تعداد صفحه:
۳۸
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت حافظه اصلی اولین نگاه و شروع در ساده ترین سیستم مدیریت حافظه و سپس بررسی تدریجی برای جزئیات بیشتر وبیشتر. 1-4 مدیریت حافظه اصلی سیستم های مدیریت حافظه به دو دسته تقسیم می شوند: آنهایی که مراحل را عقب وجلو بین حافظه اصلی ودیسک در طی کارحرکت می دهند و آنهایی که کار نمی کنند. آخری آسان تر است بنابراین ما آنها را ابتدا مطالعه خواهیم کرد. بعداض در بخ،ما صفحه گذاری کردن و ...
تعداد صفحه:
۲۹
دسته بندی:
مدیریت
نگاهی به فلسفه های مدیریت بازاریابی مقدمه مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر دانسته اند. شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هر یک در رابطه با “ سازمان”، “ مشتریان” و “جامعه”،می باشد . سازمانها فعالیت های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می دهند. این دیدگاه ها عبارت اند ...
تعداد صفحه:
۲۶
دسته بندی:
مدیریت
چکیده : شهرداری درعرف جهانی بعنوان مظهری ازدولت محلی بشمارمی آید.شهرداری ها بعنوان موثرترین نهاد شهری وظایف و خدمات گسترده ای را بعهده دارند که براساس سند چشم انداز 20 ساله کشور و برنامه چهارم توسعه بر حیطه این وظایف افزوده خواهد گردید. شهرداری ها نیز مانند دولت تمام فعالیت های مالی خود،اعم از کسب درآمد و پرداخت هزینه ها که به منظور اجرای برنامه ها و وظایف متعدد خود صورت می گیرد ...
تعداد صفحه:
۲۸
دسته بندی:
مدیریت
نگاهی به فلسفه های مدیریت بازاریابی مقدمه مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر دانسته اند. شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هر یک در رابطه با “ سازمان”، “ مشتریان” و “جامعه”،می باشد . سازمانها فعالیت های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می دهند. این دیدگاه ها عبارت اند ...
تعداد صفحه:
۳۹
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه ماهیت تحول تکنولوژی اطلاعات و بخصوص وب گسترده جهانی (اینترنت) فرصتی جهت ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان نسبت به آنچه در گذشته (در دنیای بدون اینترنت) امکانپذیر بود، فراهم آورده است. با ترکیب قابلیتها جهت پاسخگویی مستقیم به درخواستهای مشتری و جذب مشتری با ارتباطات متقابل زیاد و ایجاد امکانات نرم افزاری، شرکتها امروزه توانایی بیشتری جهت ایجاد، گسترش و حفظ ارتباطات بلندمدت با ...
تعداد صفحه:
۲۰
دسته بندی:
شهرسازی
تبیین مولفه های مدل مدیریت بهره وری سبز در سازمانهای خدماتی ایران (مورد مرکز بهداشت کرج) مقدمه: آنچه در این قسمت به آن اشاره خواهم کرد، بررسی تحلیلی نقش مدیریت بهره وری سبز در مرکز بهداشت کرج می باشد. بررسی موضوع مذکور در راستای طرح دولت سبز و تدوین طرح اجرایی مدیریت سبز در وزارت متبوع به عنوان یکی از مهمترین وزارتخانه های کشوری که نقش اصلی در خدمت رسانی به شهروندان ایران را ...
تعداد صفحه:
۱۷
دسته بندی:
مدیریت
نظریه ویلسون وایت به نظر او برای اینکه مدیریت علم به حساب آید باید دارای اصولی عام و جهانی باشد و راه را برای پیش بینی های علمی هموار می سازد. نظریه جی فوستر مدیریت عبارت است از اخذ اطلاعات و تنظیم آنها به منظور انجام دادن اعمال لازم و سازمانی و اتخاذ تصمیم برای پیشبرد امور. این تعریف در سال 1962 انجام گرفت. نظریه داتلی مدیریت فرایندی است که به وسیله آن فعالتی های فردی- گروهی در ...
تعداد صفحه:
۳۹
دسته بندی:
مدیریت
1-در انجام کارها روی شیوهای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاهتر و بهتری شما را به مقصد برساند. 2- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین میشود، میتوان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد. 3- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری افراد برجسته استفاده ...
تعداد صفحه:
۴۱
دسته بندی:
پروژه و طرح کارآفرینی
« طرح اولیه کارخانه و مدیریت ماده خام » ساخت کارخانه : قبل از بحث در رابطه با طرح اولیه کارخانه ، ابتدا بایستی مفهوم و معنی کلمه کارخانه را توضیح دهیم. یک کارخانه به معنی واحد تولیدی است. یک واحد تولیدی از یک ساختمان یا گروهی از ساختمانها بعنوان فضای لازم برای قرارگیری کارمندان و تجهیزات و ماشین آلات است همه این موارد برای تولید محصول لازم و ضروری هستند. اصلاح تولید به ورود ماده ...
تعداد صفحه:
۱۹
دسته بندی:
مدیریت
جنبه های اقتصادی بیمه های اموال: بیمه های اموال در جهت مستقیم تلاش هایی است که برای جلوگیری از وقوع حادثه و کاهش میزان خسارت، در صورت تحقق خطر مورد بیمه، صورت می گیرد. زیرا تحقق خطر بیمه شده برای مثال آتش سوزی، باعث انهدام ثروت و دارایی های ملی می شود که بر اقتصاد جامعه اثر منفی دارد. بیمه آتش سوزی هم فقط میزان خسارت را بین جامعه بیمه شد گان سر شکن می کند، در حالی که تعدادی از ...
تعداد صفحه:
۲۲
دسته بندی:
اقتصاد
بیمهخرد عرصهای جدید برای فعالیت بیمهگران عبدا... آستین مقدمه «بیمه» واژهای است که در جوامع مختلف در طی زمان از گذشتههای دور تاکنون به معانی متفاوتی بهکار رفته است. امروزه «بیمه» مفهومی است بسیار وسیع و گسترده که هر روز با گسترش پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی بشر، بر گستردگی آن افزوده میشود. بسیاری از صاحبنظران امروزی بیمه را «مکانیزم انتقال ریسک» میدانند و به دو دسته ...
تعداد صفحه:
۱۲
دسته بندی:
روانشناسی
تئوری تعیین هدف گواههای قابل توجهی از تئوری تعین هدف حمایت می کنند این تئوری می گوید که خواسته ها – بیان شده به عنوان هدف – می توانند منبع اصلی تحریک شغلی باشند . می توانیم با اعتماد قابل ملاحظه ای بگویم که اهداف خاص منجر به عملکرد فزاینده می شوند و اهداف دشوار هنگام پذیرش منجر به عملکرد زیادی نسبت بهاهداف آسان می شود . اهداف خاصی دستیابی دشوار سطح بالاتری از بازده را نسبت به ...
تعداد صفحه:
۱۵
دسته بندی:
علوم اجتماعی و جامعه شناسی
مقدمه: قافله بشری در سیر بسوی کمال علمی به قله های رفیعی از علم و دانش دست یافته است . هر چند راهای ناپیموده ی بسیاری را فرا روی خود دارد ،عوامل متعددی در فتح این قله های رفیع موثر بوده اند که تبادل اطلاعات از مهمترین این عوامل است همواره به میزان رشد امکانات تبادل اطلاعات ،سرعت پیشرفت علم و دانش افزایش دو چندان داشته است ،بطوریکه در جهان امروز جریان اطلاعات در همه ی حوزه های ...
تعداد صفحه:
۱۹
دسته بندی:
مدیریت
پیشگفتار در این تحقیق می خواهیم در مورد کاری صحبت کنیم که اساس آن بر پایه ی نت مارکتینگ (net marketing )است. نت مارکتینگ در واقع معرفی یک موقعیت کاری به صورت مستقیم یابه صورت on line به افراد مختلف میباشد. (اگر لازم شد میگوییم تلفیقی از اینترنت مارکتینگ و نتورک مارکتینگ است. ) موضوع The rules have changed به هر کجا که نگاه می کنید شواهدی می بینید از این که قوانین فروش تغییر کرده ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت زمان : می توان مدیریت زمان را ابزاری قلمداد کرد که با آن می توانید به زندگی بهتری دست یابید که دستاوردهای ارزشمند و احساس عمیق رضایت و کمال از ویژگیهای آن به شمار می رود. وجه مشترک افراد موفق این است که آنها ارزش بسیار زیادی برای وقت خود قایل بودند و به طور مادام سعی می کردند که زندگی خود را بهتر سازماندهی کرده و کارآمدتر شوند. سه مانع ذهنی در مقابل مدیریت زمان : 1 ) ...
تعداد صفحه:
۱۱
دسته بندی:
مدیریت
خلاصه : نیروی کار رکن اصلی و بنیان تشکیل دهنده جوامع می باشد که با ترتیب صحیح و هدایت آنها می تواند جامعه ای هدفمند و محیط کاری سالم به وجود آورد. و وجود مدیریتی توانا و آگاه نسبت به دانش مدیریت سازمانی می باشد و عامل پویایی و تحرک می باشد. و موضوع انگیزش در پرستاری اهمیت زیادی دارد زیرا ماهیت پرستاری ایجاد می کند که شاغلین این حرفه با عشق و ایثار و از خودگذشتگی وظایف خود را ...
تعداد صفحه:
۱۳
دسته بندی:
مدیریت
( بررسی تاریخچه و آسیب شناسی برنامه ریزی در سازمان ) سابقه سازمان تامین اجتماعی به سال 1309 بر می گردد. در این سال برای اولین بار مقرارتی بصورت مصر به هئیات دولت در خصوص بیمه های اجتماعی به تصویب رسید ودر سال 1310 صندوق احتیلط کارگران وزارت طروق و شرارع تشکیل شد. در اسفند ماه 1320 لایحه بیمه کارگران به مجلس شورای ملی وقت تقدیم شده میکنم با انجام یک سری تغییرات و اطلاحات لایحه ...
تعداد صفحه:
۹
دسته بندی:
اقتصاد
حقوق مشتریان الف ) ضوابط دوره ضمانت : ماده 1 عرضه کننده خودرو می بایستی کتابچه راهنمایی مشتریان (شامل : نحوه استفاده از خودرو و بازاردیدهای دوره ای، قانون و آئین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو)، اوراق ضمانت نامه به زبان فارسی و دستورالعمل ضمانت، مشخصات خودرو، پرسشنامه ارزیابی رضایت مشتریان و نظر سنجی، نام و آدرس نمایندگیهای مجاز در سراسر کشور و ... را در زمان تحویل خودرو ...
تعداد صفحه:
۲۶
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت دولتی نوین را برخی از صاحب نظران نوعی پارادایم جهانی یا فلسفه اداری عده ای دیگر انقلابی در مدیریت بخش دولتی برخی نوعی تئوری و تعدادی یکی از مدلهای اصلی انجام اصلاحات در مدیریت امور عمومی و جمعی رویکردی نوین در اداره ی عمومی می دانند که به هر حال به پدیده ای جهانی در نظام های مدیریتی حاکم بر بخش عمومی تبدیل شده است، به طوریکه تعدادی از صاحب نظران مدیریت دولتی نوین را ...
تعداد صفحه:
۱۲
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه چندی است اصطلاح وجدان کاری به فرهنگ اداری کشور راه یافته و مورد توجه مدیران ارشد قرار گرفته است. اما تا به حال گامهای اساسی در جهت شناسایی و اعمال حاکمیت وجدان کاری در جامعه برداشته نشده است. وجدان کاری را میتوان رضایت قلبی و التزام عملی نسبت به وظایف تعیین شده برای انسان تعریف کرد. با این شرط که بدون هرگونه سیستم نظارتی ، شخص وظایف خود را به بهترین نحو ممکن به انجام ...
تعداد صفحه:
۱۰
دسته بندی:
مدیریت
راه اندازی یک کسب و کار موفق عصر حاضر ،عصر سرعت ، حرکت و دقت است و جامعه ای در این رقابت برنده خواهد شد که فرهنگ حرکت دقیق و مفهوم سرعت به معنای استفاده بهینه از زمان را دانسته و زیر ساخت های لازم را برای اینگونه مفاهیم آماده کرده باشد1 یعنی پرورش خلاقیت را در جامعه توسعه دهد. خلاقیت: یعنی متفاوت دیدن ،شکستن عادات و ایجاد انگیزه است2 افراد خلاق از شاخص هایی چون ابتکار ،هوش ...
تعداد صفحه:
۲۰
دسته بندی:
اقتصاد
آن چه که در پی می آید اولین بخش گزارشی از کارگاه «بررسی سیاست اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی در ایران» است که از سوی دفتر مطالعات ایسنا، برگزار شد. در این کارگاه دکتر صدرالاشرافی، مدیر گروه سابق اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران و دکتر امیر محمدی نژاد عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، حضور داشتند. دکتر صدرالاشرافی در این مصاحبه که از سوی زهرا شعبان نژاد کارشناس ...
تعداد صفحه:
۸
دسته بندی:
مدیریت
مشتریان و رفتار : هدف از بازاریابی رفع و برآورده کردن خواسته ها و نیازهای هدف مشتریان است. زمینه مطالعه رفتار مشتری نشان می دهد چگونه افراد، گروهها و سازمان ها کالاها، خدمات، ایده ها یا تجربه ها را برای رفع نیازها و مطالبه های خود انتخاب می کنند، خرید، مصرف می کنند یا دور می اندازند. درک رفتار مشتری و شناختن مشتریان اصلاً ساده نیست. مشتریان ممکن است یک چیزی بگویند ولی کار دیگری ...
تعداد صفحه:
۱۳
دسته بندی:
مدیریت
تولید همانند ابزاری برای رقابت اعتقادات گذشته با دنیای طوفانی امروز مطابقت و سازگاری ندارد . فرصت برای انباشتن مشکلات و دشواری ها هست . و ما می بایستی این فرصت هارا افزایش دهیم ، چرا که هر روز مواد تازهای پیش می آید بنابراین مامی بایستی از نو فکر کنیم و کارهای جدید بیافرینیم . ابراهام لینکلن ، 1862 زمانه تغییر کرده است . طی دو دهه گذشته ، شاهد تکامل بی سابقه و سریع در سازمانهای ...
تعداد صفحه:
۶۹
دسته بندی:
مدیریت
دولتهای سراسر جهان در حال پذیرش دولت الکترونیک اند . در هر منطقه از جهان از کشورهای در حال توسعه گرفته تا کشورهای صنعتی دولتهای ملی و محلی در حال قراردادن اطلاعات بر روی شبکه اند و فرآیند تصدیق و اتوماسیون و تعامل الکترونیکی با شهروندانشان هستند. این علاقه شدید گاهی از بخشی از باوری به وجود می آید که می گوید تکنولوژی معمولا از دولت یک تصویر منفی می دهد. در بسیاری از مکانها مردم ...
تعداد صفحه:
۱۳
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت توسعه داخلی یک سیستم اطلاعاتی کمپس هدف:نشان دادن اینکه چطور ترکیب یک پروژه نرم و سخت و مدیریت تغییرروش شناسیها بر خوبی توسعه داخلی یک سیستم اطلاعاتی کمپس را هدایت می کند. طراحی-روش شناسی-راه حل: بررسی یک نمونه از روش شناسیها و مدیریت ساختارهایی که توسعه را هدایت کرده است نشان داده شده است . یافتهها:بکاربردن یک ترکیبی از روش توسعه سیستمهای پویا، شکلگیری سریع نمونه اصلی، ...
تعداد صفحه:
۹
دسته بندی:
مدیریت
برنامه ریزی توزیع نیازها : DRP مبنایی برای اطلاعات موجودی زنجیره تأمین یکپارچه، تهیه می کند، توزیع فیزیکی با برنامه ریزی تولید و سیستم کنترل فعالیت دارد. این پلی است بین بخشی که از سیستم MPC استفاده می کند که منابع داخلی را مدیریت می کند و سیستم که مجبور به قسمت های زنجیره تأمین وصل شود. سیستمی که تکنیک های DRP را در این بخش توصیف می کند می تواند به اثبات اتصال نیازهای زنجیره ...
تعداد صفحه:
۱۲
دسته بندی:
پروژه و طرح کارآفرینی
آموزش عالی و کارآفرینی یکی از آرزوهای دیرینه نظام آموزش عالی تعداد زیاد فارغالتحصیل در راستای رشد کشور بودهاست. هماکنون این آرزو تاحدی برآورده شده است اما مشکلات جدی تری مانند بیکاری و عدم فعالیت فارغالتحصیلان در رشته تحصیلی خود گریبانگیر دولت شده است. امروزه بسیاری از دانشجویان و محصلین در مراکز علمی منتظرند تا با پایانیافتن تحصیلات وارد بازار کار شوند و «بازار کار» در ذهن ...
تعداد صفحه:
۱۲
دسته بندی:
مدیریت
صنایع ایالت متحده بررسی مقطعی صنایع ایالت متحده مشخض کرد که تعدادی از شرکت های داخلی می توانند کاملاً موفق رقابت کنند در حالی که دیگر شرکت ها در همان صنعت و تحت شرایط مشابه وررشکسته می شوند . چرا بعضی از شرکت های ایالت متحده سقوط می کنند و دیگران موفق می شوند. تفاوت در سیستم های تولیدی اتوماتیک ، روبات ها ، کارگر ارزان ، و نه نظام اخلاقی برتر کار نیست . برای پیشگیری از این ها و ...
تعداد صفحه:
۱۳
دسته بندی:
مدیریت
سرویس مشتری دو برآورد مهم سرویس مشتری زمانهای فرآوری توزیع و عملکرد تاریخ پرداخت است.رابطه ی میان درجه ی همزمانی و این برآوردهای مشتری بسیار مهم است.در کل، هر چه درجه ی همزمانی بیشتر باشد، سطح صورت دارایی کار در پروسه کمتر خواهد بود.این مستقیماً به زمان فرآوری توزیع کوتاهتر و عملکرد بالاتر تاریخ پرداخت منجر می گردد.زمان فرآوری تولید برای هر سفارش (با فرض این که سفارش هیچ اولویت ...
تعداد صفحه:
۹
دسته بندی:
مدیریت
پروژه های بحرانی مدیریت: مقدمه : مدیران پروژه عادت دارند که در یک پروسه ساختاری مانند یک متد شناسی مدیریت پروژه مدیریت نمایند. شرط کاری اگر چه چند تکرار داشته است و به وضوح تعریف شده است. یک کار مختل شده وجود دارد و هر کسی آن مسئولیت پذیری میشود همانطور که در RAM تعریف شده است. همه اینها برای انجام وقت میگیرند. این طبیعی است و برای همه ما ثابت شده است. حال اجازه دهید سناریو را ...
تعداد صفحه:
۸
دسته بندی:
مدیریت
( بررسی تاریخچه و آسیب شناسی برنامه ریزی در سازمان ) سابقه سازمان تامین اجتماعی به سال 1309 بر می گردد. در این سال برای اولین بار مقرارتی بصورت مصر به هئیات دولت در خصوص بیمه های اجتماعی به تصویب رسید ودر سال 1310 صندوق احتیلط کارگران وزارت طروق و شرارع تشکیل شد. در اسفند ماه 1320 لایحه بیمه کارگران به مجلس شورای ملی وقت تقدیم شده میکنم با انجام یک سری تغییرات و اطلاحات لایحه ...
تعداد صفحه:
۹
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت تعارض تعریف واژه تعارض واژه تعارض تعریفهای مختلفی دارد که وجوه مشترکی دارند وجوه مشترک تعریف واژه تعارض عبارتند از : مخالفت ، تضاد کمیابی و سد یا مانع . ما تعارض را به این صورت تعریف می کنیم . فرایندی که در ان نوعی تلاش آگاهانه به وسیله فرد اول انجام می گیرد تا تلاش های فرد دوم را خنثی کند البته از طریق سد کردن راه او که در نتیجه فرد دوم در مسیر قرار دادن به هدف خود ...
تعداد صفحه:
۱۳
دسته بندی:
مدیریت
مشخصات مدیر روابط عمومی 1-علاقه شرط اولیه اجرای صحیح و مطلوب طرح ها و برنامه ها ی هر واحد روابط عمومی با میزان بالای علاقه و دلبستگی مدیر ان رابطه مستقیم دارد. وجود عشق و انگیزه و عشق و علاقه به هر شغل و حرفه و فن شرط نخست برای موفقیت در اجرای وظایف ان است به ویژه در کار روابط عمومی که خلاقیت و ابتکار و تدوین طرح های حساس و ظریف مطمع نظراست این گونه امور حسی و فکری بدون انگیزه ...
تعداد صفحه:
۸
دسته بندی:
مدیریت
زنجیره ارزش پیشگفتار : امروزه رقابت شرکتها در بسیاری از صنایع، روندی جهانی پیدا کرده است. کیفیت، اصلی ترین عنصر در این رقابت است که شرکتها می بایست بتوانند نوآوریهای تکنولوژیک بیافرینند تا در عرصه رقابت کیفیت بقا داشته باشند. از آنجایی که نوآوری تکنولوژیک به عنوان یک بخش محور در این فرایند سطوح است بنابراین شرکتها با رقابت شدید و طاقت فرسا در زمینه بهای تمام شده مواجه هستند به ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
مدیریت
رفتار کارآفرینی و سطوح مدیریت تمامی سطوح مدیریت برای تلاشهای موفقیت آمیز کارآفرینی شرکت حیاتی اند، چه با شروع تجارت های جدید مرتبط باشند با ترتیب بندی مجدد تجارت های موجد در واقع ، Burgelman استدلال که .... پروسه استراتژیک در شرکت های بزرگ و پیچیده متشکل از فعالیتهای استراتژیک مدیران از سطوح مختلف سازمانی است. این جایگاه که تمام مدیران برای توسعه مهم اند و استفاده از اعمال ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
مدیریت
بانک داری دولتی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ 17/8/58 شورای انقلاب به منظور حفظ سرمایه های ملّی به کار انداختن چرخهای تولیدی کشور و تضمین پس درها و پس اندازها مردم در بانکها. بانکهای کشور را ملی اعلام کرد و پس به جهت کنترل و نظارت دقیق تر بر سیستم بانکی و اجرایی صحیح سیاست های پولی و اعتباری برخی از بانکها در یکدیگر ادغام گردیدند بانک تجارت به موجب لایحه قانونی ...
تعداد صفحه:
۳۸
دسته بندی:
اقتصاد
تاثیر یارانه ها به بازدهی بازگشت تسهیلات اعطایی مطلب را با این سوال آغاز می کنیم که علت انحراف این حجم عظیم سرمایه ها که رقمی بالغ بر هشتاد هزار میلیارد تومان را بالغ می گردد، از مسیر هدفگذاری شده چیست؟ و چرا چرخ های اقتصادی کشور به جای حرکت سریع و روبه جلو، و روندی متداوم و شتابان حرکتی معکوس را در پیش گرفته است؟ چرا سرمایه های تزریق شده در شریان های حیاتی اقتصاد به جای قدرت ...
تعداد صفحه:
۱۲
دسته بندی:
مدیریت
استراتژی شرکت SWOT تحلیل SWOT برگرفته ویکی پدیا دایره المعارف آزاد تحلیل SWOT یک روش طراحی شده استراتژیکی که برای ارزیابی قوت ها، ضعف ها، فرصت و تهدیدها موجود در یک طرح یا مسئله تجاری، به کار می رود و شامل تشخیص موضوع یا طرح تجاری و متمایز ساختن عوامل درون و بیرونی که برای رسیدن به این موضوع به این موضوع مطلوب و یا نا مطلوب می باشد، است. این تکنیک منسوب به آقای آلبرت ها مفری می ...
تعداد صفحه:
۲۳
دسته بندی:
مدیریت
صنعت بسته بندی مقدمه می توان گفت زبان تولید،بسته بندی وارایه کالا با شکل مناسب دربازار است.لزوم نگرش سیستماتیک به صنایع بسته بندی ،امروز بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود.تنگناهای اقتصادی موجودوکاهش نقدینگی وسرمایه درگردش واحدهای تولیدی،کاهش منابع تامین کننده در آمدهای مالی همه وهمه اهمیت نقش صنعت بسته بندی ولزوم نگرش مدیریتی وسیستماتیک رابیشتر ایجاب می کند.درجهان امروز محصولات ...
تعداد صفحه:
۲۳
دسته بندی:
روانشناسی
چکیده خانواده یک سازمان است و مقررات گوناگون حاکم بر هر خانواده ممکن است خانواده را دچار تعارض نماید. مؤسسات اموزشی,اداری و حتی خوابگاههای دانشجویی به عنوان یک سازمان,قوانین و مقررات خاصی را دارند که ممکن است فرد را در رعایت و عمل به انها دچار مشکل نموده و بر وی استرسی وارد نمایند.ارتباط با افراد و شخصیت های گوناگون از جمله افراد پرخاشکر و عصبانی و یا افرادی که دچار مشکلات ...
تعداد صفحه:
۱۶
دسته بندی:
علوم اجتماعی و جامعه شناسی
کارآفرینی یا شغل چیست؟ کارآفرینی فرآیند یا مفهومی است که در طی آن فرد کارآفرین با ایدههای نو و خلاق و شناسایی فرصتهای جدید، با بسیج منابع به ایجاد کسب و شرکتهای نو، سازمانهای جدید و نوآور رشد یابنده مبادرت میورزد . این امر توام با پذیرش خطرات است ولی اغلب منجر به معرفی محصول یا ارائه خدمت به جامعه میشود. بنابراین «کارآفرینان» عوامل تغییر هستند که گاهی موجب پیشرفتهای ...
تعداد صفحه:
۲۸
دسته بندی:
مدیریت
خلاصه مفهوم بروکراسی در کتاب( جهت ارائه به دانشجویان): برگرفته شده از کتاب تئوری ها و فرایند مدیریت نوشته جی.ای.گل ترجمه سهراب خلیلی شورینی مفهوم بروکراسی کلمه "بروکراسی " ابتداء در قرن هیجدهم توسط اقتصادانان فرانسوی به نام "وینست دوگوزنی " مطرح شد. اما در سال 1910 جامعه شناس آلمانی ماکس وبر موضوع وبحث بروکراسی را عنوان و تشریح کرد.بروکراسی از دو کلمه برو به معنی دفتر کارکنان ...
تعداد صفحه:
۱۵
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه: سیستم اطلاعت مدیریت(MIS) به معنی مدیریت برپایه اطلاعات می باشد همانطور که می دانیم برای مدیریت درقرن 21 نمی توانیم از دوعامل چشم پوشی کنیم: 1-استراتژی رقابت؛ و 2-کاهش هزینه ها، که خودیک سیاست رقابت صادراتی می باشد.برای لحاظ کردن این دواستراتژی به کاربردن سیستم های اطلاعات مبنی برفن آوریهای اطلاعت وارتباطات ضروری می نماید. مدیران امروز، باانبوهی اطلاعات روبرو هستند. ...
تعداد صفحه:
۱۰
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت فردا هر نقشی در جامعه ، حقوق وتکالیفی را اقتضا می کند ، قشر دانشجو به عنوان قشر روشنفکر جامعه وظایفی بر عهده دارد که آنها را از دیگر نقش ها جدا و متمایز ساخته است . در هر جامعه برای دانشجویان وظایف متعددی را بر شمرده اند اما به راستی وظیفه های اصلی یک دانشجو چیست ؟ علم اندوزی را می توان به عنوان یکی از مهم ترین وظایف نقش دانشجویی بر شمرد . دانشگاه به عنوان بستری آرام ...
تعداد صفحه:
۲۴
دسته بندی:
حسابداری
بانکداری بین المللی بی تردید نقش کانونی نظامهای بانکی در کارکرد نظام های اقتصادی انکارناپذیر است. در کشورهای صنعتی نقش بانکها طی دهه های اخیر با سرعت چشمگیری متحول شده و ابزارهای جدید همراه با فناوری نوین دراختیار خدمات بانکی درآمده است. می دانیم که نظام بانکی کشور ما طی چند دهه اخیر به نحو نگران کننده ای از تحولات جهانی فاصله گرفته است. آنچه بر این وضعیت بیشترین تاثیر را ...
تعداد صفحه:
۲۳
دسته بندی:
مدیریت
فرایند تطبیق آموزش با استراتژی های سازمان چکیده بسیاری از تلاشهایی که برای تغییر و تحول آموزشها واثر بخش کردن نتایج آنها از راه ادغام ، بهسازی ومهندسی مجدد انجام می شوند، به علت عدم توجه کافی به لزوم انطباق پذیری با استراتژی سازمان با شکست روبهرو میشوند. اغلب سازمانها مرتکب یک اشتباه قدیمی شده، با تفاوت قائل نشدن بین چالشهای انطباق پذیری و مسائل فنی، می کوشند تا این چالشها را ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت استراتژیک جهانی مدیریت استراتژیک جهانی یکی از راهکارهای دستیابی به موفقیت در تجارت است. چکیده : محیط رقابتی بین المللی، توانایی سازمان در توسعه قابلیت سازمانی فواصلی محصص است که می تواند شرکت را در تغییراتی در محیط دینامیک یاری رساند. همانگونه که جهانی سازی با سرعت روز افزون روش های قدیمی تجارت راصخول می سازد، مدیران نیز باید دیدگاه جهانی نسبت به امور در خود رشد دهند. ...
تعداد صفحه:
۱۱
دسته بندی:
مدیریت
شاخصههای سیاسی - اجتماعی در توسعه نیروی انسانی مورد توجه قرار گرفته است اشاره: نیروی انسانی، شاخصترین عامل در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری محسوب میشود. بشر در طول چندصد میلیون سالی که بر روی کره زمین زندگی میکند، توانسته است با کار و اندیشه خود، دنیای خود را بسازد و ابزار و امکانات رفاه اجتماعی و اقتصادی را برای خود فراهم آورد. خلاقیت و نبوغ انسان در کنار ایجاد ...
تعداد صفحه:
۱۰
دسته بندی:
مدیریت
شاخصهای مدیران فرهنگی پارادایم های مدیریت برتر در هزاره سوم خلاصه : مدیریت سازمان ها، همانند هر پدیده ای دارای ماهیتی پویا هستند. میزان پویایی مدیریت سازمان، بسته به مجموعه اقدامات عملی و کنش های فکری مدیران است. برای برون رفت از چالش هایی که سازمان ها با آن روبه رو هستند، همخوانی کنش های فکری و اقدامات عملی مدیران جزء حیاتی ترین عرصه عملیاتی است. به منظور پویا و نوآورانه کردن ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
مدیریت
تعریف مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین ، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه است که سازمان را قادر می سازد به هدفهای بلند مدت خود دست یابد . لازم به ذکر است منظور از سازمان کلیه بنگاهای اقتصادی اعم از انتفاعی و غیر انتفاعی در اندازه های مختلف می باشد . همانگونه که از این تعریف استنباط می شود در مدیریت استراتژیک برای کسب موفقیت سازمانی بر چندین عامل تاکید می شود : هماهنگ کردن ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
مدیریت
شیوه یادگیری برمبنای مسئله : آیا کارآفرینی قابل تعلیم است؟ علیرغم تصدیق عمومی اهمیت فزاینده برنامه های کارآفرینی، بحث پیرامون رفتار آموزشی رسمی بر موفقیت کارآفرینان شدت گرفته است. آیا کارآفرینی قابل تعلیم است؟ مؤسسه Mangement Gurv مطمئنا این گونه فکر می کند : اغلب چیزهائی که شما درباره کارآفرینی می شنوید تماماً غلط است. آن جادوگری نیست اسرار آمیز نمی باشد و با ژنتیک کاری ندارد. ...
تعداد صفحه:
۳۵
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت ایمنی تعاریف مدیریت ایمنی ابزار تصمیم گیری در بهبود عملکرد مستمر یک سیستم است که در آن حفظ جان انسانها به عنوان هدف غایی تعریف میشود. در سیستم حمل و نقل نیز بخش ایمنی همواره جایگاه خاصی داشته است ولیکن امروزه با توجه به شناسایی و بروز انواع خطرات و بحرانهای ناشی از آن که تا پیش از این از یک سو برخورد با آنها در سیستم ایمنی تعریف نشده بود و از سوی دیگر در حد توان بخش ...
تعداد صفحه:
۲۰
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه از زمانهای بسیار دور و دراز که گروههای بسیار کوچک انسانها فهمیدند که بهجز خودشان انسانهای دیگری هم در اطراف آنها زندگی میکنند که دارای آداب و رسوم متفاوتی هستند، بهدلایل مختلف از جمله تصرف سرزمینهای آنها و بهتر کردن وضع زندگی خود و بهدست آوردن غذا و خوراک بیشتر به فکر شناخت اطراف خود افتادند. این شروع شناخت و کشف سرزمینهای دیگری نیازهای فراوانی را برای بشر ...
تعداد صفحه:
۱۵
دسته بندی:
مدیریت
سیستم های اتوماسیون اداری چکیده امروزه سیستم های اداری، سیستم های جهانی هستند که وظیفه اصلی آنها ایجاد ارتباط و بهبود ارتباطات است. ارتباطات از لحاظ اطلاعات تجاری از اهمیت بسزایی برخوردار است و رمز بقای سازمانها و تداوم فعالیتهای آنها مجهز شدن این سازمانها به ابزارهای رقابتی عصر اطلاعات ارتباطات؛ یعنی سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات است. در این میان از دهه 1960 که جنبه های ...
تعداد صفحه:
۱۹
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت منابع و طبقه بندی مشاغل کارائی واثر بخشی هر سازمان منوط به مدیریت وکاربرد صحیح وموثر فنون وروشهای مدیریت منابع انسانی است. - مدیر موفق کسی است که افراد را به تشریک مساعی و همکاری با خود در پیشبرد اهداف سازمان وا می دارد. - چون عامل انسانی تنها وسیله موثروپرازش درامرتولید محسوب می شودرسیدگی وحل وفصل مسایل مربوط به آن جزء لاینفک وظایف هرمدیروسرپرست درسازمان می باشد. تعریف ...
تعداد صفحه:
۲۴
دسته بندی:
مدیریت
بررسی رضایتمندی مشتری درصنعت بیمه کشور مقدمه پژوهشگران تعاریف گوناگونی درخصوص سرمایههای دانستهای ارائه دادهاندلیکن تعریفی که دراین پژوهش مورداستفاده قرارگرفته براساس نظرمرواشمیت درسال 2001است که گفته:سرمایههای دانستهای مجموعهای ازدارائیهای دانشی است که تاثیربسزایی درموقعیت رقابتی سازمان ایفا میکند هرچندبخشهایی ازسرمایههای دانستهای مثلاً نیروی فکری انسان از پیدایش بشر ...
تعداد صفحه:
۳۸
دسته بندی:
مدیریت
تجزیه و تحلیل شغل پایه و اساس سازمان، وظایفى است که به وسیله اعضاى آن انجام مىگیرد. این وظایف باید متناسب با یکدیگر و داراى هماهنگى در جهت رسیدن به اهداف سازمان باشد. بنابراین، تجزیه و تحلیل و شناخت مشاغل در سازمان، بخش مهمى از وظایف مدیریت منابع انسانى محسوب مىشود. تجزیه و تحلیل شغل، فرآیندى است که از راه آن، ماهیت و ویژگىهاى هر یک از مشاغل، در سازمان بررسى مىگردد و ...
تعداد صفحه:
۲۷
دسته بندی:
مدیریت
چکیده محیط کسب و کار کنونی، محیط تغییر و دگرگونیهای سریع است. این تغییرات باعث شده است که صاحبنظران در دهه های اخیر، بحثهای گسترده ای را در زمینه ضرورت توجه به عوامل محیطی در مطالعه سازمانها مطرح کنند. منظور از عوامل محیطی مجموعه ای از ویژگیهای قابل اندازه گیری محیطی است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم توسط سازمان ادراک می شوند و بر عملیات آن موثر هستند. صرفنظر از تعاریف مختلف از ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
مدیریت
نگاهی به اتحادیه پستی جهانی : اتحادیه پستی جهانی U.P.U (universal postal union) تاریخچه تشکیل سازمان یا مجمع و اعضای اولیه اتحادیه پستی (UPU)، یک سازمان بین الدولی (Inergovernmetnal) است که طی عهدنامه 1874 در کنفرانس برن (سوییس) متشکل از نمایندگان تام الاختیار 22 کشور (آلمان، اتریش، ایتالیا، لوگزامبورگ، تروژ، هلند، پرتقال، دانمارک، صربستان، اسپانیا، سوئد، سوئیس، مجارستان، بلژیک، ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت ریسک پروژه : فرآیند نظام یافته شناسایی تحلیل و واکنش به ریسک پروژه است این مدیریت پوشش می دهد احتمال رویدادهای مثبت و منفی را در راستای اهداف پروژه وآثار ریسک ها بر اهداف پروژه و شناسایی ریسک های جدید و اجرای برنامه های کاهش ریسک 1 ) برنامه ریزی مدیریت ریسک : ریسک های معلوم شناسایی و تحلیل و در صورت امکان برای آنها برنامه ریزی می نمایند ورودی ها : 1 ) منشور و پروژه 2 ) خط ...
تعداد صفحه:
۲۸
دسته بندی:
مدیریت
چکیده: پیچیدگی و سرعت تحولات اقتصادی در دنیا، شاخص ها و ملزومات قرار گرفتن در عرصه رقابت و بهینه سازی ساختار تولید و اجرایی را در سازمان ها دچار تغییرات و دگرگونی های بسیاری کرده است. سازمان ها برای باقی ماندن در عرصه رقابت های بازار و هماهنگ سازی خود با شرایط بازار و افزایش تطابق پذیری باید راه کارها و ابزارهای جدیدی را جستجو کنند. از مهمترین ویژگی های سازمان ها در عصر جدید می ...
تعداد صفحه:
۲۴
دسته بندی:
مدیریت
برنامه ریزی برنامه ریزی در فعالیتهای ترویجی مهمترین و اصلی ترین وظیفه مدیر بشمار می رود. قصور در برنامه ریزی سبب می شود که فعالیتها بر حسب تصادف انجام شود و چنین فعالیتهایی مسلما در جهت اهداف مورد نظر نخواهد بود. از آنجا که برنامه ریزی راه و روشی برای هدایت منظم فعالیتهای انسانی برای اهداف و مقاصد مشخصی است و به تعبیری دیگر نقشه راه برای رسیدن به مقصود و جهت گیری منطقی برای ...
تعداد صفحه:
۲۲
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت رفتار سازمانی در هزاره جدید در هزاره جدید، مدیریت رفتار سازمانی، باید اصول موثر در هزاره قدیم را بهکارگیرد. نویسندگان این مقاله، پس از بررسی رفتار سازمانی و متون مدیریت براساس واقعیتهایی که در طول بیش از 25 سال تجربه عملی و دانشگاهی بهدست آمده است، این اصول را در هفت اصل اساسی تدوین کردهاند، که برای هزاره جدید مناسبند. -1 افراد سرکش ...
تعداد صفحه:
۱۹
دسته بندی:
مدیریت
ارزیابی عملکرد کارکنان چکیده این مقاله روش انجام ارزیابی عملکرد کارکنان را شرح میدهد. معیارهای ارزیابی عملکرد، ارتباط بین ارزیابی عملکرد با ارزشیابی مشاغل و حقوق و مزایا، فنون مختلف ارزیابی عملکرد، اهداف، مکان و زمان ارزیابی عملکرد، خصوصیات شخصیتی ارزیاب و سایر نکات و جزئیات انجام ارزیابی عملکرد از جمله مباحث این مقاله هستند. کلیدواژه : ارزیابی عملکرد کارکنان؛ ارزیاب؛ معیارهای ...
تعداد صفحه:
۳۲
دسته بندی:
مدیریت
خلاصه ای از برنامه ریزی مدیریت استراتژیک و مدل برایسون چکیده این مقاله به شرح مختصر برنامه ریزی استراتژیک (راهبردی) می پردازد. برنامه ریزی تعریف می شود و تاثیر تغییر در شرایط بر برنامه ریزی روشن می گردد. سپس نقش استراتژی (راهبرد) در برنامه ریزی مشخص می شود و برنامه ریزی استراتژیک تعریف می شود. در پایان مدل برنامه ریزی استراتژیک در سازمانهای دولتی و غیرانتفاعی (مدل برایسون) شرح ...
تعداد صفحه:
۲۲
دسته بندی:
مدیریت
تعاریف روابط کار: _ استراتژی هایی برای مدیریت روابط سازمان و کارکنانش. (بنت،1997) _سیستمی از مقررات ، عملیات و توافقات صورت گرفته با استفاده از چانه زنی دست جمعی برای اجتناب یا حل تضادهای سازمانی بین کارفرما و مستخدم . _بر طبق تعریف سازمان بین المللی کار(ILO )روابط کار موضوعی است که هم با روابط بین دولت و کارفرمایان و مستخدمین(یا اتحادیه های کارگری)وهم با روابط بین سازمانهای ...
تعداد صفحه:
۳۴
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه راههای مختلفی برای بیان درک ما از زمان وجود دارد. برای قرنها مردم از حرکت ماه، ساعت آفتابی، اذان، زنگ کلیسا برای تنظیم برنامه زمانی روزانه خود استفاده کردند تا اینکه در قرن دوازدهم راهبان کاتولیک ساعتهایی را برای تنظیم فعالیتهای خود ساختند. در طول تاریخ تمدنها به زمان و ابعاد آن توجه داشتهاند و این توجه در این دوران نیز وجود دارد و عباراتی مانند «وقت طلاست» گویای ...
تعداد صفحه:
۱۷
دسته بندی:
مدیریت
مقدمه ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است. وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب ...
تعداد صفحه:
۲۱
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت واحدهای صنعتی کوچک مقدمه:بررسی الگوهای کمی و کیفی در ارزیابی طرحهای استقرار و مدیریت کارخانه صنعتی کوچک : به طور کلی الگوهای ارزیابی طرحها بر دو اساس طبقه بندی شده اند: 1- الگوهای معین 2- الگوهای اجتماعی مسائل عمده ای که معمولاً در مدیریت کارخانه مطرح می شوند عموماً دارای خصوصیات کمی و کیفی اند، از آنجا که الگوهای ریاضی محض ، صرفاً جنبه های کمی مسائل را تحلیل و بررسی می ...
تعداد صفحه:
۱۳
دسته بندی:
مدیریت
برنامه ریزی توسعه شغلی برنامه ریزی توسعه شغلی،یکی از امور مهمی است که تعیین اهداف، راههای وصول به اهداف را میسر می سازد، هرچه واحد کاری رشد بیشتری پیدا کند احتیاج به برنامه ریزی بیشتری می باشد وقت شما بیشتر صرف برنامه ریزی شده، از کارهای اجرایی عادی شما کاسته خواهد شد. در برنامه ریزی توسعه شغلی دو نوع فعالیت به شرح زیر وجود دارد: 1- فعالیتهای پشتیبانی نظیر بررسی راههای تأمین ...
تعداد صفحه:
۱۶
دسته بندی:
مدیریت
استراتژی مدیریت برنامه ریزی تعریف مدیریت وبرنامه ریزی ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی ...
تعداد صفحه:
۱۷
دسته بندی:
مدیریت
ایران، جامعه ای است پیچیده و با سابقه تاریخی و فرهنگی دیرینه که بیش از هر. در سه دهه آخر قرن بیستم این کشور رفت و برگشت های متعددی را در فرایند گذر از سنت به مدرنیسم تجربه کرده و به ویژه طی دو دهه بعد از انقلاب، با حاکمیت حکومت دینی، هر چند تکلیف خود را در بسیاری از مباحث بنیادین معاصر از جمله دموکراسی، آزادی، رابطه تجاری و سیاسی با جهان و توسعه اقتصادی و امثال آن تا حدی روشن ...
تعداد صفحه:
۵
دسته بندی:
مدیریت
بهینه سازی مشارکتی مشارکت همان پدیده های جاری در طبیعت است.بهینه سازی مشارکتی یک روش بهینه سازی کلی است که توسط قانون مشارکت برای حمله به مسائل شدید بهینه سازی الهام شده است.بهینه سازی مشارکتی قابلیت حل کردن مسائل سخت NP بهینه سازی را با عملکردهای واضح وسرعت های بی سابقه ،دارد.همچنین تشخیص می دهد که آیا راه حلی که می یابد خد مطلوب جهانی دارد یا خیر و اینکه کدام مسیر برای یافتن ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
مدیریت
الگوریتم های ترکیبی بهینه سازی ترکیبی الگوریتم های طبقه بندی شده بهینه سازی کلنی زنبوری الگوریتم بهینه سازی کلنی زنبور که ملهم شده توسط رفتار کلنی زنبور عسل در مجموعه های شهى می باشد.این دیدگاه ملهم شده بیولوزیکی اخیرا برای حل مسائل مستمر بهینه سازی ،شبکه های عصبی آموزشی ، بهینه سازی اجزای طرح الکترونیکی ومکانیکی ،مسائل بهینه سازی ترکیبی مانند طراحی شغل مغازه ،مسئله بهینه سازی ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
اقتصاد
استفاده از معیار های سود دهی معیار ها یکی از ابزارهای سیستمتیک میباشند که معمولاً شرکت برای تعیین عملکردهای سازمانی و فرایندها و فعالیتها ی نمایشی داده شده خود از آن استفاده میکنند . معیارها مدل های مناسبی برای گرفتن تصمیم های عالی در یک واحد تجاری میباشد ، بخشش ها ، سازمانها و یا شرکت ها در مقایسه با سازمان های دارای عملکرد های مقایسه این میباشند که این خود معیار مرجعی است برای ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
مدیریت
مدیریت مقدمه : کشورهای جهان سوم برای طی مسیر دشوار توسعه، به مدیریتی خلاق، آگاه و پرتحرک نیازمندند که قادر باشد نیروی مردم را برای تلاشی ایثارگرانه بسیج نماید. کشورهای در حال توسعه برای طی کردن فاصله خود با کشورهای صنعتی باید حرکت پرشتابی را در پیش بگیرند. وضعیت موجود : مدیریت بخش عمومی : در این مورد که دولتها در کشورهای «جهان سوم» نقش مهم و حیاتیرا در فرآیند توسعه برعهده دارند، ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
مدیریت
روش های برای افزایش بهره روی مانند یکی از ملتهای نیمه بیکار، به طور طبیعی، راه حل سال های جریدم برای کنترل نیمه بیکاری، شاید حتی زیادی کار، است. اما از زمانیکه، این راه حل سال گذاشته ام بود، در سال 201 برای حل آن اقدام کردم. خوشبختانه، خدمات ارزشمندی که «کمک کردند به گزارشگر» نامیده می شود را شرح می دهیم که روزنامه نگاران را به منابع ربط می دهد. معمولاً، 10 – 5 پاسخ دریافت کردم ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
مدیریت
بازاریابی چیست؟ اگرچه تعاریف بسیاری از علم بازاریابی شده است که اکثر آنها هم درست می باشد اما بیشتر در اگر پدر علم بازاریابی آنرا این چنین تعریف می کند : بازاریابی فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق مبادله. اما در اینجا یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که انسان ها نیازهای بیشماری دارند اما ممکن است برای رفع آن هیچ فعالیتی انجام ندهند چرا که انسان ...
تعداد صفحه:
۲۷
دسته بندی:
مدیریت
کارسنجی چکیده یکی از اساسی ترین وظایف در طراحی یک سیستم تولید، مشخص کردن ترتیب عملیات برای تبدیل ورودی ها (موادخام، نیروی انسانی و ...) به خدمات و محصولات مطلوب است. برای هر یک از اعمال مورد نیاز در رشته عملیات متوالی فوق، می توان فقط انسان یا فقط ماشین و یا ترکیبی از هر دو را به کار برد که به عنوان سیستم انسان _ ماشین شناخته می شود. هدف طراحی کار، مشخص نمودن بهترین شیوه عملکرد ...