تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 16701
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها

    مشکل ترافیکی بررسی شده مربوط به میدان هلال احمر در شهرستان ایذه می باشد.

    موقعیت جغرافیایی و محل میدان هلال احمر: این میدان در شمال شهرستان ایذه واقع است و به علت اینکه سازمان هلال لحمر در نزدیک این میدان بنا شده است به این اسم نامگذاری شده است.

    تشخیص مشکل: problem definieiou

    مشکل اصلی در این میدان کند شدن حرکت ماشین ها و همچنین به وجود آمدن ترافیک در این میدان و ایجاد آلودگی  صوتی در این ناحیه است.

    دلایلی که باعث پدید آمدن مشکل ترافیکی در این ناحیه شده است به شرح زیر است.

    ۱- عبور خطوط تاکسیرانی برای نقاط مختلف مثل بلوار مدرس، شرکت گاز، دانشگاه آزاد، مستقیم که تمامی خودروهای این خطوط از این میدان عبور می کنند.

    ۲- وجود ادارات و بانک های مختلف از قبیل سازمان هلال احمر، اداره ی آتش نشانی، آموزش و پرورش، مرکز بهداشت، بانک مسکن، شعبه مرکزی، بانک کشاورزی، شعبه مرکزی و همچنین مصلای امام خمینی شهرستان و اداره ی مخابرات این شهر حوالی این میدان که باعث می شود تا این میدان شلوغ شود.

    ۳- وجود بناهای و آثار باستانی اشکفت سلمان که در خیابان حافظ شمالی باید به این نقاط برویم که خود باعث به وجود آمدن بار ترافیکی زیاد می شود.

    ۴- توقف خودرو هایی که سر کار دارند با ادارات و سازمان هایی که در حوالی این میدان باعث به وجود آمدن مشکل ترافیکی می شود.

    ۵-  عرض خیابان هایی که به این میدان می رسند کم است و همچنین میدان به اندازه ی کافی بزرگ نیست. که خود بر مشکل ترافیکی می افزاید.

    بررسی عملی در مورد مشکل ترافیکی:

     چون شهرهای کوچک مثل ایذه فاقد مطالعات ترافیکی می باشند و ما نمی توانیم آمار و ارقامی در این رابطه ارائه بدهیم ساعاتی از ظهر و شب را به بررسی وضعیت ترافیکی در این میدان اختصاص داده و متوجه شدیم که بیشترین ساعات ترافیک در صبح مربوط به ۷-۱۰ صبح و در عصر در حوالی ۱۵ تا ۱۸ می باشد که به دلایلی که در زیر آمده می توان ارتباط داد:

    ۱- مراجعه کارمندان ادارات و سازمانهای مختلف در حوالی این میدان برای سر کار رفتن با وسیله نقلیه ی شخصی یا عمومی

    ۲- مراجعه کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای رفتن به دانشگاه با وسیله نقلیه شخصی یا عمومی

    ۳- مراجعه ارباب رجوع برای پیگیری کارهای خود در این ادارات و موسسات با وسایل نقلیه

    ۴- تردد اهالی این منطقه از شهر که برای رفتن به مرکز شهر باید از این میدان عبور کنند

    ایده و اهداف GoaL and abgectires

    به دلیل مشکل اصلی که ترافیک زیاد در این ناحیه در حوالی این میدان می باشد. می توان یکی از اهداف را بطرف کردن ترافیک در این ناحیه و همچنین به علت این که وجود این میدان باعث کند شدن  عبور و مرور شود می توان هدف دیگر را برطرف کردن تاخیر در این میدان داشت.

    موانع: canstraiuts

    جهت رفع مشکل ترافیکی موانع از قبیل موانع مالی و موانع فیزیکی و عوامل دیگری نیز در برابر رفع این مشکل وجود دارد. که مانع مالی یکی از دلایلش کمبود بودجه و موانع فیزیکی نبود فضای مناسب جهت تغییر در سیستم می باشد.که در پلان وجود دارد.

    ورودی inputs

    در سیستم معرفی شده که میدان بوده ولی در حال حاضر به چهار راه چراغ دار تبدیل شده. وسایل نقلیه موتوری زیادی وجود دارند.

    خروجی out puts

    در تغییر و اصلاح این میدان به چهارراه این هدف را دنبال می کنیم که عبور وسایل نقلیه به راحتی انجام و از بار ترافیکی در این ناحیه کاسته می شود و روند سرعت افزایش پیدا کند.

     

     

    واحدهای ارزشیابی value functims  :

    در این پروژه بیشترین مسئله های ملل مطرح و تاثیر گذار بوده است.    

    شاخص اندازه گیری decision criterion :

    معیار اصلی که در برداشتن این میدان می بایست پس از انجام این کار دنبال می شد این بود که آیا با برداشتن میدان و زدن چهار راه چراغ دار آیا به اهدافی که می خوانیم رسیدیم یا خیر که هدفمان کاشتن بار الکتریکی و افزایش سرعت متوسط در این میان بوده است.

    تولید راه حل ها و تحلیل آنها solution generation :

    بعد از اینکه مشکلات و موانع مشخص شد و مورد بررسی قرار گرفت حالا ما باید برای رفع این مشکلات راه حل هایی ارائه دهیم که منجر به رفع این مشکلات و محدودیت ها شود. که در این پروژه یا مشکل ترافیکی، برداشتن میدان از بقیه راه حا ها ارجح تر بود چون راه حا هلی دیگری از قبیل زدن راه های جداگانه برای مسیرهای مختلف برای اهالی مسکونی که باید از این میدان عبور کند به علت هزینه ی بالای مالی امکان پذیر نبود یا طی منتقل کردن بعضی از ادارات یا بانک ها به محل دیگر مقدور نیست و یا طی احداث زیر گذر و دوگذر در این ناحیه به علت نبود بودجه و فضای کافی  برای اجراء ما را  در برداشتن این میدان و ایجاد یک چهار راه چراغ دار برای حل این مشکل مصمم تر کرد که با تحلیل این راه حل ها موجب تصمیم گیری در خصوص برداشتن این میدان و انجام این کار شد.

    ارزیابی راه حل اجرا شده: برداشتن میدان و تبدیل این محل به چهار راه چراغ دار هم از نظر هزینه ی مالی و هم از نظر زمانی نسبت به دیگر راه حل ها برتری داشت که باعث شد این راه حل ها به انجام برسد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی مشکل ترافیکی از روش مهندسی سیستم ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت