دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد رفتار دانش آموزی

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد رفتار دانش آموزی تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد رفتار دانش آموزی و یا دانلود مقاله درباره رفتار دانش آموزی اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

زنگ تفریح در مدیریت زنگ تفریح 2 دیدگاه مطرح است 1-دیدگاه مداخله گر 2-دیدگاه غیرمداخله گر دیدگاه مداخله گرمعتقدبه مدیریت مستقیم رفتاردانش آموزان درزنگ تفریح ،ایجادتغییراتی در حیاط وزمین مدرسه وآموزش بازی های سالم وبی خطراست . انتقاد وارد به این دیدگاه این است که با این نوع مدیریت آزادی دانش آموزان و فعالیت های خود به خودآنان که ازنظراجتماعی مفیداست محدودمی شود. امادیدگاه دوم که ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

اساس و بنیان مدیریت رفتار موثر، داشتن روابط مثبت با دانش آموزان است. ارتباط مثبت پیوند محکمی بین شما و دانش آموزانتان بر قرار می کندبدون این پیوند ، توان شما برای تحت تاثیر قرار دادن و هدایت کردن آنها ضعیف خواهد بود . با رعایت نکات زیر می توانید روابط تان را با دانش آموزان تقویت کنید: • وقتی دانش آموزان وارد کلاس می شوند با آنها احوالپرسی کنید. • برای تک تک آنها اهمیت قائل باشید ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

تشکل های دانش آموزی فعالیت های قرآنی مراسم ها و مناسبتها نماز جماعت در مدرسه ماه مبارک رمضان تشکل های دانش آموزی مسابقات گوناگون فرهنگی حائزین رتبه های برتر تشکل های دانش آموزی: پرورش استعدادهای نوجوان در دوره راهنمائی اهمیت بسزایی دارد با ایجاد تشکلهای دانش آموزی پیشتازان هلال احمر، شورای دانش آموزی ، بسیج ، امران به معروف ، گروه تبلیغات ومراسم و.. زمینه شکوفائی استعداد ها ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

چرا عدم موفقیت دانش آموزی تا این حد معلمان را رنج می دهد؟ هنگامی که دانش آموزی ناموفق است معلم احساس می کند عملکرد خودش ناموفق بوده است. پس از گذشت سالها دریافته ام یکی از مشکلات همکاران من این است که وقتی تدریس آنها کارایی ندارد. احساس می کنند ناکارآمد هستند. من همواره به آنها یادآوری می کنم که مشکل را نادیده نگیرند بلکه کمک کردن به این دانش آموزان به منظور موفق شدن را به عنوان ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه: یکی از واقعیت های موجود مساله اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان است و خانواده نیز به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی موثر بر تکوین شخصیت تلقی می شود و حتی این واقعیت را باید پذیرفت که اختلافات خانوادگی تاثیری بسیار سوء بر سلامت روانی کودکان و نوجوانان دارد بطوریکه نتایج مطالعات نشان می دهد افرادی که سطح بالای تعارض والدین را تجربه می کنند بطور معنی داری مشکلات بیشتری را نسبت ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: ادبیات فارسی

فصل اول 1-1 : زبان آموزی زبان آموزی ورشد گفتار در هشتاد سال گذشته مورد توجه قرار گرفته به ویژه درنیمه دوم قرن بیستم بطور دقیق تر مورد بررسی قرار گرفته است. زبان آموزی کودک به همراه توصیف وبررسی ساخت زبان وچگونگی کارکرد آن مورد توجه زبان شناسان قرار گرفته است. یافته های مربوط به زبان آموزی، مراحل فراگیری زبان، تدوین دستور زبان کودک وارائه ویژگی های همگانی زبان از نتایج مهم این ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

-طرح مطالب درسی به صورت پرسش های جالب : مطلب یا موضوعی را که می خواهیم کودک و نوجوان یادبگیرد ، به صورت پرسش یا پرسش هایی روشن و جالب که آنها را به فعالیت ذهنی و پویندگی ترغیب نماید ، مطرح کنیم . باید تلاش نمود تا در دانش آموزان احساس نیاز به وجود آید . 2-دانش آموزان در اثر شکست در درسی نسبت به آن نگرش منفی پیدا می کنند باید به آنها کمک کرد تا با کسب موفقیت در درس جدید ، به ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

تأملی در جایگاه و رابطه دانشگاه و صنعت نتیجه و حاصل یک بررسی درمورد نیروهای فکری جامعه و مشخصاً دانش آموختگان دوره های عالی در حوزه مدیریت، گویای آن است که: به طورعمده علاقمندند به عنوان عضو هیئت علمی و مدرس در دانشگاهها و مراکز علمی کشور به تدریس بپردازند. جملگی براین باورند که حضور در دانشگاه مفید است ، ولیکن بخشی از آنها معتقدند که فرصت کافی برای فعالیت در مراکز دیگر را نیز ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: روانشناسی

کودک نابینا قادر است یاد بگیرد که چگونه بنویسد و چگونه بخواند و چگونه کار کند و چگونه دارای یک زندگی خودکفا و مستقل گردد و اساسی ترین برنامه آموزش کودک نابینا تحرک و جهت یابی است کودک نابینا و نیمه بینا به دلیل مشخصه ای خاص بینایی با سهولت قابل شناسایی و تشخیص است نگاههای مختلفی از سوی همسالان و والدین و مربیان متوجه کودک نابینا است گاهی همراه با تأسف و دلسوزی و گاهی با دنیایی ...

تعداد صفحه: ۷۶ دسته بندی: روانشناسی

نظر به اینکه همه ما موجوداتی یگانه و منحصر بفردیم، ضعیف‌ترین موضع یادگیری در هر یک از ما متفاوت است. برای مثال بعضی افراد صبحها، برخی در آخر شب و شماری‌بدون صرف چند گالن قهوه نمی‌توانند با سیستم یادگیری ذهن ارتباط موثری برقرار کنند. همچنین بسیارند کسانی که در محیط خشک و محدود کلاس نمی‌توانند ذهن را برای یادگیری متمرکز کنند؛ زیرا کلاس درس تصویر بزرگ و ناهنجاری از مدرسه‌را بر ذهن ...

تعداد صفحه: ۱۴۷ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه شاید بسیاری از مردم و حتی آموزگاران فکر کنند که ریاضیات هنر محاسبه است و ریاضی دانان باید همه عمر خود را صرف ساختن محاسبات پیچیده ریاضی کند . چنین عقیده ای به حقیقت نزدیک نیست . کار ریاضی دانان استدلال است نه محاسبه . در حقیقت ما در آموزش مفاهیم مربوط به ریاضی در پی محاسبه کردن نیستیم بلکه پرورش تفکر منطقی در فراگیران یکی از اهداف مهم می باشد . هدف اصلی این مجموعه گسترش ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: روانشناسی

عقل دانش مدار انسان را می بایست با توجه به تحولات پرشتاب عصر فرامدرن با روح آرام بخش تلفیق کرد. عقل دانش مدار انسان را می بایست با توجه به تحولات پرشتاب عصر فرامدرن با روح آرام بخش تلفیق کرد. لازمه ماندگاری و بقاء، حرکت کردن هم جهت و همسو با این تحولات است. با توجه به شرایط پیچیده زندگی والدین به جهت نداشتن فرصت کافی برای تربیت و آموزش فرزندان خود تربیت و آموزش آنها را به ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه : مرگ کودکان یا نوجوان از طریق خودکشی واقعه ای تکان دهنده است . اندوهی که از خودکشی یک نوجوان به انسان دست می دهد ،احتمالا“ از خودکشی یک بزرگسال یا حتی مرگ یک کودک براثر سرطان یا حادثه رانندگی شدیدتر است . خوشبختانه ، این نوع خودکشی ، بویژه درمیان کودکان خردسال نسبتا“ نادر است . معمولا“ به مرگی که پیش از 15 سالگی روی می دهد و خود شخص موجب آن باشد ، خودکشی دوره کودکی می ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم رهبر انقلاب اسلامی در سخنانشان خطاب به مسئولان دفاتر نهضت سواد آموزی که در این دیدار حضور داشتند فرمودند: علم و سواد ارزنده ترین هدیه ای است که معلمان نهضت سواد آموزی آن را در شهرها، روستاها و نقاط دور افتاده در اختیار مردم قرارمی دهند. در عصری که قدرتهای بزرگ از بی سوادی و نا آگاهی مردم در جهت تأمین منافع خود بهره برداری میکنند تعلیم ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه دانش آموزان به هنگام آسودگی از فعالیت های تحصیلی خود، بر اساس دلبستگی ها و علایق و استعدادهای فردی خود در پی فعالیت هایی هستند که بتوانند آنان را به دور از الزامات و محدوده مجبوریتهای تحصیلی و خانوادگی، ارضا کرده و موجب شکوفایی توانایی های درونی آنها گردند. دانش آموزان از آنجا که در سنین رشد و بالندگی هستند در مقوله اوقات فراغت از اهمیت زیادتری نسبت به طبقات دیگر جامعه ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

اهمیت علم و دانش در اسلام رهبر انقلاب اسلامی در سخنانشان خطاب به مسئولان دفاتر نهضت سواد آموزی که در این دیدار حضور داشتند فرمودند: علم و سواد ارزنده ترین هدیه ای است که معلمان نهضت سواد آموزی آن را در شهرها، روستاها و نقاط دور افتاده در اختیار مردم قرارمی دهند. در عصری که قدرتهای بزرگ از بی سوادی و نا آگاهی مردم در جهت تأمین منافع خود بهره برداری میکنند تعلیم و تعلم به بی ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

رهبر انقلاب اسلامی در سخنانشان خطاب به مسئولان دفاتر نهضت سواد آموزی که در این دیدار حضور داشتند فرمودند: علم و سواد ارزنده ترین هدیه ای است که معلمان نهضت سواد آموزی آن را در شهرها، روستاها و نقاط دور افتاده در اختیار مردم قرارمی دهند. در عصری که قدرتهای بزرگ از بی سوادی و نا آگاهی مردم در جهت تأمین منافع خود بهره برداری میکنند تعلیم و تعلم به بی سوادان جهاد محسوب میشود. ایشان ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

دانش آموزان در دوران تحصیل موظفند موازین اسلامی و مقررات آموزش و پرورش را در اخلاق و رفتار خویش رعایت کنند که اهم آنها به شرح زیر است : 1- رعایت شعائر دینی . 2- رعایت ادب و احترام نسبت به مدیر ، معاون ، معلمان ، مربیان و دیگر کارکنان مدرسه . 3- رعایت حسن رفتار و اخلاق و همکاری با سایر دانش آموزان . 4- سعی شایسته در تحصیل ، رعایت مقررات آموزشی و تربیتی ، انجام فرائض دینی و مشارکت ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه رفتار پدیده ای قانونمند است که بر محیط تاثیر می گذارند که می توان آنها را مشاهده، توصیف و ثبت کرد که این رفتارها ممکن است آشکار یا پنهان باشند. در بعضی از موا قع این رفتارها مشکل آفرین هستند وبر محیط تاثیر منفی می گذارند. اگر بتوانیم این رفتارها را بشناسیم ونسبت به حل آنها اقدام نماییم، رفتارهای مطلوب را افزایش داده ایم. با توجه به این که مدرسه محیطی است که دانش آموزانی با ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کارشناسان علوم مختلف راجع به تعلیم و تربیت و آثار مترتب بر آن از دیرباز سخن گفته، هریک به گونه ای دیدگاه های خود را بیان داشته اند زیرا در چند دهه اخیر پیشرفت و موفقیت های علمی قابل توجهی در پرتو سرمایه گذاری در زمینه تعلیم و تربیت و توجه وافر به فرآیند اهمیت و جایگاه آن صورت گرفته است. از این طریق بسیاری از کشورها از مرحله توسعه نیافتگی ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

کودک هنگام تولد میزانی از خلاقیت را با خود به همراه می‌آورد و در حدود سن 2 سالگی این خلاقیت نمود ظاهری پیدا می‌کند. برای مثال کودک 2 ساله بر چوبی سوار شده و می‌گوید این اسبم است یا با خمیر اشکالی می‌سازد که از نظر ما بزرگسالان بی‌معناست ولی برای او ماشین، آدم و چیز دیگری است، کودک پیش‌دبستانی وقتی قلم به دست می‌گیرد طرح‌هایش را آنچنان می‌کشد که از ذهن خلاقش نشأت گرفته است، خانه ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

درس ریاضی عموماً برای بچه‌ها مشکل و حتی همراه با ترس و وحشت است. این در حالی است که ریاضی یکی از چند درسی است که در باز کردن ذهن دانش‌آموز و آموزش چگونه اندیشیدن نقش درجه اول دارد. بسیاری از معلمان فرهیخته که هم به آموزش ریاضی علاقمندند و هم اشتیاق آموختن آن را به بچه‌ها دارند، همواره دنبال راه و روش‌هایی هستند که این درس را شیرین و فهمیدنی کنند و در واقع بچه‌ها را با ریاضیات ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ارتقاء دانش و مهارت های زندگی سالم و مولد در جامعه با استفاده از « داوطلبان متخصص » اکنون که شبکه عظیم و موفق مردمی ( داوطلبان سلامت ) در اختیار نظام سلامت کشور است و الگوی بیماریها از بیماریهای واگیر به بیماریهای غیرواگیر و رفتاری تغییر نموده است ، با جلب مشارکت بین بخشی و استفاده از افراد متخصص بخشهای توسعه تحت عنوان (داوطلبان متخصص ) الگوی زندگی سالم و مولد را به داوطلبان ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

اصلاح رفتار مطالعه ‌و شیوه یادگیری روش مطالعه بسیاری از دانش آموزان،متأثر از شیوه‌ی ارزش‌یابی موجوددر واحدهای آموزشی است؛یعنی ساختار و شیوه‌های امتحانات مدرسه ای یا هماهنگ کشوری،تا حدود بسیاری به محتوای هدف‌های رفتاری فرایند یادگیری در مدرسه شکل و جهت می‌دهد؛در نتیجه،روش‌های مطالعه و فعالیت‌های درسی دانش آموزان بر اساس این نوع از آزمون‌‌ها تعیین می‌شود.نکته مهم دیگر در این خصوص ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه انسان تنها موجودی است که با همنوعان خودبدنبال نظر می پردازد وبرای شناخت وحل مشکلات خود با آنان مشورت وازراهنمایی آنان استفاده می کند .راهنمایی ومشورت درطول زندگی آدمیان مطرح بوده وآنان باکسانی که مورد قبول واعتمادشان بوده مشورت می کرده اند .باتوسعه علوم انسانی ورشدعلوم رفتاری به راهنمایی ومشاوره به عنوان شاخه ای مستقل ازعلوم رفتاری توجه شد. امروز راهنمایی ومشاوره به صورت ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقدمه احساس مسئولیت و ایفای وظایف اجتماعی لازمه زندگی و فعالیت های فردی و اجتماعی است. اولیاء و مربیان کودکان استثنایی، لازم است علی رغم نارسایی ها ی جسمی و ذهنی این کودکان، آنان را با مسئولیت های اجتماعی خود آگاه سازند. هدف نهایی از سازگاری اجتماعی کودکان استثنایی، داشتن کفایت و توان زندگی اجتماعی در جامعه است(کوزه گر،1387). لازمه تحقق چنین امری داشتن مهارتهای اجتماعی جهت ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

نقش مطالعات غیردرسی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان وقتی سطح فکری دانش‌آموزی بالا رفت و ذهن او فعال شد، امکان فراگیری درس های مدرسه برایش بهتر فراهم می‌شود. یعنی ذهن او آمادگی بیشتری را برای یادگیری ریاضی، ادبیات، تاریخ و… خواهد داشت و این مطلبی است که تجربه آن را بارها ثابت کرده است. مقدمه : حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند:«هرآن کس که با کتاب آرامش یابد،راحتی وآسایش از او سلب ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

روانشناسی اجتماعی و رفتار اجتماعی روان شناسی اجتماعی ازتعامل فرد واجتماع، قانون های روانی گروه ها و سازمان های اجتماعی بحث می کند و در زمینه هایی از قبیل: معیارها و هنجارهای اجتماعی، مناسبات بین گروهی، باورهای عام، تکوین بازخوردها وتغییرنگرش ها و نقش رسانه ای جمعی به مطالعه و تحقیق می پردازد. روان شناسی عبارت است از مطالعه و شناخت علمی چگونگی و چرایی ابعاد مختلف رفتار موجود ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقدمه : یا ایتها النفس المطمتئنه ا رجعی الی ربک راضیه مرضیه فا دخلی فی عبادی و ادخلی جنتی ((ای نفس آرام و مطمئن برگرد به سوی پرورگار ت در حالی که هم خدا از تو خشنود است و هم تو از خدا خشنود . پس داخل شو در میان بندگان خوب من و داخل شو در بهشت من.)) خود یا نفس ترکیبات متعددی دارد مثلا:ٌ خود فیزیکی (بدن ) خود اجتماعی ، خود آرمانی ،خود عاطفی هدف های شخصی و جز آن که همه این مولفه ها ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: علوم تربیتی

چکیده مشکلات روانی – اجتماعی کودکان و نوجوانان تأثیر مستقیم بر یادگیری و فرآیند تحصیل آنها دارد. پژوهش‌های بی‌شماری نشان میدهد که از هر پنج دانش‌آموز یک نفر دچار مشکلات مربوط به سلامت روانی است و متأسفانه به سبب عدم پیشگیری، اینگونه اختلالات رفتاری تا مقاطع تحصیلی بالاتر و حتی تا هنگام ورود به جامعه در دانش‌آموزان ماندگار است. یکی از این اختلالات افسردگی می‌باشد که در کودکان ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه دانش آموز و کودکی که دچار مشکل رفتاری است، چه مشخصاتی دارد؟ اساساً مشکل رفتاری چیست و چه گستره ای دارد؟ آیا به محض مشاهده هر مشکل یا اختلالی در دانش آموز، اجازه داریم عنوان مشکل یا اختلال رفتاری بر آن بگذاریم؟ بسیاری از دانش آموزان و کودکان با مشکلات رفتاری خفیفی روبه رو هستند که عدم شناخت و درمان به موقع آنها از سوی پدران، مادران، معلمان و مربیان، باعث تشدید و گسترش آنها ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: روانپزشکی

آشنایی با کودکان و دانش آموزان ناشنوا و نیمه شنوا کودکان و دانش اموزان نا شنوا اگر چه در حقیقت به خاطر نقص شنوایی از نظر رشد کلی ( رشدهوشی ) عموما از دانش آموزان نا بینا ضعیف تر هستند ، اما مانند آنان بسهولت قابل تشخیص و شناسایی نیستند . از جمله مشکلات اساسی آنان در زمینه گویایی است . اختلالات گویایی نتیجه ای است از نقص شنوایی ، البته بجز در مواردی که اختلالی در دستگاه صوتی فرد ...

تعداد صفحه: ۵۹ دسته بندی: روانشناسی

رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقدمه : مردم معدن هایی هستند همچون طلا و نقره . پیامبر اکرم (ص) در روان شناسی شخصیت و روان شناسی اجتماعی مباحث جنجال برانگیزی مطرح می شوند که این مباحث جذابیت خاصی را برای محقق ایجاد نموده و زمینه های مساعدی را برای پویایی تحقیقات بنیادی و کاربردی فراهم ساخته اند . یکی از موضوعاتی که همواره توجه روان شناسان را به خود جلب می کند بحث ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: روانشناسی

بی انگیزگی در دانش آموزان مقدمه: انگیزه ندارم، بی انگیزه ام و نظایر آن، کلماتی است آشنا که اغلب از زبان بعضی از دانش آموزان جاری می شود. اگر کمی با دقت به علل آن بیندیشیم، خانواده مدرسه، محیط و غیره در آن دخیل هستند که مسئولیت سنگینی که هر یک بر دوش دارند را مشخص می سازد. این مقاله سعی دارد با معرفی راه های افزایش انگیزه در فراگیران جهت مشکل بی انگیزه بودن آنان راه کارهایی را ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: روانشناسی

چکیده تحقیق در این تحقیق من تلاش کرده ام پرخاشگری غیر عادی یک دانش آموز را بررسی کرده زیرا اینگونه دانش آموزان هم برای خود و هم برای والدین و مربیانشان مشکل آفرین بوده که شناخت علل و انگیزه های این رفتار ضروری و لازم است برای ریشه یابی رفتارهای چنین دانش آموزانی باید علل مختلفی را که باعث پدید آمدن این دسته از اختلالات رفتاری می شوند مورد بررسی قرار داد. برای گرد آوری اطلاعات از ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه دانش آموز و کودکی که دچار مشکل رفتاری است، چه مشخصاتی دارد؟ اساساً مشکل رفتاری چیست و چه گستره ای دارد؟ آیا به محض مشاهده هر مشکل یا اختلالی در دانش آموز، اجازه داریم عنوان مشکل یا اختلال رفتاری بر آن بگذاریم؟ بسیاری از دانش آموزان و کودکان با مشکلات رفتاری خفیفی روبه رو هستند که عدم شناخت و درمان به موقع آنها از سوی پدران، مادران، معلمان و مربیان، باعث تشدید و گسترش آنها ...

تعداد صفحه: ۱۰۸ دسته بندی: روانشناسی

"جامعه آنومیک و بحران هویت جوانان" این سخنرانی مبتنی بر یافته های پژوهشی که بر روی 210 نوجوان و جوان انجام گرفته، تنظیم شده است. مفاهیم“جامعه آنومیک” و“هویت” هر دو مفهوم از مفاهیم مناقشه برانگیز علوم اجتماعی به خصوص روان شناسی است. در ابتدا لازم است خلاصه ای از سیر تاریخی این دو مفهوم بیان گردد. آنومی چیست؟ آنومیا در یونان باستان به معنای فاقد قانون ( ناعادلانه)، بی اخلاقی( ...

تعداد صفحه: ۱۰۷ دسته بندی: روانشناسی

آموزشی درمان تو درخود تو است، تو بدان بصیرت نداری. درد تو نیز از خود توست، تو بر آن آگاهی نداری. تو آن کتاب مبینی هستی که به یاری حروف اندک آن، راز‌های نهفته آشکار می‌شود، آیا گمان، می کنی که تو همین جسم کوچک هستی؟ و حال آنکه از «جهان بزرگ» درک تاب وجود تو مندرج است. «امام علی(ع)» از مهمترین آفتهای نظام‌های آموزشی جهانی و من جمله کشور ما افت تحصیلی است که همه ساله به صورت های ...

تعداد صفحه: ۵۳ دسته بندی: روانشناسی

چکیده : میزان ناسازگاری در میان دانش‌آموزان مدارس شهرتهران 3ˆ8 درصد است و ناسازگاری در میان پسران بیشتر از دختران بوده‌است . 2 - بین مرتبه ولادت و ناسازگاری رابطه معتبری وجود ندارد. 3 - بین ناسازگاری و نقایص و معلولیتهای جسمانی رابطه معنی‌داری به لحاظ آماری وجود ندارد. 4 - بین سن والدین و ناسازگاری دانش‌آموزان رابطه معنی‌داری وجود ندارد. 5 - بین سطح تحصیلات والدین و میزان ...

تعداد صفحه: ۱۴۳ دسته بندی: روانشناسی

فصل اول کلیات پژوهش مقدمه : بسم الله الرحمن الرحیم اقرأ باسم ربک الذی خلق ، خلق­الانسان من علق ، اقرأ و ربک الاکرم ، الذی علم بالقلم ، علم الانسان مالم یعلم [1]. ای رسول بخوان به نام پروردگارت که آفریننده عالم است . آن خدایی که آدمی را از خون بسته بیافرید ، بخوان (قرآن را) که پروردگار تو کریم­ترین کریمان است آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت و به آدمی آنچه را نمی دانست ...

تعداد صفحه: ۴۳ دسته بندی: علوم تربیتی

چگونه می توانیم پرخاشگری را در دانش آموزان ابتدایی برطرف کنیم ؟ چکیده پژوهشی که در مقابل شماست برای برطرف کردن پرخاشگری در دانش آموزان از راه ورزش تنظیم گردیده است برای رفع این مشکل به جمع آوری اطلاعات و شواهد از راههای مختلف از جمله همکاری از همکاران ، خانواده ها ، مسئولین و مشاور و ورزشهای مختلف پرداختم پس از بررسی راههای مختلف راه مناسب را انتخاب و در مدرسه اجرا کردم . در ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مبحث اول راهکار های برقراری ارتباط دیدگاههای جدید در زمینه همکاری اولیا و مربیان امروزه انجمنهای اولیا و مربیان رایجترین و پرمعناترین وسیله ارتباط بین خانه و مدرسه اند. از آنجا که کودک قسمت اعظم اوقات زندگی خود را دور از مدرسه می گذراند و آموزشگاه تنها 12 درصد از وقت او را خارج از محیط زندگی اش اشغال می نماید، لازم است که معلم و مسئولین مدرسه از محیط زندگی، فرهنگ و ارزشهای حاکم ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: روانشناسی

کودکان و جوانان مبتلا به اختلال کم توجهی، اغلب در مدرسه با مشکلات جدی مواجهه می باشند. بی توجهی ، تحرک و واکنشهای بسیار سریع غیرعادی، بی نظمی و سایر مشکلات از این دست موجب می شوند که آنها تکالیف و امور محوله را نا تمام گذاشته اشتباهات و رفتارهایی را مرتکبشوند که باعث نا خشنودی خود و دیگران بشوند. با اتخاذ برنامه های ساده و واضحی در محیط کلاس و یا روش تدریس ، معلمان قادر خواهند ...

تعداد صفحه: ۳۶ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه سوپر در ارائه نظریه اش به شدت تحت تاثیر خویشتن پنداری قرار گرفته است. یعنی او معتقد است هر فردی شغلی را انتخاب می کند که متناسب با عقاید وپندارش درباره ی خودش باشد. سوپر در ایجاد نظریه اش تحت عقاید بوهلر در زمینه رشد نیز قرار گرفته است. بوهلر که یک متخصص روانشناسی رشد است، زندگی را ترکیبی از از دوره های متعدد ومشخص می داند. دوره اول را دوره رشد می نامد که از لحظه تولد آغاز ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

رفتار بی اراده: زمانی که در خود احساس ضرورت برای انجام کاری بطور پیوسته دارید، چیزی بیش از یک عادت معمولی است. تکرار مداوم معمولاً تلاش برای کسب مجدد شادی و نشاط اولیه است زمانی که تمایلات ایده آلیستی بر زندگی حاکم می شوند و انسان را درگیر مسائل جزئی وجود داشت نامربوط می کند. ممکن است نشانه هایی از اعتیاد در انسان باشد. 2- کمبود ارداده: یکی از علائم و نشانه های رشد و کمال این ...

تعداد صفحه: ۵۳ دسته بندی: روانشناسی

بعد از خواندن این فصل شما قادر خواهید بود: 1- تدریس و یادگیری را شرح دهید. 2- مراحل طراحی یک جلسه آموزشی را فهرست کنید. 3- توسعه اهداف عملکردی را مورد بحث قرار دهید. 4- سه بخش اهداف یادگیری mager را فهرست نموده و با استفاده از آنها هدف هایی را بنویسید. 5- سه حیطه یادگیری را مقایسه نموده و هدف هایی را برای آنها بنویسید. این نظریه انجمن رژیم شناسان آمریکا (ADA) است که تغذیه مناسب ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

راهکار های نوین تعلیم و تربیت مقدمه: اهمیت مسائل دینی و پیاده نمودن این مسائل از جمله حجاب که در جامعه کنونی از هر سو در معرض تیرهای سهمگین تهاجم فرهنگی میباشد موردی است که دشمن پس از ناکام ماندن 8 سال جنگ تحیلی بر کشور ما که کشور جوانی میباشد به فکر حمله از جهت دیگری نمود و آن تهاجم فرهنگی و تابع مُد و تابع نظریات خود قرار دادن جوانان این مملکت بود. همان روش کهنهای که در عهد ...

تعداد صفحه: ۶۹ دسته بندی: ادبیات فارسی

مقدمه اگر تاریخ را ورق بزنیم و جوامع مختلف را مورد کنکاش قرار دهیم ، نهادهای متعددی را در آن جوامع خواهیم یافت که کارشان آموزش دین بوده است و ما نتیجه می گیریم که « دین » همزاد انسان و یک نیاز قطعی و واقعی برای او بشمار می آید و انتقال آن به نسل های آینده در زمره انتقال میرا ث فرهنگی جوامع است لذا در پی آن آموزش دین نیز یک مسأ له ویژه می شود ، زیرا این مسأله یک گرایش عمومی برای ...

تعداد صفحه: ۹۴ دسته بندی: تربیت بدنی

تاریخچه سنگنوردی در اواخر دهه ۱۹۵۰ والتر بوناتی W-Bonatti از جبهه جنوب غربی سوزن درو بالا رفت در آن زمان دیگر سنگنوردانی همچون لامز، جونز و ... اقدام به اجرای اینگونه صعودها بر روی دیواره ها نمودند. در آمریکا نیز سنگنوردان زیادی پیدا شدند که دست به این کار زدند که بطور نمونه می توان از صعودهای هنری باربر و جرج لوودر ۱۹۷۵ یا نمود. از جدیدترین صعودهای انجام شده به این روش می توان ...

تعداد صفحه: ۱۲۶ دسته بندی: روانشناسی

فصل اول زبان آموزی ورشد گفتار 1-1 زبان آموزی زبان آموزی ورشد گفتار در80 سال گذشته مورد توجه قرار گرفته به ویژه درنیمه دوم قرن بیستم بطور دقیق تر مورد بررسی قرار گرفته است. زبان آموزی کودک به همراه توصیف وبررسی ساخت زبان وچگونگی کارکرد آن مورد توجه زبان شناسان می باشد. یافته های مربوط به زبان آموزی، مراحل فراگیری زبان، تدوین دستور زبان کودک وارائه ویژگی های همگانی زبان از نتایج ...

تعداد صفحه: ۷۷ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

ایران امروز گرچه در مسیر رشدو شکوفایی گام برمیدارد اما باید توجه داشت که شکوفایی هر کشور و ملتی در گرو تلاش جوانان و نوجوانان و در اصل باورهای اعتقادی آنهاست . پس آنچه را که باید از ریشه محکم ساخت ،اساس و اصول باورهای جوانان است . آنچه که به وضوح رخ می نماید این است که عقاید مذهبی هر فرد بر افکار او وافکارش بر گفتار وی و گفتارش بر افکار وی تاثیر میگذارد و در نتیجه کردار وی تحت ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

روشهای سنتی به روش هایی گفته می شود که اکثر مدارس دنیا ، در طول تاریخ آموزش و پرورش از آن استفاده کرده اند و امروزه نیز یکی از متداول ترین روشهای حاکم بر مدارس هستند. مهمترین این روشها ، روش حفظ و تکرار، سخنرانی ، پرسش و پاسخ ، نمایشی ، ایفای نقش ، گردش علمی ، بحث گروهی و روش آزمایشگاهی است. روش حفظ و تکرار از قدیمی ترین روش های آموزشی است . محور فعالیت در این روش ، حفظ و تکرار ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: هنر

مقدمه در شرایط حساس کنونی، و با توجه به احیاء معاونت پرورش در وزارت آموزش و پرورش که قطعاً قبل از آن با حذف امور تربیتی جایگاه هنر هم در آموزش و پرورش به فراموشی سپرده شده بود، ولی تصمیم انقلابی دولت نُهم که جاری و ساری ساختن صدقه جاریه شهیدان رجائی و باهنر را به همراه داشت قطعاً با طرح مقوله هنر و آفرینشهای هنری که بطن، و اساس و پایه فعالیتهای امور تربیتی به حساب می آید در سطوح ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

از نگاه معلمان ، منظور از فناوری در آموزش شامل : تابلو ، گچ ، قلم و شاید نمایش فیلمی از طریق پروژکتور باشد . در حالی که ، به طور گسترده دامنه ای از ابزارهای فناوری نظیر تلویزیون ، دوربین های ویدیویی ، ماشین های گرافیگی ،رایانه ها، دوربینهای دیجیتالی، اسکنرها و بسیاری از فناوریهای دیگر در نظامهای تربیتی استفاده میشود . همانگونه که معلمان و دانش آموزان به این ابزارها دسترسی می ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه: بر پایه آمار موجود حدود یک میلیون دانش آموز در کلاس های درس چند پایه در کشور ما مشغول به تحصیل می باشند که اکثر دانش آموزان کلاس های چند پایه را دانش آموزان روستایی یا دانش آموزان حومه شهرهای کوچک و دورافتاده تشکیل می دهند. که شاید بی مهری و تا حدودی عدم توجه خاص به آموزش در مدارس چند پایه از سوی نظام آموزشی این محرومیت را دو چندان ساخته و می توان به جرأت گفت که همان گونه ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

کلید واژه ها: امواج آموزش و پرورش - ضرورت تغییر - افراد ذینفع چکیده: بعد از ارئه مقدمه ابتدا مختصری در رابطه با امواج آموزش و پرورش بحث شده و سپس در مورد ضرورت تغییر در آموزش و پرورش و نیز در ارتباط با نظام آموزش کارآمد بحث شده است و نیز در خصوص مشارکت و بکارگیری افراد ذینفع در آموزش و پرورش و فوائد آن شرح مختصری داده شده و در انتها چارت اجرایی و آموزشی مدرسه ترسیم گردیده که بر ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

روش های نوین انشا با رویکردی به خلاقیت واژگان کلیدی : انشا،خلاقیت،موانع،راهکارها،شیوه های نوین چکیده : متاسفانه تدریس انشا با شیوه های خلاق،که دانش آموز را در نوشتن ماهر و توانا کند در هیچ یک از مقاطع تحصیلی کشور ما رایج نیست و به همین علت دانش آموزان اغلب از این درس گریزانند و بسیاری از آنان تا آخرین سال تحصیلی انشا نوشتن را یاد نمی گیرند شاید هم انشارا درسی بیهوده می دانند و ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه : تعریف روش: « روش در مقابل واژه ی لاتینی «متد » به کار می رود ، وواژه ی متد در فرهنگ فارسی « معین » و فرهنگ انگلیسی به فارسی «آریانپور »به :روش ، شیوه ،راه ،طریقه ، طرز ، اسلوب معنی شده است . به طور کلی «راه انجام دادن هر کاری » را روش گویند .روش تدریس نیز عبارت از راه منظم ،با قاعده و منطقی برای ارائه درس می باشد . تقسیم بندی روش تدریس : 1 روشهای تاریخی 2 روشهای نوین « ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: روانشناسی

خلاقیت : آشنایی دانش آموزان خلاق اغلب با آب وتاب حرف می زنند. جزییات را می‌گویند و رفتارهایشان را به نمایش می‌گذارند. می‌خواهند مطرح شوند. دنبال سوژه می‌گردند تا برنامه ریزی بکنند. خصوصیات دانش آموزان خلاق دقت و توجه شدید در گوش دادن ، مشاهده کردن یا انجام دادن کاری استفاده از قیاس در صحبت کردن ابراز هیجان در اثر یک اکتشاف عادت به پرسیدن سوال و آزمودن نتایج یادگیری از روی ابتکار ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

جامعه شناسی آموزش و پرورش نگاه اجمالی استمرار و بقای هر جامعه‌‌ای مستلزم آن است که مجموع باورها ، ارزش ها ، رفتارها ، گرایشها ، دانش‌ها و مهارتهای آن به نسلهای جدید منتقل شود. ساخت و کار ( mechanism ) یا وسیله این انتقال ، آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش به معنی اعم ، مترادف با جامعه پذیری است، یعنی ، فراگردی که افراد از طریق آن به یادگیری نقشها ، قواعد ، روابط و بطور کلی ، ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه در شرایط حساس کنونی، و با توجه به احیاء معاونت پرورش در وزارت آموزش و پرورش که قطعاً قبل از آن با حذف امور تربیتی جایگاه هنر هم در آموزش و پرورش به فراموشی سپرده شده بود، ولی تصمیم انقلابی دولت نُهم که جاری و ساری ساختن صدقه جاریه شهیدان رجائی و باهنر را به همراه داشت قطعاً با طرح مقوله هنر و آفرینشهای هنری که بطن، و اساس و پایه فعالیتهای امور تربیتی به حساب می آید در سطوح ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

فراگیری علوم تجربی به کودکان کمک می کند تا روش های شناخت دنیای اطراف خود را بهبود بخشند. برای این منظور آن ها باید مفاهیمی کسب کنند که به آن ها کمک کند تا تجارب خود را با یکدیگر مرتبط سازند مثلاً : «نگاه کن گیاهی که در نزدیک پنجره بوده، خوب رشده کرده ولی گیاهی که در آن اتاق تاریک بوده پژمرده شده است، چون گیاه به نور احتیاج دارد تا رشد کند.» آن ها باید روش های کسب اطلاعات، ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

آموزش افراد در زمینه شغل و حرفه ای که در آن فعالیت می نمایند از روزگاران کهن مورد نظر همه انسانها بوده است. هر فردی که در کره خاکی در حال زیستن است نیازمند یادگیری مسائلی است که پیرامون او قرار دارد . ● مقدمه آموزش افراد در زمینه شغل و حرفه ای که در آن فعالیت می نمایند از روزگاران کهن مورد نظر همه انسانها بوده است. هر فردی که در کره خاکی در حال زیستن است نیازمند یادگیری مسائلی ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

چکیده عنوان :آموزش وپرورش پیش ازدبستان هدف من ازتهیه این پروژه این است که برای راه اندازی وتأ سیس یک مهداستاندارد باید این مراحل راطی کرد که مراحل عبارتنداز : تعریف اهمیت ضرورت برنامه ها یآموزش وپرورش پیش ازدبستان بازیهای کودکان ودرمرحله آخر برآورد هزینه تأسیس یک مهد استاندارد تاریخچه آموزش پیش دبستانی تاریخچه آموزش پیش دبستانی در ایران به 80 سال پیش باز می گردد. در سال 1298 ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

آموزش مهارت های زندگی و نقش مشاوره مقدمه: آدمی در مسیر تکاملی خود مالک منابع و وسائلی برای زندگی مؤثر است ، اوست که می‌تواند خود را در زمان حال تجربه کند و گذشته و آینده را از طریق به یاد آوردن و پیش بینی وقایع به تجربه در آورد. خداوند متعال نیز آدمی را آگاه و مسئول آفریده است تا بتواند از طریق آگاهی های خود ، قادر به انتخاب باشد و مسئولیت رفتارهای نهان و آشکار خود را بپذیرد و ...

تعداد صفحه: ۳۳ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

آموزش زبان خارجی و عوامل افت تحصیلی عواملی که در افت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی دخیل هستند را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد. 1- بازدارنده های درونی و 2- بازدارنده های بیرونی موثر در عدم یادگیری و زبان آموزی یا افت تحصیلی. مسلما این تقسیم بندی فقط برای سهولت در توضیح و تبیین دلایل موثر درامر یادگیری و یا عدم یادگیری زبان انگلیسی مطرح است شاید این علت ها چنان به هم ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه گامی نو: مااصرار نداریم که شیوه آموزشی جدید ارائه نماییم بلکه شیوه های کلاسیک را اصلاح و بهبود بخشیم. عوض کردن هر سیستم فرق نمی کند آموزشی - مالی- اداری000 هزینه های زیادی مصرف می کند مثل تعدیل نیروی انسانی، هزینه های اداری آموزشی و امکانات جدید و … ولی اصلاح و بهبود هزینه کمی می برد، بهره وری را افزایش می دهد و ما از حداقل امکانات می توانیم حداکثر استفاده را ببریم. ما ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

آرامش به جای استرس امتحان خردادماه را همه با نام امتحانات و دانش‌آموزان می‌شناسند. ماهی که کسب نتایج یک سال تلاش در عرصه تعلیم و تربیت است و برخی از دانش‌آموزان همواره خرداد را با استرس امتحان و نتایج پایانی سال سپری می‌کنند. اضطراب و دلهره پیش از امتحان مسئله جدیدی نیست و تقریبا نمی‌توان برای از بین بردن نگرانی‌های قبل از امتحانات پایان سال راه حلی پیدا کرد اما می‌توان با ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ناتوانی های توجهی یکی از فراوان ترین مشکلات در میان کودکان که موجب کاهش کارایی آنان در مدرسه می گردد فقدان توجه است مشاهدات نشان می دهد که هنگامی کودک در تمرکز بر روی تکلیف طرح شده، با شکست مواجه می شود که نتواند سر و نگاهش را به سمت محلی که در حال آموزش به او است جهت دهد و یا در دنبال کردن دستورالعمل ها با شکست مواجه شود از طرف دیگر ادامه کار بر روی یک تکلیف معیّن، تعیین جهت ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه : امروزه ما در عصری قرار گرفته ایم که به نام عصر انفجار دانش و اطلاعات بشری نام گرفته و سرعت پیشرفت علوم به گونه ای است که بنابر پیش بینی دانشمندان در سال (2020) میلادی یا (1400) هجری شمسی از اول فروردین سال 1400 تا پانزدهم خرداد همان سال پیشرفت هایی که در زمینه های علمی، اختراعات و اکتشافات حاصل می شود با تمامی پیشرفت های قبل از آن برابری می نماید لذا می طلبد که نظامهای ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: علوم تربیتی

مقدمه انسان عمدتاً (طبیعتاً) اجتماعی آفریده شده است و زندگی او بدون همکاری و همیاری بی معنی است. از این رو بسیاری از مطالب را در جمع می آموزد. همیاری یکی از رویکردهای تدریس است که دانش آموزان را درگیر خود آموزی و مسئولیت پذیری و تلاش و کوشش می کند. در این رویکرد از یادگیری فرصت هایی پدید می آید که یادگیرندگان در موقعیت هایی چون کار گروهی و تعامل چهره به چهره در هم آموزی و انتقال ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه گاه دیده می‌شود که دانش آموزی از عهده انجام کاری برمی‌آید اما آن کار را به دفعات لازم انجام نمی‌دهد. مثلا سلام کردن را یاد گرفته است اما به ندرت به افراد بزرگتر از خود سلام می‌کند یا می‌تواند تکالیفش را انجام دهد اما در این کار سستی نشان می‌دهد. در این گونه موارد با استفاده از روشهای افزایش رفتار می‌توان رفتار دلخواه را در او افزایش داد. روش تقویت مثبت برای افزایش رفتارهای ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مشکلات درسی نوجوانان در دوران بلوغ مقدمه دگرگونی ها و پیشرفت جوامع بشری به گونه ای است که اگر نهادهای تعلیمی و تربیتی بازنگری و بهسازی اجزاء خود را مورد توجه جدی قرار ندهند، سیل تحولات سبب تخریب بنیادهای اساسی اندیشه و عمل آنان خواهد گردید. نظام آموزش و پرورش سرزمین اسلامی ایران می تواند با تکیه بر مبانی و اصول متخذه از فرهنگ غنی اسلامی و باز سازی و بهبود مستمر برنامه ها و ...

تعداد صفحه: ۳۳ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

دنیا واقعا عوض‌ شده‌...این‌ روزها حتی‌ اغلب‌بچه‌های‌ هفت‌، هشت‌ ساله‌ هم‌ با واژه‌های‌ قلنبه‌وسلنبه‌ای‌ مثل‌ توسعه‌، پولشویی‌، مشارکت‌،انتخاب‌برتر، اصلح‌ترین‌، عقب ماندگی‌سیستماتیک‌، گردش‌ قدرت‌ و اصلاح‌طلبی‌ وبسیاری‌ اصطلاحات‌ از این‌ قبیل‌، آشنا شده‌اند.تفکر جمعی‌ و شعور سیاسی‌ مردم‌ تحت‌ تاثیرموجی‌ از اطلاعات‌ گوناگون‌ روز به‌ روز متحول‌شده‌، چیزی‌ که‌ در کمتر جای‌ دنیا ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: دامپزشکی

مقدمه از اهداف عالی تمام پیامبران الهی، تعلیم و تربیت بشر است که در قرآن کریم به تزکیه بشر تعبیر شده است، انسان به واسطه تزکیه و تربیت صحیح می تواند پله های موفقیت و انسانیت و عبودیت و بندگی را براحتی بپیماید، افراد موفق که خدمات ارزنده ای به بشریت ارائه کرده اند از تربیت صحیح برخوردار بوده اند و افراد شرور که در جامعه دچار انواع و اقسام جنایت و خیانت، قتل، دزدی، تجاوز و... شده ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

جمله موضوعهای نگران کننده در عصر حاضر، توسعه آسیب‌های اجتماعی بویژه موادمخدر می‌باشد که مراکز آموزشی «مدارس و دانشگاهها» را درنوردیده و به یکی از چالش‌های فرا روی متولیان و دست‌اندرکاران امر آموزش و تربیت تبدیل شده است. بر این اساس به جای هرگونه انکار کتمان و دست روی دست گذاشتن، ضرورت شناخت صحیح پدیده آسیب‌ها تجزیه و تحلیل روند آنها و ارائه نسخه‌های کاربردی لازم و عملیاتی نمودن ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

تعاریف دیگر فرهنگ فرهنگی شدن آنچه به این بحث ارتباط دارد : فرهنگ مجموعه پیچیده ای است که در برگیرنده دانستنیها , اعتقادات ,هنرها , اخلاقیات ,قوانین ,عادات وهرگونه توانایی دیگری است که بوسیله انسان بعنوان عضو جامعه کسب شده است. در جامعه شناسی و انسان شناسی از فرهنگ تعاریف متعددی عنوان گردیده است . معروفترین و شاید جامع ترین تعریفی که از فرهنگ ارائه گردیده است , متعلق به ادوارد ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: روانشناسی

چکیده در حدود سه ماه از سال تحصیلی 83 82 گذشته بود . در مدرسه أی که من مسئول آن بودم دانش آموزی از پایه چهارم مکرر به دفتر ارجاع داده می شد . هر بار این دانش آموز با کسی دعوا و مشاجره کرده بود و همکلاسی هایش را کتک زده بود و حتی لباس آنها را پاره کرده بود یکی دو بار با صحبتی که معاون مدرسه با ایشان داشتند با ضمانت به کلاس درس برگشت اما مشکل حل نشد و همچنان از او گله و شکایت می ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: روانشناسی

خلاصه از دیدگاه روانشناسی خلاقیت ذاتی نیست بلکه قوه خلاقه از کودکی در اکثر افراد وجود دارد . خانواده ، جامعه و آموزش و پرورش هر کدام بسته به سهم خود باعث شکوفا شدن آن می شوند. در خانواده والدین می توانند با در اختیار قراردادن فرصت های لازم به کودکان محیطی با اطمینان خاطر و آرامش روانی کافی برای آنها ایجاد کنند و اعتماد به نفس آنان را بالا ببرند. بر اساس تحقیقات مشخص شده است که ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: روانشناسی

خشم:‏ محرک خشم در نوجوانی بیشتر اجتماعی است. به نظرمیرسد مهمترین علل خشم در بین دانش آموزان دوره راهنمائی: عبارتند از: سر به سر گذاردن،رفتار غیر عادلانه بزرگسالان،تحمیل عقیده،زور گوئی خواهر یا برادر،دوروغ گفتن به نوجوانان،پزدادن به او،با گوشه و کنایه و تمسخر با او حرف زدن و... برای دانش آموزان دبیرستانی احتمالا‌‌مهمترین علل خشم عبارتنداز:تبیعض معلم،والدین واعضای خانواده و دوستان ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت