تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21776
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانپزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس

    نتایج تحقیقات نشان می‌دهد: عصاره آبی گل گاوزبان دارویی مؤثر و بی‌خطر برای درمان بیماران مبتلاء به اختلال وسواسی اجباری است.

    به گزارش ایسنا، گاوزبان ایرانی گیاهی از تیره بوراژیناسه راسته پولمونیالیسه، کلاس دیوتبلونس و جنس اکویم است. گونه مزبور گیاهی علفی، دوساله و پایاست که پوشیده از کرک‌های نرم و نازک و دارای گل‌های لوله‌یی شکل و آبی رنگ مایل به ارغوانی می‌باشد.

    برگهای آن ساده، میوه آن نوک تیز و فندقی و سطح آن دارای برجستگیهای کوچک و تیز می‌باشد. فصل گل دهی گیاه از آغاز اردیبهشت تا اواخر مرداد است.

    در ایران اطلاق نام «گاوزبان» تنها به این گیاه است.

    این گیاه به طور وسیعی به صورت خودرو در استان‌های شمالی ایران همچون گیلان، مازندران، ارتفاعات کندوان، کلادرشت و چالوس یافت می‌شود.

    مهدی سیاح برگرد دستیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و حاتم بوستانی استادیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و همکارانشان در این تحقیق به بررسی اثر بخشی و سلامت مصرف عصاره آبی گل گاوزبان با دور ثابت در درمان بیماران مبتلاء به اختلال وسواسی اجباری در یک دوره شش هفته‌یی پرداختند.

    در این مطالعه کار آزمایی بالینی تصادفی 33 بیمار مبتلاء به این اختلال که در مقیاس یال براون نمرات مساوی یا بالاتر از 21 داشتند وارد مطالعه شده و به صورت تصادفی دارونما و یا 500 میلیگرم از عصاره آبی گل گاوزبان دریافت کردند.

    بیماران برای شش هفته پیگیری شدند و اثر بخشی درمان با مقیاس یال براون در هفته‌های 0، 1، 2، 4و 6 اندازه‌گیری شد.

    نتایج این یافته‌ها نشان داد: در هفته‌های انتهایی، عصاره گاوزبان نسبت به دارونما برتری داشت که این اختلاف در هفته چهارم نزدیک به معنی‌دار و هفته ششم معنی‌دار بود.

    عصاره آبی گل گاوزبان در هیچ کدام از هفته‌ها بیش از دارونما عوارض جانبی ایجاد نکرد.

    پژوهشگران با استناد به یافته‌های این تحقیق تاکید کرده‌اند که عصاره آبی گل گاوزبان دارویی مؤثر و بی‌خطر برای درمان بیماران مبتلاء به اختلال وسواسی اجباری است، اگرچه مطالعات بیشتر برای تایید آن لازم است.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گاوزبان درمان وسواس
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت