی مدیریت تولید آب و مصرف آن پرداخته ایم.اگرچه بیش از دو سوم سطح کره زمین را آب فرا گرفته است، اما براساس برآوردهای موجود تنها ۵/۲ درصد از منابع آبی جهان، آب شیرین است و در مجموع، کمتر از یک درصد از کل منابع آب ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مدیریت

چکیده رویکرد جدیدی که در سالهای اخی بر میدیریت عملیات حاکم شده، رویکود مدیریت زنجیره تامین (SCM) است. زنجیره تامین شبکه ای از تسهیلات و مراکز توزیع است که وظایف تهیه و تدارک مواد خام، تبدیل آن به محصولات نهایی و واسطه‌ای و توزیع این محصولات نهایی به مشتریان را انجام می‌دهد. امروزه شرکتها نیازمندند تا یکپارچگی منظمی را در تمام فرایندهای تولیدی- از ماده خام تا مصرف کننده نهایی – ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: فیزیک

خلاصه اگر چه مقایسه اولیه سرمایه‌گذاری‌ در زمینه نانوتکنولوژی حاکی از آن است که ایالات متحده به مراتب بیشتر از اتحادیه اروپا در این زمینه بسیار مهم، سرمایه‌گذاری می‌نماید؛ نگاهی دقیق‌تر به آمار و ارقامی که در قالب سه سناریو بیان گردیده است نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در زمینه نانوتکنولوژی نه تنها با سرمایه‌گذاری ایالات متحده قابل مقایسه است، بلکه به احتمال زیاد در ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت