تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: word کد فایل: 24454
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری

    استراتژی شرکت بازی های کامپیوتری

    استراتژی :

    استراتژی به طرحی از یک عمل طراحی شده برای رسیدن به یک هدف ویژه گفته می شود. کلمه ای که رشید نظامی گری دارد و از کلمه یونانی (Strategos) گرفته شده که تقریباً به عنوان «کل 7 ترجمه شده است. در کاربرد نظامی استراتژی از تاکتیک متمایز می باشد، که با هدایت یک عمل مرتبط است در حالی که استراتژی با چگونگی ارتباط کارهای مختلف سرو کار دارد. چگونه یک نیروی که به وقوع پیوسته موضوع یک تاکتیک است؟ روابط و شرایطی که بحث می شود و اینکه آیا بطور کلی در موضوع استراتژی این موارد باید بحث شود که قسمتی از سطوح چهار گانه نبرد و مبارزه می باشد: اهداف سیاسی یا استراتژی مهم و عمده، استراتژی، عمل و تاکتیک.»

    استراتژی از دیدگاه بازی :

    در نظریه بازی، استراتژی به یکی از انتخابهای که بازیکن می تواند برگزیند، اطلاق می شود یعنی اینکه هر بازیکنی در بازی نا هماهنگ یک دسته از استراتژی های ممکن دارد و باید یکی از این گزینه ها را انتخاب کند.

    یک استراتژی باید مشخص کند که چه رویدادی در هر موقعیت محتمل و ممکن در بازی اتفاق خواهد افتاد برای مثال اگر رقیب عمل A را انجام دهد، سپس کار B را اعمال نماید. در حالیکه در آن سو رقیب عمل C را انجام دهد و سپس کار D را اعمال نماید.

    استراتژی در نظریه بازی ممکن است تصادفی (مخلوط) یا تعیین شده (خالص)، باشد. یعنی اینکه در برخی از بازی ها، بازیکن استراتژی مخلوط را انتخاب می کند، استراتژی خالص می تواند به عنوان یک مورد استراتژی تا طی شده ویژه که در آن تنها احتمالات و وا برای کار تعیین شده است، متصور گردد.

    مثون مورد ملاحظه در استراتژی :

    متون کلاسیک مانند Chaakyas Artha Shastra که دو قرن سوم قبل از میلاد نوشته شده است، هنر جنگ سان تیزوس که در چین 2500 سال قبل از میلاد نوشته شده است، استراتژی سیاسی کتاب پادشاه اثر نیکولوما کبیاولیستی که در سال 1513 نوشته شده یا کتاب جنگ کارل وان کلاس ویتلس که در سال 1832 منتشر شده مانند متون کلاسیک ژاپنی «کتاب پنج حلقه» نوشته میاموتو ماشاشی در شال 1645 هنوز معروف هستند و دارای تاثیر و نفوذ بالایی می باشند. در قرن بیستم موضوع مدیریت استراتژی برای سازمانها بویژه موسسه ها و شرکت های بازرگانی به طور مخصوص به کار گرفته شده است.

    طراحی سازمان برای اجرای برتر که در سال 1988 منتشر شده، راهنمایی خوبی برای گسترش سطوح اجرایی بالاتر می باشد این راهنمایی استراتژی هایی را پیشنهاد می کند که در سازمانهای بزرگ عملی می باشد.

    طبیعت متون تازیخی به طور عمده ای از یک موضوع به موضوع دیگر متفاوت است و به طبیعت استراتژی می پردازد برخی تعادل ذاتی بین شکل های متنوع استراتژی وجود دارد. برای مثال معروفیت کتاب هنر جنگ به عنوان یک کتاب تجاری. هر موضوع برتر به اندازه کمک ها و تاثیرات خود به کاربردهای جدید استراتژی، متون پایه ای خود را دارا می باشد. برخی از اینها :

    استراتژی سیاسی :

    کتاب سلطان، بوسیله نیکولوماکیا ویلی در سال 1532 منتشر شده است.

    کتاب آرتا شاسترا که در قرن چهاردهم پیش از میلاد بوسیله چای کیا نوشته شده است.

    کتاب درباری که توسط بالواسیر کستینگول نوشته شده است.

    استراتژی سیاسی :

    هنر جنگ، نوشته شده در قرن 16 قبل از میلاد اکرسان قزیو

    هنر جنگ نوشته شده در قرن 19 پس از میلاد اثر بارون انتنیون و هنری جومیی

    استراتکیکین به نوشته شده در قرن 6 پس از میلاد اثر بایزانتین امپراطور مریوس

    تمکثیکُن، اثر یایزانتیون امپراطوریی پنجم وایس

    در جنگ، اثر کارل وان کلاویشن (قرن 19)

    نبرد گوریلیا، اثر مائو زدونگ

    تاثیر قدرت دریا بر تاریخ اثر آلفردتامان

    نبرد هوا اثر کلونیل جان آ واردن

    بوجود آورندگان استراتژی مُورن ، تصحیح شده بوسیله پتر پارت

    استراتژی اثر ادوارن لات ویک

    اُ اُ د اِی (OODA) اثر جان بوید

    استراتژی اقتصادی :

    نظریه کلی در استخدام، علاقه مندی و پول در سال 1936 بوسیله جان مانیلر و کفیس چاپ شده است.

    استراتژی تجارت :

    ابهام زدایی هوش رقابتی r استیلا متیایر، مجله تجارت اِوی، نوامبر 1999

    استراتژی اقیانوس آبی اثر دابلیو چان کیم ورنه مابورگ 2005

    استراتژی رقابتی، مشیل بورتر

    مفهوم استراتژی 1 پنج پی اِس برای استراتژی و مفهوم استراتژی 2 نگاهی دیگر بر اینکه چرا سازمان ها به استراتژی نیازمند هستند، اثر هنری منیس برگ

    برنده شدن در زمان سریع اثر جان اِی واردن، ریکند رای راسل 2002

    طراحی سازمان برای اجرای برتر اثر دیوید، پی ها نا 1988

    توصیف استراتژی مشترک اثر جری جانسون و کیوان اِسکُلوین 2001

    استراتژی کلی :

    استراتژی سَفَری، اثر هنری منیتس برگ، بروس آهلیسترند و جوزف نمپل

    استراتژی مطالعه هوش و استراتژی اثر جاگلین جیزپ، یونی سر.وایس، 2009

    استراتژی تهاجمی :

    هدف استراتژی تهاجمی، امتیاز دهی به نکات بیشتری از رقیب و یا جلوگیری رقبا از امتیاز دهی به نقاط با انکار مالکیت توپ رقیب. برای اتمام این اهداف مربیان و بازیکنان، بازی ویژه ای که بر مبنای معیارهایی شامل بازیکنان در گپر، استراتژی غیر تهاجمی رقیبان مقدار زمان باقی مانده قبل از نیمه بازی یا پایان بازی و تعداد نقاطی که سایر افراد تیم برای برنده شدن در بازی نیازمند امتیاز دهی هستند، را طراحی و مدیریت می کنند.

    بازیکنان، مهاجم :

    در تهاجم و حمله سه نوع بازیکن وجود دارد، بازیکن خط حمله – دفاع – دریافت کنندگان توپ (پاس گیر) این موقعیت های ویژه بازیکنان در زمین وظایف در طول مدت بازی از یک موضوع تهاجمی به موضوع دیگر تفاوت دارد.

    بازیکن خط حمله :

    بازیکن وسط، بازیکن وسط (C) بازیکنی است که توپ را به یک چهارم خط دفاعی می دهد. مانند سایر چهار بازیکن خط عمده وظیفه او تشکیل شده است از دوین و سد کردن راه حریف (دور نمودن فشار توپ از دید افعان در جریان بازی) پاس دادن در راه مسدود (توقف و ایستاندن مهاجمان از معضل نمودن پاس دهندگان)

    همچنین بازیکن خط وسط مشمول فراخوانی اطلاعات متوقف شده از خط، گفتن به سایر مهاجمان که مدافمان در خطر فشار می باشند.

    دفاع عقب دفاع عقب (G) هر دو طرف بازیکن وسط را می بندد، دفاع عقب به طور کلی بزرگ تر از بازیکن وسط و بهتر از سد کننده حریف و سد کننده حریف بهتر از مسدود کنند ما پس حریف است. بازیکن گوشه، بازیکنان گوشه (T) آخرین محافظان خط حمله هستند. آنها معمولاً بزرگ ترین بازیکن تهاجمی می باشند (در سطح گیاملی فوتبال NFL آنها حداقل Lbs 300 (کیلوگرم 136) ، و به بلندی cm 205 هستند همچنین آنها باید دست ها و پاهای بزرگ هماهنگ داشته باشند تا در مقابل پاس های مهاجمان بتوانند با موفقیت محافظت کنند. اگر یک تیم، یک مدافع مشمول خط جمله است دست داشته باشد بازیکنان گوشه ی سمت چپ معمولاً بهترین مسدود کننده در خط هستند چون آنها مسئول جلوگیری از هجوم پاس های کور کناری ریش خط جمله هستند که ممکن است دیده شود بازیکنان گوشه سمت راست مسئولیت مشابهی با ریش خط حمله چپ دست دارند .

    دفاع :

    دفاع ها برای این نامیده می شوند که آنها پشت خط بازی را در شروع بازی سرو سامان می دهند. مسئول خط حمله : مسئول خط حمله (QB) مستقیماً پست بازیکن میانی را رجایی که او توپ را می گیرد (در عمل به آن «توپ برداری» می گویند و در بازی به جریان می اندازد، سرو سامان می دهد. اولین وظیفه مسئول خط حمله پاس یا پرتاپ توپ به مهاجم عقب (RB) کسی که توپ را در زمین عقب به حرکت در می آورد. در برخی موارد به مسئول خط حمله گفته می شود که توپ را به منطقه زمین پشت خود میاندازد یا به این دلیل که بازی طوری طراحی شده است که مسئول خط حمله دیگر انتخاب در دسترس ندارد. یک مسئول خط  حمله می تواند عنوان دریافت کننده توپ و نیز گیرنده ی یک پاس بوسیله بازیکن دیگر، عمل نماید (ترفند بازی) مسئول خط حمله همچنین با سایر بازیکنان که تعامل و ارتباط دارد، بازی که آنها هم به صورت حلقه زدن به دور کاپتان قبل از سامان گرفتن تیم برای مدیریت بازی انجام می دهند و هم بلافاصله قبل از توپ گیری.

    مسئول خط حمله باید قادر باشد توپ را به دقت پرتاپ کند، دفاع ها را هماهنگ کند و به سرعت تصمیمی درست اتخاذ کند. به عنوان مسئول تهاجم، مسئول حمله توسط بسیاری از بازیکنان خط حمله، مورد توجه قرار می گیرد.

    هول بک، فول بک ها(بازیکنان خط حمله در عقب) (FB) پشت سر مسئول خط حمله سازماندهی می شوند و کارهایی مانند دویدن، مسدود کردن توپ یا حمله و در برخی موارد گرفتن پاس را انجام می دهد در بسیاری از موارد حمله فول بک برای دویدن به عقب مورد توجه قرار می گیرد اما این بازیکن معمولاً بزرگتر و حثبه فیزیکی بهتری نسبت به بازیکنانی که در عقب می دوند دارند و در بلوکه کردن توپ بیشتر درگیر هستند تا در دویدن یا گرفتن و دریافت پاس.

    هاف بک، هاف بک ها (HB) که به آنها (تک تهاجم) (TB) نیز و به طور به عنوان بازیکن دونده در عقب به حساب می آیند، پشت مسئول خط حمله و در بسیاری موارد پشت فول بک را ساماندهی می کند. وظایف هاف بک شامل گرفتن پاس – بلوکه کردن و برخی موارد حتی پرتاپ توپ به مسئول خط حمله می باشد.

    دریافت کنندگان پاس (پاس گیر) :

    پاس گیرنده وسیع (WR) بسته به شکل با این حال یک حمله ممکن است از صفر تا پنج پاس گیرنده وسیع داشته باشد. ویژگی های بسیار اساسی دو یا سه پاس گیرنده وسیع را شکل می دهد که پشت بازی را ساماندهی می کنند. (یک پاس گیر وسیع برخی مواقع بازیکن فاصله گیر از حمله نامیده می شود) یا پشت خط بازی (جایی که آنها بک گوشه یا بک جنا حین نامیده می شود). پاس گیرنده وسیع جزو سریعترین و چابک ترین بازیکنان تیم می باشد وظیفه مهم او گرفتن پاس و دویدن قبل از گرفتن می باشد. پاس گیرنده دارای مهارت های متعدد همچنین بلوکرِ و مسدود کننده، موثر و در برخی موارد به عنوان دونده رو به عقب در یک بازی ترفندی انجام وظیفه می نماید.

    بازیکن کنار (نزدیک به خط حمله) بازیکن کنار (TE) به طور مرسوم یک موقعیت مسدود کننده دارد 1، به عنوان ترکیبی از بازیکن تهاجمی و پاس  گیر می باشد و بازیکنان کنار به طور معمول در پشت خط بازی کنار بازیکن گوشه ساماندهی می شود. آنها میان بازیکنان با استعداد در زمین هستند همچنین که آنها باید به اندازه کافی برای دویدن به عقب و بلوکه کردن پاس ها، قوی بوده و برای دویدن بخاطر پارس یا گرفتن توپ، به همان اندازه چابک باشد.

    آرایش هجومی :

    مقاله اصلی : آرایشی شیمی، (فوتبال آمریکایی)

    قبل از اینکه توپ پرتاپ شود، تیم مهاجم ساماندهی می شود، نوع آرایش بکار رفته، بوسیله موقعیت بازی تامین می شود تیم ها اغلب آرایش ویژه ای دارند که تنها در موقعیت پاس دار از طول کوتاه، موقعیت خط دروازه به کار می روند و یا آرایش که آنها برای بازی ویژه گسترش داده اند تنها حمله را دچار سردرگمی می سازد تقریباً تعداد نا محدودی از آرایش های ممکن وجود دارد که تعداد کمی از این موارد معمولی در زیر به لیست در آورده شده است.

    دسته رو به جلو

    آرایش تفنگی

    آرایش چلیپایی (آرایش سینه مرغ)

    آرایش L شکل

    آرایش تک بالی

    آرایش خط دروازه

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری, مقاله در مورد تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری, تحقیق درباره تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری, مقاله درباره تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله استراتژی شرکت در بازی های کامپیوتری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت