✅ دانلود تحقیق و مقاله مدیریت | فایل WORD , PDF

مطالب مرتبط با مدیریت در قالب قابل WORD و PDF برای تحقیق دانش آموزی و مقاله دانشجویی در زیر لیست شده‌اند. برای استفاده از این موضوعات در مطالب تحقیقاتی مرتبط با مدیریت می‌توانید عناوین زیر را مطالعه نموده یا از کادر سرچ بالا به جستجو بپردازید.

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: مدیریت

چگونه به رییس خود می‌گویید که اشتباه می‌کند؟ پاسخ کوتاه این است: بسیار محتاطانه. با این که انجام چنین کاری ریسک بزرگی به نظر می‌رسد، نکات مثبت بسیاری نیز به همراه دارد. زمانی که شما بازخوردهای با ارزش به رییس خود ارایه می‌دهید، او به شما به عنوان راه‌نمای معتمدی ارزش می‌نهد. خواه شما نایب رییسی باشید که با مدیرعامل شرکت مخالفت می‌کنید و خواه کارمند دون پایه‌ای که با سرپرست خود ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

ساختار ضد کار براساس مطالعات، تحقیقات و گزارش های گوناگون اقتصادی، بهره وری نیروی انسانی کشور ما بسیار ضعیف و در ردیف آخرین کشورهای جهان است. گزارش های منتشرشده حاکی است که بهره وری نیروی انسانی ایران در 18 کشور آسیایی، ردیف هفدهم را به خود اختصاص داده است. کارشناسان می گویند: «مردم کشور ما هم باهوش هستند و هم میل به کار دارند، اما عدم هماهنگی مدیریت کلان کشور و ضعف مدیران ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مدیریت

مقدمه شرکتها، سازمانها و بنگاههای اقتصادی امروزی در فرایند جهانی شدن ضمن روبه رو شدن با چالشهای بی شماری می باید با رقبای قدرتمند رقابت کنند. از آنجایی که رقابت پذیری، نیازمند برنامه ریزی صحیح همه‌جانبه برای استقرار سیستم های مدیریتی به منظورارتقای بهره وری و کیفیت محصولات و خدمات است، لازم است موسسات با شیوه های صحیح مدیریت آشنایی کامل را داشته باشند. مکتبها و نظریه های بسیاری ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: مدیریت

مهندس بابک قطبی متولد ۱۳۳۴ لیسانس کامپیوتر و فوق لیسانس تحلیل سیستم ها میباشد . ایشان از سال ۷۴ به عنوان مدیر عامل شرکت مشاورین پارس سیستم مشغول فعالیت میباشند. 1- مدیریت را از دیدگاه خود بیان فرمایید؟ استفاده صحیح از منابع در جهت رسیدن به هدفی مشخص 2- مهمترین شعار و هدفتان؟ نو آوری با تکیه بر مشارکت کارکنان در تصمیم گیریهای سازمان جهت رسیدن به شرکتی در مقیاس جهانی در حوزه نرم ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

مدیریت" به عنوان یک پدیده اجتماعی ضروری، در عصر کنونی چنان سیطره خود را بر عرصه های مختلف زندگی مردم تثبیت کرده که کمتر پدیده ای با چنین شتابی گسترش یافته است. "مدیریت" نه تنها در نظام مدرن و متمدن کنونی و در نتیجه تامین نیازهای بنیادین جوامع از لحاظ اقتصادی نهفته است، بلکه نشان دهنده ریشه های اعتقادی جوامع متعدد و نهایتاً مؤید نظریه امکان نظارت بر زندگی و معیشت انسان از طریق ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: مدیریت

چرا زنان، مدیران موفق تری هستند؟ همزمان با مطرح شدن زنان در نیروی کار به عنوان یک وزنه مهم، تفاوتهای جنسیتی در میان کارکنان عالی رتبه و متوسط در محیطهای کار، از دفاتر کار گرفته تا کارخانه ها و هواپیماهای شکاری، بیشتر خود را نشان می دهد.هم اکنون، زنان در سطوح بالای مدیریتی یا به عنوان مدیرعامل، شرکتهای بزرگی رااداره می کنند، تعداد زنانی که صاحب شرکتهای بزرگ هستند،درسال گذشته 103 ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

مدیریت فناوری های ارتباطات و اطلاعات (ICTs ) در سازمان نگاه نوین به مسائل مدیریتی ایجاب می کند که مدیران به سادگی از کنار نقش تاثیر گدار فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی عبور نکنند. ورود گسترده رایانه و ابزارهای جانبی آن به درون ساختار اجرایی و اداری سازمان ها و گسترش اقبال عمومی مدیران به انجام اطلاع رسانی در حیطه شبکه جهانی اینترنت حتی به صورت ظاهری امری است که باید با توجه و ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مدیریت

امروزه دنیای مدیریت باانبوهی از واژه های مرتبط با تصمیم گیری مواجه است . این واژه ها طیف گسترده ای از نظریه ها و رویکردهای تصمیم گیری را ارائه می کنند. طرفداران بکارگیری الگوهای "ریاضی "، این شیوه ها را دقیق ترین و بهترین راه دستیابی به "تصمیم "بهینه می دانند. در نقطه مقابل ، طراحان رویکردهای مبتنی بر نظریه های "ادراکی " از تطابق بیشتر روشهای خود با دنیای واقعی سخن می گویند و ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

بی تردید رسانه ها به عنوان مهمترین ابراز تأثیرگذار ارتباطی دنیای امروز ، نقش بی بدیلی درآموزه ها (‌آگاهی ، نگرش ، مهارت ها ، نظام ارزشی و ... ) ، تغییر قوانین نوشته شده و نانوشته (آداب ، سنن ، عرف و ...) و التزام به آن دارند . آنها با مهندسی مطالبات و خواسته های مخاطبین خود (نیاز، تقاضا ، مصلحت ) می توانند افکار ، باورها ، ارزشها ، آداب ، سنن و ... مخاطبین خود را تغییر داده ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: مدیریت

مقدمه موضوع این بحث مقاله سیستم اطلاعات مدیریت می باشد سیستم اطلاعت مدیریت به معنی مدیریت برپایه: 1- استراتژی رقابت؛ و 2-کاهش هزینه‌ها، که خود یک سیاست رقابت صادراتی می‌باشد. برای لحاظ کردن این دو استراتژی به کار بردن سیستم‌های اطلاعات مبنی بر فن‌آوری‌های اطلاعت وارتباطات ضروری می‌نماید. مدیران امروز، با انبوهی اطلاعات روبرو هستند. اطلاعاتی که به‌عنوان داده‌های سیستم بایستی ...

تعداد صفحه: ۴۱ دسته بندی: مدیریت

1- هدف و قلمرو اینکوترمز هدف از اینکوترمز ارائه مجموعه‌ ای از مقررات بین المللی برای تفسیر متداولترین اصطلاحات مورد استفاده در تجارت خارجی است. و بدین ترتیب از چندگانگی تفسیر این اصطلاحات در کشورهای مختلف پرهیز می شود یا حداقل تا میزان ملاحضه ‌ای کاهش می‌یابد. اغلب طرفین قرارداد از روش های تجاری مختلف کشور مقابل بی اطاع هستند. این موضوع می‌تواند موجب سوء تفاهم اختلاف و دعوی ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: مدیریت

مقدمه سیستم های اطلاعات در اشکال گوناگون می‌توانند در سازمانها و کسب و کارها به کار گرفته شوند. مواردی نظیر انجام فعالیتها، حل مسایل سازمانی و پیگیری فرصتهای تجاری، همگی با استفاده از آن امکان پذیر می‌گردد. در این مقاله قصد داریم سیستم اطلاعات تجاری (BIS) را که کارکردهای گوناگون سازمان نظیر بازاریابی، مالی، حسابداری، مدیریت عملیات و مدیریت منابع انسانی را پشتیبانی می‌کند، مورد ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: مدیریت

تبلیغات از طریق Banner چیست؟ تبلیغات بنری یکی از متداول ترین نوع تبلیغات در عرصه تجارت الکترونیک است . این سبک از تبلیغات دارای راندمان و تاثیر بالایی در حوزه وب می باشد . تا جایی که برخی از آمارها نشان می دهد تبلیغات بنری در وب بسیار موثرتر از تبلیغات تلویزیونی و مطبوعاتی است آیا بنرهای تبلیغاتی هنوز هم موثرند؟ به این سوال به دو صورت می توان جواب داد. اولین جواب، پاسخی کوتاه ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مدیریت

چکیده : مسئله انتقال و جذب تکنولوژی در جهان سوم ، مقوله پیچیده ای است که هم از نظر علمی و هم از جنبه ابعاد فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، سالهاست ، نه فقط کشورهای در حال توسعه ؛ بلکه بسیاری از مجامع پژوهشی غرب و سازمانهای بین المللی را به خود مشغول داشته است . در دهه 1980 ، فرآیند تولید یا خلق تکنولوژی و انتقال تکنولوژی به جهان سوم ، با بعد دیگری مواجه شده است که دامنه آن باسرعت ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

هافمن ونواک (1996) معتقدهستند که اینترنت باعث شده ارتباطات بازاریابی سنتی که به صورت یک به چند بودبه صورت چند به چند دربیاید.درمدل یک به چند ،شرکت پیامی راازطریق یک وسیله ارتباطی یایک رسانه به مشتریان متعددارسال می کند.دراین ارتباط مصرف کنندگان قادربه برقراری ارتباطات پویا باشرکت نبوده وصرفا به صورت شنونده مل می کردند .مدل سنتی یک به چند باعث می شدکه مشتریان دمعرض بمباران ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

مقدمه: فناوری بی سیم (wireless) به دلیل قدرت ارتباطی و در دسترس قرار دادن اینترنت به صورت فراگیر، امروزه به یکی از مهمترین فناوریها تبدیل شده است .ظهور فناوری بی سیم جنبه های مختلف زندگی اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده است .مواردی نظیر مدیریت تجاری و اشتغال زایی، خرید و فروش و سیاست گذاری فروشندگی و ارتباطات شخصی .با رشد سرویس های عمومی فناوری بی سیم، تولیدکنندگان دستگاههای ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مدیریت

مقدمه: فناوری بی سیم (wireless) به دلیل قدرت ارتباطی و در دسترس قرار دادن اینترنت به صورت فراگیر، امروزه به یکی از مهمترین فناوریها تبدیل شده است .ظهور فناوری بی سیم جنبه های مختلف زندگی اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده است .مواردی نظیر مدیریت تجاری و اشتغال زایی، خرید و فروش و سیاست گذاری فروشندگی و ارتباطات شخصی .با رشد سرویس های عمومی فناوری بی سیم، تولیدکنندگان دستگاههای ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

مقدمه* سیستم انگیزش و پاداش باید کار‌آمد و اثربخش باشد. به عبارت دیگر انگیزش افراد در سازمان باید به گونه‌ای باشد که سازمان را به کارایی و اثر بخشی بالا برساند. به عنوان اولین قدم در این راستا، سیستم باید طوری طراحی شود که متناسب با عوامل اقتضایی سازمان باشد. طبیعی است که سیستم انگیزش یک سازمان بزرگ با سیستم انگیزش سازمان کوچک متفاوت خواهد بود و یا سیستم انگیزشی که در یک محیط ...

تعداد صفحه: ۳۶ دسته بندی: مدیریت

چکیده این مقاله اشاره میکند که نارضایتی از سیستم های مدیریت دانش بازتاب مشکلات اساسی از جمله نقص تحلیل سیستم هاست. طیفی از نرم افزارهایی که بعنوان سیستمهای مدیریت دانش عرضه شده اند مورد بررسی قرار گرفته و استدلال میشود که بیشتر آنها بواقع ابزارهای مدیریت اطلاعات هستند که هرگز برای برآوردن نیازهای سازمانهای معروف به سازمانهای یادگیرنده طراحی نشده اند. در خاتمه نتیجه گیری میشود که ...

تعداد صفحه: ۴۵ دسته بندی: مدیریت

مقدمه : امروزه صنعت بسته بندی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغی مورد توجه کارشناسان ارتباطات و تبلیغات قرار گرفته است . « بسته بندی » به عنوان یک رسانه می تواند مفاهیم ، اطلاعات و پیام های مختلف را منتقل نماید . نوع ، جنس ، رنگ ، حروف بکار رفته ، طرح و در نهایت شکل یک بسته بندی می تواند ابزاری بسیار مهم در تبلیغ باشد . از آنجایی که این موضوع کمتر در محافل علمی و صنفی داخلی مورد ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: مدیریت

بهره‌وری چیست؟ استفاده موثرتر از منابع اعم از نیروی کار، سرمایه، زمین، مواد، انرژی، ماشین‌آلات و ابزار، تجهیزات و اطلاعات در فرآیند تولید کالاها و خدمات است. به‌عبارت دیگر : به کلیه تلاش‌های سیستماتیک ساختار یافته برای حذف یا کاهش تلفات ناشی از مواد، ماشین‌، انسان و یا تعامل نادرست بین آنها، نظام ارتقای بهره‌وری گفته می‌شود. نظام ارتقای بهره‌وری در 3 گروه قابل دسته‌بندی است: - ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: اقتصاد

بهره‌وری که یکی از مفاهیم اقتصاد است اینگونه تعریف می‌شود: "مقدار کالا و یا خدمات تولید شده در مقایسه با هر واحد از انرِِِِژی و یا کار هزینه شده". به دیگر سخن بهره‌وری عبارتست از بدست آوردن حداکثر سود ممکن با بهره گیری و استفاده بهینه از نیروی کار، توان، استعداد و مهارت نیروی انسانی، زمین، ماشین، پول، تجهیزات، زمان، مکان و…به منظور ارتقاء رفاه جامعه . بر خلاف پندار برخی افراد ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: مدیریت

چکیده آینده کار و سازمانها به تفکر مجدد،نگاه نو و شکل گیری دوباره مدیریت منابع انسانی بستگی دارد. متخصصان منابع انسانی باید نگاهی نو به فلسفه خلقت و دنیای سازمانی امروز و رابطه آن با سیر تکامل زندگی بشری داشته باشند مدیران مهم ترین عامل تغییر در جوامع امروز هستند و متخصصان منابع انسانی ، خود می توانند عامل تغییر مدیران باشند و نگاه آنها را به منابع انسانی تغییر داده و تکامل ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

بنابراین تعریف اولیه ما از رهبری شامل عقیده بر انجام درست وظیفه است که مجسم می کند تصویری از مسأله ای که مقابل (در برابر ) دستورالعمل ها و انجام قابل رؤیت شخصی است. حتی فیزیکی و رهبری و بیشتر به طور نامحسوس و مفهوم دقیق غیرمستقیم از قدرت و ترغیب و اقتدار معنوی. در زمان شروع یک وظیفه جدید این مسئولیت من است که تشخیص بدهم هدف آن (کار) را و به بقیه بگویم که چه کسانی درگیر هستند. یک ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: مدیریت

منظور ما از زمان فراغت چیست؟ در گذشته، زمان فراغت به مفهوم لغوی کنونی اصلا وجود نداشت. قبل از انقلاب صنعتی، زمان فراغت معنایی بیش از "وقت" یا "فرصت" را در برنمی گرفت. با بکارگیری عبارتی نظیر "در یک فرصت یا موقعیت مناسب" مفهوم اصلی زمان فراغت حفظ می شود. اما هنگامی که امروزه سخن از زمان فراغت به میان می آید، در فکر نگاه داشتن زمان یا فرصتی برای انجام کاری نیستیم. ما زمان زیادی در ...

تعداد صفحه: ۴۱ دسته بندی: مدیریت

برنامه ریزی، فرایندی برای رسیدن به اهداف است. بسته به فعالیتها، هر برنامه می تواند که بلند مدت، میان مدت یا کوتاه مدت باشد. برای مدیرانی که در جستجوی حمایت‌ های بیرونی هستند، برنامه ریزی، مهمترین و کلیدی‌ترین سند برای رشد است.برنامه ریزی می تواند، نقش مهمی در کمک به جلوگیری از اشتباهات یا تشخیص فرصتهای پنهان بازی کند. برنامه ریزی به پیش بینی آینده و ساختن آینده تا حدودی قابل ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

.وظایف کلی . وظایف کلی کارشناسان مجرب کارشناسان مجرب باید بر اساس یک برآورد از خطرات ملزوم ایمنی و سلامتی و در مشاوره با اکثرا"مهمترین مباشر مؤسسه از کارفرمایان و کارگران با قوانین ملی کار یا ضوابط تصمیم گیری و اقدام بعمل نمایند تا اینکه از سلامتی و ایمنی کارگران استخدام شده در پروزههای ساختمانی مطمِِئن و تضمین کنند و از این طریق برای حمایت از تک تک آنها یا در حیطه یک مکان ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

مرور کلی وضعیت موجود مدیریت برنامه ریزی و توسعه نظارت برگردآوری،تجزیه و تحلیل و آماده سازی و ارائه صحیح مجموعه اطلاعات مورد نیاز ادارات شرکت ملی صنایع پتروشیمی نظارت بر مطالعه در مورد قیمتها و تهیه و تنظیم و اجرای برنامه های لازم جهت تحقیق در مورد بازار فرآورده های پتروشیمی و شیمیائی در داخل کشور و کشورهای جهان انجام مطالعات مربوط به طرح های عمده سرمایه گذاری جهت احداث و یا ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مدیریت

اهداف اصلی برای IS : تعیین روشهای بهتر از انجام کارها هدایت به سمت افزایش سود عملکرد بیشتر گسترش ارائه و تصویر توسعه موقعیت های رقابتی چارچوبی برای استراتژی رقابتی ( برتر 1980 ) (نمودار و جداول در فایل اصلی موجود است) چه چیزی رقابت را به وجود می آورد ؟ ایجاد تکنولوژی IT سرمایه گذاری در موفقیت تجارت مؤثر است . ایجاد – رقبا کپی کردن رقبا تنظیم کردن استراتژی کاری و استراتژی IT روش ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

وجود بسیاری از محصولات جدید تنها به خاطر وجود اینترنت است. نمونه آن به وجود آمدن شرکتهای ارائه دهنده خدمات جستجوی اطلاعات است. پایگاه های اینترنتی مثل یاهو، که به درگاه (PORTAL) معروف هستند، مشتریان را درجهت جستجوی اطلاعات موردنظر یاری می رسانند. فروشندگان باید وجود چنین خدماتی را موردتوجه قرار داده و از آنها برای توزیع اطلاعات درمورد خود به مشتریان استفاده کنند (ALLEN AND ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

تصمیمات بازاریابی نوعاً بر مبنای تحقیقاتی که ، از طریق خدمات پستی سریع ، پیام مراکز خرید ، گفتگوی تلفنی ، مذاکرات گروهی منسجم و موردی از این صورت می گیرند ، اتخاذ می شوند . این شیوه های مربوط به تحقیقات بازاریابی وقت گیر و پر خرج بوده ، و برای دستیابی به نتایج دقیق مستلزم تلاش و کوشش زیادی می باشد . این مقاله شیوه نوینی را برای انجام تحقیقات بازاریابی آنلاین ارائه می دهد ه که بر ...

تعداد صفحه: ۶۵ دسته بندی: حقوق و فقه

بازرسی کار استخراج شده از فصل چهارم قانون کار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1369/8/29 می باشد. اداره کل بازرسی کار در کنار ادارات اجرایی استانها ( سازمان های کار و امور اجتماعی ، اداره بازرسی کار ) به منظور نظارت بر اجرای صحیح قانون کار و آیین نامه های حفاظت فنی و بهداشت کار از طریق مراجعه مستقیم به کارگاههای مشمول این قانون و بازرسی از کلیه قسمتها برای حفظ صیانت نیروی کار و منابع ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی ویروسی یک استراتژی بازاریابی است که مردم را به بازگو کردن پیام بازاریابی شما به دیگران، بر می انگیزد. این امر می تواند باعث جلب توجه بسیار زیادی به خدماتی که ارائه می کنید و یا محصولاتی که تولید می کنید باشد. جلب توجهی تصاعدی! یک نفر به دونفر می گوید ، آندو به چهار نفر می گویند، آن چهار نفر به هشت نفر می گویند و ... . بعنوان مثال ، در بازاریابی توسط پست الکترونیک ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مدیریت

یکی از نکات بسیار حساس در تعامل با مردم نقش شاخه های تبلیغات و بازاریابی در روابط عمومی است و برخی عقیده دارند که این سرشاخه از یکدیگر مجزا است. در صورتی که با ساده انگاری و کوچک شمردن نقش کلیدی روابط عمومی به بیراهه خواهیم رفت و به صورت مستمر اصرار بر جداکردن آن دارند و معلوم نیست هدف از این جزئی نگری چیست. یکی از ابزار های ارتباط با مردم و تعامل با مخاطبان در روابط عمومی ها، ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات را در ویترین خود عرضه می کنند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارش ها را در آن ثبت نمود. سایت های پیشرفته حتی ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مدیریت

چکیده کنترل یکی از مهمترین کارکردهای اساسی مدیریت است که در برنامه ریزی ، سازمان دهی ، رهبری و . . . اثر بسزایی دارد . کار هیچ سازمانی بدون کنترل موفقیت آمیز نخواهد بود زیرا کار در سازمان ، برای رسیدن به اهدافی صورت می گیرد و رفتار کارکنان باید تابع موازین و مقررات باشد . اما مدیرانی نیز باید بتوانند از طریق استفاده از دانش ، روش ها ، فنون و تجربه ، مسئله ی تضاد بین آزادی فردی و ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مدیریت

- کلیات : " پذیرش یک سیستم مدیریت کیفیت باید به عنوان یک تصمیم گیری استراتژیک در سازمان در نظر گرفته شود . طراحی و استقرار سیستم مدیریت کیفیت یک سازمان تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله نیازهای مختلف , اهداف مشخص , محصول , فرآیندهای بکار رفته شده و اندازه و ساختار سازمان قرار می گیرد . الزامات معین شده در این استاندارد بین المللی برای یک سیستم مدیریت کیفیت , مکمل الزامات مرتبط با ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: حسابداری

اهداف آموزشی 1 . شرح دهید که چگونه بر آورد هزینه از برآورد مدیریت و بر آورد مالی حمایت می کنید 2 . درک کنید که چگونه بر آورد های مدیریت بر تصمیمات استراتژیک تأثیر می گذارد . 3 . یک سری عملکردهای تجاری در زنجیرۀ قیمت را شرح دهید . 4 . ابعاد اجرایی که مشتریان ( ارباب رجوع ها )از شرکتها انتظار دارند را بشناسید . 5 . طرح ریزی و کنترل کردن تصمیمات مدیران را تشخیص دهید . 6 . بین نقش ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

فرض کن اینجا یک اداره است؛یا یک کارگاه کوچک...شاید هم یک مغازه و تو مانده اى محصور بین دیوارهایى که شب و روزت را یکى کرده اند.بدون شادى، آرامش و حتى لحظه اى رؤیا و خیال...در عوض با دنیایى اضطراب و دلهره... براى تو فرقى نمى کند که زیر سقف کدام آسمان روزهاى خاکسترى ات را شب کنى و شب هاى بى ستاره ات را تا صبح، به امید آمدن فردا پلک بزنى. تو فقط مى دانى که چرخ زندگى ات باید بچرخد و ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مشارکت از مقوله هایی است که به عنوان یک سازو کار مهم و ملاحضه گر مثبت و مورد اعتماد در کارآیی و اثر بخشی فعالیت ها در ابعاد فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی مورد تأکید صاحب نظران رشته های گوناگون به ویژه نظریه پردازان و محققان حوزه ی علوم اجتماعی و رفتاری قرار گرفته است . از طرف دیگر یکی از ویژگی های مهم مشارکت پی آمد زود هنگام و خوش آیند و عینی آن است که مراتبی از نتایج آن ...

تعداد صفحه: ۵۰ دسته بندی: مدیریت

مقدمه: در یک سازمان هر فرد برای پیشرفت و نیل به اهداف تعیین شده شغلی نیاز به آگاهی از موقعیت خود دارد این آگاهی موجب می شود تا او از نقاط ضعف و قوت عملکرد و رفتار خود مطلع گردد و تمهیدات لازم را برای اثر بخشی بیشتر کوششهایش بکار برد. از طرفی سازمان ها نیز نیاز به شناخت کارآئی کارکنان خود دارند تا براساس آن وضعیت نیروی انسانی خود را بهبود بخشند و بدین طریق بر حجم تولید و ارائه ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

به نظر می رسد که در انتخاب نامگذاری سال 88 خورشیدی ، توجه ویژه ای به بخش مصرف حوزه اقتصادی شده است. اما این پرسش مطرح است که چرا از مسایل مهمی که در حوزه مسائل و موضوعات اقتصادی از تولید تا توزیع تا مصرف وجود دارد، تنها بر مسایل مربوط به حوزه مصرف، توجه و تاکید ویژه ای با انتخاب نام سالی شده است؟ چه چیزی موجب شده تا رهبران کشور، مساله اصلاح الگوی مصرف را مهم تلقی کنند و بر ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: روانشناسی

مشورت یکى از راهبردهاى تدبیر در یک مجموعه اعم از سازمان، اداره و خانواده، مشورت و رایزنى است. انسان هر قدر هم که‏نبوغ داشته باشد، نمى‏تواند همه زوایاى مسائل و مشکلات را ببیند. مدیرى که مشورت با دیگران را در رأس برنامه‏ها واقدامات خویش قرار ندهد، نمى‏تواند مدیرى موفق محسوب شود. پیامبر اسلام(ص)، مصون ازخطا بود و با قطع نظر از وحى، از فکر نیرومندى برخوردار بود و نیاز به مشورت ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مدیریت

چکیده باتوجه به اینکه سازمان ای امروزی مدام درحال سازماندهی مجدد تیم های کاری هستند نیاز به آموزش در زمینه حل تضاد نیز بیشتر می شود. تضاد از اختلافات بین افرادناشی می شود. زمانی که افراد در تیم هایی گردهم می آیند اختلاف نظرهای آنها درموردارزشها، طرزفکرها و نیز دستیابی به قدرت به ایجاد تضاد کمک می کند. به منظور اجتناب از پیامدهای منفی که می تواند نشات گرفته از اختلاف نظرها باشد، ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مدیریت

مرز های راهبردی بین نظم و آشفتگی در سازمان ها نگاه کلی به کمک تجربه های آزمون شده ، ثابت گردیده که حیطه در قلمرو فیزیک ومکانیک فقط بخش بسیار کوچکی از نظام علمی بین پدیده ها را بیان می کند، و این قلمرو است که فقط ازطریق آن می توان به رابطه معین درجهت کشف ودریافت رموز نظم در بی نظمی دست یافت . تئوری نظم در آشفتگی با خود دنیایی از تغییرات در علم مدیریت را آن هم درشرایطی که ماهیت ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: مدیریت

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تنها سازمانی است در ایران که بر طبق قانون می ‏تواند استاندارد رسمی فرآورده‏ ها را تعیین و تدوین و اجرای آن ها را با کسب موافقت شورای عالی استاندارد اجباری اعلام کند. وظایف و هدف های مؤسسه عبارتست از: (تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی، انجام تحقیقات به منظور تدوین استاندارد، بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی، کمک به بهبود روش های تولید و ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مدیریت

صرفه جویی زمان برای هر شخص خاصه بازنشتگان که دشواری در رفت و آمد دارند با پیشرفت عمل تکنولوژی و افزایش رقابت مابین مؤسسات و شرکتهای تجاری هر روزه شاهد ارائه خدمات و امکانات بهینه از سوی مؤسسات خدماتی هستیم. در کشورهای پیشرفته و آمریکا بدلیل اینکه بیشتر بخشها توسط بخش خصوصی اداره می شوند جهت جذب مشتریان از امکانات و ابزارهای جدید دخالت ویژه استفاده می نمایند. یکی از مؤسساتی که ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

مقدمه در مدیریت اموری چون ارتباطات انسانی، عوامل مؤثر بر ارتباطات، گروه‌های غیررسمی و رسمی، راه‌های بهبود ارتباطات در رفع موانع ارتباطی و مدنظر داشتن مراودات انسانی در سازمان مطرح است. بیشتر وقت مدیران به ارتباط رودررو یا تلفنی با زیردستان، همکاران یا مشتریان می‌گذرد و گاهی در زمانی که مدیران تنها هستند ممکن است به واسطه ارتباطات ذهنی با مسائل حاد روز خلوت آنها به یک محیط کاری ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: مدیریت

ایجاد آمادگی روحی برای پرزنت موثر((ایجاد حس ایمان و دلسوزی)) . ایجاد ارتباط موثر با فرد پرزنت شونده . معرفی صنعت (( net work marketing )) . معرفی کمپانی ((نام کامل . )) ((شماره ثبت و ارائه آگهی ثبت . )) (( تاریخ شروع فعالیت . )) (( آدرس اینترنتی . )) (( موضوع فعالیت شرکت . )) (( رئیس هیئت مدیره . )) (( دفتر مرکزی و نمایندگی ها . )) 1) 25000 تومان خرید کالا . معرفی محصولات . 2) ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

دکتر علی شریعتی در یکی از آثار خود افراد یک جامعه را به سه دسته تقسیم میکند:نوابغ،روشنفکران و عوام. هدف من در این مقاله این است که بر اساس همین دسته بندی توضیح دهم که چرا نت ورک مارکتینگ در ایران با این همه سختی و مشکلات روبروست و آینده آن چه خواهد شد . روشنفکران نوابغ عوام نوابغ : نوابغ که قسمت بسیار کوچکی از مردم جامعه را تشکیل میدهند کسانی هستند که همیشه چندین سال و گاهی چند ...

تعداد صفحه: ۴۸ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه امروزه اهمّیت «توسعه اقتصادی» و نقش بارز آن در بنا نهادن جامعه ‏ای آرمانی، بر هیچ کس پوشیده نیست تا آنجا که میتوان آن را از اولویت­های دنیای امروز دانست، اولویتی که بر اساس آن بسیاری از محاسبات و معادلات جهانی شکل می­گیرد. جست و جو در متون اسلامی در این زمینه، نشان می‏دهد که اسلام در پرداختن به مسائل و مباحث مربوط به توسعه اقتصادی، از همه مذاهب و مکاتب دیگر پیشی گرفته است. ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

در آینده )) و مسائل آن سال هاست که موضوع تحقیق و تفکر بسیاری از اندیشمندان معاصر قرار گرفته است . یکی از نویسندگانی که در این زمینه صاحب تالیفات مهم و مشهوری است (( آلوین تافلر )) می باشد . او در کتاب تحسین بر انگیزش (( موج سوم )) تحولاتی که بشر در دهه آینده با آن روبرو است می پردازد . موج سوم بر این مفهوم بنا شده است که تاریخ بشر دو انقلاب را پشت سر گذاشته است : (( انقلاب ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مدیریت

چکیده باتوجه به اینکه سازمانهای امروزی مدام درحال سازماندهی مجدد تیم های کاری هستند نیاز به آموزش در زمینه حل تضاد نیز بیشتر می شود. تضاد از اختلافات بین افرادناشی می شود. زمانی که افراد در تیم هایی گردهم می آیند اختلاف نظرهای آنها درموردارزشها، طرزفکرها و نیز دستیابی به قدرت به ایجاد تضاد کمک می کند. به منظور اجتناب از پیامدهای منفی که می تواند نشات گرفته از اختلاف نظرها باشد، ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مدیریت

1. مدیریت هزینه های خانواده را توضیح دهید؟ اداره درست هزینه های خانواده گرچه برای همه خانواده ها امری لازم است؛ ولی برای خانواده های کم درآمد و فقیر لازم تر از دیگر خانواده هاست. اگر خانواده های پردرآمد، بر اثر مدیریت نادرست هزینه های خانواده، مجبور به اختصاص دادن حجم زیادی از درآمد به هزینه ها می شوند و در نتیجه، کار بیشتر را بر نان آور خانواده تحمیل می کنند، در مورد خانواده ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مدیریت

این مقاله به برنامه ریزی استراتژیک به عنوان یک عامل حیاتی موفقیت در هنگام اجرای مدیریت کیفیت جامع می نگرد. بسیاری از سازمانها تلاش می کنند تا مدیریت کیفیت جامع را اجرا کنند، اما درجه موفقیتشان ضعیف است و یکپارچگی آن با اعمال استاندارد سازمان به ندرت اتفاق می افتد. ازطریق ارتباط دادن مدیریت کیفیت جامع با برنامه ریزی استراتژیک هم افزایی حاصله می تواند احتمال اجرای موفقیت آمیز ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مدیریت

این مقاله به برنامه ریزی استراتژیک به عنوان یک عامل حیاتی موفقیت در هنگام اجرای مدیریت کیفیت جامع می نگرد. بسیاری از سازمانها تلاش می کنند تا مدیریت کیفیت جامع را اجرا کنند، اما درجه موفقیتشان ضعیف است و یکپارچگی آن با اعمال استاندارد سازمان به ندرت اتفاق می افتد. ازطریق ارتباط دادن مدیریت کیفیت جامع با برنامه ریزی استراتژیک هم افزایی حاصله می تواند احتمال اجرای موفقیت آمیز ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: مدیریت

داشتن اختیاری بیش از هر کس دیگر در سازمان، اما نداشتن امکان اعمال آن بدون عواقب ناراحت‌کننده. به‌نظر کار سختی است؟ حتماً این‌طور است و اگر باور ندارید از یک مدیرعامل سوال کشنید. آیا این توصیف از وضعیت مدیرعامل شگفت‌زده‌تان کرد؟ مدیران عامل تازه‌کار هم دچار همین حالت می‌شوند. درست وقتی که مدیری احساس می‌کند به اوج قله زندگی کاری خود رسیده و به محبوب‌ترین اهدافش (که زحمت زیادی هم ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مدیریت

وجود کشمکش‌های تجاری برای جلب رضایت مشتریان و فتح بازار های رقابتی، نیاز به تولید محصولات و ارائه خدمات قابل اطمینان به طور روزافزونی بیشتر می‌شود. روش شش سیگما ابزاری برای بهبود کیفیت است. هرچه به شش سیگما نزدیکتر شویم ، نیاز به آزمون و بازرسی کاهش می‌یابد، هزینه‌ها کاهش می‌یابند، چرخه تولید کوتاه‌تر می‌شود و رضایت مشتری بهتر تامین می‌شود. می توان گفت رسیدن به شش سیگما یک هدف ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

ارتقای کیفیت از انتخاب فلسفه مدیریتی شروع می شود. در سفر بی پایان ارتقای کیفیت نقطه شروع برای تلاشهای ارتقای کیفیت در یک سازمان انتخاب آگاهانه یک فلسفه مدیریتی است. ابتدا باید مدیران ارشد سازمان از میان فلسفه های مدیریتی رایج فلسفه ای را برای جهت دادن به تلاشهای سازمان خود انتخاب نمایند . فقط انتخاب آگاهانه درست و توام با باور میتواند انرژی لازم را برای جهت گیری جدید سازمان آزاد ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مدیریت

تجارت الکترونیکی[1] یعنی خرید و فروش از طریق رسانه‌های دیجیتالی اما کسب و کار الکترونیکی[2] دربرگیرنده تجارت الکترونیکی بوده و شامل نرم افزارهای کاربردی front and back office است. کسب و کار الکترونیکی موتوری را برای کسب و کار مدرن فراهم می‌کند. کسب و کار الکترونیکی تنها مربوط به مبادلات تجارت الکترونیکی نیست بلکه تعریف مجدد مدل‌های کسب و کار با کمک تکنولوژی برای ماکزیمم کردن ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مدیریت

تجارت الکترونیکی[1] یعنی خرید و فروش از طریق رسانه‌های دیجیتالی اما کسب و کار الکترونیکی[2] دربرگیرنده تجارت الکترونیکی بوده و شامل نرم افزارهای کاربردی front and back office است. کسب و کار الکترونیکی موتوری را برای کسب و کار مدرن فراهم می‌کند. کسب و کار الکترونیکی تنها مربوط به مبادلات تجارت الکترونیکی نیست بلکه تعریف مجدد مدل‌های کسب و کار با کمک تکنولوژی برای ماکزیمم کردن ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مدیریت

به تازگی یک شرکت ژاپنی ، "کوه پیمایی " را یکی از شروط استخدام و قبول کارمند قرار داده است.این یکی از خلاقانه ترین تصمیماتی است که تا حالا در زمینه منابع انسانی و جذب و استخدام نیروی پرسنلی به گوش رسیده . ● پیامد یک تصمیم : به تازگی یک شرکت ژاپنی ، "کوهپیمایی " را یکی از شروط استخدام و قبول کارمند قرار داده است. این یکی از خلاقانه ترین تصمیماتی است که تا حالا در زمینه منابع ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

چرا کودکی برای همه ما خاطره انگیز است؟ و حتی خاطرات تلخش ما را به یاد «بودنمان» می اندازد؟ آیا به خاطر این نیست که یادگیری های کودکی معنی دار، پراحساس و همراه با تجربه های هدف است؟ انسان از اوان کودکی کنجکاوی خاصی نسبت به شناخت بیرون و درون خود دارد. در این راستا با محیط درگیری حسی پیدا می کند. با نوع ارتباطی که با دنیای جالب و پر از سوال خود دارد به تدریج حس تعلق مسوولیت پذیری ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

مقدمه نوآوری و تغییر در محصولات و خدمات جوامع صنعتی چنان شتابی گرفته است که قدرت انتخاب و خرید بسیاری محصولات وخدمات را از مشتریان گرفته است، به گونه ای که نو بودن بسیاری از کالاها بیش از چند ماه دوام ندارد. سرعت تغییر در خدمات و کالاها و جهانی شدن اقتصاد تاثیر خود را به گونه ای در تمامی بنگاههای اقتصادی نمایان کرده است که رفتار و فرهنگ تمام مردم تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مدیریت

- مقدمه: یکی از ملزومات اولیه و پیش نیازهای اصلی برای قرار گرفتن در مسیر توسعه، تامین و تخصیص سرمایه و منابع مالی به شکل مطلوب است که در این میان نقش و جایگاه نهادها و موسسات مالی اهمیت می یابد که به نوعی در تجهیز،تامین و گردآوری سرمایه و منابع مالی از یکطرف و تخصیص و توزیع مطلوب آن از طرف دیگر موثرند. یکی از این تشکل ها بانک ها هستند که نقش بسیار حساس و مهمی را در اقتصاد کشور ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مشارکت معلمین آموزش و پرورش یکی از سازمان های خدماتی می باشد که سال های سال است که به تربیت و تعلیم کودکان، جوانان و نوجوانان این مرزو بوم می پردازد، سازمانی که کلیه قدرت و دانش خود را از نیروی انسانی شاغل به کار در آن تامین می نماید. امروزه در سازمان های مختلف و شرکت های مختلف بحث نیروی انسانی و قدرت و ارزشی که نیروی انسانی می تواند فراهم آورد یکی از مباحث داغ مدیریت می باشد، ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مدیریت

مدیریت منابع انسانی Human Resource Management مقدمه مقصود از مدیریت منابع انسانی سیاست‌ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبه‌هایی از فعالیت‌ کارکنان بستگی دارد، به ویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان ، ارزیابی عملکرد ، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان سازمان. مدیریت امور کارکنان حوزه‌ای است که به اندازه کل حوزه مدیریت ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: مدیریت

دیرزمانی است که در مراکز مهم تولیدی و صنعتی دنیا درباره مسئله‌ای به نام مدیریت مشارکتی و سیستم پیشنهادات بحث می‌شود. امروزه صاحب‌نظران و اندیشمندان معروف و معتبر جهان به صورت قاطع و تردید ناپذیر بر این عقیده هستند که مدیریت مشارکتی،تنها روش مدیریت نوین، مطلوب، کارساز و نجات‌بخش در موسسات و سازمان‌های گوناگون می‌باشد(ذاکر،1380: 4 ). یکی از سیستم های کارا و موثر مدیریت مشارکتی، ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مدیریت

مدیریت زمان زمان از جمله نعمتهای گرانبهایی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق می‌باشد. این امر ملاحظاتی را می‌طلبد و افرادی که قصد دارند وقت خود را برای انجام امور متنوع زندگی سازماندهی کنند، باید به چند نکته اساسی توجه نمایند: توجه به مفهوم فراطلایی زمان از بین بردن عوامل مخرب زمان تقسیم بندی و تفکیک زمان هدف گذاری امور زندگی سازماندهی فعالیتها و برنامه‌ های زندگی عزم و اراده برای ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

خلاصه این مقاله‌ به بحث مدیریت استراتژیک می‌پردازد؛ ابتدا بحث با تعریفی پیرامون مدیریت و استراتژی آغاز و فرایند مدیریت استراتژیک در پنج مرحله، تجزیه و تحلیل محیطی، پایه‌گذاری جهت‌گیری سازمانی، هدف‌گذاری، تعیین و تدوین استراتژی‌ها، بسترسازی و اجرای استراتژی‌ها و کنترل استراتژی‌ها توضیح داده شده است. مهارت‌های بنیادین شامل مهارت تعامل، تخصیص، نظارت و سازماندهی می‌شود. پژوهشهای ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

مقدمه در مدیریت اموری چون ارتباطات انسانی، عوامل مؤثر بر ارتباطات، گروه‌های غیررسمی و رسمی، راه‌های بهبود ارتباطات در رفع موانع ارتباطی و مدنظر داشتن مراودات انسانی در سازمان مطرح است. بیشتر وقت مدیران به ارتباط رودررو یا تلفنی با زیردستان، همکاران یا مشتریان می‌گذرد و گاهی در زمانی که مدیران تنها هستند ممکن است به واسطه ارتباطات ذهنی با مسائل حاد روز خلوت آنها به یک محیط کاری ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مدیریت

تئوری های انگیزش را می توان در قالب تئوری های محتوایی ، فرایندی و معاصر مطرح کرد application of motivation theory امروزه با گسترش روز افزون تکنولوژی این سوال برای مدیران مطرح است – چگونه امکان دارد در سازمان های مختلف با وجود محدودیت های گوناگون از حقوق و دستمزد گرفته تا تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته ثبات خود را حفظ کرده و همچنان رو به جلو گام بر می دارد . انگیزش عبارت است از ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مدیریت

از توانائی وادار ساختن دیگران به انجام کار مورد نظر شمابه عبارت دیگر قدرت عبارت است از توان بالقوه ای که الف دارد تا ب را وادار کند تا کاری را انجام دهد که مورد نظر الف است . در این تعریف سه عنصر توان بالقوه , وابستگی و اختیار وجود دارد Influence نفوذ نفوذ یک واکنش رفتاری به اعمال قدرت می باشد . مدیران برای دستیابی به نفوذ از قدرت استفاده می کنند . مقایسه رهبری با قدرت از نظر ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مدیریت

چکیده: امروزه پیشرفت و توسعه سازمانها و مؤسسات در گرو ارتقاء سطح دانش،مهارت،رفتار وبینش منابع انسانی است بر همین اساس شاهد هستیم که اغلب مؤسسات و سازمانهای پیشرو بیش از پیش توجه خود را به آموزش و بهسازی منابع انسانی معطوف داشته و تبیین جایگاه واقعی آموزش در مسیر توسعه سازمانها رسالتی بزرگ بر دوش آنها نهاده است. مقاله حاضر نیز در تلاش است که با ارائه مطالبی در این زمینه گامی هر ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: مدیریت

جین بلاسکو با چندین سال سابقه علمی و تجربی در کسب و کار، ویکی از مشاورین مهم مدیریت به شمار می رود.او پس از درک عامل موفقیت سازمانها این نتایج به درون سازمان خود مراجعه می کند و با درک و دیدگاه جدید به بررسی آن می پردازد و در این بررسی به دو نوع سازمان و تشکیلات اشاره می کند; از آن جا که ویژگی های بوفالو ها و غازها، نتایج مدیریتی جذابی به دست می آورد، او سازمان ها را به دو دسته ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مدیریت

بحث را با نکته ای فلسفی درباره کاربرد زبان درنظریه سازمان و توسعه مدیریتی آغاز می کنم . مادر تلاش خود برای بیان چگونگی درک فرایند های سازمانی و اقدامات مدیریتی از تمثیل ، استعاره ودیگر اشکال گفتار استفاده می کنیم . در این اواخر به نحو گسترده ای از این موضوع حمایت شده است که ما استعاره را به عنوان ابزاری برای اکتشاف ،درک ، تغییر سازمان و فعالیتهای مدیریتی به کارمی بریم . اثر ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: علوم سیاسی

کاریزماتیک (به انگلیسی: Charismatic) یا (رهبری کاریزماتیک) در اصطلاح سیاست به حکومت مبتنی بر فرمان‌ برداری غیرعادی و استثنایی از یک فرد به خاطر تقدس دینی و الگو بودن وی می‌باشد. تاریخچه گرچه، ماکس وبر به عنوان مبدع و نشردهنده نظریه رهبری کاریزماتیک شناخته شده است، اما تقریباً تمام کسانی که پس از رنسانس صاحب‌نظر در مسائل فلسفی و انسانی بوده‌اند، به نوعی به این مطلب اشاره ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: مدیریت

بسیاری رهبری را "عمل تاثیرگذاری بر افراد بطوری که از روی میل و علاقه برای هدف های گروهی تلاش کنند"(1) ، دانسته اند. رهبری مهترین مشخصه و وظیفه عمده یک مدیر است که نقشی تعیین کننده در موفقیت وی ایفا می کند.درو استیونس مشاور در زمینه مدیریت و نویسنده کتاب رهبری مغناطیسی (Magnet Leadership) در این مقاله که در نشریه Expert Magazine به چاپ رسانده ، سعی دارد با زبانی ساده مهمترین ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مدیریت

چکیده در اواخر دهه 80 گلدرات فیزیکدان یهودی، روشی برپایه اهداف و رویه های کار کارخانجات ارائه داد که فلسفه حاکم بر آن با نام تئوری محدودیتها (THEORY OF CONSTRAINTS=TOC) و راهکارهای اجرایی آن به نام فناوری تولید بهینه، شهرت یافت. تئوری محدودیتها مبتنی بر بهبود مستمر بوده و تمرکز اصلی آن بر شناسایی محدودیتها و گلوگاههای تولیدی به منظور افزایش مستمر دستیافت کل کارخانجات است، اجرای ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

گام اول تا برنامه ریزی استراتژیک، تدوین ماموریت ارزش های محوری: سفر به درون راه رسیدن به منزلگه اول سفر به درون است. سفری برای کشف و شناسایی ارزش ها و باورهای بنیادی و نهانی. لائوتسه معتقد است:« تنها دارایی هر کس عمل اوست» اگر این گفته صحیح باشد محرکت عمل سازمان ها به عنوان یک موجود زنده چیست؟ پاسخ روشن است. ارزش های بنیادی و باورهای نهانی. ارزش ها و باورهای یک سازمان همان ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت