تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 25572
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گردشگری و توریسم
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران

    عمارت چهل‌ستون

    چهل‌ستون از بناهای تاریخی استان اصفهان در ایران است. باغ چهلستون که بالغ بر ۶۷۰۰۰ متر مربع مساحت دارد، در دوره شاه عباس یکم احداث آن آغاز شد و در وسط آن عمارتی ساخته شده بود. در سلطنت شاه عباس دوم،ساختمان تکمیل شد و در ساختمان موجود مرکزی، تغییرات کلی داده شده‌است و تالار آینه، تالار ۱۸ ستون، دو اتاق بزرگ شمالی و جنوبی تالار آینه، ایوانهای طرفین سالن پاد شاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با تمام تزیینات نقاشی و آئینه کاری و کاشی کاری دیوارها و سقفها افزوده شده‌است.

    نمای حوض بزرگ مقابل تالار در شب

    کاخ هشت بهشت

    نام هشت بهشت به معنای هشتی و یا ورودی بهشت است. عمارت هشت بهشت در دو طبقه و بر روی یک کرسی با ازاره سنگی ساخته شده و ترکیب احجام و فضاهای معماری بگونه ای ماهرانه و متناسب انجام گرفته است. در وسط ساختمان فضای اصلی و مرکزی قرار دارد که در پلان بصورت هشت ضلعی است. ارتباط دو طبقه از طریق دو دستگاه راه پله انجام می گیرد.

    از آثار جالب این قصر، کاشیکاریهایی است که انواع حیوانات پرنده و درنده و خزنده را نشان می دهد و نماهای خارجی این قصر را تزئین کرده است. بعد از انقلاب اسلامی ایران پارک مجلل و زیبایی به وسیله شهرداری اصفهان در اطراف این کاخ تاریخی بوجود آمده و در حال حاضر از گردشگاههای مشهور اصفهان است.
    کلیه سطوح ایوان ها، هشتی مرکزی، اتاقها و راهروها با سبکهای متنوع تزئین شده است. از جمله خصوصیات منحصر بفرد این عمارت حوض مروارید و آبشار ایوان جنوبی است که آب آن از حوض فوقانی تأمین می شده است.

    عمارت هشت‌بهشت یکی از عمارت‌های تاریخی موجود در شهر اصفهان و به ساخت رسیده در دوران صفویان است. از کلیه کاخهای با صفا و کلاه‌فرنگی‌هائی که در این دوره در کنار چهارباغ احداث شده بود فقط کاخ هشت بهشت باقی مانده است.

    کاخ گلستان مجموعه‌ای از بناها است که در میدان ارگ تهران واقع است. بناهای این کاخ در زمانهای مختلف ساخته شده‌اند.

    نام آن از تالار گلستان واقع در عمارت خروجی گرفته شده‌است .

    شروع آن به ارگ تاریخی تهران و زمان شاه طهماسب اول باز می‌گردد ولی در دوره قاجار گسترش فراوانی یافت و محل سکونت شاهان قاجار بود.

    در زمان پهلوی جهت مراسم رسمی و محل اقامت روسای جمهور و مهمانان ویژه خارجی استفاده می‌شد. با این وجود قسمت‌هایی از آن در این زمان تخریب گردید.

    اتفاقهای مهمی از تاریخ معاصر ایران در این مجموعه به وقوع پیوسته‌است.

    در حال حاضر به صورت موزه مورد استفاده قرار دارد.

    کاخ نیاوران، واقع در گوشه شمال شرقی باغ نیاوران، کاخ اصلی در مجموعه نیاوران به حساب می‌آید که در میدان نیاوران تهران واقع شده است.

    عملیات احداث این کاخ به دستور محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۳۷آغاز گردید و با وقفه ای که در ساخت آن پیش آمد در سال ۱۳۴۶ به اتمام رسید.

    این بنا با مساحتی در حدود ۹۰۰۰ مترمربع در دو طبقه و یک نیم طبقه احداث و در ابتدا به عنوان محلی برای پذیرایی میهمانان خارجی در نظر گرفته شد، اما پس از پایان ساخت به محل سکونت محمدرضا پهلوی و خانواده اش اختصاص یافت.

    محوطه کاخ نیاوران

    کاخ مرمر کاخی سلطنتی است که در سال ۱۳۱۶ به دستور رضا شاه پهلوی در تهران ساخته شد. این کاخ در ابتدا محل سکونت رضاشاه پهلوی و پس از وی محمدرضاشاه پهلوی بود و در سال ۱۳۵۵ به کاخ‌-موزه تبدیل شد. کاخ مرمر از سمت شرق به ولیعصر، از سمت جنوب به خیابان سپه (امام خمینی)، و از سمت شمال به خیابان پاستور منتهی می‌گردد. زیر بنای کاخ ۲٬۸۷۰ متر مربع می‌باشد و در زمینی به وسعت ۳۵٬۴۶۲ متر مربع احداث شده‌است.[۱]

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران, مقاله در مورد تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران, تحقیق درباره تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران, مقاله درباره تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله معرفی برخی از کاخ های ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت