دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد فرهنگ تبلیغات

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد فرهنگ تبلیغات تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد فرهنگ تبلیغات و یا دانلود مقاله درباره فرهنگ تبلیغات اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: تربیت بدنی

تاثیر تبلیغات فرهنگی در ورزشهای حرفه ای مقاله حاضر به بررسی اثرات ورزش حرفه ای بر جنبه های فردی و عمومی سلامتی و سیاستگذاری و برنامه ریزی درباره آن پرداخته و لزوم توسعه راهکارهای مختلف برای سرمایه گذاری در جهت گسترش ورزش حرفه ای را مورد بحث قرار می دهد. چیزی که بیش از همه مهم است توجه دست اندرکاران و متولیان ورزش کشور به بعد ورزش حرفه ای است که محور بحث را تشکیل می دهد. در جامعه ...

تعداد صفحه: ۶۴ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقدمه مستکبران و جهانخواران از دیرباز جهت تحقق اهداف شوم خود سعی بر فرهنگ سازی و تخریب فرهنگ ملت ها را داشته اند آنان می کوشند تا فرهنگ مبتنی بر ادبیات استعماری خود را که توجیه کننده این تهاجم می‌باشد را با پوشش دموکراسی در بین ملت ها شایع نمایند لذا ترفندهای مختلفی را با هدف قلب مفاهیم ارزشی و ملوث کردن فضای فرهنگی جوامع به ابهام و تردید و نیز سؤال برانگیز نمودن ارزش های دینی و ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقوله فرهنگ نگاهی از بام تیره و هوس آلود سده بیستم به گذشته، جهان را پهنه دگرگونی های بی شمار نشان می دهد؛ دگرگونی هایی که گاه نابودی و نامرادی، و زمانی، امید و کامروایی به ارمغان آورده و پرورنده زندگی انسان را از لحظه های زشت و زیبا آکنده است. بررسی فراز و نشیبهای تاریخ،‌ بشر را بدین حقیقت رهنمون می‎کند که پدیده های خوب و بد جوامع انسانی، چیزی جز بازتاب فرهنگ ها نیست. به عبارت ...

تعداد صفحه: ۶۰ دسته بندی: گرافیک

تحقیق به این دلیل صورت گرفته اکثر فارغ التحصیلان رشته گرافیک بسوی تبلیغات رفته اما متأسفانه هیچ دانش خاص و محکمی از پیرامون آن ندارد و با زوایای مختلف آن آشنا نیستند. در این تحقیق ابتدا با صنعت تبلغات در ایران و جایگاه و مشکلات آن آشنا شده و سپس در فصلهای بعد با ارتباط تبلیغات با رسانه‌های مختلف از قبیل (تلویزیون، رادیو، مطبوعات و . . . ) آشنا می‌شویم و تأثیر گرافیک را در ...

تعداد صفحه: ۶۱ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجویت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ ان جاممعه است. اساساً فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با ؟ فرهنگ هر چند بعدهای اقتصادی ، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ ، پوک و میان تهی است. «فرهنگ» کلمه ای بسیار رایج و مورد توجه در تمامی جوامع متمدن بوده است. به طوری که با گسترش اجتماعات و پیچیده شدن روابط و ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

برای درمان آسیب اجتماعی نماز گریزی، کارهای مختلف و متنوع باید انجام شود. یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین راه‌های درمان آسیب اجتماعی نمازگریزی این است که فرهنگ نماز بر جامعه حاکم شود. امّا این‌که چگونه فرهنگ نماز را در جامعه حاکم سازیم، تا دیگر پدیده‌ای بنام نمازگریزی در جامعه نداشته باشیم، مستلزم تلاش هماهنگ کلیه نهادهای فرهنگی اجتماعی مانند صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: اقتصاد

فرهنگ مصرف گرایی ورود به «جامعه صنعتی بازار» که شکل گیری آن به تدریج، پس از انقلاب صنعتی، در کشورهای غربی آغاز شد و در نیمه دوم قرن بیستم، به وضوح، در بیشتر سرزمین های پیشرفته صنعتی مشاهده می شود، دگرگونی های گسترده ای را در زمینه های مختلف پدید آورده است. برای اولین بار در طول تاریخ، انسان ها با کالاهایی محاصره شدند که بیشتر آنها را نمی شناختند و مصرف این کالاها برایشان عجیب، و ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه : قاچاق چیست فعل و انفعالات و تحرکات مخفیانه و غیر قانونی که بصورت سازماندهی شده و به دور از دیده نهاد های مجری قانون انجام می‌شود را میتوان قاچاق محسوب کرد . شخص و یا اشخاصی را که مبادرت به انجام قاچاق می نماید را قاچاقچی یا سوداگر مینامند . در علم اقتصاد بصورت مشخص به ورود و خروج کالا که بصورت مخفیانه از مرزهای کشور وارد و یا خارج شود قاچاق می گویند . کالای اقتصادی که ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

توسعه فرهنگ نماز برای درمان آسیب اجتماعی نماز گریزی، کارهای مختلف و متنوع باید انجام شود. یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین راه‌های درمان آسیب اجتماعی نمازگریزی این است که فرهنگ نماز بر جامعه حاکم شود. امّا این‌که چگونه فرهنگ نماز را در جامعه حاکم سازیم، تا دیگر پدیده‌ای بنام نمازگریزی در جامعه نداشته باشیم، مستلزم تلاش هماهنگ کلیه نهادهای فرهنگی اجتماعی مانند صدا و سیما، وزارت فرهنگ ...

تعداد صفحه: ۵۱ دسته بندی: مدیریت

چالش‌ها و فرصت‌های توسعه صنایع فرهنگی در کشور از دید صاحب‌نظران (گزارش هم‌اندیشی) صنایع فرهنگی، قدمت و پیشینه‌ای دیرینه در کشورمان دارد. از فرش کاشان و تبریز گرفته که زینت‌بخش تالار قصر پادشاهان بوده تا ظرف‌های سفالی و قلم‌کاری شده که زینت‌بخش سفره‌های ایرانیان می‌باشد و همچنین هزاران هزار مورد دیگر که متعلق به تمدن هزاره ایران اسلامی بوده است. در حالی‌که تنها صنعت فرهنگی تمدن ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

نقش فرهنگ در بازار یابی مقدمه یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات است. موفقیت یا عدم شکست بسیاری از سازمانها و شرکتها نیز در گرو فعالیتهای تبلیغاتی آنهاست. تبلیغ، راهی برای رساندن پیام به مخاطبان مورد نظر تعریف شده است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه باید تبلیغ کنیم تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم؟ برای اینکه تبلیغ از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

اجمالی برتبلیغات propaganda و هدایای تبلیغاتی حتی بدون داشتن هیچگونه اطلاعی از تبلیغات، همه مردم در زندگی روزمره خود با این مقوله سرو کار دارند.این مسئله در آگهی ها، سخنرانی های سیاسی، برنامه های تلویزیونی و حتی در خبرها به چشم می خورد. با کمک ابزارهای پیشرفته ارتباطی و به خصوص انبوه رسانه ها، تبلیغات عضوی جدایی ناپذیر از فرهنگ بزرگ معاصر است. برخی از جامعه شناسان اظهار می دارند ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی معماری

فرهنگ، خلاقیت و برنامه ریزی فضایی : در گذشته، فرهنگ موضوع کاملاً فراموش و نادیده انگاشته شده ای در برنامه ریزی فضایی بود. هرچند در دوره ای از جهانی شدن و رقابت فزاینده شهری، بعد فرهنگی توسعه شهری و منطقه ای در شهرها و مناطق توجه بیشتری را از سوی مجریان آکادمیک و برنامه ریزی دریافت کرده است. این مقاله ابعاد متعددی از فرهنگ را در پروسه های برنامه ریزی فضایی و ساختن شهر در اروپا، ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: تربیت بدنی

گفتگو با دکتر رحمتی درباره ورزش و ارتباط فرهنگی اشاره : دکتر محمد مهدی رحمتی ، دارای دکترای جامعه‏شناسی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان است. مینه‏های مورد علاقه‏ی وی آسیب‏شناسی اجتماعی، نظریه‏های جامعه‏شناسی و جامعه‏شناسی ورزش می‏باشد. وی پژوهش‏های متعددی را در موضوعات مختلف جامعه ‏شناسی انجام داده و مقالات مختلفی از ایشان در مجلات علمی و پژوهشی به چاپ رسیده است. ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: تاریخ

دو کشور هم مرز ایران و ترکیه به رغم همسایگی و اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و دینی، به علت عدم شناخت دقیق و واقعی از یکدیگر، از گذشته‌های دور تا کنون امکان برقراری ارتباط نزدیک و در حد انتظار را بدست نیاورده‌ و همیشه بعنوان رقیب به هم نگریسته‌اند. در این میان کشورهای ثالث نیز در جهت حفظ منافع خویش، از عدم آگاهی دو کشور نسبت به یکدیگر سوء استفاده کرده و سعی در دور نگهداشتن این ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مدیریت

تعریف تبلیغات: تبلیغات یک فرایند است و نه یک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که فروشنده یا صاحب کارخانه یک محصول، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا رسانه های زیادی ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلو ((فروشی)) باشد که در تابلوی اعلانات یک ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقدمه صنعت‌ تبلیغات‌ با همه‌ سوابقی‌ که‌ در کشور ما دارد هنوز هم‌ جوان‌ و هم‌ غیر علمی‌ است‌. این‌واقعیت‌ نباید کسی‌ را بر آشفته‌ کند که‌ تبلیغات‌ در کشور ما در حد سایر فنون‌ و هنرهای‌ رسانه‌ای‌ ما(نسبت‌ به‌ جهان‌ رسانه‌ها) است‌. تبلیغات‌ در جهان‌ امروز و در عصر انفجار اطلاعات‌، در مراودات‌ اقتصادی‌ و فرهنگی‌ از جایگاه‌علمی‌ - تخصصی‌ و در ابعادی‌ وسیع‌تر، هنری‌ برخوردار است‌. ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: تاریخ

روابط فرهنگی ایران در تاریخ مقدمه: از ابتدای ظهور آیین اسلامی، مسلمانان عرب و ایرانی سفر به منطقه آسیای جنوب شرقی را شروع کردند. این سفرها که اغلب با مقاصد بازرگانی انجام می شد سبب ترویج دین اسلام در منطقه، (شامل اندونزی، مالزی، برونئی، و سیام) و گرویدن بسیاری از افراد بومی به آن شد. اقامت و حضور مسلمانان دریانورد و بازرگانان رفته رفته باعث نفوذ فرهنگ اسلامی در میان ساکنان این ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

نقش وجایگاه رسانه ها در ارتباط فرهنگی گوناگونی مطبوعات و گسترش انتشار نشریات متنوع و متفاوت و بهطور کلی جایگاه شایستهء رسانه‌ها در تنویر افکار و ایجاد فضای مناسب برای گفت و گو و برخورد سالم و سازندهء نظرات و همچنین اهمیتی که رسانه‌های گروهی در ارتقاء سطح آگاهی و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند، بی گُمان یکی از مهمترین عوامل توسعهء فرهنگی و از نشانه‌های پویایی و تحرک هر جامعه است. ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

تاریخچه تبلیغات در جهان و ایرانی آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید می شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در ‏کشور ایالات متحده دارد. اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری می توان سه دوره تاریخی قبل از ‏انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال 1450 را در نظر گرفت.‏ ‏1- دوره علایم تجاری در زمان های گذشته افتخار و غروری که استادکاران ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

نقش تبلیغات سیاسی در تغییر نگرشها و رویدادها (انواع تبلیغات سیاسی) رسانه ها در دوران کنونی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مخاطبان شده اند. این مخاطبان در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز، بخش عظیم فرهنگ، ارزش ها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانه ها دریافت می کند. به عبارتی در دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف است،بخش عظیمی از جامعهپذیری مخاطبان ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: علوم سیاسی

تبیین شاخص های روابط بین الملل فرهنگی تعریف فرهنگ دیدگاه سنتی درباره فرهنگ محدود به قالب هنرها، صنایع فرهنگی و میراث تاریخی است. تعریف یونسکو علاوه بر موارد فوق‌الذکر موضوعاتی چون عکاسی، طراحی، معماری و ورزشی را نیز در برمی‌گیرد. در این مقاله فرهنگ را در مفهومی موسع به کار گرفته و آن را در چارچوبی اجتماعی به معنای روش زندگی و شیوه متمایز معنادهی به زندگی در نظر گرفته‌ایم. ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

هرساله با هدف ایجاد فضایی مناسب در عرصه اندیشه و فرهنگ و کمک به رونق بازار کتاب و مبادله تجارب در زمینه صنعت نشر، مجری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است. این نمایشگاه که در مصلای بزرگ تهران برگزار می شود، همواره شاهد حضور چهره های درخشان جهان در خود بوده است و معمولا در حضور چهره های فرهنگی کشور و هزاران نفر از علاقمندان با سخنان ریاست محترم جمهور، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه در تفاوت انسان با حیوان اولین متغیری که به ذهن بشر متبادر گشت سخن گفتن بود و برای همین انسان را حیوان ناطق دانستند اما با گذشت زمان متوجه تفاوتهای بیشتری در انسان شده اند و عقل، هوشمندی، خلاقیت و درک عواطف از تمایزات خاص انسان با حیوان گشت. استاد مطهری تفاوت انسان با حیوان را در دو ناحیه بینشها و نگرشها یا بعبارت دیگر آگاهیها و خواسته ها می بیند. (مطهری، ص6) انسان در زندگی ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

جهانی‌شدن فرهنگ، یکی از مناقشه برانگیزترین بحث‌ها بوده است که نظراتی از تایید وجود و فواید آن تا نفی آن وجود دارد. آنچه در اینجا می‌آوریم بحثی مبتنی بر نظرات و شواهد موجود است که مورد پذیرش بیشتر ناظران است و وجهی کاربردی نیز دارد. 1- مقدمه با شکل‌گیری جهان مدرن و از اوایل دهه 80 میلادی بحث جهانی شدن در حوزه‌های مختلفی مانند اقتصاد، سیاست و فرهنگ مطرح شد. به‌دلیل تاثیرات شگرفی ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: تربیت بدنی

اگر ورزش را به عنوان یک پیشه و حرفه در نظر بگیریم اخلاق ورزش گونه‌ای اخلاق حرفه‌ای است. به تعبیر دیگر همانطور که ما در پزشکی و مهندسی و تجارت و اقتصاد نیاز به پیروی از هنجارهایی داریم ضرورت پیروی از هنجارها در اینجا هم حس می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، عده ای شعار ورزش قهرمانی را برترین، بهترین، سریعترین و چابکترین و .. ذکر کرده اند. ورزش قهرمانی بخشی از منظومه کلان تری است که ...

تعداد صفحه: ۳۶ دسته بندی: هنر

«نگاه باید به بازار جهانی به شکل کششی تغییر کند یعنی با توجه به نیاز بازار برای مصرف کنندگان فرش تولید کرد. در حال حاضر ما تولیدات خود را به بازار جهانی می فرستیم تا با بازار یابی برای آن مشتری پیدا شود که این اصلا درست نیست.» میرکاظمی اضافه کرد: «از نظر طرح، رنگ و اندازه باید با توجه به خواسته های مصرف کنندگان بازار جهانی فرش تولید کرد باید براساس سفارش های خارجی فرش ها را ...

تعداد صفحه: ۳۴ دسته بندی: تاریخ

چکیده مقاله نقش و بنیادهای خیریه در توسعه کشورهای غربی در دین مسیحیت ، عمل وقف یکی از فضیلت های برجسته و از اعمال بسیار نیکو و خود پسندانه در اخلاق و رفتار انسان تعریف شده است. از این رو کشورهای غربی به علت عشق ورزی و گرایش به دین مسیحیت، ارزش قابل توجهی قایل شده اند. فلاسفه قدیم نظیر سقراط، ارسطو، افلاطون عمل وقف اموال و دارائی را برای توسعه شهر، روستا، و افزایش سطح آگاهی مردم ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

سوئیچر دوربین جدید پیشرواجرای سیستمهای پیشرفته حفاظتی تلویزیونی (مداربسته)وارسال تصاویرودیتا ازطریق فیبرنوری – کابلهای فلزی – بصورت بی سیم وشبکه کامپیوتر و اینترنتی درایران باسابقه فعالیت اجرای پروژه های سیستمهای مراقبتیبادانش فنی روزجهان درمراکزمهم صنعتی وتجاری واجتماعی وامنیتی وحساس کشور, خدماتپیشرفته تخصصی خودراطبق آخرین استانداردهای جهانی وبااستفاده ازپیشرفته ترینتکنولوژی ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

تبلیغات و زندگی روزمره امروزه تبلیغات در زندگی روزمره ما نقش مهمی را ایفا می کند .اگر در خیابان یا در مکان های مختلف به دور و بر خود توجه کنیم تبلیغات فراوانی می بینیم که هر کدام به جنبه ای از زندگی مربوط می شوند .تبلیغات از نیاز های اساسی مانند خوراک ، پوشاک ، مسکن و وسایل جانبی مورد نیاز در زندگی تا وسا یل آموزشی و سر گرمی را در بر می گیرد . تبلیغات در زندگی ما نقش مهمی را ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

چکیده بررسی تاثیر اینترنت بر حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی واقتصادی امروزه موضوع تحقیقات مختلف درمیان محققان و اندیشمندان سراسر جهان شده است. هدف مقاله پیش رو نیز بررسی تاثیر اینترنت بر حوزه تبلیغات است. با شروع فعالیتهای تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پابه عرصه ظهور گذاشت. گرچه درحال حاضر، میزان هزینه های تبلیغات اینترنتی نسبت به کل هزینه های تبلیغاتی بسیار ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: تاریخ

مسجد نماد سنگر فرهنگی اسلام است و دژ مستحکم فرهنگ اسلام در برابر هجوم فرهنگ های غربی و بیگانه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فارس نما، حجت الاسلام سید مهدی یعقوبی که پس از نماز مغرب و عشاء شب گذشته به منظور دیدار با نمازگزاران مسجد صاحب الزمان (عج) محله دو راهی شهرستان ممسنی در این مسجد سخن می گفت افزود: اغلب آموخته های دینی ما محصول جلسات مسجد است و لذا امام خمینی (ره) فرمود: ...

تعداد صفحه: ۶۱ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقدمه: بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجویت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ ان جاممعه است. اساساً فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با ؟ فرهنگ هر چند بعدهای اقتصادی ، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ ، پوک و میان تهی است. «فرهنگ» کلمه ای بسیار رایج و مورد توجه در تمامی جوامع متمدن بوده است. به طوری که با گسترش اجتماعات و پیچیده شدن ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

تهاجم فرهنگی و راهکار های مقابله با آن پیشگفتار: فرهنگ از مقولات سهل و ممتنع است که هم می توان برخورد سطحی و صوری با آن کرد و هم می توان به ذات معنایی و لایه های تو در تو، پیچیده و ظریف آن نظر افکند. هم می توان به مثابه یک ناظر صرف، از بیرون به آن نگریست و درباره آن به داوری نشست و هم می توان به عنوان یک ناظر بازیگر به اعماق و لایه های درونی آن دست یافت. اگر فرهنگ را " معرفت ...

تعداد صفحه: ۳۳ دسته بندی: تاریخ

مفهوم تبلیغات از ریشه لاتینی propagate گرفته شده و از نظر لغوی به معنای (پخش کردن) ، (منتشر ساختن) و (چیزی را شناسانیدن) است، زیرا در تبلیغات سعی بر این است تا یک عقیده و یک کردار بطور منظم و جهت‌دار قبولانده شود. نگاه اجمالی در اهمیت و ضرورت تبلیغ کافی است فکر کنیم که موفقیت در بسیاری از برنامه‌های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی و نظامی مرهون در اختیار داشتن ابزار ضروری تبلیغاتی است ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

مفهوم ایثار یکی از مفاهیم بنیادین علوم انسانی، بویژه فلسفه اخلاق است که می توان رویکردهای متفاوتی به آن داشت. هم رویکرد معرفت شناسانه و هم رویکرد ایدئولوژیک و دینی. در نگاه معرفت شناختی می توان ایثار را یک مفهوم نظری (theoric Term) دانست که عام و جهانشمول بوده و اختصاص به فرقه یا اجتماع خاصی نداشته و در باب همه جوامع ساری و جاری است. کتر سید عبدالحمید ضیایی دکترای فلسفه غرب از ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

دین گریزی و گرایش جوانان به فرهنگ غرب همواره دغدغه هایی را برای رهبران دینی، دین داران و خانواده های متدین به وجود آورده و تهدیدی برای نسل جوان محسوب می شود. این پدیده در سده های اخیر، به ویژه در قرن بیستم، بخش عظیمی از جهان را فرا گرفت و حتی موجب به وجود آمدن مکاتب فلسفی الحادی و ایدئولوژی های دین ستیز یا دین گریز گردید. اما چرا انسان که ذاتاً مشتاق دین است و فطرت او با درون ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: روانشناسی

علل گرایش جونان به فرهنگ های غیر بومی مقدمه: جریان زندگی همانند رودخانه ای است که از مبدأ تا مقصد، از کنار سرزمینهای مختلف و متنوعی می گذرد و سرانجام به دریا می پیوندد. نوجوانی و جوانی یکی از متنوعترین و پیچیده ترین چشم اندازها را در این مسیر طولانی به خود اختصاص داده است. برای همه آنهایی که به نحوی با جوان سروکار دارند، پاسخ به این سؤال که چرا؛ باید جوانان را بشناسم مهم است که ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: روانشناسی

تبلیغات چیست؟ در چه مواردی باید تبلیغ کرد؟ نقش تبلیغات در جهان امروز چیست؟ تأثیر روانی تبلیغات بر ذهن انسان چگونه است. مقدمه: امروز ما در عصر ارتباطات بسر میبریم، دورانی که مشخصه بارز آن تلاش برای باور های همگانی است. زمانی که با حضور شبکه های ماهواره ای و کامپیوتری فاصله نقاط کره زمین نامفهوم شده است با وجود شبکه های کامپیوتری می توان از همین جا به طرف دیگر کره خاکی رفت. وارد ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

فرهنگ چیست ؟ نگاهی از بام تیره و هوس آلود سده بیست به روزگاران گذشته ،جهان را پهنه دگرگونیهای بیشمار نشان می دهد . دگرگونیهایی که گاه نابودی و نامرادی ، و زمانی امید و کامروایی به ارمغان آورده اند ،و پرونده زندگی انسان را از لحظه های زشت و زیبا آکنده اند . بررسی مجموعه فراز و نشیبهای تاریخ ،بشر را بدین حقیقت رهنمون می کند که : پدیده های خوب و بد جوامع انسانی چیزی جز بازتاب روشن ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: روانشناسی

بزهکاری بیشتر نتیجه تضاد موجود در ارزش های فرهنگی و همینطور عدم وسائل برای رسید به هدفهای مورد نظر است. تا تفاوت در سرع تغییر برخی از افراد به علل گوناگون به طور کامل(اجتماعی) نمی وشند. یعنی ارزشهای حاکم بر جامعه به طور کامل در درون انها نقش نمی گید و انها را از ارتکاب اعمال ضد اجتماعی باز نمی دارد. البته این ناسازگاری ارزشی که در افراد (منحرف) یا (بزهکرای) شکل می گیرد خود معلول ...

تعداد صفحه: ۶۷ دسته بندی: مدیریت

فصل اول « بدون تبلیغات که بطور مداوم به توسعه خدمات و کالاها می افزاِید امروز ثروتمندترین ملتی نبودیم که تاکنون به وجود آمده است.» «لوتر . اچ. هرجز» مقدمه: سیصد سال پیش در طول کم و بیش نیم سده انفجاری رخ داد که امواج آن سراسر کره زمین را به لرزه درآورد، جوامع را در هم ریخت و تمدنی نوین آفرید. این انفجار انقلاب صنعتی بود. جهانی بود که در آن انقلاب صنعتی ناگهان ظاهر شد و ضد تمدنی ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

مقدمه : آنچه مسلّم است و از کتاب های موجود پیداست حجاب در قبل از اسلام در بین ملّت های یهود ، ایران باستان و هند وجود داشته است. و این قانون حجاب از قانون حجاب اسلامی بسی سخت تر بوده است. ویل دورانت می گوید : 1 ( اگر زنی به نقض قانون یهود می پرداخت مثلا بدون آنکه چیزی بر سر داشته باشد به میان مردم می رفت و یا در خانه آنقدر بلند صحبت می کرد که همسایگانش صدایش را می شنیدند شوهر حق ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: علوم تربیتی

بررسی نقش و جایگاه معلم درایجاد وتقویت فرهنگ اسلامی در مدارس مقدمه یک معلم خوب ، در هر حال و در همه جا با یک اندیشه زندگی می کند و آن ، کسب بالاترین کیفیت آموزشی توسط هر دانش آموز است و در این بین ارزشیابی واقعاً‌ حیاتی ترین کار هر معلم است و چیزی است که می تواند تاثیری کلیدی بر نحوه بهبود و پیشرفت دانش آموزان داشته باشد . مهمترین اصل همخوانی آموزش و تربیت جهت تحقق نقش واقعی ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: مدیریت

مقدمه: بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجویت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ ان جاممعه است. اساساً فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با ؟ فرهنگ هر چند بعدهای اقتصادی ، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ ، پوک و میان تهی است. «فرهنگ» کلمه ای بسیار رایج و مورد توجه در تمامی جوامع متمدن بوده است. به طوری که با گسترش اجتماعات و پیچیده شدن ...

تعداد صفحه: ۶۶ دسته بندی: گرافیک

مقدمه سر جیوزیمن در کتاب «تبلیغاتی که می‌شناسیم به آخر خط رسیده است» رازهای ناگفته ای را از تبلیغات بازگو می‌کند و می‌گوید تبلیغاتی که از در و دیوارشهر بالا می‌روند و از شبکه های صدا و سیما پخش می‌شوند، برای مخاطبان خسته کننده و نفرت آور شده اند و به همین دلیل، مخاطبان بادستگاه کنترل از راه دور از تبلیغات شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای فرار می‌کنند. نظریه پردازان بزرگ تبلیغات ...

تعداد صفحه: ۲۲۷ دسته بندی: گردشگری و توریسم

فصل اول: تعاریف و مفاهیم جهانگردی صنعت مسافرت و جهانگردی به عنوان بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین صنعت در دنیا به حساب می‌آید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال زایی، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می‌دانند. صنعت جهانگردی در سراسر دنیا، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، که شکل‌های دیگر اقتصادی مانند تولید یا استخراج منابع طبیعی به صرفه نیست، بسیار ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: گرافیک

دیباچه نبود منابع مکتوب به زبان فارسی در زمینه بخش‌های عمده‌ای از فعالیت‌ های گرافیک همواره یکی از چالش‌های پیش روی این هنر و از جمله موانع رشد اصولی و علمی آن در میان علاقه‌مندان بوده است. اگر چه گرافیک در چنددهه اخیر جایگاهی شایسته در ساختار دانشگاهی کشور یافته و شناخت عامه جامعه نسبت به محدوده علکرد این فن افزایش پیدا کرده است، ولی تدوین کتب درسی و آموزشی در این رشته و غنی ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

جهانی شدن «پایان جنگ سرد با جهش های عظیمی در عرصه ارتباطات مصادف شد از اوایل سالهای 1990 با به بازار آمدن دیش های گیرنده امواج صوتی و تصویری و سپس ایجاد خطوط اینترنتی و سقوط قیمت ارتباطات که نتیجه آن سرعت بخشیدن بی سابقه ای در امر خبرگیری و خبررسانی و تبادل اطلاعات شد مردم جهان را تا حدی که قبلاً در تصویر نیز نمی گنجید به هم نزدی کرد. با ایجاد سرعت در ارتباط و حمل و نقل به نظر ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: تاریخ

در فوریه 1917 روسیه سلطنتی، نصف اروپا، یک سوم آسیا، تحت رژیم پلیسی انعطاف ناپذیر و متمرکز ی زندگی می کرد و تنها یک قدرت سیاسی درآن به حساب می آید و آن شخص تزار بود. روسیه به عنوان یکی از مقتدرترین، کم تمدن ترین و تسخیر ناپذیر ترین دولت های زمان شهرت داشت. درباره روش ها و هدف های انقلاب روسیه هر طور قضاوت شود تردیدی نسیت که این انقلاب ارزش بررسی و تعمق را دارد. از لحاظ اجتماعی، ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مدیریت

ساختار روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مدیریت کل روابط عمومی و امور بین‌الملل در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به صورت ساختار ستاد وصف می‌باشد بدین گونه که چهار معاونت با عنوان‌های 1- معاونت انتشارات و تبلیغات و 2- معاونت امور بین‌الملل و 3- معاونت آموزش و پژوهش و 4- معاونت ارتباطات و رسانه‌ها که همگی تساوی می باشند و در زیر مجموعه هر کدام از این معاونت‌ها دو 2 ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

چکیده در این مقاله ضمن ارائه تعریفی از تقاضا و مدیریت تقاضا به تشریح تقاضا های هشت گانه و ارائه پیشنهاداتی در هنگام مواجه شدن با هر یک از آنها در جهت مدیریت تقاضا یا مدیریت بازاریابی جهت نیل به اهداف شرکت پرداخته شده است. و نقش مدیریت بازاریابی در مدیریت هر یک از این تقاضاها نشان داده شده است. مقدمه یکی از تعاریف نسبتاً جامعی که درباره واژه مدیریت بکار رفته است، مدیریت را علم و ...

تعداد صفحه: ۸۱ دسته بندی: روانشناسی

اهداف یادگیری: بعد از مطالعه این فصل شما باید به مطالب زیر پی ببرید: معنی فرهنگ و ویژگی مهم آن. ماهیت ارزش های فرهنگی به طور کلی مانند ارزش های اصلی، که توسط مشتریان آمریکایی حفظ می شوند. تأثیری که آن ارزش های فرهنگی بر رفتار مشتری می گذارد. وبعلت تغییرات فرهنگی، بازاریابان باید این تغییرات را کنترل کنند و از این تغییرات سود ببرند. اهمیت دانش فرهنگی بر رفتار مشتری در توسعه ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: تاریخ

یکی از نیرنگهای غرب این بود که در پوست ملل مسلمان رفت (و میان آنها در باب تمدن اسلامی تفرقه ایجاد کرد.) چون نمی شد این تمدن گذشته را انکار کرد در پوست عربها رفت و گفت تمدن عرب . کتاب « اتحاد اسلامی در آثار شهید آیت الله مطهری » به کوشش سیدحمید جاوید موسوی تدوین شده و انتشارات صدرا آن را در ۱۶۰ صفحه منتشر کرده است . این کتاب هشت فصل دارد وعناوین موجود در فهرست مطالب آن به شرح زیر ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: ادبیات فارسی

چند سالی ست که واژه و مفهوم «فارس» در بازار اهل سیاست و نظریه پردازان بخشی از طیف «چپ» دگماتیک (۱) و نیزبسیاری از نژادپرستان و قبیله گرایان ایرانی رونق یافته و در کوشش های «فکر» سازی و نظریهء پردازی آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار گشته و به نغمهء ناسازِپرطنین وهیاهویی بدل شده است. تا آنجا که بسیاری از آنان بنیاد تئوری های ایران گریزو تفرقه افکن خود را بر ِتفسیرهای مجعول و مقلوبی ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

« در تمام این مراحل (نهضت ) روحانیت نقش اول را داشت . یعنی دانشگاهی ها بودند روشنفکرها همه شان نه البته دانشگاهی ها دانشجوها تقریبا اکثرا همیشه همه ...نقشی داشتند. لکن آن که ملت را بسیج کرد آن روحانیون بودند...آن که من همیشه به ملت ایران سفارش کردم که این دژ محکم (روحانیت ) را از دست ندهید ... (1) اعلام خطری که به ملت می کنم این است که جریانی در کار است که روحانیت را کنار ...

تعداد صفحه: ۷۷ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

ایران امروز گرچه در مسیر رشدو شکوفایی گام برمیدارد اما باید توجه داشت که شکوفایی هر کشور و ملتی در گرو تلاش جوانان و نوجوانان و در اصل باورهای اعتقادی آنهاست . پس آنچه را که باید از ریشه محکم ساخت ،اساس و اصول باورهای جوانان است . آنچه که به وضوح رخ می نماید این است که عقاید مذهبی هر فرد بر افکار او وافکارش بر گفتار وی و گفتارش بر افکار وی تاثیر میگذارد و در نتیجه کردار وی تحت ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه : تعلیم و تربیت یکی از اساسیترین فعالیتهایی است که در طی یک فرایند نسل اول می‌کوشد تا قدرت آگاهی نسل بعد از خود را در همهٔ زمینه‌ها پرورش داده و آنها را برای برخورد با مسائل گوناگون آماده سازد. تعلیم و تربیت به مثابهٔ جریانی است که باید در کنار آموزش دانش، قدرت تفکر را در فرد رشد دهد و تسلط او را بر محیط زندگی افزون کند. در آموزش و پرورش هم از علم صحبت می‌شود و هم از تفکر. ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

«مقدمه » با اینکه قرنها ست ، ملت هایی در زیر پنجه های خون آلود استعمار دست و پا می زنند ، اما بدبختانه هنوز آنها نتوانسته اند استعمار زدگی خود را باور کنند ، زیرا هنوز مفهوم واژه استعمار و سیاست های منحوس آن بر آنها که قرنهاست با آن دست بگریبانند پوشیده است . البته شاید خیلی از کشورها از روند استعمار خود زیاد هم مقصر نباشند ،‌زیرا استعمار دارای یک چهره مشخص و معین نیست که اگر ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه: فرهنگ ، مانترین وجه زندگی بشر توصیف شده است. در تعریف این منشور چندوجهی، دیدگاههای گوناگون متفکران و اندیشندان، دست یابی به یک فصلمشترک را دشوار می سازد. اما در تعریفی نسبتاً عام فرهنگ را می توان مجموعه ای از معارف، اعتقادات، اخلاق و آداب و رسوم و نیز جهت گیری هایی برشمرد که در ابعاد مختلف، مسائل عمده ی هستی و حیات رابرای بشر وجوامع بشری معنا و مفهوم می بخشند. فرهنگ را ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: روانشناسی

در مورد شیوه‌ های امریکا برای اعمال عملیات روانی بر ضد شوروی سابق و دیگر دشمنانش، تاکنون مباحث زیادی مطرح و شیوه‌های این کشور با استفاده از شواهد، بررسی شده است. با توجه به وسعت جهان اسلام از نظر جمعیت، فرهنگ، قومیت و … و با توجه به اینکه پیروان دین اسلام در حال افزایش است (به نحوی که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2023 اسلام بیشترین پیروان را خواهد داشت) و به ویژه با توجه به این مطلب ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: تاریخ

شیخ صفی‌الدین اردبیلی، نیای بزرگ صفویان هشتمین نسل از تبار فیروزشاه زرین‌کلاه بود. فیروزشاه از بومیان ایرانی و کردتبار بود که در منطقه مغان نشیمن گرفته بود. زبان مادری شیخ صفی‌الدین تاتی بود و اشعار تاتی او امروزه در دست است. تاتی یکی از زبان‌های ایرانی و زبان بومی آذربایجان بوده‌است. دودمان پادشاهی صفویه به وسیله شاه اسماعیل اول با اتکا بر پیروان طریقت تصوف علوی تأسیس شد. این ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تاریخ

شاه اسماعیل صفوی تشکیل دولت صفوی در اوایل قرن دهم هجری قمری ( ابتدای قرن شانزدهم میلادی ) یکی از رویدادهای مهم ایران محسوب می شود . پیدایش این دولت که باید آن را سرآغاز عصر تازه ای در حیات سیاسی و مذهبی ایران دانست موجب گردید استقلال ایران بر اساس مذهب رسمی تشیع و یک سازمان اداری بالنسبه متمرکز ، تامین گردد . گذشته از آن تاسیس و استقرار این دولت زمینه ای را فراهم ساخت تا ...

تعداد صفحه: ۳۳ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

دنیا واقعا عوض‌ شده‌...این‌ روزها حتی‌ اغلب‌بچه‌های‌ هفت‌، هشت‌ ساله‌ هم‌ با واژه‌های‌ قلنبه‌وسلنبه‌ای‌ مثل‌ توسعه‌، پولشویی‌، مشارکت‌،انتخاب‌برتر، اصلح‌ترین‌، عقب ماندگی‌سیستماتیک‌، گردش‌ قدرت‌ و اصلاح‌طلبی‌ وبسیاری‌ اصطلاحات‌ از این‌ قبیل‌، آشنا شده‌اند.تفکر جمعی‌ و شعور سیاسی‌ مردم‌ تحت‌ تاثیرموجی‌ از اطلاعات‌ گوناگون‌ روز به‌ روز متحول‌شده‌، چیزی‌ که‌ در کمتر جای‌ دنیا ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

اعتیاد چیست؟ معتاد کیست؛ سال چاپ: 78-79 به نظر دکتر کلمن بشر برای زندگی در طبیعت آفریده شده و پیشرفت های او در راه زندگی ماشینی بسیار فراتر از توان طبیعی وی بوده و لذا در رویا رویی با مشکلات قرن بیستم در مقایسه با زندگی در طبیعت بایستی سازش بیشتری با محیط زیست از خود نشان دهد که خود موجب کنش و فشار بیشتری بر او است. از این رو برای تسکین خود به دنبال مواد مخدر و داروهای آرام بخش ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: روانشناسی

پیشگفتار از زمانی که غرب در رویارویی با انقلاب اسلامی با شکست رو به رو شد و سنگرها و مواضع محکم و کهنسال استعمار و استثمار پس از خیزش با صلابت امّت مسلمان ایران فروریخت تهاجمات پنهان و آشکار دشمنان اسلام و ایران به صورت مختلف در ابعاد گوناگون نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی برای جلوگیری از تحقق آرمانهای والای نظام اسلامی در سراسر جهان آغاز شد. دشمن مکّار تمامی نیروها و امکانات ...

تعداد صفحه: ۷۵ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

تقسیم‌بندی تجارت الکترونیک تجارت الکترونیک در واقع فرآیند خرید و فروش محصولات و خدمات بر روی شبکه اینترنت می‌باشد و می‌توان آن را به چند گروه: تجارت بین بنگاه و مصرف کننده یا مشتری (B2C)، تجارت بین بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بین مصرف کننده و مصرف کننده (C2C) تقسیم نمود. که در این میان فعالیت‌های تجاری عمدتاً در چارچوب B2B و B2C متمرکز گردیده‌اند. هر چند در آینده فعالیت‌هایت ...

تعداد صفحه: ۴۹ دسته بندی: علوم تغذیه

فرهنگ اصطلاحات برق متقاضی شخص حقیقی یا حقوقی که برقراری انشعاب یا انشعابهای برق و یا تغییر در قدرت و یا در مشخصات انشعاب و یا انشعابهای موجود را درخواست کرده ولی هنوز درخواست وی انجام نگرفته باشد. مشترک مشترک عبارت است از: شخص حقیقی یا حقوقی که انشعاب یا انشعابهای مورد تقاضای وی، بر طبق مقررات برقرار شده باشد. شرکت شرکت عبارت است از: شرکت یا سازمانی که به موجب مقررات قانونی به ...

تعداد صفحه: ۵۲ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه: در سال هاى اخیر، سوء استفاده مالى از قدرت و تصمیم‏گیرى در جهت اهداف شخصى و محافل گروهى، نظر بسیارى از دلسوزان و اندیش‏ورزان را به خود معطوف کرده است. ناگفته پیداست که فقر زاییده فساد است و فساد نیز زاییده تبعیض. تبعیض نیز به معناى امتیاز نارواست و مصداق بارز تبعیض در ادبیات اقتصادى، رانت یا مفت خوارى و کسب ثروتهاى بادآورده در سایه این پدیده است. باید گفت که فساد اقتصادى ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

پیشگفتار : موضوع خشونت و نا امنی شهری یکی از چالشهای جدی جوامع می‌باشد که نظر بسیاری از صاحبنظران را در فرآیند تحلیل، تفسیر و ریشه‌یابی آن به خود معطوف نموده است. مهمترین خصیصه عصر جدید و قرن بیست و یکم گسترش ارتباط و فزونی سرعت در انتقال انگاره‌های فرهنگی در جوامع می‌باشد (چه مثبت و چه منفی). خشونت و ناامنی شهری در مفهوم امروزین خود بیشتر زائیده صنعتی شدن جوامع و گسترش شهرها و ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مدیریت

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای آنچه در این شماره از خبرنامه ارائه می گردد، قرار است تاریخچه‌ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing ) را که بسیاری از دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند و یا عضو خبرنامه‌هایم هستند از من درباره آن می‌پرسند ارائه دهد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد. این حقیقتاً ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

مقدمه: به واسطه تغییرمحیط کسب و کار‌‌‌؛ مدیریت منابع انسانی(HRM) ؛نیز لزوما باید تغییر کند.نظر به ضرورت پاسخگویی به تغییرات، پیش بینی محیط؛ تغییرات و اتخاذ تصمیمات اثر گذاردر خصوص آینده؛ مدیریت منابع انسانی باید تغییر کند.آینده غیر قابل پیش بینی است و مشکل است تعیین کنیم که چه پیش خواهد آمد.از این رو انعطاف پذیری و کسب دانش کافی در جهت پاسخگویی به این عدم قطعیت ها مهم است. در ...

تعداد صفحه: ۵۱ دسته بندی: مهندسی صنایع غذایی

زعفران از محصولات کشاورزی است که از دیرباز در ایران، آسیای صغیر و بخش هایی از اروپا به ویژه یونان شناخته و مصرف شده است. در گذشته مصرف زعفران به عنوان یک گیاه دارویی به لحاظ خواص آن مد نظر بوده،‌ اما امروزه زعفران به لحاظ رنگ، طعم و مزه خوب در صنایع غذایی مصر گسترده‌ای دارد. با این وجود، هنوز زعفران در بسیاری از کشورها شناخته شده نیست و مصرف جهانی آن در حد قابل قبولی نمی‌باشد. ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: تاریخ

الف- قشرهای اشرافیت همه چیز چون بسیار شود خارو ارزان گردد مگر علم و دانش که هر چه بیشتر شود عزیزتر با (مثل چینی ) سلسله پیوستگی های ناگزیری در میان جوامع عصر اشکانی و ساسانی وجود داشته، لذا اشاره به منابع موجود در موارد متعددی می تواند راه گشای محققان باشد به طوریکه معلوم است، برخی از کتیبه های عصر ساسانی به توصیف اقشار اشرافی پرداخته اند. که با توجه به قرب زمان با اشکانیان ...

تعداد صفحه: ۴۵ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مقدمه SEO یا بهینه سازی بر پایه موتورهای جستجو درواقع پاسخ به نیاز اصلی سایت های وب جهان گستر یعنی ترافیک هدفمند یا آمار بالای بازدید کنندگان از سایت است. برای داشتن بیننده در یک سایت یا به عبارت دیگری بازاریابی برای یک سایت چندین روش وجود دارد : روش نخست تبلیغات در خارج از وب است. یعنی تبلیغات به روش سنتی ، کارایی این روش به دلایل زیر چندان مناسب نیست. با وجود اینترنت و ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

از برنامه‏ها و اقدامهاى امام مهدى (ع)، پدید آوردن رفاه در کل جامعه بشرى است. در آن دوران طبق ترسیم آیات و احادیث، جامعه بشرى واحدى تشکیل مى‏گردد که مانند خانواده‏اى زندگى مى‏کنند، و مساله ناهنجار جوامع پیشرفته و ابرقدرت، و جامعه‏هاى در حال رشد، و جامعه‏هاى عقب‏مانده و محروم از میان مى‏رود و بشریت‏به طور کلى به رفاه اقتصادى و بى‏نیازى دست مى‏یابد، و همین چگونگى زمینه اساسى رشد و ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

بیش از ربع قرن از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی ‌می‌گذرد؛ انقلابی که به تعبیر بزرگان، بیش از آنکه سیاسی باشد، فرهنگی بود. در این مدت، تمامی‌ رسانه‌های ارتباط جمعی مروج اسلام و مبلغ ارزش‌های اسلامی ‌بوده و هستند. افزون بر آن نیز چندین نهاد، سازمان و ارگان رسمی‌ و غیررسمی، ‌متولی آموزش، تربیت و ترویج سنن و آداب مذهبی بوده و هستند. سازمان عریض و طویل تبلیغات اسلامی، ‌با ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: اقتصاد

از آنجا که قاچاق، هزینه های انسانی و اقتصادی سنگینی برای کشور به دنبال دارد و به ویژه به نظام اقتصادی کشور لطمات جبران ناپذیری وارد می کند. مبارزه منطقی و معقول با این پدیده زیانبار اجتناب ناپذیر است. بطور کلی سیاستگذاری در جهت مبارزه با قاچاق و جلوگیری از گسترش آن بایستی در دو سطح ملی و گمرک صورت گیرد. گمرک سازمانی اجرایی در امر پیاده سازی سیاستهای بازرگانی و اقتصادی است و مجری ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: شهرسازی

فصل اول مقدمه: اینترنت تجارت جهانی خود را آغاز نموده است و در همین زمان ما را به ایجاد فضاهای اطلاعاتی غنی برای زندگی روزمره قادر می سازد. تا زمانیکه اینترنت تحقیق و تجارت جهانی را ممکن می سازد، زندگی ذاتا به صورت محلی ادامه می یابد. در حالی که زندگی در نتیجه زمینه های فرهنگی متفاوت، نا متشابه است. کوشش های شغلی برای غلبه بر این تفاوتها به توافق نامه های استانداردی احتیاج دارد ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: شهرسازی

ساختن صحنه ای است که در آن، مردم جوامع ناحیه ای می توانند به تبادل و مشارکت در دانش، تجربه و علایق متقابل بپردازند. (شهرهای دیجیتالی اطلاعات شهری را (چه دسترسی پذیر و چه در زمان واقعی) جمع آوری می کنند و فضاهای عمومی در اینترنت برای مردم که از این شهرها بازدید می کنند یا در آنها زندگی می کنند، ایجاد می کنند شهرهای دیجیتالی در حال گسترش در تمام جهان هستند) به چه دلیل فضاهای ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت