تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23288
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی

    طرز چگونگی خواندن مقاومت های ممیزی

    این روش برای مقاومت های با تولرانس 2% به بالا استفاده می شود . به جدول زیر توجه نمائید. هر کدام از این رنگها معرف یک عدد هستند:

    0 : سیاه

    1 : قهوه‌ای

    2 : قرمز

    3 : نارنجی

    4 : زرد

    5 : سبز

    6 : آبی

    7 : بنفش

    8 : خاکستری

    9 : سفید

    دو رنگ دیگر هم روی مقاومتها به چشم می‌خورد: طلایی و نقره‌ای ، که روی یک مقاومت یا فقط طلایی وجود دارد یا نقره‌ای.اگر یک سر مقاومت به رنگ طلایی یا نقره‌ای بود ، ما از طرف دیگر مقاومت ، شروع به خواندن رنگها می‌کنیم. و عدد متناظر با رنگ اول را یادداشت می‌کنیم.

    سپس عدد متناظر با رنگ دوم را کنار عدد اول می‌نویسیم. سپس به رنگ سوم دقت می‌کنیم . عدد معادل آنرا یافته و به تعداد آن عدد ، صفر می‌گذاریم جلوی دو عدد قبلی( در واقع رنگ سوم معرف ضریب است ). عدد بدست آمده ، مقدار مقاومت برحسب اهم است. که آنرا می‌توان به کیلواهم نیز تبدیل کرد.

    ساخت هر مقاومت با خطا همراه است. یعنی ممکن است 5% یا 10% یا 20%خطا داشته باشیم . اگر یک طرف مقاومت به رنگ طلایی بود ، نشان دهنده مقاومتی با خطا یا تولرانس 5 % است و اگر نقره‌ای بود نمایانگر مقاومتی با خطای 10% است.اما اگر مقاومتی فاقد نوار چهارم بود،بی رنگ محسوب شده و تولرانس آن را 20 %در نظر می گیریم.

    به مثال زیر توجه نمایید:

     

     
    از سمت چپ شروع به خواندن می کنیم . رنگ زرد معادل عدد 4 ، رنگ بنفش معادل عدد7 ، رنگ قرمز معادل عدد2 ، و رنگ طلایی معادل تولرانس ٪5 می باشد . پس مقدار مقاومت بدون در نظر گرفتن تولرانس ، مساوی 4700 اهم ، یا 7/4 کیلو اهم است . و برای محاسبه خطا عدد4700 را ضربدر 5 و تقسیم بر 100 می کنیم ، که بدست می آید:235

    4935=235+4700

    4465=235-4700

    مقدار واقعی مقاومت چیزی بین 4465 اهم تا 4935 اهم می باشد .

    سیاه     0                    قهوه ای      1                  

     قرمز        2

    نارنجی       3              زرد           4                 

     سبز          5

    آبی             6             بنفش           7                

     خاکستری   8

    سفید           9

     روش خواندن مقاومت:

     همانطور که دیده اید روی مقاومت ها(کربنی)تعدادی رنگ دیده  می شود به جای رنگ اول عدد رنگ دوم عدد و به اندازه ی عددی که در ردیف سوم است 0 میگزاریم. 

    مثال:مقدار این مقا ومت چیست؟

     

     زرد زرد زرد؟

     رنگ اول:زرد=4   رنگ دوم:زرد=4  رنگ سوم:زرد=4

     =440000اهم=440kاهم

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مقاومت های ممیزی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت