دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد جهت یابی

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد جهت یابی تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد جهت یابی و یا دانلود مقاله درباره جهت یابی اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

چکیده : این مقاله یک ES را برای ارزیابی افراد بیکار در خصوص پستهای معین نشان می دهد این خبره از تکنیکهای Neuro –Fuzry برای تجزیه و تحلیل یک پایگاه داده ها از افرادبیکار و بنگاه های کاریابی استفاده می کنند فرآیند انطباق یک فرد بیکار با یک کار پیشنهاد شده انجام می شود از طریق یک ...........از سیستم Neuro –Fuzry مجموعه های ازمایشات گسترده تاریخچه ای از داده های افراد بیکار (که ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: نجوم

شرایطی را تصور کنید که شما نقشه و قطب نما در اختیار ندارید پیدا کردن جهات اصلی به جهت حرکت در سوی مناسب برای شما ضروری خواهد بود. در این جا به چند طریق پیدا کردن جهات اصلی اشاره می کنیم. لازم به ذکر است که روش های ذیل سمت و سوی کلی را به شما نشان خواهد داد و نه راستای دقیق جهت مورد نظر. به نکات زیر توجه کنید: 1- سعی کنید قبل از شروع سفر، نقشه ها و عکس های موجود منطقه را بررسی ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

مقدمه قبله شناسی از مقدمات نماز بوده ، بر هر مسلمانی ، شناختن جهت کعبه از مکان خود در حضر و سفر لازم است. بدین لحاظ علمای عالیقدر هیئت و نجوم در قدیم و سنوات اخیر از شیخ بهایی علیه الرحمه تا مرحوم سرتیپ مهندس عبدالرزاق بغایری و ... برای استخراج قبله مساعی دقیقی به عمل آورده و قبله بلاد را نسبت به جهات جغرافیایی تعیین کرده اند که برای یافتن قبله هر محل بایستی قبلا جهت یابی کرد، ...

تعداد صفحه: ۸۱ دسته بندی: تربیت بدنی

گواهی استاد راهنما: احتراماً گواهی می‌شود پایان‌نامه دوره مربیگری درجه سه آقای احسان حسین‌زاده جرجانی در رشته کوهپیمایی مورد مطالعه قرار گرفته و نواقص و اشکالات آن نیز رفع و آماده ارائه به فدراسیون می‌باشد امضاء و تاریخ مشخصات فردی کارآموز: نام و نام خانوادگی: احسان حسین‌زاده جرجانی نام پدر: احمد شماره شناسنامه:‌ 1459 تاریخ تولد: 30/6/1369 کد ملی: 4-195195-212 نشانی: ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

مقدمه قبله شناسی از مقدمات نماز بوده ، بر هر مسلمانی ، شناختن جهت کعبه از مکان خود در حضر و سفر لازم است. بدین لحاظ علمای عالیقدر هیئت و نجوم در قدیم و سنوات اخیر از شیخ بهایی علیه الرحمه تا مرحوم سرتیپ مهندس عبدالرزاق بغایری و ... برای استخراج قبله مساعی دقیقی به عمل آورده و قبله بلاد را نسبت به جهات جغرافیایی تعیین کرده اند که برای یافتن قبله هر محل بایستی قبلا جهت یابی کرد، ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: اقتصاد

مفهوم ارزش مدیریت مبتنی بر ارزش به ذهن هر کسی که در سازمان است این موضوع را القاء می نماید که بیاموزد تصمیمات خود را مبتنی بر درک خویش از چگونگی کمک این تصمیمات به ارزش شرکت ، الویت بندی نماید. این بدین معنی است که همه فرآیندها و نظامهای اساسی به سمت ایجاد ارزش بایستی جهت گیری شوند. ارزش آفرینی Value Creation در چهارچوب فرآیند و زنجیره ارزش در ادبیات مالی و اقتصادی و بازرگانی ...

تعداد صفحه: ۳۴ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

آیا تا به حال در جایی گمشده اید؟ و در یک شهر جدید و یا در مسیر جاده ای نشانه ای را از کسی پرسیده اید؟ قطب نما و قبله نما، دو وسیله‌ای هستند که از دیر باز برای یافتن و تعیین جهت‌های اصلی جغرافیایی (شمال، جنوب، شرق و غرب) و جستجوی مکان ها به کار می رفته‌اند. از ابتدا، انسان ها برای کشف سرزمین های جدید، مسافرت از شهری به شهر دیگر و یا از کشوری به کشور دیگر نیازمند دانستن جهت‌های ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: مدیریت

پیشگفتار: جریان کاربرد و تکامل تکنولوژی در سال های پیش از 1900 بر مبنای فعالیت های فردی منهدسی استوار بود. چنانچه لئوناردو داوینچی را می توان علاوه بر هنرمندی خلاق و بزرگ مهندسی بی نظر و پیشرو دانست که قلمرو عملی و علمی دانش، تکنولوژی و تجربی را در هم آمیخته بود و در هر زمینه ای دستاورهای بی نظر برجا گذاشته است. اما شاید بزرگترین دستاورد بشر در قرن بیستم دستبابی به الگوهای ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: حسابداری

چکیده با پیشرفت روشهای مدیریتی و نیز افزایش رقابت در بازار سیستم های حسابداری قیمت تمام شده و هزینه یابی استاندارد، پاسخگوی نیازهای روز جهت سنجش و کنترل هزینه های فرایندهای ساخت و تولید نیستند. بنابراین، برای کنترل بهتر و دقیق تر هزینه ها به روشهای بهتری نیاز است. در همین راستا روشهایی مثل هزینه یابی مبتنی بر فعالیت، مطرح شده اند. هزینه یابی کیفیت نوعی روش هزینه یابی مبتنی بر ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: حسابداری

امروزه قیمت و کیفیت از مهمترین مزیت‏ های رقابتی در صنایع به شمار می‏آیند. از این رو بررسی رابطه بین این دو مزیت رقابتی در سال‏های اخیر به ویژه در صنایع پیشرو و کشورهای صنعتی بسیار مورد بحث بوده است. این که بدی کیفیت چه تاثیری بر قیمت محصولات و متعاقباً درآمد شرکت خواهد داشت و نیز برای رسیدن به کیفیت مطلوب باید چقدرهزینه کنیم، بحث هزینه‏یابی کیفیت را جایگاهی ویژه بخشیده است. ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی: ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنین خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است. بهترین روش ها جهت رسیدن به این مشتریان بالقوه بر خط چیست؟ 1- بازاریابی پست الکترونیک. ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مدیریت

چکیده : این مقاله روش انجام ارزیابی عملکرد کارکنان را شرح می‌دهد. معیارهای ارزیابی عملکرد، ارتباط بین ارزیابی عملکرد با ارزشیابی مشاغل و حقوق و مزایا، فنون مختلف ارزیابی عملکرد، اهداف، مکان و زمان ارزیابی عملکرد، خصوصیات شخصیتی ارزیاب و سایر نکات و جزئیات انجام ارزیابی عملکرد از جمله مباحث این مقاله هستند. - مقدمه همه افراد حق دارند و علاقمند هستند که از نتایج عملکرد روزانه خود ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه : به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیّا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیا همه به دنبال ...

تعداد صفحه: ۳۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مراکز ارزیابی، رویکردی جدید است که مدتهاست در سازمانهای کشورهای توسعه یافته به عنوان شیوه یا فعالیتهایی در جهت سنجش قابلیتها و ارزشهای مورد انتظار افراد و سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. این روش در سازمانهای ما آن طور که باید شناخته و جانیفتاده است و بسیار اتفاق افتاده است که آن با فرایند ارزشیابی منابع انسانی اشتباه گرفته می شود. آنچه که این میان مطرح است اینکه مراکز ارزیابی ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه موضوع : ارزشیابی توصیفی به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی ، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیّا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیا همه به دنبال کیفیت ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مدیریت

مقدمه در دنیای امروز، دگرگونیهای بسیار زیاد همراه با گسترش رقابت در زمینه هایی متنوع ، به ویژه در بازارها مشاهده می شود. (( تغییر)) واژه ی آشنایی است که توأم با فرصتها و تهدیدهایی برای جوامع و زمینه های شغلی مختلف ، گاهی عامل رشد و توسعه ، و زمانی عامل نگرانی و تحیر می شود. کشورها و شرکتهایی که پویایی را هدف خود قرار داده اند، سازندگی و توسعه را در تغییر می یابند و گروهی که فقط ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

مقدمه اهمیت مدیریت مواد زائد مراکز بهداشتی و درمانی بر هیچ کس پوشیده نیست در صورتیکه مدیریت صحیح در خصوص دفع پسماند های پزشکی و بیمارستانی اعمال نشود علاوه بر خطراتی که موجب آلودگی منابع آب، خاک و هوا می شود، به خاطر وجود خطرات شدید ناشی از انتقال بیماری های عفونی و مسری از طریق بریدگی های موجود در پوست و یا تماس با مایعات و ترشحات بدن، دستگاه تنفس و دستگاه های گوارش حائز اهمیت ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مدیریت

تجزیه و تحلیل تصمیمات پرمخاطره این سایت اینترنتی فرآیند تجزیه و تحلیل تصمیمات را برای تصمیم گیری شخصی و اجتماعی توصیف می کند، همچنین استفاده معیار تصمیم گیری مختلف اطلاعات و کیفیت های گوناگون را بیان میکند. این سایت عواملی که در تجزیه و تحلیل تصمیمات فرعی و همچنین انتخاب ها را به خوبی هدفها فرئی یاتی که تصمیم گیری را جهت می بخشند توصیف و شرح می دهد. همچنین راههای کلیدی که با ...

تعداد صفحه: ۶۸ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی کالا های غیرنفتی صادرات غیرنفتی ازجمله محورهای مورد توجه برای نیل به هدف جهش صادراتی می باشد که در برنامه های سوم و چهارم توسعه بر آن تأکید شده است. سهم صادرات خدمات فنی مهندسی به عنوان یکی از زیربخش های صادرات غیرنفتی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته به نحوی که ارزش صادرات خدمات فنی مهندسی در سال ۸۳ به ۹۴۱ میلیون دلار رسیده است. با وجود نوپا بودن صادرات خدمات فنی ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مدیریت

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای آنچه در این شماره از خبرنامه ارائه می گردد، قرار است تاریخچه‌ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing ) را که بسیاری از دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند و یا عضو خبرنامه‌هایم هستند از من درباره آن می‌پرسند ارائه دهد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد. این حقیقتاً ...

تعداد صفحه: ۴۰ دسته بندی: مدیریت

بخش اول مدیریت مقدمه : شاید یکی از مهمترین فعالیت ها در زندگی اجتماعی بشر امروز را بتوان مدیریت دانست . درعصر حاضر به مدد این فعالیت است که مأموریت ها و اهداف سازمان ها تحقق می یابند، از منابع و امکانات موجود بهره برداری می شود و توانائی و استعداد انسان ها از قوه به فعل در می آید .مدیران در انجام وظایف خود فرآیندی را دنبال می کنند که شامل اجزائی چون برنامه ریزی،سازماندهی، نظارت ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

چکیده در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایت‌مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته‌ها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‌توان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تشخیص داد و در ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مدیریت

این مطالعه چهارچوب طرح های تلفیقی آموزش سازمانی را در رفتار سازمانی خریدار توسعه می دهددر این مطالعه فعالیت های ارتباطی و روابط میان واحدهای استراتژیک تجاری که در فرایند خرید مشارکت دارند مورد توجه قرار می گیرندحمایت علمی برای روابط پیشنهاد شده بر اساس رشته ای از مطالعات صورت گرفته که این مطالعات بر اساس مصاحبه با مدیران 1واحد استراتژیک تجاری یک سازمان خدمات جهانی می باشدبر اساس ...

تعداد صفحه: ۷۸ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقدمه اگر اندکی دقت کنید ، متوجه خواهید شد که شما آگاهانه و یا ناخود آگاه به دنبال دوست هستید. اما آیا تا کنون فکر کرده اید که دوستی چیست و دوستی حقیقی کدام است؟ از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است ، صرف نظر از اینکه در چه جامعه ای زندگی می کند طبعاً به دنبال یافتن یاران و دوستان و همراهانی برای خود است . البته چون این گزینش در میان اقوام و ملل مختلف ، شکل های متنوعی پیدا می کند ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مهندسی صنایع غذایی

> ((ارزیابی روشهای مختلف تولید و گزینش روش بهینه)): تو لیدروش فرآیند تولید سوسیس و کالباس در تمامی واحد مشابه می باشد.اختلا فات موجود ما بین واحدهای مختلف تولیدی فقط به میزان اتو ما سیون دستگاهای خط تولید بر می گر دد ((تشریح دقیق و جا مع فراین د تولید)): مراحل فرآیند تولید سوسیس و کا لبا س به شر ح زیر میباشد: 1.تحویل گوشت و آماده سازی گوشت 2.توزین مواد اولیه بر اساس فر مو لا ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مدیریت

چکیده : در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایت‌مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته‌ها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‌توان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تشخیص داد و ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

مقدمه : شروع فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری همیشه با مطالعه و برنامه‌ریزی علمی همراه است. در شرکتهای بزرگ قبل از شروع عملیات تولید، گروه تحقیقات و بازاریابی برای امکان سنجی در مورد مقبولیت کالا و نیاز بازار فعالیتهای خود را آغاز می‌کند. همچنین در شرایطی که کالاهای تولید شده، فروش نمی‌روند و یا در رقابت با کالاهای مشابه، از بازار مناسبی برخوردار نیستند لازم است تا گروه تحقیقات ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مدیریت

در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایت‌مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته‌ها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‌توان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تشخیص داد و در اتخاذ ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: حسابداری

روش محاسبه صحیح بهای تمام شده وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی، پیشرفت فن آوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به سیستم های اطلاعاتی ارزان طی دو دهه گذشته و تلاش واحدهای اقتصادی جهت احراز رتبه جهانی و ورود به بازارهای بین المللی، لزوم داشتن نگرشهایی همچون رضایت مشتریان و مدیریت بر مبنای فعالیت را اجتناب ناپذیر کرده است.وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی، پیشرفت فن آوری ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مدیریت

این فرم ها به منظور ارزشیابی و تعیین شایستگی کارکنان در ابعاد عملکردی، توسعه و رفتاری مورد استفاده قرار می گیرد. معیار های سنجش 1- عملکرد: فعالیتها و نتایج حاصل از انجام وظایف محوله معیارهای عملکرد، شامل: فعالیتها، پروژه ها و طرحهایی است که فرد در راستای اهداف سازمانی و در چارچوب انتظارات مقامات مافوق در طول دوره ارزشیابی انجام می دهد و نیز نتایجی که از اجرای این فعالیتها بدست ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مدیریت

مقدمه: در سال 1377 طرحی به نام «طرح کمیته ارزیابی علمی کارکنان» بر اساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی تهیه شده و پس از تصویب ریاست محترم سازمان در سال 1378 برای اجراء به ادارات کل ابلاغ گردید. بر اساس این طرح می بایست قبل از واگذاری پست های مدیریتی و سرپرستی به کارکنان نسبت به تعیین مراتب علمی آن از سوی کمیته مذکور اظهار نظر شود. اجرای این طرح به سازمان یاری می رساند تا کارکنانی که ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

یکی از رویکردهایی که می تواند به اجرای اثربخش برنامه های ارزیابی به مدیران کمک کند، رویکرد T.E.A.M است. این رویکرد دارای چهار مرحله فنی، بسط، ارزیابی و نگهداری است. در این مقاله سعی بر آن است به تبیین هریک از آنها و نکات کلیدی و موثر در برنامه ارزیابی پرداخته شود چکیده ارزیابی اثربخش عملکرد منابع انسانی موضوعی است که فکر بسیاری از مدیران را به خود جلب کرده است. اغلب آنان به ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ارزشیابی توصیفی، شکلی از ارزشیابی تحصیلی-تربیتی است که در آن معلم با مشارکت فعال و دانش آموز و اولیای ایشان با استفاده از ابزار های مختلف به جمع آوری اطلاعات در زمینه تلاش ها، پیشرفت ها و موفقیت های دانش آموزان می پردازد و با طبقه بندی تحلیل و تفسیر اطلاعات به آنها کمک می کند تا بهتر یاد بگیرند و مشکلات یادگیری خود را به کمک اولیا و معلمان برطرف کنند. هدف اصلی در ارزشیابی توصیفی ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مدیریت

مقدمه : شروع فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری همیشه با مطالعه و برنامه‌ریزی علمی همراه است. در شرکتهای بزرگ قبل از شروع عملیات تولید، گروه تحقیقات و بازاریابی برای امکان سنجی در مورد مقبولیت کالا و نیاز بازار فعالیتهای خود را آغاز می‌کند. همچنین در شرایطی که کالاهای تولید شده، فروش نمی‌روند و یا در رقابت با کالاهای مشابه، از بازار مناسبی برخوردار نیستند لازم است تا گروه تحقیقات ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: حسابداری

حسابداری مالی چیست؟ حسابداری مالی بخشی از حسابداری است که وظیفه آن فراهم کردن اطلاعات مالی برای اشخاص و گروههای خارج از سازمان می‌باشد. حسابداری مدیریت چیست؟ بخشی از حسابداری است که با فراهم آوردن اطلاعات مالی مفید برای مدیران سازمانها آنها را در جهت اتخاذ تصمیمات صحیح در زمینه برنامه‌ریزی و کنترل فعالیتهای واحد تجاری کمک می کند. حسابداری صنعتی چیست؟ بخش دیگری از حسابداری، ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

ارزیابی و تحلیل داده های لایه‌های روزسازی این مطالعات جهت ارزیابی و تعیین کیفیت و تکامل اطلاعات لایه های روسازی و داده های ضخامت لایه ها برای تهیه توضیحات و توصیه هایی برای گسترش اطلاعات موجود اخیر از داده های LTPP می باشد . تفاوت ضخامت لایه ها در بخشهای مختلفی کلاسه بندی شده است . بهمین ترتیب طراحی و ساخت لایه ها مقایسه شده‌اند . بعلاوه راهنمایی جهت پیشرفت اطلاعات لایه ای LTPP ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: مدیریت

مدیریت عملکرد با تأکید بر ارزیابی منابع انسانی مقدمه: سازمان‌ها، برای حفظ بقای خود و پیشرفت در دنیای رقابتی، به بهبود مستمر عملکرد خود نیاز دارند. منابع انسانی سرمایه‌های بنیادی سازمان‌ها و منشاء هر گونه تحول و نوآوری در آنها تلقی می‌شوند. انسان موجودی است تغییر پذیر با تحولات و توانایی‌های بالقوه بی‌شمار. این توانایی‌ها باید ارزیابی و تحت شرایط تعلیم و تربیتی مطلوب از قوه به ...

تعداد صفحه: ۳۳ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

تعریف : به طور کلی اعتیاد به اینترنت را می توان به عنوان نوعی استفاده از اینترنت که می تواند مشکلات روانشناختی، اجتماعی، درسی و یا شغلی در زندگی فرد ایجاد کند تعریف کرد. به اعتقاد برخی استفاده از اینترنت به عنوان نوعی اعتیاد در نظر گرفته می شود که می تواند زندگی فرد و کسانی را که با او سر و کار دارند به شدت تحت تاثیر قرا دهد. هدف: این پژوهش به منظور دستیابی به اطلاعاتی از میزان ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی مقدمه : پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می‌توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند . یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ...

تعداد صفحه: ۴۳ دسته بندی: مدیریت

بازار و بازار یابی از لحاظ علمی اشاره بازار از نظر علمی به معنی محل تجمع عده ای از مصرف کنندگان است که دارای نیازهای مشترک بوده و از وسیله مبادله یا پول مشترکی در دادوستدهای خود استفاده می کنند. در این فرایند مصرف کنندگان مایل به رفع نیازهای خود هستند. بدین ترتیب اگر عنصر نیاز مشترک یا تمایل به رفع نیاز وجود نداشته باشد، عملاً بازاری شکل نخواهد گرفت. برای تشکیل هربازار باید چهار ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی الکترونیک : بازایابی الکترونیک واژه ای است که برای تجارت از طریق سیستم های اطلاعاتی، ارتباطی به کار می رود. تجارت الکترونیک با وجود این که مدت زمان زیادی از عمر آن نمی گذرد ولی نقش بسزا و چشمگیری در زندگی روزمره ما به عهده گرفته است به طوری که اجتناب از آن کارآسانی نیست. یکی از ساده ترین و کارآمدترین نقش تجارت الکترونیک درزندگی روزمره کاربران اینترنتی، خرید و فروش ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: مدیریت

بازار یابی الکترونیک و تجارت اینترنتی بازاریابی الکترونیک چیست؟ اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته رسانه ای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان خاص 1 ) تا می توانید ای میل افراد را جمع آوری کنید. از پایه های اصلی تجارت و بازاریابی ، ارتباط و ارتباط بیشتر با مشریان بالقوه و بالفعل است و یکی از ابزارهایی که تجارت الکترونیک در اختیار ما قرار می دهد ای میل افراد است و جمع ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: مدیریت

نگاهی به فلسفه های مدیریت بازاریابی مقدمه مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر دانسته اند. شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هر یک در رابطه با “ سازمان”، “ مشتریان” و “جامعه”،می باشد . سازمانها فعالیت های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می دهند. این دیدگاه ها عبارت اند ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: روانشناسی

موضوع : راه حل های کلیدی آرام سازی روان و دستیابی به موفقیت در زندگی روزمره هر انسانی از ابتدای صبح تا پایان روز همواره اتفاقات گوناگونی روی می دهد و آدمی در طول آن با موارد متعدد ومتفاوتی سر و کار دارد. یکی از موارد که بسیار ممکن است در طول روز و حتی روزها و هفته ها و یا در بعضی موارد ماهها برای هر انسانی اتفّاق افتاده و یا با آن سر و کار داشته باشد، استرس میباشد بسیاری از مردم ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مدیریت

ارزیابی عملکرد کارکنان چکیده این مقاله روش انجام ارزیابی عملکرد کارکنان را شرح می‌دهد. معیارهای ارزیابی عملکرد، ارتباط بین ارزیابی عملکرد با ارزشیابی مشاغل و حقوق و مزایا، فنون مختلف ارزیابی عملکرد، اهداف، مکان و زمان ارزیابی عملکرد، خصوصیات شخصیتی ارزیاب و سایر نکات و جزئیات انجام ارزیابی عملکرد از جمله مباحث این مقاله هستند. کلیدواژه : ارزیابی عملکرد کارکنان؛ ارزیاب؛ معیارهای ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی چیست؟ اگرچه تعاریف بسیاری از علم بازاریابی شده است که اکثر آنها هم درست می باشد اما بیشتر در اگر پدر علم بازاریابی آنرا این چنین تعریف می کند : بازاریابی فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق مبادله. اما در اینجا یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که انسان ها نیازهای بیشماری دارند اما ممکن است برای رفع آن هیچ فعالیتی انجام ندهند چرا که انسان ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مهندسی معماری

ارزیابی ترکیب و ارزش های بصری و ادراکی در گزینه های طرح : هدف های رفتاری : در پایان این تحقیق، هنجو باید بتواند : 1 ) منظور از ترکیب را بیان کند و مصادیق آن را در عناصر طبیعی و مصنوعی تشریح نماید. 2 ) مفهوم وحدت، تضاد و تناسب را بیان کرده، کاربرد و تأثیرات آن را در معماری توضیح دهد. 3 ) مفهوم تقارن، تعادل و ناپایداری را توضیح دهد، تعادل محوری، شعاعی و آزاد را تشریح نماید. 4 ) ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ارزشییابی ارزشیابی برنامه های سواد اطلاعاتی و آموزشهای کتابخانه ای ، در تعیین ارزش برنامه ها و فعالیتها و فنون آموزشی مشخص کننده نیازها و توجه بیتشر مسئولین به این فعالیتها می باشد و اینکه چه متغییر های باید مد نظر قرار داد و مؤثر ترین این راهکار ها کدامند و اثر این ارزیابی بر روی فرهنگ اساسی .اصیل کتابخانه هایمان را چگونه می توانیم ارزیلبی کنیم و انرا رواج دهیم و اثر ات فرهنگی ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی چیست؟ واژه بازاریابی چه معنایی دارد؟ بسیاری از مردم چنین می اندیشند که بازاریابی تنها به معنی فروش و تبلیغ است اگر بدانیم فروش و تبلیغ بخش نمایان کوه یخ شناور بازاریابی است نباید شگفت زده شویم. امروزه نباید بازاریابی را به مفهوم قدیمی آن یعنی فروش و یا معرفی محصول مورد فروش در نظر آورد بلکه باید به مفهوم نوین آن یعنی برآوردن نیازهای مشتری توجه کرد. اگر بازاریاب بتواند ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

تأسیس مرکز کاریابی، کارآفرینی و اشتغال پایدار در دانشگاهها مقدمه: یکی از چالش‌های مهم جامعه امروز ما اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی است. بی‌شک رفع موانع موجود بر سر راه اشتغال پایدار متخصصان و دانش‌آموختگان در حوزه‌های تخصصی می‌تواند ضمن تصحیح بکارگماری افراد و تسریع در مراحل راه‌اندازی و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های گذشته، شرایط مناسب‌تری را برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: اقتصاد

عبارت بازاریابی به چه معنی و مفهومی می‏باشد؟ اکثر مردم به طور اشتباه، بازاریابی را فقط به عنوان فروش و فعالیت‏های پیشبرد فروش مثل تبلیغات، تصور می‏کنند ولی فروش تنها یکی از وظایف بازاریابی می‏باشد و مهمترین جزء به شمار نمی‏رود. اگر بازاریاب بتواند با یک بررسی کامل در شناخت کالاهای موردنیاز مصرف‏کننده توفیق یافته و میزان توسعه کالاهای مرغوب، قیمت‏گذاری و توزیع کردن را به نحو ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مدیریت

چکیده دراین مقاله به منظور ارائه راهکار برای موفقیت مدیران بازاریابی در دستیابی به اهداف نام تجاری(Brand ) و همچنین اثربخشی تلاشهایی( از قبیل موضع یابی، تبلیغات و ....) که در جهت ارتقای ارزش Brand صورت می گیرد مفهوم مدیریت نام تجاری در مؤسسات تولیدی را مطرح کرده ایم. مدیریت نام تجاری در مجموع تلاش دارد تا با هدف گذاری، برنامه ریزی، اجرا و کنترل، برای نام تجاری ایجاد ارزش کند و ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: تربیت بدنی

شیوه های ارزش یابی رویکرد اساسی درس تربیت بدنی، فراهم کردن زمینه های ارتقای سطح آمادگی جسمانی و سلامتی دانش آموزان و ویژگی های شخصیتی مثبت از طریق فعالیت فردی و گروهی است و در این مهم حرکت به عنوان ابزاری جهت دست یابی به هدف عمل می کند. بدیهی است ارزش یابی این درس، تحت تأثیر رویکرد آن قرار می گیرد. بدین معنا که ارزش یابی در درجه ی اول وسیله است که به طور مستمر بازخوردهایی را ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مدیریت

تاثیر فرهنگ بازارایابی را به سورضه ی و موثر بودن بازاریابی تعیین نماید، در حالیکه سایز شرکنپت خصوصی و حیطه جغرافیایی را ثابت نگاه میدارد. تحت شرکتها، براساس قدرت فرهنگ بازایابی در شرکت، به گروههایی دسته بندی می شوند و سه دسته مجزا و مشخص نتیجه می شود که عبارتند از: شرکت هایی با یک فرهنگ بازاریابی و بسیار قوی و مستحکم،( طبق مقیاس های نکته ای 20/2 تا 1) شرکت هایی با یک فرهنگ«قوی»( ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی صنایع غذایی

هزینه مواد اولیه اغلب حدود 50 درصد هزینه کل تولید شیر را در یک کارخانه تولید مواد لبنی در بر می گیرد . صرفه جویی در هزینه خوراک حتی مقدار کمی دلار در هر تن ، باعث صرفه جویی مهمی در طول یک سال در یک شرکت تولید لبنی خواهد شد . در بسیاری از کارخانه جات تولید مواد لبنی یک نرم افزار برای بالانس کردن سهمیه غذایی استفاده می شود که در آن از تکنیک برنامه ریزی خطی استفاده می شود ، این ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مدیریت

چکیده ارزیابی اثر بخش عملکرد منابع انسانی موضوعی است که فکر بسیاری از مدیران را به خود جلب کرده است. اغلب آنان به دنبال رویکرد یا راهکار عملی هستند از طریق آن بتوانند عملکرد کارکنان خود را بهبود بخشیده و زمینه های رشد و تعالی را فراهم ساخته و بر مزیتهای رقابتی خود بیفزایند. اثربخشی ارزیابی عملکرد به عواملی از قبیل دانش و شناخت مدیران نسبت به روشها و الگوهیا ارزیابی عملکرد، حنایت ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

مقدمه نتیجه مطالعات به عمل آمده از سایت های علمی و نیز شرکتهای موفق که بخشهایی از آن در این مقاله آمده است نشانگر گرایشات جدیدی در عرصه بازاریابی است. نکته حایزاهمیت در این مقاله، رویکرد جدیدی است که بویژه با ورود به عصر تکنولوژی های نوین شرکتهای معتبر در کشورهای پیشرفته و صنعتی در امر بازاریابی موردتوجه قرار دارند. با ارائه پارادایم های جدید بازاریابی، ضرورت دارد شرکتهای کشور ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

تعریف بازیابی رابطه مند: بازاریابی رابطه مند (RELATIONSHIP MARKETING) هنر کسب وکار امروز است. برای حفظ مشتریان کلیدی (سود آور) موجود، مهارت در ایجاد ارتباط صحیح با مشتری ضروری است. تئوری بازار یابی بدوی یا کلاسیک، عمدتاً به انجام معامله توجه داشت وبه حفظ مشتریان اهمیتی نمی داد. اما با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت، شرکتها با این ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مهندسی برق

1 چکیده: در این مقاله روشی جهت تصحیح میزان تولید نیروگاه ها بخاطر محدود کردن قدرت در یک یا چند خط شبکه که معمولاً نسبت به یک حد از پیش تعیین شده‌ای انجام می‌پذیرد، مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. چون این امر ممکن است باعث گردد که قدرت در برخی از خطوط دیگر شبکه از حدود از پیش تعیین شده‌ای فراتر رود و در برخی از مواقع اضافه بار (Over Load) در اینگونه خطوط حاصل گردد. لذا باید ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: هنر

وضعیت فرشبافی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، ترکیه، هند، پاکستان، افغانستان، چین، مراکش، مصر و... از دیرباز متداول بوده است و مردم این کشورها به کار بافتن قالی آشنایی داشته‌اند و این کشورها را می‌توان به عنوان قدیمی‌ترین مراکز بافت فرش در جهان قلمداد کرد. در میان این کشورها، فرش ایران اعم از قالی و قالیچه و گلیم ودیگر دستبافها جایگاه بسیار بالایی در میان کشورهای جهان ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

چکیده: تحقیقات زیادی برای اندازه‌گیری میزان توسعه دولت الکترونیکی در کشورها توسط محققین مختلف و سازمانهای ذیربط از جمله سازمان ملل انجام گرفته است. در بررسی انجام‌شده توسط سازمان ملل [1] براساس سه معیار حضور اینترنت (Internet Presence)، بسترهای تکنولوژی اطلاعات (IT Infrastructure) و سرمایه‌های انسانی (Human Capital)، کشورهای جهان از لحاظ وضعیت دولت الکترونیکی رده‌بندی شده‌اند. ...

تعداد صفحه: ۳۸۰ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

دستیابی داده در ASP.NET 2.0 ( بخش اول ) دستیابی به داده از جمله عملیات مهم در زمان پیاده سازی هر نوع برنامه کامپیوتری است و برنامه های وب نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند . امروزه صفحات وبی که در ارتباط با داده بوده و حاوی اطلاعاتی می باشند که از بانک های اطلاعاتی بازیابی و نمایش داده می شود به یکی از ارکان اصلی هر نوع برنامه تجاری تبدیل شده است . پیاده کنندگان برنامه های ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

چکیده: تسهیلات تکنولوژیکی موانع موجود بر چاپ و نشر را تا حدودی برداشته است. امروزه اطلاعات فراوانی به طور افسار گسیخته در محیط وب تولید و منتشر می شود. طبق مطالعات انجام شده کاربران، جهت رفع نیازهای اطلاعاتی خویش به محیط وب روی آورده اند و اغلب آنچه بازیابی می شود معتبر دانسته و مورد استناد قرار می دهند. در این نوشته ضمن بیان ضرورت ارزیابی، گوشه ای از معیارهای سنجش کیفیت اطلاعات ...

تعداد صفحه: ۳۶ دسته بندی: مدیریت

در بازاریابی سنتی شاخص موفقیت, > است, ولی در بازاریابی تک به تک شاخص موفقیت, > است. تفاوت بازاریابی تک به تک نسبت به بازاریابی سنتی: بازاریابی سنتی محصول مدار است اما بازاریابی تک به تک مشتری مدار است. در بازار یابی سنتی هدف افزایش سهم از بازار است و بازاریاب سنتی سعی دارد مشتریان بیشتری برای محصولات خود پیدا کند در حالیکه در بازار یابی تک به تک هدف افزایش سهم از مشتری است و ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: روانشناسی

نگاهی به ارزشیابی توصیفی و کاربرد آن در آموزش و پرورش تأکید بر نقاط قوت به جای رتبه بندی! از مهر ماه امسال، در هزار کلاس درس دوره ابتدایی، ارزشیابی به شیوه توصیفی صورت می پذیرد و قرار است پس از طی دوره آزمایشی و ارزیابی از چگونگی موفقیت یا عدم موفقیت این طرح، آموزش و پرورش نسبت به سراسری کردن طرح در تمامی مدرسه های دوره ابتدایی اقدام کند. در صفحه فرهنگ و آموزش، کوشیده ایم در ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

چکیده: در این مقاله ابتدا به بررسی متدهای مختلف در مکان یابی ربات ها پرداخته شده است. سپس یکی از متدهای احتمالاتی در موقعیت یابی را که دارای مزایا و قابلیت های متناسب با سیستم مورد نظرمان بود را انتخاب کردیم. پس از انتخاب متد EKF به بررسی ساختاری ربات جهت منطبق کردن با سیستم انتخابی پرداخته شد. بعلاوه از یک سیستم فازی نیز جهت بهینه سازی خروجی و داشتن خروجی متناسب با داده های ...

تعداد صفحه: ۴۷ دسته بندی: روانشناسی

پیشگفتار آئین کار اصول مکان‏یابی و طراحی مهدکودک ( برای گروههای سنی 3 ماهه تا 5 ساله ) که بوسیله کمیسیون فنی مربوطه تهیه و تدوین شده و در چهل و ششمین کمیته ملی استاندارد ساختمان و مصالح ساختمانی مورخ 75/10/3 مورد تائید قرار گرفته , اینک باستناد بند 1 ماده 3 قانون اصلاحی قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371 بعنوان آئین کار رسمی ایران منتشر ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می‌توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند . یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: مهندسی نساجی

وضعیت کنونی و ظرفیتهای بالقوۀ آینده چکیده : توسعۀ روزافزون منسوجات و صنایع بافندگی به کاربرد موفقیت آمیز روشهای معتبر عینی برای تعیین مشخصات ، پیش بینی و کنترل کیفیت عملکرد پارچه ها وابسته است . در دهۀ گذشته نمونه های متعددی از طرح و توسعۀ پارچه همراه با تولید و کنترل کیفیت فرآیند منسوجات و تهیۀ پارچه بصورت تکنولوژی اندازه گیری عینی کیفیت پارچه شاهد بوده ایم . خصوصیات کیفی و ...

تعداد صفحه: ۴۳ دسته بندی: مدیریت

مقدمه : هر روز میلیاردها دلار کالا و خدمت بین کشورهای جهان مبادله می شود. امروزه ملتهای جهان از طریق شبکه چند ملیتی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به یکدیگر پیوند خورده اند. هر اندازه این ارتباطات مهمتر و پیچیده تر می شوند کشورها از یکسو ثروتمندتر و از سوی دیگر نسبت به مداخله کشورهای خارجی آسیب پذیرتر می گردند. این آسیب پذیری محیط مالیه و تجارت بین المللی را تبدیل به یک میدان سیاسی می ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: مدیریت

ما در بازار جهانی واحدی زندگی می کنیم . شما هنگام مطالعه ی این مطالب ممکن است روی یک صندلی برزیلی و یا کنار میز تحریری که از دانمارک وارد شده است نشسته باشید . رایانه ی روی میز شما ممکن است ساخت تایوان باشد یا اینکه توسط شرکت دیگری در ایرلند تولید شده باشد . کفش شما ممکن است ساخت ایتالیا و قهوه ای که می نوشید محصول آمریکای لاتین یا آفریقا باشد . بلوزی که بر تن دارید ممکن است ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت

چکیده : به منظور ارزیابی مقاومت به خشکی یونجه های گرمسیری هفت رقم یونجه شامل یونجه یزدی بومی ، یونجه یزدی سلکسیون شده ، ‌بغدادی ، مساسرسا ، بمی ، سنتتیک و نیک شهری در قالب طرح بلوکهای کامل تصادفی در چهار تکرار بصورت دو آزمایش جداگانه طی دو سال مورد بررسی قرار گرفتند . در آزمایش اول دور آبیاری 6 روز و در آزمایش دوم دور آبیاری 9 روز اعمال گردید . نتایج تجزیه مرکب دو ساله عملکرد ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت

مقدمه برنج (Oryza sativa L.)، بعد از گندم مهمترین محصول زراعی و غذای بیش از نیمی از مردم جهان است (15). سطح زیر کشت برنج بعد از گندم بوده ولی از نظر کالری تولیدی از سایر غلات بیشتر می باشد (17). استان مازندران با 237 هزار هکتار سطح زیر کشت برنج، مقام اول را در کشور به خود اختصاص داده است. این اراضی با 5/4 تن شلتوک در هکتار 44 درصد از کل تولید کشور را دارا می باشند. ارقام محلی ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت

تعریف و کاربرد خاکورزی و جوی وپشته ای: برای سیستم خاکورزی جوی و پشته ای از جنبه های مختلف می توان تعاریف گوناگونی داشت. از منظر انواع سیستمهای خاکورزی می توان گفت خاکورزی جوی وپشته ای نوعی سیستم کم خاکورزی وچیزی بین خاکورزی معمولی و سیستم بی خاکورزی می باشد.وبه نوعی یک سیستم خاکورزی حفاظتی نیز می باشدکه در آن از کارنده ها و کولتیواتورهای مخصوصی جهت نگهداری پشته ها برای کاشت ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت